ЖИТОМИРСЬКИЙ
АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
10002, м.Житомир, майдан Путятинський,
3/65 тел.(8-0412) 48-16-02
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" січня 2009 р.
Справа № 16/2908
Житомирський
апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Іоннікової І.А.
суддів:
Веденяпіна О.А.
Черпака Ю.К.
при
секретарях: БєляєвійТ.В.
, Сташкевич М.О.
за
участю представників сторін:
від
позивача: Остапчук Т.А. (довіреність від 27.01.2009 року),
від
відповідача: не з'явився,
від
третьої особи: не з'явився,
від
прокуратури: СичЮ.М. (посвідчення №52),
розглянувши
апеляційну скаргу Старокостянтинівського міжрайонного прокурора в інтересах
держави в особі Управління агропромислового розвитку Старокостянтинівської
районної державної адміністрації, м. Старокостянтинів
на
рішення господарського суду Хмельницької
області
від
"04" серпня 2008 р. у справі №
16/2908 (суддя Магера В.В.)
за
позовом Старокостянтинівського
міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Управління
агропромислового розвитку Старокостянтинівської районної державної
адміністрації, м. Старокостянтинів
до
фермерського господарства "Марія плюс-В", с. Пашківці
Старокостянтинівського району Хмельницької області
за
участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на
стороні позивача - Головного управління Державного казначейства України в
Хмельницькій області, м. Хмельницький
про
стягнення 1050,00грн.
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського Хмельницької області від 04.08.2008р. у
справі №16/2908 в задоволенні позову
Старокостянтинівського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі
Управління агропромислового розвитку Старокостянтинівської районної державної
адміністрації до фермерського господарства "Марія плюс-В", за участю
третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні
позивача - Головного управління Державного казначейства України в Хмельницькій
області про стягнення 1050 грн. - відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, Старокостянтинівський
міжрайонний прокурор звернувся з апеляційним поданням, в якому просить
оскаржуване рішення скасувати повністю і прийняти нове рішення, яким
задовольнити позов Старокостянтинівського міжрайонного прокурора та стягнути з
фермерського господарства "Марія плюс-В" на користь Управління
агропромислового розвитку Старокостянтинівської районної державної
адміністрації 1050грн. безпідставно
отриманої дотації з підстав, наведених у поданні.
Обгрунтовуючи доводи апеляційного подання, прокурор посилається,
що місцевим господарським судом недостатньо витребувано у сторін доказів, а
саме не витребувано від Строкостянтинівської райдержадміністрації та ФГ
"Марія плюс-В" копій договорів оренди земельних ділянок
сільськогосподарського призначення із земель запасу Пашковецької сільської
ради, актів прийому-передавання земельних ділянок орендарю, планів (схем)
земельних ділянок та кадастрових планів орендованих земельних ділянок,
розпоряджень голови Строкостянтинівської райдержадміністрації про надання в
оренду вказаних земель. Так згідно витребуваних прокуратурою із
Старокостянтинівської райдержадміністрації договорів оренди земельних ділянок
від 14.11.2005р. та від 16.04.2007р. та планів (схем) земельних ділянок на
території Пашковецької сільської ради, а також кадастрові плани, що
передавались в оренду 14.11.2005р. для ОСОБА_1 та 16.04.2007р. для ФГ
"Марія плюс-В" співпадають по формі, місцю розташування та по площі
земельних ділянок, з чого зроблено висновок прокурора, що це ті ж самі земельні
ділянки. Незважаючи на документальне оформлення ФГ "Марія плюс-В", с.
Пашківці закупівлі в 2006 році насіння, мінеральних добрив, посіву озимих
пшениці та ріпаку на площі,10га та 13га, у вказаного господарства не перебували
в користуванні земельні ділянки, на яких
в березні проводились обстеження озимих культур комісіями за участю посадових
осіб Строкостянтинівської райдержадміністрації, ці земельні ділянки перебували
в користуванні ОСОБА_1 як фізичної особи.
Прокурор зазначив, що
господарським судом не встановлено, які саме документи, що підтверджували
використання саме ФГ "Марія плюс-В" земельних ділянокі з земель
запасу Пашковецької сільської ради, на яких здійснено посіви озимих ріпаку та
пшениці, подано господарством для розгляду комісії при управлінні
агропромислового розвитку Старокостянтинівської райдержадміністрації в
березні 2007 році для отримання
дотації в сумі 1050грн., окрім неправдивої довідки №61 (без дати), виданої
Пашковецьким сільським головою Шевчуком М.П., яка судом не прийнята як доказ у
справі, оскільки цей документ не відповідав вимогам ст.34 ГПК України.
Прокурор вважає, що господарським судом не в повній мірі з'ясовано
обставини, які мають значення для справи, не прийнято до уваги усіх наявних у
справі доказів, а тому винесено необгрунтовано рішення.
В судовому засіданні прокурор підтримав доводи, викладені в
апеляційному поданні, надав пояснення з приводу обставин справи. Вважає, що
судом першої інстанції не повністю з'ясовано всі обставини, які мають значення
для справи і прийняте рішення від 04 серпня
2008 року з порушенням норм чинного законодавства, яке не відповідає вимогам
матеріального та процесуального права. Прокурор просить апеляційне подання
задовольнити, скасувати рішення господарського суду першої інстанції з підстав,
наведених в апеляційному поданні та прийняти нове рішення про задоволення
позовних вимог у повному обсязі та пояснив, що у відповідача не було належних
документів про право власності на землю, якою він користувався, а тому
відповідач не мав підстав і права на отримання державної дотації.
Представник позивача в судовому засіданні підтримала апеляційне
подання прокурора та вказала, що підставою для надання державної дотації
повинні бути документи, які свідчать про право власності користувача на
земельну ділянку.
Представник відповідача ФГ " "Марія плюс-В" в
судове засідання не з'явився, про те на адресу Житомирського апеляційного
господарського суду надійшла заява від голови ФГ "Марія плюс-В"
Шевчук В.П. про розгляд апеляційного подання без участі представника.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на
стороні позивача по справі - Головне управління Державного казначейства України
в Хмельницькій області не скористалось наданим процесуальним правом на участь в
судовому засіданні. 11.12.2008р., на
адресу суду надійшло пояснення на апеляційне подання № 14/12/8166 від
09.12.2008р., в якому просить апеляційне подання задоволити, а справу
розглядати без участі представника.
З врахуванням викладеного, колегія суддів вважає за можливе
розглянути апеляційне подання за відсутності представників відповідача та третьої особи, оскільки їх неявка не перешкоджає повному та
всебічному розгляду апеляційного подання за наявними в матеріалах справи
документами.
Заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, розглянувши
матеріали справи, обговоривши доводи апеляційного подання, перевіривши дану
судом першої інстанції юридичну оцінку обставин справи та повноту їх
встановлення, дослідивши правильність застосування норм матеріального та
процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційне подання
підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Згідно ч.2 ст.101 ГПК України, апеляційний господарський суд не
зв'язаний доводами апеляційної скарги (подання) і перевіряє законність і
обгрунтованність рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
З матеріалів справи вбачається, що згідно розпорядження
Старокостянтинівської районної державної адміністрації № 185/2005-р від
29.07.2005р. (а.с.80) та додатку до розпорядження (а.с. 81) ОСОБА_1 на умовах
оренди землі, що знаходиться за межами населених пунктів району для ведення
товарного сільського сільськогосподарського виробництва було надано із запасу земель Пашковецької
сільської ради земля площею 22,90га терміном 5 років., а розпорядженням №
170/2005р (а.с.82) - 23,00га, терміном 9 років. Укладений договір оренди
земельної ділянки від 17.11.2005р. (а.с.84-86), орендарем в даному договорі є
ОСОБА_1, тобто фізична особа.
ФГ "Марія плюс-В", с. Пашківці є юридичною особою, що
підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серія АОО № 627676 та взято на облік як
платник податків, що підтверджується відповідною довідкою № 1670 від
17.04.2007р.
Відповідно до протоколу №74 від 26.03.2007р. засідання конкурсної
комісії з надання земель державної власності рекомендовано райдержадміністрації
надати ФГ "Марія плюс-В" земельну ділянку площею 46,2га з земель
запасу Пашковецької сільської ради терміном 10р.
Протоколом № 5 засідання комісії щодо порядку використання у 2007
році коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки
виробництва продукції рослинництва шляхом дотування на гектар посівів озимих та ярих культур
відповідно до "Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у
державному бюджеті для державної підтримки виробництва продукції
рослинництва", затвердженого
постановою КМ України від 21.02.2007р. № 256 від 28.03.2007р. оформлено рішення про затвердження площі озимої пшениці
та нарахування дотації на загальну суму 87100,00грн. сільгоспвиробникам
відповідно до реєстрів.
П.3 та 6 реєстрів до протоколу № 5 передбачено надання дотації ФГ
"Марія плюс-В" в сумі 1050,00грн.
Перерахування коштів відповідачу в сумі 1050,00грн.
підтверджуються платіжним дорученням № 158 від 30.03.2007р.
Пашковецьким сільським головою Шевчуком М.П. видано довідку № 61
(без дати) про використання ФГ "Марія плюс-В" на території сільської
ради земельної ділянки із земель запасу площею 46,193га, на якій проведено посіви;
ріпаку озимого на 13га, пшениці озимої на 10га, пшениці ярої на 9га, ячменю
ярого на 7га, підготовлено площу під посів гречки на 7,193га.
Постановою Старокостянтинівського райсуду від 26.09.2007р. в
справі №
3-5715/2007 Пашковецького сільського
голову Шевчука М.П. визнано винним у скоєнні адміністративного правопорушення,
передбаченого п. "г" ч.1 ст. 5 Закону України "Про боротьбу з
корупцією" та на нього накладено адміністративне стягнення у вигляді
штрафу в розмірі 255грн., оскільки на час видачі довідки № 61 дані землі
рахувались за ОСОБА_1, як фізичною особою і нею на даних землях проводяться
посів зазначених культур.
Відповідно ст.13 Конституції України, земля та інші природні
ресурси є об'єктами права власності
українського народу, від імені якого права власника здійснюються органами
державної влади та місцевого самоврядування.
Відповідно до ч. 2 ст.19 Конституції України органи державної
влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти
лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією
та законами України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2007р. № 256
"Про затвердження Порядку використання у 2007 році коштів , передбачених у
державному бюджеті для державної підтримки виробництва продукції
рослинництва" затверджено зазначений Порядок (далі Порядок) і у п.2
Порядку встановлено, що бюджетні кошти для вирощування сільськогосподарських
культур виділяються у таких розмірах:
- на озимі культури: пшениця, тритикале, жито - 100 гривень на 1
гектар посівів;
- на ярі культури: пшениця, тритикале, овес, горох, гречка, просо
- 100 гривень на 1 гектар посівів, соя не нижче першої репродукції - 80, соя
другої та третьої репродукції - 50, рис - 220 гривень на 1 гектар посівів;
- цукрові буряки для виробництва цукру квоти "А" - 750
гривень на 1 гектар посівів;
- льон-довгунець і коноплі на тресту - 640 гривень на 1 гектар
посівів.
Відповідно до п. 6 Порядку ( в редакції, що була чинна на момент
подачі заявки) заявку на отримання бюджетних коштів мають право подавати до
комісії сільськогосподарські підприємства
- юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми і форми
власності та сфери управління, включаючи
навчальні та навчально-дослідні
господарства аграрних вищих навчальних закладів, професійно-технічних
навчальних закладів, наукових і науково-дослідних установ,
селекційно-дослідних та державних сортодослідних станцій, що засіяли
озимі та ярі культури на зерно, льон-довгунець і коноплі на тресту, цукрові буряки
для виробництва цукру в межах квоти "А", крім бюджетних установ та
підприємств, що визнані банкрутами або
проти яких порушено справу про банкрутство та
які мають прострочену
більш як півроку заборгованість перед державним і місцевими бюджетами, Пенсійним
фондом України (далі-сільськогосподарські
підприємства).
До заявки додаються:
1) на озимі культури
- звіт про
хід збирання урожаю та проведення
інших польових робіт на
форми первинного обліку N
118 "Акт про
використання мінеральних, органічних
і бактеріальних добрив,
отрутохімікатів і гербіцидів" та N 119 "Акт витрат насіння
і садивного матеріалу";
2) на ярі
культури - заключний звіт про підсумки сівби під урожай 200_
р. (форма N 4-сг) ,
спеціалізовані бухгалтерські форми первинного обліку N 118 "Акт
про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив,
отрутохімікатів і гербіцидів", N119 "Акт витрат насіння і садивного
матеріалу";
3) засвідчені в установленому
порядку копії документів, а саме:
- довідки про
включення до Єдиного
державного реєстру підприємств і
організацій України;
- звіту про фінансові
результати за попередній рік;
- документи, що підтверджують право власності або користування
земельною ділянкою;
- довідки відповідних органів державної податкової служби та
Пенсійного фонду України про відсутність (наявність) заборгованості за
податковими зобов'язаннями та платежами до Пенсійного фонду України;
4) письмове зобов'язання сільськогосподарського підприємства
повернути у місячний строк до бюджету отримані бюджетні кошти у разі
встановлення контролюючими органами факту їх незаконного отримання та/або
нецільового використання ( у разі неповернення коштів у зазначений строк нараховується
пеня у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку за
кожний день прострочення). При цьому в разі виявлення зазначених фактів такому
сільськогосподарському підприємству припиняється надання будь-якої державної
підтримки протягом поточного та трьох наступних бюджетних періодів.
Відсутність одного із документів, визначених у цьому пункті,
позбавляє заявника права на отримання бюджетних коштів.
Відповідно до п. 7 Порядку комісія розглядає подані згідно з п.6
цього Порядку документи, встановлює достовірність наведених у них даних,
обстежує посіви, складає акт за результатами перевірки та приймає рішення щодо
включення (невключення) заявника до реєстру сільськогосподарських підприємств,
що мають право на отримання бюджетних коштів (далі - реєстр
сільськогосподарських підприємств), Форми актів та реєстрів
сільськогосподарських підприємств). Форми актів та реєстрів
сільськогосподарських підприємств затверджує Мінагрополітики.
Згідно п.8 Порядку управління агропромислового розвитку районних,
управління промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міської
держадміністрацій на підставі документів, поданих сільськогосподарськими
підприємствами, надсилають відповідним органам Державного казначейства реєстри
сільськогосподарських підприємств та
платіжні доручення для перерахування бюджетних коштів на поточні рахунки
сільськогосподарських підприємств в установах банків.
Операції з бюджетними коштами проводяться відповідно до Порядку
обслуговування державного бюджету за винятками, затвердженого Державним
казначейством.
Відповідач не надав при подачі заявки документи, що підтверджували
б право користування земельними ділянками 10 і 13га, оскільки зазначені ділянки
в березні 2007 року перебували в користуванні ОСОБА_1 як фізичної особи.
Відсутність таких документів у відповідача, як це передбачено Порядком,
позбавляє останнього права на отримання дотації.
З огляду на наведене, судова колегія вважає за необхідне
апеляційне подання Старокостянтинівського міжрайонного прокурора в інтересах
держави в особі управління агропромислового розвитку Старокостянтинівської
районної державної адміністрації - задоволити,
а рішення господарського суду від 04.08.2008р. у справі № 16/2908 - підлягає
скасуванню. Позовні вимоги підлягають задоволенню, судові витрати покладаються
на відповідача.
Керуючись ст.ст. 101,
103-105 Господарського процесуального кодексу України, Житомирський апеляційний
господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційне подання Старокостянтинівського міжрайонного
прокурорав інтересах держави в особі управління агропромислового розвитку
Старокостянтинівської районної державної адміністрації задовольнити.
2. Рішення господарського суду Хмельницької області від 04 серпня
2008 року у справі №16/2908 скасувати.
Прийняти нове рішення:
"Позов задовольнити.
Стягнути з фермерського господарства "Марія плюс-В"
(с.Пашківці Старокостянтинівського району
Хмельницької області, код 34342206)
- на користь управління агропромислового розвитку
Старокостянтинівської районної державної адміністрації (вул.К.Острозького,28,
м.Старокостянтинів, Хмельницької
області, код 33159194) 1050,00 грн.;
- в доход Державного бюджету 102,00 грн. державного мита та 118,00
грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
3. Видачу наказів доручити господарському суду Хмельницької
області.
4. Справу №16/2908 повернути до
господарського суду Хмельницької
області.
Головуючий - суддя:
Іоннікова І. А.
судді::
Веденяпін О.А.
Черпак Ю.К.
Віддруковано:
7 прим,:
1
- до справи;
2,3
- сторонам;
4
- третій особі;
5
- Старокостянтинівськ. м/р. прок-ра;
6
- прок-рі Житомир. обл.;
7
- наряд
Суд | Житомирський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2009 |
Оприлюднено | 04.06.2009 |
Номер документу | 3749508 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Житомирський апеляційний господарський суд
Іоннікова І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні