Ухвала
від 03.03.2014 по справі 822/802/14
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/802/14

У Х В А Л А

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

03 березня 2014 рокум. Хмельницький

Суддя Хмельницького окружного адміністративного суду Тарновецький І.І., розглянувши матеріали справи за позовом ОСОБА_1 до Хмельницького обласного управління ПАТ "Державний ощадний банк України" про припинення обтяжень на земельну ділянку, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з позовом до Хмельницького обласного управління ПАТ "Державний ощадний банк України", в якому просив:

- припинити обтяження на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 6825089600:02:001:0070, яка належить на праві власності ОСОБА_1 і знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 - номер запису про обтяження 3572372, дата перенесення 27.11.2013 року, архівний запис заборони № 5148246 від 16.06.2007 року;

- припинити обтяження на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 6825089600:02:001:0071, яка належить на праві власності ОСОБА_1 і знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 - номер запису про обтяження 3569114, дата перенесення 27.11.2013 року, архівний запис заборони № 5148246 від 16.06.2007 року;

- припинити обтяження на невизначене окреме майно, яке належить на праві власності ОСОБА_1 і знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 - номер запису про обтяження 3569509 (спеціальний розділ), дата перенесення 27.11.2013 року, архівний запис заборони № 5148246 від 16.06.2007 року.

Як вбачається з матеріалів справи, адміністративний позов не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства з наступних підстав.

Відповідно до частин 1, 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

За змістом пунктів 1, 7 частини 1 статті 3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень; суб'єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Частинами 1, 2 статті 17 КАС України встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема: 1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; 2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби; 3) спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень; 4) спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів; 5) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України; 6) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.

Зі змісту позову вбачається, що позивач просить суд зобов'язати відповідача припинити обтяження на земельні ділянки та на невизначене окреме майно, яке належить йому на праві власності згідно за повіту від 14.04.2009 року серії ВМС № 691711, від 14.04.2009 року серії ВМС № 691710, від 14.04.2009 року серії ВМС № 691708.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що позовні вимоги позивача, щодо припинення обтяжень ПАТ "Державний ощадний банк України" на земельні ділянки та на невизначене окреме майно відносяться до цивільно-правових відносин, так як стосуються приватних прав та інтересів останнього, а отже не є публічно-правовими, а тому юрисдикція адміністративних судів, що встановлена статтею 17 Кодексу адміністративного судочинства України, на даний спір не поширюється. Зважаючи на суб'єктний склад сторін, вказаний спір має розглядатись в порядку цивільного судочинства судом загальної юрисдикції.

Відтак спір, що виник між сторонами, є не публічно - правовим і не підпадає під адміністративну юрисдикцію та повинен розглядатися в порядку цивільного судочинства місцевим загальним судом.

Відповідно до ст. 109 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Керуючись ст. 109 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Хмельницького обласного управління ПАТ "Державний ощадний банк України" про припинення обтяжень на земельну ділянку.

Копію ухвали про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі разом із позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами повернути позивачу.

Ухвала суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Ухвала набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Суддя /підпис/І.І. Тарновецький "Згідно з оригіналом" Суддя І.І. Тарновецький

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2014
Оприлюднено07.03.2014
Номер документу37493242
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/802/14

Ухвала від 03.03.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні