ХЕРСОНСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027,
м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
18 травня 2009 р. 08
год. 30 хв.
Справа №
2-а-5919/09/2170 Кат.
6.6.6
Херсонський
окружний суду у складі:
головуючого
судді: Хом'якової В.В.,
при
секретарі: Мітрушенко І.І.,
за участю:
представників
позивача - ОСОБА_2(в судовому засіданні 15.04.09),
ОСОБА_3 (18.05.09),
відповідачів
-ОСОБА_1 (15.04.09),ОСОБА_4 (15.04.09),
розглянувши
матеріали справи за позовною заявою Державної податкової інспекції у м.Херсоні
до приватного підприємства "АПН-Гелон" (м.Херсон) про визнання
недійсними реєстраційних та установчих документів та припинення приватного
підприємства,
встановив:
Державна податкова інспекція у м.Херсоні
звернулась до суду з позовомпро визнання недійсними установчих та реєстраційних
документів приватного підприємства "АПН "Гелон" з моменту
перереєстрації на громадянку ОСОБА_1 (з 30.10.08), скасування (припинення)
державної реєстрації змін до ПП "АПН "Гелон", пов"язаних з
перереєстрацією на гр-ку ОСОБА_1, визнання недійсними первинних та фінансово-господарських
документів підприємства, складені в період керівництва ОСОБА_1
В позові
зазначено, що приватне підприємство "АПН Гелон" зареєстровано як
суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Херсонської міської
ради 23.11.2007, засновником та власником підприємства була ОСОБА_5. 30.10.2008
відбулась зміна засновника та власника підприємства, власником стала ОСОБА_1.
Підприємство знаходиться на обліку ДПІ у м. Херсоні. З пояснень ОСОБА_1,
наданих податковій міліції в Херсонській області, вбачається, що з моменту
перереєстрації підприємства вона до ведення фінансово-господарської діяльності
приватного підприємства ніякого відношення не мав. Реєстрацію приватного
підприємства пояснює тим, що вона погодився на пропозицію випадкового знайомого
Констянтина зареєструвати на своє ім'я приватне підприємство за грошову
винагороду. Установчі документи, печатку передала знайомому. Податкову
звітність підприємства не підписувала, рахунки в банку не відкривала.
Податковий орган посилається на те, що за юридичною адресою підприємство не
знаходилось. ДПІ вказує в позовній заяві на те, що перереєстрація підприємства
на гр-ку Бреславець відбувалась з порушенням діючого законодавства. Постановою
від 24.12.08 слідчим СДСБЕЗ ХМВ УМВС України в Херсонській
області було відмовлено в порушенні
кримінальної справи відносно службових осіб ПП "АПН "Гелон".
Представник
позивача на засіданні суду підтримав
позовні вимоги.
Відповідач
письмового відзиву на позовну заяву не надав. Відповідачка прибула в судове засідання
15 квітня 2009 року, підтвердила відомості, викладені в позовній заяві.
Згідно п. 17
ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні"
органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у
порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених
законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування
державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності. Вирішення спору за зверненням суб'єкта
владних повноважень у випадках, встановлених законом, відповідно до пункту 4 ч.
1 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України віднесено до
компетенції адміністративного суду..
Розгялнувши всі обставини справи, які мають
значення для вирішення спору, дослідивши докази , заслухавши пояснення
представників позивача, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають
частковому задоволенню. Відповідно до ст. 55 ГК України, суб'єктами
господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську
діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав
та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми
зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством.
Згідно ст. 56 ГК України, суб'єкт господарювання може бути утворений за
рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу, а у
випадках, спеціально передбачених законодавством, також за рішенням інших
органів, організацій і громадян шляхом заснування нового, реорганізації
(злиття, приєднання, виділення, поділу, перетворення) діючого (діючих) суб'єкта
господарювання з додержанням вимог законодавства. Установчими документами
суб'єкта господарювання, згідно ст. 57 цього Кодексу, є рішення про його
утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут
(положення) суб'єкта господарювання. В установчих документах повинні бути
зазначені найменування та місцезнаходження суб'єкта господарювання, мета і
предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління,
порядок прийняття ними рішень порядок формування майна, розподілу прибутку та
збитків, умови його реорганізації та ліквідації. Аналогічні вимоги передбачені
статтею 87 Цивільного кодексу України передбачено, що для створення юридичної
особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які
викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо
законом не встановлений інший порядок їх затвердження. Ст. 24 Закону "Про
державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців"
передбачено, що для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник
(засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному
реєстратору (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі
документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації
юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально посвідчену копію рішення
засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у
випадках, передбачених законом; два примірники установчих документів; документ,
що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації
юридичної особи. У разі державної
реєстрації юридичної особи, для якої законом встановлено вимоги щодо формування
статутного фонду додатково подається документ, що підтверджує внесення
засновником (засновниками) вкладу (вкладів) до статутного фонду юридичної особи
в розмірі, який встановлено законом.
Державний реєстратор за відсутності
підстав для залишення документів, які подані для проведення державної
реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи
на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної
особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону. За відсутності
підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи державний
реєстратор повинен внести до реєстраційної картки на проведення державної
реєстрації юридичної особи ідентифікаційний код відповідно до вимог Єдиного
державного реєстру підприємств та організацій України та внести до Єдиного
державного реєстру запис про проведення державної реєстрації юридичної особи на
підставі відомостей цієї реєстраційної картки.
Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення
державної реєстрації юридичної особи є датою державної реєстрації юридичної
особи.
Скасування (припинення) державної
реєстрації суб'єкта господарювання здійснюється за його особистою заявою, а
також на підставі рішення суду у випадках визнання недійсними або такими, що
суперечать законодавству установчих документів або здійснення діяльності, що
суперечить закону чи установчим документам, або в інших випадках, передбачених
законодавством. Скасування державної реєстрації припиняє господарську
діяльність і є підставою для здійснення заходів щодо ліквідації суб'єкта
господарювання.
Ч. 2 ст. 38 Закону України "Про
державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від
15.05.2003 р. N 755-IV, передбачено, що підставами для постановлення судового
рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством
юридичної особи, зокрема є:
провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або
такої, що заборонена законом;…
Відповідно до статті 238 Господарського Кодексу передбачено, що за
порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської
діяльності до суб'єктів господарювання
можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади санкції, в тому
числі за статтею 239 Кодексу -скасування державної реєстрації та ліквідації
суб'єкта господарювання. Статтею 247 того ж Кодексу встановлено, що у разі
здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи
установчим документам, до нього може бути
застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування
державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
В даному випадку господарська діяльність ПП
"АПН "Гелон" з моменту перереєстрації на гр-ку ОСОБА_1 здійснювалась без відома та участі особи, яка
юридично є його власником, директором та бухгалтером, чим порушені приписи
законодавчих актів України, в частині, яка стосується вимог до створення,
проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостей, які вносяться до
установчих документів, тощо. Засновник підприємства несе певні обов'язки, він
повинен дотримуватись установчих документів, виконувати інші обов'язки перед
підприємством, які передбачені законодавством та установчими документами. Він
несе відповідальність перед державою та
суспільством, в тому числі корпоративну, цивільно-правову, кримінальну,
адміністративну. Таким чином особи, які фактично проводили господарську
діяльність за допомогою зареєстрованого на гр.-ку ОСОБА_1 підприємства, не
несуть ніякої відповідальності за цю діяльність як власники або керівники
підприємства, і у разі виявлення фактів порушення чинного законодавства
підприємством їх неможливо притягти до
відповідальності за ці порушення. Пояснення юридичного власника ПП "АПН
"Гелон" гр-ки ОСОБА_1 свідчать, що вона не розробляла установчих
документів, а приймала участь в перереєстрації на своє ім'я підприємства на
прохання свого знайомого за винагороду
шляхом оформлення реєстраційних документів та в подальшому віддавши іншій особі, не маючи бажання фактично
здійснювати підприємницьку діяльність.
Вона не подавала звітності до податкового або інших державних органів,
не відкривала рахунків в кредитних установах. З моменту перереєстрації
статутних документів ПП "АПН "Гелон" податкова звітність до ДПІ
не надавалась.
Суд вважає, що позивач довів у
встановленому законом порядку факт здійснення відповідачем діяльності, що
суперечить закону та установчим
документам підприємства.
За вказаних обставин, підлягають
задоволенню позовні вимоги щодо визнання недійсними установчих та реєстраційних
документів ПП "АПН "Гелон"
а саме: Статуту в новій редакції з моменту перереєстрації на гр.-ку ОСОБА_1 -з 30.10.08, свідоцтво про реєстрацію серія А01 № 140531,
видане 30.10.08.
Оскільки Статут, який визначає правовий
статус підприємства та встановлює правову основу господарської діяльності суд
визнає недійсним, підлягає припиненню (скасуванню державної реєстрації)
приватне підприємство "АПН "Гелон". Скасування державної
реєстрації суб'єкта господарювання позбавляє його можливості продовжувати
господарювання - його господарська діяльність припиняється з цього моменту.
Скасування державної реєстрації є підставою для здійснення заходів щодо
ліквідації СПД (призначення ліквідаційної комісії, стягнення дебіторської
заборгованості, публікація повідомлення про ліквідацію) і виключення з ЄДРПОУ.
Суд закриває провадження в частині позовної
вимоги про визнання недійсними первинних та фінансово-господарських документів
з 30.10.08, оскільки відповідно до КАС України таку вимогу не належить
розглядати в порядку адміністративного судочинства. Розглянувши справу по суті, судом оголошено вступну та резолютивну
частини постанови. Судові витрати не стягуються.
Керуючись ст.ст. 94, пп.1,2 ч. 1 ст. 157,
ст..ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
постановив:
1. Позов задовольнити. Визнати недійсним Статут
приватного підприємства "АПН "Гелон" (м. Херсон, вул. 9 Східна,)
в редакції від 30.10.08, свідоцтво про реєстрацію серія А01 № 140531 з моменту перереєстрації на гр.-ку ОСОБА_1 -з
30.10.08.
2. Припинити (скасувати державну реєстрацію)
приватного підприємства ПП "АПН "Гелон" (код ЄДР35567969).
3. В решті позову закрити провадження у
справі.
4. Надіслати копію постанови
Держреєстратору у день набрання законної сили постанови для внесення запису
про судове рішення щодо припинення (скасування) державної реєстрації приватного
підприємства "АПН "Гелон".
5. Постанова
набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне
оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про
апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк,
встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає
законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги
судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення
апеляційного розгляду справи.
6. Заява про
апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти
днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі
відповідно до статті 160 КАС України з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом
двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга
може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо
скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне
оскарження.
Суддя
В.В. Хом'якова
Постанову
складено у повному обсязі
та підписано
22.05.09.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2009 |
Оприлюднено | 04.06.2009 |
Номер документу | 3750315 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Хом'якова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні