ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 лютого 2014 рокуСправа №827/228/14 15 год. 24 хв.
м. Севастополь
Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:
головуючого судді - Мінько О.В.;
при секретарі судового засідання - Матвєєвої М.С.,
за участю: представника позивача, Державної податкової інспекції у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі, Дерябкіної Вікторії Любомирівни, довіреність № 985/9/10.1-04 від 05.11.2013 року;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державна податкова інспекція у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі до Товариство з обмеженою відповідальністю "Гільдія-Сервіс" про надання дозволу на погашення суми податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі звернулась до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Гільдія-Сервіс" про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Вимоги обґрунтовані тим, що відповідач у порушення вимог Закону України "Про плату за землю" не сплатив заборгованість перед бюджетом з єдиного податку.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав пояснення в обґрунтування позову. Також зазначив, що відповідач має заборгованість з єдиного податку у загальному розмірі 387197,03 грн., яка у добровільному порядку не сплачена. Позивачем направлялось до банківській установи, що обслуговує відповідача інкасове доручення про стягнення заборгованості, однак воно було повернуто без виконання у зв'язку з відсутністю грошових коштів на рахунку платника. Просить позов задовольнити.
Відповідач в судове засідання явку повноважного представника не забезпечив, про дату та місце розгляду справи повідомлений у встановленому законом порядку. Про причини неприбуття в судове засідання або про поважність причин неприбуття, відповідач суд не повідомив, письмові заперечення проти позову з посиланням на докази, якими вони обґрунтовуються не надав (а.с. 57).
Відповідно до частини четвертої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Суд, заслухавши представника позивача, встановивши обставини по справі, дослідивши матеріали справи, вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Згідно зі статтею 2 закону України "Про державну податкову службу України" від 04.12.1990 р. № 509-XII (далі - Закон № 509), завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Гільдія-Сервіс" (далі - ТОВ "Гільдія-Сервіс") зареєстровано Нахімовською районною державною адміністрацією м. Севастополя 29.02.1996 р. як юридична особа та перебуває на обліку у Державній податковій інспекції у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі (далі ДПІ Нахімовського району) як платник податків та зборів з 12.03.1996 р.
Податковим кодексом України визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
Пунктом 15.1 статті 15 Податкового кодексу України встановлено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Відповідно до пункту 16.1.4 статті 16 Податкового Кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
16.09.2009 р. співробітниками податкової інспекції проведена документальна невиїзна перевірка ТОВ "Гільдія-Сервіс" з питання достовірності, повноти нарахування і сплати єдиного податку за період з 3 кварталу 2006 по 1 півріччя 2009 р.
За результатами перевірки складений акт № 1672/10/15-1/23201310 від 16.09.2009 року.
Перевіркою встановлено порушення підпункту 7.8.2 пункту 7.8 статті 7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" та пункту 7 Порядку складання розрахунку сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємства - юридичною особою, що виразилося у виплаті дивідендів без сплати суми внесків, нарахованих на суму дивідендів, за період з ІІІ кварталу 2006 по 1 півріччя 2009 року у розмірі 117747,12 грн.(470988,48 грн.*25%).
На підставі встановлених порушень податковою інспекцією винесено податкове повідомлення-рішення від 30.09.2009 р. № 0001341510/0 про визначення сум податкових зобов'язань з єдиного податку у розмірі 117747,12 грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 235494,24 грн.
Вищевказане податкове повідомлення-рішення оскаржено відповідачем у судовому порядку. Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 24.06.2010 р. по справі № 2а-1239/10/2770 позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Гільдія-Сервіс» до Державної податкової інспекції у Нахімовському районі м. Севастополя про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень, яка ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 29.03.2011 р. залишена без змін, у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Як вбачається з матеріалів справи, 12.05.2010 р. співробітниками податкової інспекції проведена документальна невиїзна перевірка ТОВ "Гільдія-Сервіс" з питання достовірності, повноти нарахування і сплати єдиного податку за період з 3 кварталу 2006 р.
За результатами перевірки складений акт № 1449/10/15-1/23201310 від 12.05.2010 року.
Перевіркою встановлено порушення підпункту 7.8.2 пункту 7.8 статті 7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" та пункту 7 Порядку складання розрахунку сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємства - юридичною особою, що виразилося у виплаті дивідендів без сплати суми внесків, нарахованих на суму дивідендів, за 3 квартал 2006 р. у розмірі 11948,98 грн.(47795,91 грн.*25%).
На підставі встановлених порушень податковою інспекцією винесено податкове повідомлення-рішення від 27.05.2010 р. № 0000481510/0 про визначення сум податкових зобов'язань з єдиного податку у розмірі 11948,98 грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 23897,96 грн.
Вищевказане податкове повідомлення-рішення оскаржено відповідачем у судовому порядку. Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 21.10.2010 р. по справі № 2а-2938/10/2770, за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Гільдія-Сервіс" до Державної податкової інспекції у Нахімовському районі міста Севастополя про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень, яка ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 15.03.2011 р. залишена без змін, у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Пунктом 56.18 статті 56 Податкового кодексу України визначено, що при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Відповідно до частини п'ятої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Згідно з абз. 2 пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Як вбачається з облікової картки платника податків та повідомлення про наявність податкової заборгованості, відповідачем сума податкових зобов'язань у сумі 11948,98 грн., визначених податковим повідомленням-рішенням від 27.05.2010 р. № 0000481510/0 погашена 12.11.2013 р. у розмірі 2502,83 грн., інші суми податкових зобов'язань у строки, визначені законодавством, сплачені не були.
Згідно з підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу - нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
ДПІ Нахімовського району нарахована пеня за період з 29.03.2011 по 12.11.2013 р. у розмірі 611,56 грн.
Таким чином, на день розгляду справи ТОВ "Гільдія-Сервіс" має заборгованість з єдиного податку у загальному розмірі 387197,03 грн. (9446,15 грн. (11948,98-2502,83) + 23897,96 грн. + 117747,12 грн. 235494,24 грн. + 611,56 грн.), яка у добровільному порядку не сплачена.
Відповідно до пункту 14.1.175. статті 14 Податкового кодексу України податковий борг це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Частиною першою статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з підпунктом 14.1.153 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
У зв'язку з несплатою відповідачем вищезазначеної суми узгодженого податкового зобов'язання податковою інспекцією була сформована податкова вимога № 172 від 05.04.2011 р., яка направлена відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення, та отримана уповноваженою особою (а.с. 18).
Пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з частиною другою пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
У судовому засіданні встановлено, що постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 03.10.2012 р. по справі № 2а-4182/11/2770 за позовом Державної податкової інспекції у Нахімовському районі міста Севастополя до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гільдія-Сервіс» про стягнення податкового боргу з єдиного податку у сумі 353241,36 грн. (заборгованість за податковим повідомленням-рішенням від 30.09.2009 р. № 0001341510/0 за основним платежем 117747,12 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 235494,24 грн.) з рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ "Гільдія-Сервіс", адміністративний позов задоволено.
Також, постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 10.10.2011 р. по справі № 2а-2454/11/2770 за позовом Державної податкової інспекції у Нахімовському районі м. Севастополя до Товариства з обмеженою відповідальністю "Гільдія-Сервіс" про стягнення заборгованості у розмірі 35846,94 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих відповідача, яка ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 02.02.2012 р. залишена без змін, адміністративний позов задоволено.
ДПІ у Нахімовському районі м. Севастополя направило до банківській установи, що обслуговує ТОВ "Гільдія-Сервіс", інкасове доручення від 07.11.2013 р. № 23 про стягнення заборгованості у розмірі 353241,36 грн. з ТОВ "Гільдія-Сервіс", однак, доручення повернуто без виконання у зв'язку з відсутністю грошових коштів на рахунку платника.
Згідно зі статтею 88 Податкового кодексу України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення.
Відповідно до вимог статті 89 Податкового кодексу України, право податкової застави виникає у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку;
- несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.
З урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
Згідно з пунктом 89.6 статті 89 Податкового кодексу України, якщо майно платника податків є неподільним і його балансова вартість більша від суми податкового боргу, таке майно підлягає опису у податкову заставу у повному обсязі.
Відповідно до акту опису активів, на які поширюється право податкової застави від 09.11.2011 р. № 10/24-052, який провів податковий керуючий ДПІ у Нахімовському районі, ТОВ "Гільдія-Сервіс" належить на праві власності адміністративна будівля 1 пускового комплексу ринка "Воронцовський", адміністративна будівля літ. "А", яка розташована за адресою проспект Перемоги, буд. 17 в м. Севастополі та вартість якого складає 31737,70 грн.
Таким чином, податкова заборгованість ТОВ "Гільдія-Сервіс" по сплаті податків і зборів (обов'язкових платежів) у загальному розмірі 387197,03 грн. не сплачена та кошти на рахунках платника відсутні, суд вважає за доцільне надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок платника податків.
Частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини першої статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З врахуванням зазначеного, аналізуючи законодавство України, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевівши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі обґрунтовані, засновані на законі та підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі задовольнити.
Надати Державній податковій інспекції у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу у розмірі 387197 (триста вісімдесят сім тисяч сто дев'яносто сім) грн. 03 коп. за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Гільдія-Сервіс" (99046, м. Севастополь, проспект Перемоги, буд. 17, код ЄДРПОУ 23201310), що перебуває у податковій заставі.
Відповідно до частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України повний текст постанови складено та постанова підписана 24.02.2014 року.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова не набрала законної сили.
Суддя О.В. Мінько
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2014 |
Оприлюднено | 11.03.2014 |
Номер документу | 37487356 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Мінько О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні