номер провадження справи 24/136/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17.02.2014 Справа № 908/3723/13
до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «АзовЕкспресбуд» ( 71112 , Запорізька область , м. Бердянськ , вулиця Пушкіна , 11 ; код ЄДРПОУ 32904934).
Про стягнення суми боргу .
Суддя Азізбекян Т.А.
Представники:
Від позивача - Безуєвський Ю.М. ( дов. б/н від 27 січня 2014 р.).
Від відповідача - не прибув.
ВСТАНОВЛЕНО:
14 листопада 2013 р. до канцелярії Господарського суду Запорізької області від Товариства з обмеженою відповідальністю «Фабрика декоративних культур» ( код ЄДРПОУ 22030645) надійшла позовна заява про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «АзовЕкспресбуд» ( код ЄДРПОУ 32904934) заборгованості по оплаті виконаних робіт за договором № 15 - СП від 10.10.2012 р. - 154 400 , 17 грн. ; - 3 % річних - 3843 , 57 грн. , інфляційні витрати - 586 , 44 грн.
Ухвалою від 14.11.2013 р. порушено провадження у господарській справі № 908/3723/13 , слухання якої було призначено на 04.12.2013 р.
У зв'язку з неявкою в судове засідання представників сторін розгляд справи неодноразово відкладався згідно із статтею 77 Господарського процесуального кодексу України , а термін вирішення спору продовжувався на підставі статті 69 Господарського процесуального кодексу України .
Представники відповідача в судові засідання не з'явились та не повідомили суд про причини неявки.
Представнику позивача роз'яснені права та обов'язки передбачені положеннями Господарського процесуального кодексу України .
Відводів складу суду не заявлено .
Представник позивача не наполягав на проведенні звукозапису судового процесу технічними засобами .
В судовому засіданні 17.02.2014 р. господарський суд відповідно до вимог статті 85 ГПК України оголосив вступну і резолютивну частини рішення .
Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на наступні обставини . 10.10.2012 р. між ТОВ «Фабрика декоративних культур» та ТОВ «АзовЕкспресбуд» укладений договір субпідряду № 15-СП , згідно з умовами якого ТОВ «Фабрика декоративних культур» ( субпідрядник) зобов'язалося відповідно до проектної документації виконати роботи з озеленення території площі І Бердянської ради на проспекті Леніна ( від вулиці Дюміна до вулиці Перемоги ) ( ІІ черга) , а ТОВ «АзовЕкпресбуд» ( генпідрядник) зобов'язалося оплатити вартість виконаних робіт. Згідно пункту 31 договору розрахунки за виконані роботи повинні були здійснюватися на підставі актів виконаних робіт проміжними платежами з виконання робіт. Згідно пункту 33 договору генпідрядник зобов'язаний підписати подані субпідрядником документи , що підтверджують виконання робіт , або обґрунтувати причини відмови від їх підписання протягом 15 робочих днів з дня одержання . Оплата виконаних робіт здійснюється протягом 14 робочих днів з дня підписання документів генеральним підрядником. В рахунок виконання своїх зобов'язань за договором , ТОВ «Фабрика декоративних культур» були виконані , а ТОВ «АзовЕкспресбуд» були прийняті роботи : - у листопаді 2012 р. на суму 130 407 , 37 грн. ; - у грудні 2012 р. на суму 23 992, 80 грн. Факт належного виконання позивачем та вартість прийнятих відповідачем робіт за договором підтверджується : - за листопад 2012 р. - довідкою форми КБ -3 про вартість виконаних підрядних робіт за 01.11.2012 р. - 30.11.2012 р. та актом № 1 прийняття виконаних будівельних робіт за 01.11.2012 р. - 30.11.2012 р. форми КБ -2в , що були підписані сторонами 30.11.2012 р. ; - за грудень 2012 р. - довідкою форми КБ -3 про вартість виконаних підрядних робіт за 01.12.2012 р. - 31.12.2012 р. та актом № 2 прийняття виконаних будівельних робіт за 01.12.2012 р. - 31.12.2012 р. форми КБ - 2в , що були підписані сторонами 31.12.2012 р. За поясненнями позивача факт заборгованості відповідача за договором у сумі 154 400 , 17 грн. підтверджується також підписаним відповідачем актом звіряння взаємних розрахунків станом на 30.01.2013 р. 16.07.2013 р. ТОВ «Фабрика декоративних культур» було складено та надіслано відповідачу претензію про сплату заборгованості у сумі 154 400 , 17 грн. , яку ТОВ «АзовЕкспресбуд» одержав 22.07.2013 р. За підрахунками позивача заборгованість відповідача складає 154 400 , 17 грн. , період прострочення виконання зобов'язання по сплаті складає : - акт № 1 від 30.11.2012 р. - 308 днів ( з 21.12.2012 р. по 24.10.2013 р. включно) ; - акт № 2 від 31.12.2012 р. - 275 днів ( з 23.01.2013 р. по 24.10.2013 р. включно). Крім суми заборгованості у розмірі 154 400 , 17 грн. позивачем заявлено до стягнення : - 3 % річних за прострочення оплати за виконані роботи у сумі 3843 , 57 грн. ; - компенсація інфляції простроченої суми оплати за виконані роботи у сумі 586 , 44 грн. Просить позовні вимоги задовольнити .
Відповідач своїм процесуальним правом направити в судове засідання повноважних представників та надати суду вмотивований відзив на позовну заяву не скористався . З матеріалів справи слідує , що кореспонденція процесуальних документів суду відповідачем одержана ( поштове повідомлення від 18.11.2013 р.).
Розглянувши матеріали справи та вислухавши пояснення представника позивача , суд -
В С Т А Н О В И В :
10 жовтня 2012 р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «Фабрика декоративних культур» ( надалі - субпідрядник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «АзовЕкспресбуд» ( надалі - генпідрядник) підписаний договір субпідряду № 15-сп , відповідно до предмету якого генпідрядник доручає , а субпідрядник забезпечує відповідно до проектної документації та умов договору виконання робіт з озеленення території площі І Бердянської ради , проспект Леніна ( від вулиці Дюміна до вулиці Перемоги) (ІІ черга) . Адреса розташування об'єкту : м. Бердянськ , площа І Бердянської ради , проспект Леніна ( від вулиці Дюміна до вулиці Перемоги).
За умовами пунктів 2,3 договору № 15-сп від 10 жовтня 2012 р. склад та обсяги робіт , що доручаються до виконання субпідряднику , визначені проектною документацією та кошторисом , що є невід'ємною частиною договору.
Строки виконання робіт договором субпідряду № 15-сп від 10 жовтня 2012 р. не визначені .
Сторони за договором домовилися , що договірна ціна робіт на основі динамічного (приблизного ) кошторису , що є невід'ємною частиною договору , є динамічною (приблизною) і складає 271 838 , 42 грн.
Пунктом 20 договору передбачено , що генпідрядник у разі необхідності надає субпідряднику всю дозвільну документацію протягом 10 робочих днів з дня підписання договору .
Розділом договору «Проведення розрахунків за виконані роботи» передбачено , що розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватися із урахуванням положень Загальних у будівництві умов на підставі актів виконаних робіт проміжними платежами в міру виконання робіт. Субпідрядник визначає обсяги та вартість виконаних робіт , що підлягають оплаті , та готує відповідні документи і подає їх для підписання генпідряднику до 20 числа поточного місяця. Генпідрядник зобов'язаний підписати подані субпідрядником документи , що підтверджують виконання робіт , або обґрунтувати причини відмови від їх підписання протягом 15 робочих днів з дня одержання. Оплата виконаних робіт здійснюється протягом 14 робочих днів з дня підписання документів генпідрядником.
Пунктом 56 договору субпідряду № 15-сп від 10 жовтня 2012 р. передбачено , що строком договору є час , протягом якого сторони будуть здійснювати свої права та виконувати свої обов'язки відповідно до договору . Договір набуває чинності з моменту його укладення і діє до дня його остаточного виконання сторонами . Фінансові зобов'язання діють до 31.12.2012 р.
Пунктом 57 вказаного договору передбачено , що закінчення строку договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення , яке мало місце під час дії договору .
Сторонами за договором субпідряду визначено , що до договірної документації крім договору входять додаткові угоди до договору , кошториси та інші договірні документи. Перелічені документи набувають статусу договірних після підписання договору .
Додатки до Договору : - Календарний графік виконання робіт ; - розрахунок договірної ціни ; - План фінансування будівництва .
Із змісту договору субпідряду № 15-сп від 10 жовтня 2012 р. слідує , що договір підписаний уповноваженими представниками сторін та скріплений печатками товариств .
З матеріалів справи слідує , що позивачем на адресу відповідача був виставлений рахунок - фактура № СФ - 00042 від 30 листопада 2012 р. щодо оплати капітального ремонту площі І Бердянської ради згідно акту № 3/11 на загальну суму 130 407 , 37 грн.
Також , до матеріалів справи позивачем надана Довідка щодо вартості виконаних підрядних робіт за період з 01.11.2012 р. по 30.11.2012 р. ( № КБ -3) , згідно якої вартість будівельних робіт на будівництві становить 130 , 40737 грн.
Крім того , позивачем наданий акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт з 01.11.2012 р. - 30.11.2012 р. ( форма № КБ -2в ) , відповідно до якого виконано робіт на загальну суму 130 407 , 37 грн. , що відповідає локальному кошторису № 2-1-7/7-1-3 на озеленення території .
Слід зауважити , що всі документи належним чином оформлені , підписані повноважними представниками сторін та скріплені печатками товариств .
31 грудня 2012 р. позивачем на адресу відповідача був виставлений рахунок - фактура № СФ - 00043 на оплату капітального ремонту площі І Бердянської ради згідно акта № 2 в сумі 23 992 , 80 грн.
Сторонами за договором субпідряду № 15-СП від 10 жовтня 2012 р. 31.12.2012 р. складена довідка ( форма № КБ -3) про вартість виконаних підрядних робіт з 01.12.2012 р. по 31.12.2012 р. , яка становить 154 , 40017 грн.
Також , сторонами за вказаним договором складений акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт з 01.12.2012 р. по 31.12.2012 р. ( форма № КБ - 2в) , відповідно до якого виконані роботи на загальну суму 23 992 , 80 грн. , що відповідає локальному кошторису № 2-1-7/7-1-3 на озеленення території .
Слід зауважити , що всі документи належним чином оформлені , підписані повноважними представниками сторін та скріплені печатками товариств .
Загальна сума за двома актами про приймання виконаних будівельних робіт становить 154 400 , 17 грн.
Позивачем до матеріалів справи наданий акт звірки взаєморозрахунків станом на 30 січня 2013 р. , складений головними бухгалтерами сторін за договором субпідряду № 15-сп від 10 жовтня 2012 р. та скріплений печатками підприємств , за яким сальдо на 31.12.2012 р. на користь позивача становить 154 400 , 17 грн.
18.07.2013 р. позивачем на адресу відповідача направлена письмова претензія № 2 від 16.07.2013 р. з вимогою перерахувати на розрахунковий рахунок підприємства суму заборгованості у розмірі 154 400 , 17 грн.
Згідно поштового повідомлення претензія одержана відповідачем 22.07.2013 р.
Оригінали всіх документів , копії яких надані позивачем до матеріалів , досліджувались судом в судовому засіданні 17.02.2014 р.
З огляду на документальні докази , які представлені позивачем до матеріалів справи позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Фабрика декоративних культур» ( код ЄДРПОУ 22030645) підлягають задоволенню .
Статтею 11 Цивільного кодексу України передбачено , що цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб , що передбачені актами цивільного законодавства , а також із дій осіб , що не передбачені цими актами , але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки . Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків , зокрема , є : - договори та інші право чини.
Згідно із статтею 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу , інших актів цивільного законодавства , а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до ділового обороту або інших вимог , що звичайно ставляться .
Відповідно до приписів статті 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк ( термін ) його виконання то воно підлягає виконанню у цей строк (термін) .
Статтею 610 Цивільного кодексу України передбачено , що порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов , визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Статтею 837 Цивільного кодексу України передбачено , що за договором підряду одна сторона ( підрядник) зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу .
Статтею 838 цього Кодексу встановлено , що підрядник має право , якщо інше не встановлено договором , залучити до виконання роботи інших осіб ( субпідрядників) , залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи . У цьому разі підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник , а перед субпідрядником - як замовник. Генеральний підрядник відповідає перед субпідрядником за невиконання або неналежне виконання замовником своїх обов'язків за договором підряду , а перед замовником - за порушення субпідрядником свого обов'язку . Замовник і субпідрядник не мають права пред'являти один одному вимоги , пов'язані з порушенням договорів , укладених кожним з них з генеральним підрядником , якщо інше не встановлено договором або законом .
Відповідно до правил статті 843 Цивільного кодексу України у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення . Ціна роботи у договорі підряду включає відшкодування витрат підрядника та плату за виконану ним роботу .
За приписами статті 844 Цивільного кодексу України ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Якщо робота виконується відповідно до кошторису , складеного підрядником , кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником .
Статтею 846 Цивільного кодексу України передбачено , що строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду . Якщо у договорі підряду не встановлені строки виконання роботи , підрядник зобов'язаний виконати роботу , а замовник має право вимагати її виконання у розумні строки , відповідно до суті зобов'язання , характеру та обсягів роботи та звичаїв ділового обороту .
Відповідно до положень статті 854 Цивільного кодексу України якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної або окремих її етапів , замовник зобов'язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або , за згодою замовника, - достроково .
Із змісту договору субпідряду № 15-сп від 10 жовтня 2012 р. слідує , що сторонами не узгоджені строки виконання робіт , що не є порушенням у розумінні положень статті 846 Цивільного кодексу України .
Як встановлено судом , за результатами виконаних по договору субпідряду № 15- сп від 10 жовтня 2012 р. робіт , сторонами за вказаним договором складені довідки за формою № КБ-3 та акти про прийняття виконаних робіт за формою № КБ -2в , які оформлені належним чином , підписані повноважними представниками сторін та скріплені печатками товариств .
Загальна вартість виконаних робіт за договором субпідряду № 15- сп від 10 жовтня 2012 р. становить 154 400 , 17 грн.
Відповідно до вимог пункту 33 договору субпідряду № 15- сп від 10 жовтня 2012 р. генпідрядник зобов'язаний підписати подані субпідрядником документи , що підтверджують виконання робіт , або обґрунтувати причини відмови від їх підписання протягом 15 робочих днів з дня одержання. Оплата виконаних робіт здійснюється протягом 14 робочих днів з дня підписання документів генпідрядником.
З матеріалів справи вбачається , що Довідка про вартість виконаних підрядних робіт за 01.11.2012 р. - 30.11.2012 р. і Акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за 01.11.2012 р. - 30.11.2012 р. підписані відповідачем та скріплені печаткою товариства 30 листопада 2012 р. , а довідка про вартість виконаних підрядних робіт за 01.12.2012 р. - 31.12.2012 р. за 01.12.2012 р. - 31.12.2012 р. і Акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт за 01.12.2012 р. - 31.12.2012 р. підписані відповідачем 31.12.2012 р.
Отже факт належного виконання позивачем робіт за договором субпідряду № 15- сп від 10 жовтня 2012 р. на загальну суму 154 400 , 17 грн. є документально підтвердженим .
З огляду на вимоги пункту 33 договору субпідряду № 15- сп від 10 жовтня 2012 р. , відповідач повинен був оплатити вартість виконаних робіт на протязі 14 робочих днів з дня підписання документів генпідрядником.
Так , враховуючи дату підписання акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за 01.11.2012 р. - 30.11.2012 р. - 30.11.2012 р. , відповідач повинен був оплатити вартість вказаних робіт у розмірі 130 407 , 37 грн. до 20 грудня 2012 р. включно , а враховуючи дату підписання акту № 2 приймання виконаних будівельних робіт за 01.12.2012 р. - 31.12.2012 р. - 31.12.2012 р. , відповідач повинен був оплатити вартість вказаних робіт у розмірі 23 992 , 80 грн. до 22 січня 2013 р. включно .
Фактично , станом на день розгляду справи по суті відповідачем документально не доведений факт оплати 154 400 , 17 грн. вартості виконаних позивачем підрядних робіт.
З огляду на викладені обставини у їх сукупності позовні вимоги в частині стягнення суми основного боргу підлягають задоволенню.
Щодо стягнення з відповідача суми 3 % річних за прострочення оплати за виконані роботи у розмірі 3843 , 57 грн. та суми інфляційних витрат у розмірі 586 , 44 грн.
Відповідно до положень статті 625 Цивільного кодексу України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання . Боржник , який прострочив виконання грошового зобов'язання , на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення , а також три проценти річних від простроченої суми , якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Перевіривши подані позивачем розрахунки суми 3 % річних та інфляційних витрат , суд знаходить їх розрахованими відповідно до діючих методик .
Позовні вимоги в частині стягнення з відповідача на користь позивача суми 3 % річних у розмірі 3843 , 57 грн. та суми інфляційних витрат у розмірі 586 , 44 грн. підлягають задоволенню.
Відповідно до положень Господарського процесуального кодексу України суму судового збору по справі слід віднести на відповідача , оскільки з його неправильних дій спір доведено до судового розгляду.
Керуючись ст. ст. 49, 82, 84 - 85 Господарського процесуального кодексу України, суд,
ВИРІШИВ :
Позовні вимоги задовольнити .
Стягнути Товариства з обмеженою відповідальністю «АзовЕкспресбуд» ( 71112 , Запорізька область , м. Бердянськ , вулиця Пушкіна , 11 ; код ЄДРПОУ 32904934) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Фабрика декоративних культур» ( 87510 , Донецька область , м. Маріуполь , вулиця Гагаріна , 2 , приміщення 29 ; код ЄДРПОУ 22030645) суму основного боргу у розмірі 154 400 ( Сто п'ятдесят чотири тисячі чотириста гривень ) 17 копійок , суму 3% річних у розмірі 3843 ( Три тисячі вісімсот сорок три гривні ) 57 копійок , суму інфляційних витрат у розмірі 586 ( П'ятсот вісімдесят шість гривень ) 44 копійки , суму судового збору у розмірі 3176 ( Три тисячі сто сімдесят шість гривень ) 60 копійок .
Видати наказ .
Суддя Т.А. Азізбекян
Рішення виготовлено у повному обсязі та підписано 21.02.2014 р.
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2014 |
Оприлюднено | 11.03.2014 |
Номер документу | 37516955 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Азізбекян Т.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні