Рішення
від 17.02.2014 по справі 908/3723/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 24/136/13

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.02.2014 Справа № 908/3723/13

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фабрика декоративних культур» (87510 , Донецька область , м. Маріуполь , вулиця Гагаріна , 2 , приміщення 29 ; код ЄДРПОУ 22030645).

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «АзовЕкспресбуд» ( 71112 , Запорізька область , м. Бердянськ , вулиця Пушкіна , 11 ; код ЄДРПОУ 32904934).

Про стягнення суми боргу .

Суддя Азізбекян Т.А.

Представники:

Від позивача - Безуєвський Ю.М. ( дов. б/н від 27 січня 2014 р.).

Від відповідача - не прибув.

ВСТАНОВЛЕНО:

14 листопада 2013 р. до канцелярії Господарського суду Запорізької області від Товариства з обмеженою відповідальністю «Фабрика декоративних культур» ( код ЄДРПОУ 22030645) надійшла позовна заява про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «АзовЕкспресбуд» ( код ЄДРПОУ 32904934) заборгованості по оплаті виконаних робіт за договором № 15 - СП від 10.10.2012 р. - 154 400 , 17 грн. ; - 3 % річних - 3843 , 57 грн. , інфляційні витрати - 586 , 44 грн.

Ухвалою від 14.11.2013 р. порушено провадження у господарській справі № 908/3723/13 , слухання якої було призначено на 04.12.2013 р.

У зв'язку з неявкою в судове засідання представників сторін розгляд справи неодноразово відкладався згідно із статтею 77 Господарського процесуального кодексу України , а термін вирішення спору продовжувався на підставі статті 69 Господарського процесуального кодексу України .

Представники відповідача в судові засідання не з'явились та не повідомили суд про причини неявки.

Представнику позивача роз'яснені права та обов'язки передбачені положеннями Господарського процесуального кодексу України .

Відводів складу суду не заявлено .

Представник позивача не наполягав на проведенні звукозапису судового процесу технічними засобами .

В судовому засіданні 17.02.2014 р. господарський суд відповідно до вимог статті 85 ГПК України оголосив вступну і резолютивну частини рішення .

Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на наступні обставини . 10.10.2012 р. між ТОВ «Фабрика декоративних культур» та ТОВ «АзовЕкспресбуд» укладений договір субпідряду № 15-СП , згідно з умовами якого ТОВ «Фабрика декоративних культур» ( субпідрядник) зобов'язалося відповідно до проектної документації виконати роботи з озеленення території площі І Бердянської ради на проспекті Леніна ( від вулиці Дюміна до вулиці Перемоги ) ( ІІ черга) , а ТОВ «АзовЕкпресбуд» ( генпідрядник) зобов'язалося оплатити вартість виконаних робіт. Згідно пункту 31 договору розрахунки за виконані роботи повинні були здійснюватися на підставі актів виконаних робіт проміжними платежами з виконання робіт. Згідно пункту 33 договору генпідрядник зобов'язаний підписати подані субпідрядником документи , що підтверджують виконання робіт , або обґрунтувати причини відмови від їх підписання протягом 15 робочих днів з дня одержання . Оплата виконаних робіт здійснюється протягом 14 робочих днів з дня підписання документів генеральним підрядником. В рахунок виконання своїх зобов'язань за договором , ТОВ «Фабрика декоративних культур» були виконані , а ТОВ «АзовЕкспресбуд» були прийняті роботи : - у листопаді 2012 р. на суму 130 407 , 37 грн. ; - у грудні 2012 р. на суму 23 992, 80 грн. Факт належного виконання позивачем та вартість прийнятих відповідачем робіт за договором підтверджується : - за листопад 2012 р. - довідкою форми КБ -3 про вартість виконаних підрядних робіт за 01.11.2012 р. - 30.11.2012 р. та актом № 1 прийняття виконаних будівельних робіт за 01.11.2012 р. - 30.11.2012 р. форми КБ -2в , що були підписані сторонами 30.11.2012 р. ; - за грудень 2012 р. - довідкою форми КБ -3 про вартість виконаних підрядних робіт за 01.12.2012 р. - 31.12.2012 р. та актом № 2 прийняття виконаних будівельних робіт за 01.12.2012 р. - 31.12.2012 р. форми КБ - 2в , що були підписані сторонами 31.12.2012 р. За поясненнями позивача факт заборгованості відповідача за договором у сумі 154 400 , 17 грн. підтверджується також підписаним відповідачем актом звіряння взаємних розрахунків станом на 30.01.2013 р. 16.07.2013 р. ТОВ «Фабрика декоративних культур» було складено та надіслано відповідачу претензію про сплату заборгованості у сумі 154 400 , 17 грн. , яку ТОВ «АзовЕкспресбуд» одержав 22.07.2013 р. За підрахунками позивача заборгованість відповідача складає 154 400 , 17 грн. , період прострочення виконання зобов'язання по сплаті складає : - акт № 1 від 30.11.2012 р. - 308 днів ( з 21.12.2012 р. по 24.10.2013 р. включно) ; - акт № 2 від 31.12.2012 р. - 275 днів ( з 23.01.2013 р. по 24.10.2013 р. включно). Крім суми заборгованості у розмірі 154 400 , 17 грн. позивачем заявлено до стягнення : - 3 % річних за прострочення оплати за виконані роботи у сумі 3843 , 57 грн. ; - компенсація інфляції простроченої суми оплати за виконані роботи у сумі 586 , 44 грн. Просить позовні вимоги задовольнити .

Відповідач своїм процесуальним правом направити в судове засідання повноважних представників та надати суду вмотивований відзив на позовну заяву не скористався . З матеріалів справи слідує , що кореспонденція процесуальних документів суду відповідачем одержана ( поштове повідомлення від 18.11.2013 р.).

Розглянувши матеріали справи та вислухавши пояснення представника позивача , суд -

В С Т А Н О В И В :

10 жовтня 2012 р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «Фабрика декоративних культур» ( надалі - субпідрядник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «АзовЕкспресбуд» ( надалі - генпідрядник) підписаний договір субпідряду № 15-сп , відповідно до предмету якого генпідрядник доручає , а субпідрядник забезпечує відповідно до проектної документації та умов договору виконання робіт з озеленення території площі І Бердянської ради , проспект Леніна ( від вулиці Дюміна до вулиці Перемоги) (ІІ черга) . Адреса розташування об'єкту : м. Бердянськ , площа І Бердянської ради , проспект Леніна ( від вулиці Дюміна до вулиці Перемоги).

За умовами пунктів 2,3 договору № 15-сп від 10 жовтня 2012 р. склад та обсяги робіт , що доручаються до виконання субпідряднику , визначені проектною документацією та кошторисом , що є невід'ємною частиною договору.

Строки виконання робіт договором субпідряду № 15-сп від 10 жовтня 2012 р. не визначені .

Сторони за договором домовилися , що договірна ціна робіт на основі динамічного (приблизного ) кошторису , що є невід'ємною частиною договору , є динамічною (приблизною) і складає 271 838 , 42 грн.

Пунктом 20 договору передбачено , що генпідрядник у разі необхідності надає субпідряднику всю дозвільну документацію протягом 10 робочих днів з дня підписання договору .

Розділом договору «Проведення розрахунків за виконані роботи» передбачено , що розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватися із урахуванням положень Загальних у будівництві умов на підставі актів виконаних робіт проміжними платежами в міру виконання робіт. Субпідрядник визначає обсяги та вартість виконаних робіт , що підлягають оплаті , та готує відповідні документи і подає їх для підписання генпідряднику до 20 числа поточного місяця. Генпідрядник зобов'язаний підписати подані субпідрядником документи , що підтверджують виконання робіт , або обґрунтувати причини відмови від їх підписання протягом 15 робочих днів з дня одержання. Оплата виконаних робіт здійснюється протягом 14 робочих днів з дня підписання документів генпідрядником.

Пунктом 56 договору субпідряду № 15-сп від 10 жовтня 2012 р. передбачено , що строком договору є час , протягом якого сторони будуть здійснювати свої права та виконувати свої обов'язки відповідно до договору . Договір набуває чинності з моменту його укладення і діє до дня його остаточного виконання сторонами . Фінансові зобов'язання діють до 31.12.2012 р.

Пунктом 57 вказаного договору передбачено , що закінчення строку договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення , яке мало місце під час дії договору .

Сторонами за договором субпідряду визначено , що до договірної документації крім договору входять додаткові угоди до договору , кошториси та інші договірні документи. Перелічені документи набувають статусу договірних після підписання договору .

Додатки до Договору : - Календарний графік виконання робіт ; - розрахунок договірної ціни ; - План фінансування будівництва .

Із змісту договору субпідряду № 15-сп від 10 жовтня 2012 р. слідує , що договір підписаний уповноваженими представниками сторін та скріплений печатками товариств .

З матеріалів справи слідує , що позивачем на адресу відповідача був виставлений рахунок - фактура № СФ - 00042 від 30 листопада 2012 р. щодо оплати капітального ремонту площі І Бердянської ради згідно акту № 3/11 на загальну суму 130 407 , 37 грн.

Також , до матеріалів справи позивачем надана Довідка щодо вартості виконаних підрядних робіт за період з 01.11.2012 р. по 30.11.2012 р. ( № КБ -3) , згідно якої вартість будівельних робіт на будівництві становить 130 , 40737 грн.

Крім того , позивачем наданий акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт з 01.11.2012 р. - 30.11.2012 р. ( форма № КБ -2в ) , відповідно до якого виконано робіт на загальну суму 130 407 , 37 грн. , що відповідає локальному кошторису № 2-1-7/7-1-3 на озеленення території .

Слід зауважити , що всі документи належним чином оформлені , підписані повноважними представниками сторін та скріплені печатками товариств .

31 грудня 2012 р. позивачем на адресу відповідача був виставлений рахунок - фактура № СФ - 00043 на оплату капітального ремонту площі І Бердянської ради згідно акта № 2 в сумі 23 992 , 80 грн.

Сторонами за договором субпідряду № 15-СП від 10 жовтня 2012 р. 31.12.2012 р. складена довідка ( форма № КБ -3) про вартість виконаних підрядних робіт з 01.12.2012 р. по 31.12.2012 р. , яка становить 154 , 40017 грн.

Також , сторонами за вказаним договором складений акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт з 01.12.2012 р. по 31.12.2012 р. ( форма № КБ - 2в) , відповідно до якого виконані роботи на загальну суму 23 992 , 80 грн. , що відповідає локальному кошторису № 2-1-7/7-1-3 на озеленення території .

Слід зауважити , що всі документи належним чином оформлені , підписані повноважними представниками сторін та скріплені печатками товариств .

Загальна сума за двома актами про приймання виконаних будівельних робіт становить 154 400 , 17 грн.

Позивачем до матеріалів справи наданий акт звірки взаєморозрахунків станом на 30 січня 2013 р. , складений головними бухгалтерами сторін за договором субпідряду № 15-сп від 10 жовтня 2012 р. та скріплений печатками підприємств , за яким сальдо на 31.12.2012 р. на користь позивача становить 154 400 , 17 грн.

18.07.2013 р. позивачем на адресу відповідача направлена письмова претензія № 2 від 16.07.2013 р. з вимогою перерахувати на розрахунковий рахунок підприємства суму заборгованості у розмірі 154 400 , 17 грн.

Згідно поштового повідомлення претензія одержана відповідачем 22.07.2013 р.

Оригінали всіх документів , копії яких надані позивачем до матеріалів , досліджувались судом в судовому засіданні 17.02.2014 р.

З огляду на документальні докази , які представлені позивачем до матеріалів справи позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Фабрика декоративних культур» ( код ЄДРПОУ 22030645) підлягають задоволенню .

Статтею 11 Цивільного кодексу України передбачено , що цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб , що передбачені актами цивільного законодавства , а також із дій осіб , що не передбачені цими актами , але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки . Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків , зокрема , є : - договори та інші право чини.

Згідно із статтею 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу , інших актів цивільного законодавства , а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до ділового обороту або інших вимог , що звичайно ставляться .

Відповідно до приписів статті 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк ( термін ) його виконання то воно підлягає виконанню у цей строк (термін) .

Статтею 610 Цивільного кодексу України передбачено , що порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов , визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Статтею 837 Цивільного кодексу України передбачено , що за договором підряду одна сторона ( підрядник) зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу .

Статтею 838 цього Кодексу встановлено , що підрядник має право , якщо інше не встановлено договором , залучити до виконання роботи інших осіб ( субпідрядників) , залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи . У цьому разі підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник , а перед субпідрядником - як замовник. Генеральний підрядник відповідає перед субпідрядником за невиконання або неналежне виконання замовником своїх обов'язків за договором підряду , а перед замовником - за порушення субпідрядником свого обов'язку . Замовник і субпідрядник не мають права пред'являти один одному вимоги , пов'язані з порушенням договорів , укладених кожним з них з генеральним підрядником , якщо інше не встановлено договором або законом .

Відповідно до правил статті 843 Цивільного кодексу України у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення . Ціна роботи у договорі підряду включає відшкодування витрат підрядника та плату за виконану ним роботу .

За приписами статті 844 Цивільного кодексу України ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Якщо робота виконується відповідно до кошторису , складеного підрядником , кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником .

Статтею 846 Цивільного кодексу України передбачено , що строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду . Якщо у договорі підряду не встановлені строки виконання роботи , підрядник зобов'язаний виконати роботу , а замовник має право вимагати її виконання у розумні строки , відповідно до суті зобов'язання , характеру та обсягів роботи та звичаїв ділового обороту .

Відповідно до положень статті 854 Цивільного кодексу України якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної або окремих її етапів , замовник зобов'язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або , за згодою замовника, - достроково .

Із змісту договору субпідряду № 15-сп від 10 жовтня 2012 р. слідує , що сторонами не узгоджені строки виконання робіт , що не є порушенням у розумінні положень статті 846 Цивільного кодексу України .

Як встановлено судом , за результатами виконаних по договору субпідряду № 15- сп від 10 жовтня 2012 р. робіт , сторонами за вказаним договором складені довідки за формою № КБ-3 та акти про прийняття виконаних робіт за формою № КБ -2в , які оформлені належним чином , підписані повноважними представниками сторін та скріплені печатками товариств .

Загальна вартість виконаних робіт за договором субпідряду № 15- сп від 10 жовтня 2012 р. становить 154 400 , 17 грн.

Відповідно до вимог пункту 33 договору субпідряду № 15- сп від 10 жовтня 2012 р. генпідрядник зобов'язаний підписати подані субпідрядником документи , що підтверджують виконання робіт , або обґрунтувати причини відмови від їх підписання протягом 15 робочих днів з дня одержання. Оплата виконаних робіт здійснюється протягом 14 робочих днів з дня підписання документів генпідрядником.

З матеріалів справи вбачається , що Довідка про вартість виконаних підрядних робіт за 01.11.2012 р. - 30.11.2012 р. і Акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за 01.11.2012 р. - 30.11.2012 р. підписані відповідачем та скріплені печаткою товариства 30 листопада 2012 р. , а довідка про вартість виконаних підрядних робіт за 01.12.2012 р. - 31.12.2012 р. за 01.12.2012 р. - 31.12.2012 р. і Акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт за 01.12.2012 р. - 31.12.2012 р. підписані відповідачем 31.12.2012 р.

Отже факт належного виконання позивачем робіт за договором субпідряду № 15- сп від 10 жовтня 2012 р. на загальну суму 154 400 , 17 грн. є документально підтвердженим .

З огляду на вимоги пункту 33 договору субпідряду № 15- сп від 10 жовтня 2012 р. , відповідач повинен був оплатити вартість виконаних робіт на протязі 14 робочих днів з дня підписання документів генпідрядником.

Так , враховуючи дату підписання акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за 01.11.2012 р. - 30.11.2012 р. - 30.11.2012 р. , відповідач повинен був оплатити вартість вказаних робіт у розмірі 130 407 , 37 грн. до 20 грудня 2012 р. включно , а враховуючи дату підписання акту № 2 приймання виконаних будівельних робіт за 01.12.2012 р. - 31.12.2012 р. - 31.12.2012 р. , відповідач повинен був оплатити вартість вказаних робіт у розмірі 23 992 , 80 грн. до 22 січня 2013 р. включно .

Фактично , станом на день розгляду справи по суті відповідачем документально не доведений факт оплати 154 400 , 17 грн. вартості виконаних позивачем підрядних робіт.

З огляду на викладені обставини у їх сукупності позовні вимоги в частині стягнення суми основного боргу підлягають задоволенню.

Щодо стягнення з відповідача суми 3 % річних за прострочення оплати за виконані роботи у розмірі 3843 , 57 грн. та суми інфляційних витрат у розмірі 586 , 44 грн.

Відповідно до положень статті 625 Цивільного кодексу України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання . Боржник , який прострочив виконання грошового зобов'язання , на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення , а також три проценти річних від простроченої суми , якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Перевіривши подані позивачем розрахунки суми 3 % річних та інфляційних витрат , суд знаходить їх розрахованими відповідно до діючих методик .

Позовні вимоги в частині стягнення з відповідача на користь позивача суми 3 % річних у розмірі 3843 , 57 грн. та суми інфляційних витрат у розмірі 586 , 44 грн. підлягають задоволенню.

Відповідно до положень Господарського процесуального кодексу України суму судового збору по справі слід віднести на відповідача , оскільки з його неправильних дій спір доведено до судового розгляду.

Керуючись ст. ст. 49, 82, 84 - 85 Господарського процесуального кодексу України, суд,

ВИРІШИВ :

Позовні вимоги задовольнити .

Стягнути Товариства з обмеженою відповідальністю «АзовЕкспресбуд» ( 71112 , Запорізька область , м. Бердянськ , вулиця Пушкіна , 11 ; код ЄДРПОУ 32904934) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Фабрика декоративних культур» ( 87510 , Донецька область , м. Маріуполь , вулиця Гагаріна , 2 , приміщення 29 ; код ЄДРПОУ 22030645) суму основного боргу у розмірі 154 400 ( Сто п'ятдесят чотири тисячі чотириста гривень ) 17 копійок , суму 3% річних у розмірі 3843 ( Три тисячі вісімсот сорок три гривні ) 57 копійок , суму інфляційних витрат у розмірі 586 ( П'ятсот вісімдесят шість гривень ) 44 копійки , суму судового збору у розмірі 3176 ( Три тисячі сто сімдесят шість гривень ) 60 копійок .

Видати наказ .

Суддя Т.А. Азізбекян

Рішення виготовлено у повному обсязі та підписано 21.02.2014 р.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення17.02.2014
Оприлюднено11.03.2014
Номер документу37516955
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/3723/13

Ухвала від 04.12.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 17.12.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 29.01.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Судовий наказ від 28.02.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Рішення від 17.02.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні