cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВв, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua
Р І Ш Е Н Н Я
04 березня 2014 року Справа № 913/308/14
Провадження №1пд/913/308/14
За позовом прокурора м. Луганська в інтересах держави в особі :
1-го позивача - Виконавчого комітету Луганської міської ради
2-го позивача - Луганської міської ради
до відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельний дім "Все для шиття", м. Луганськ
про внесення змін до договору оренди земельної ділянки
Суддя Зюбанова Н.М.
Секретар судового засідання Вороніна О.С.
У засіданні брали участь:
від 1-го позивача - Кожихов А.Ю., головний спеціаліст-юрисконсульт за довіреністю від 28.08.2013 № 01/03-31/5348/0/2-13;
від 2-го позивача - Кожихов А.Ю., головний спеціаліст-юрисконсульт за довіреністю від 28.08.2013 № 01/03-31/5347/0/2-13;
від відповідача - Шатських В.В., представник за довіреністю від 01.10.2013 б/н;
за участю прокурора прокуратури м. Луганська Голоденко К.О.
Суть спору: про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 15.02.2002 (держреєстрація від 14.03.2002 № 3986) до п. 2.1 розділу "Орендна плата" щодо викладення його у новій редакції про встановлення річної орендної плати у розмірі земельного податку із застосуванням до нього договірного коефіцієнту 3.
Відповідач у відзиві на позовну заяву за листом від 04.03.2014 № 10 спростовує факт ухилення від внесення змін до договору з огляду на зміст рішення Луганської міської ради від 28.08.2013 № 36/29, яким відповідний договір визнаний зміненим.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши представників сторін та прокурора, суд дійшов до наступного.
Так, ст. 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури України покладається представництво інтересів громадян або держави в судах у випадках, визначених законом.
Відповідно до ст. 20 Закону України "Про прокуратуру" при виявленні порушень закону прокурор у межах своєї компетенції має право звертатись до суду в передбачених законом випадках.
Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що підставою представництва прокурором в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави. Представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
За змістом ст. 2 ГПК України (у редакції Закону від 18.09.2012), яка регулює порушення справ у господарському суді, такі справи порушуються за позовними заявами прокурорів, які звертаються до господарського суду в інтересах держави.
Підставою звернення прокурора з даною позовною заявою до суду в інтересах держави є порушення відповідачем інтересів Луганської міської ради, як власника землі, у сфері орендних правовідносин.
Щодо обставин спору, то судом встановлено, що 19.12.2001 Луганською міською радою було прийняте рішення № 314/33 "Про надання товариству з обмеженою відповідальністю "Торгівельний дім "Все для шиття" в оренду земельної ділянки за адресою: вул. Шовкового (біля будинку № 1) під будівництво та розміщення офісу".
На підставі вказаного рішення 15.02.2002 між виконавчим комітетом Луганської міської ради (1-им позивачем) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Торгівельний дім "Все для шиття" (відповідачем) було укладено договір оренди земельної ділянки, зареєстрований у встановленому законом порядку 14.03.2002 за № 3986 , за умовами якого відповідач прийняв в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,0798 га за адресою: м. Луганськ, вул. Шовкового (біля будинку № 1) в межах, визначених проектом відведення земельної ділянки.
За змістом п. 1.2 договору останній укладено терміном до 19.12.2050.
У відповідності до п. 2.1 договору на момент його укладання орендна плата встановлювалась у розмірі земельного податку з коефіцієнтом 2,5 (п. 2.1 договору).
За змістом п. 2.9 договору сторони дійшли згоди, що нормативна грошова оцінка орендованої землі складає 473085 грн. 52 коп.
На виконання положень цивільного законодавства, яке регулює порядок внесення змін до договору, прокурор та позивачі просять суд внести зміни до абзацу п. 2.1 договору, яким визначається розмір річної орендної плати щодо встановлення її у розмірі земельного податку із застосуванням до нього договірного коефіцієнту 3.
Оцінивши обставини справи, суд вважає позовні вимоги прокурора обґрунтованими, а позов таким, що підлягає повному задоволенню, з огляду на наступне.
Так, відповідно до ст. 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відповідно до ст.16 Закону України "Про оренду землі" та ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Матеріалами справи підтверджено факт належного укладання між сторонами у справі договору оренди земельної ділянки від 15.02.2002 (державна реєстрація від 14.03.2002 за № 3986).
Факт звернення з позовом прокурора м. Луганська в інтересах держави в особі 2-го позивача - Луганської міської ради обумовлений тим, що згідно з п. 34 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин є виключною компетенцією міської ради.
З матеріалів справи вбачається, що роботу у частині внесення змін до договору оренди земельної ділянки орендодавцем було розпочато у тому числі у зв'язку з набранням чинності з 01.01.2011 Податковим кодексом України, яким, зокрема, врегульовано обчислення орендної плати за землю, а саме:
- розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою трикратного розміру земельного податку та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (ст. 288).
Відповідно до ст. 651 ЦК України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Підставами для зміни або розірвання договору є згода сторін, якщо інше не встановлено договором або законом; за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору /ст. 652 ЦК України/.
Як передбачено ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни /тарифи, ставки, тощо/, які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Тому суд дійшов висновку, що прокурором доведено обґрунтованість внесення змін до п. 2.1 договору оренди землі, який слід викласти у новій редакції: "Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку із застосуванням до нього договірного коефіцієнту 3".
Також звертається увага сторін на необхідність застосування при розгляді даної справи господарським судом на підставі ст. 111 28 ГПК України рішення Верховного Суду України у подібних правовідносинах по справі № 41/81пд від 04.07.2011, у якій наголошується, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
У відповідності до ст. 653 ЦК України у разі зміни договору у судовому порядку, зобов'язання змінюється з моменту набрання рішенням суду про зміну договору законної сили.
За вказаних обставин позов підлягає повному задоволенню з віднесенням судового збору на сторін порівну, який стягується на користь держави, оскільки прокурор звільнений від сплати судових витрат у встановленому порядку.
Покладаючи судовий збір у сумі 1218 грн. 00 коп. на 2-го позивача та відповідача по 609 грн. 00 коп. на кожного, суд виходить з того, що, дійсно, рішенням Луганської міської ради від 28.08.2013 № 36/29 договір оренди змінено. Втім, сторони мали усвідомлювати, що цим рішенням не виключено необхідність укладання між ними відповідної додаткової угоди, що не було зроблено орендарем та орендодавцем.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 44, 49, 82, 84, 85, 111 28 ГПК України, суд
в и р і ш и в:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 15.02.2002 (державна реєстрація 14.03.2002 за № 3986), укладеного між Виконавчим комітетом Луганської міської ради, ідент. код 04052040 та Товариством з обмеженою відповідальністю "Торгівельний дім "Все для шиття", м. Луганськ, вул. Шелкового, б. 1д, ідент. код 21807149, виклавши п. 2.1 розділу "Орендна плата" договору у новій редакції:
- "Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку із застосуванням до нього договірного коефіцієнту 3".
3 .Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельний дім "Все для шиття", м. Луганськ, вул. Шелкового, б. 1д, ідент. код 21807149 в доход державного бюджету України на рахунок 31214206783006, отримувач УДКСУ у м. Луганську, код ОКПО 37991503, МФО 804013, банк отримувач ГУДКСУ у Луганській області, по коду класифікації доходів (ККД) 22030001, символ 206, назва Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) судовий збір у сумі 609 грн. 00 коп., видати на виконання наказ Ленінській ОДПІ у м. Луганську після набрання рішенням законної сили.
4 . Стягнути з Луганської міської ради, м. Луганськ, вул. Коцюбинського, буд. 14, ідент. код 26070794 в доход Державного бюджету України на рахунок 31214206783006, отримувач УДКСУ у м. Луганську, код ОКПО 37991503, МФО 804013, банк отримувач ГУДКСУ у Луганській області, по коду класифікації доходів (ККД) 22030001, символ 206, назва Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) судовий збір у сумі 609 грн. 00 коп., видати на виконання наказ Ленінській ОДПІ у м. Луганську після набрання рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складене 06.03.2014.
Суддя Н.М.Зюбанова
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2014 |
Оприлюднено | 06.03.2014 |
Номер документу | 37492618 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Зюбанова Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні