Постанова
від 13.02.2014 по справі 802/161/14-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

13 лютого 2014 р. Справа № 802/161/14-а

Вінницький окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді: Дончика Віталія Володимировича,

розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Департамент) до Відкритого акціонерного товариства "Теплицький завод "Зоря" (далі - ВАТ "Теплицький завод "Зоря") про стягнення штрафних санкцій

в с т а н о в и в :

В січні 2014 року Департамент звернувся в суд з адміністративним позовом про стягнення з ВАТ "Теплицький завод "Зоря" штрафних санкцій у розмірі 102000,00 грн.

Зазначали, що застосовані штрафні санкції постановою №1680-ЦД-1-Е від 31 липня 2013 року до ВАТ "Теплицький завод "Зоря" в розмірі 102000,00 грн. Посилаючись на те, що відповідачем постанову про накладення штрафних санкцій не оскаржено, в добровільному порядку штраф не сплачено, що призводить до ненадходження сум до бюджету, позивач просить суд задовольнити позовні вимоги та стягнути суму штрафних санкцій з ВАТ "Теплицький завод "Зоря".

Враховуючи, що сума позову ґрунтується на рішенні позивача щодо якого завершився встановлений строк оскарження, судом в порядку статті 183-2 КАС України при розгляді даної справи застосовано скорочене провадження.

Відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи в порядку скороченого провадження, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення, яке отримано останнім 30.01.2014 року (а.с.19). Протягом встановленого ст.183-2 КАС України строку, заперечень на позов не подано.

Оцінивши повідомлені обставини справи та дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог в порядку скороченого провадження, виходячи з наступного.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні врегульовано Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (далі - Закон).

Державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством (ч.1 ст.5 Закону).

Частинами 2 та 3 статті 6 Закону визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктом 4 частини 1 статті 7 Закону, передбачено, що серед основних завдань Комісії є захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Для виконання покладених на Комісію завдань, пунктом 10 статті 8 Закону їй надано право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства .

Судом встановлено, що 31.07.2013 року постановою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1680-ЦД-1-Е до відповідача застосовані штрафні санкції в розмірі 102000,00 грн. за порушення вимог Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (а.с.7).

Вказана постанова прийнята на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів №1731-ЦД-1-Е від 16.07.2013 року, згідно якого, ВАТ "Теплицький завод "Зоря" не виконано розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 06.12.2012 року №1751-ЦД-1-Е, термін виконання якого закінчився 30.04.2013 року (а.с.9). Також встановлено, що дане порушення є повторним, про що свідчать постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 04.04.2013 року №331-ЦД-1-Е, №332-ЦД-1-Е та №33-ЦД-1-Е, від 12.07.2012 року №1046-ЦД-1-Е та від 06.12.2012 року №3062-ЦД-1-Е.

Згідно з п. 10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до п. 8 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно положень вище вказаної статті Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Станом на день розгляду даної справи доказів щодо оскарження постанови та її виконання в добровільному порядку -суду не надано.

В силу ч. 2 ст. 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.

Згідно зі ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи те, що позовні вимоги є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, наявні підстави для задоволення позову.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

З урахуванням вищевикладеного та керуючись статтями 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 183-3, 255, 257 КАС України, Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Законом України "Про прокуратуру", Конституцією України, суд -

п о с т а н о в и в :

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Теплицький завод "Зоря" (вул.Фрунзе,3, смт. Теплик , Вінницька область, код ЄДРПОУ 14311658) в дохід Державного бюджету України (рахунок, відкритий в УДК за балансовим рахунком 31111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф в сумі 102000 (сто дві тисячі) гривень.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України.

Суддя: /підпис/ Дончик Віталій Володимирович

Копія вірна:

Суддя:

Секретар:

Дата ухвалення рішення13.02.2014
Оприлюднено06.03.2014
Номер документу37484396
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/161/14-а

Постанова від 13.02.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні