Постанова
від 07.03.2014 по справі 820/2505/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 березня 2014 р. № 820/2505/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Заічко О.В., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом

Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Вовчанського технікуму Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка, Керівника: ОСОБА_1 про стягнення штрафу ,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Вовчанського технікуму Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка (62500, Харківська область, Вовчанський р-н, м. Вовчанськ, вул. Леніна, 93-А, р/р 35213001000622 в ГУГКСУ в Харквській області, МФО 851011, код 00728948) у дохід держбюджету штраф у сумі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. Одержувач: р/р 31115106700156, відкритий на УДКСУ у Вовчанському районі Харківської області, МФО 851011, код ЄДРПОУ 37345943, код платежу до держбюджету 21081100.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у ході перевірки 23.05.2013 року інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Харківській області проведено обстеження з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії Вовчанського технікуму Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка, про що було складено акт № 07/10-37-726 та видано обов'язковий до виконання припис №07/10-37-123 від 24.01.2013 року про усунення виявлених порушень, які відповідач у встановлений термін не виконав, що підтверджується актом перевірки (протоколом) №07/10-37-046 від 25.09.13 р. Старшим державним інспектором України з енергонагляду у Харківській області за порушення законодавства в сфері теплопостачання та за ухилення від виконання припису на відповідача, згідно зі ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" та ст. 31 Закону України "Про теплопостачання" накладено штраф у розмірі 1700,0 грн., про що було винесено постанову № 07/10-01-062 від 01.10.13 р. Вказана заборгованість відповідачем самостійно не сплачена. Позивач, посилаючись на факти, викладені в позовній заяві, просив суд позов задовольнити у повному обсязі.

Ухвалою суду від 17 лютого 2014 року відкрито скорочене провадження по справі.

Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження була надіслана відповідачу 18.02.2014 року рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою, вказаною у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та вручена відповідачу.

Відповідачем направлені заперечення на позов, в яких відповідач зазначає, що Вовчанський технікум ХНТУСГ є неприбутковою організацією, у зв'язку із чим керівництво неодноразово зверталось до позивача із проханням продовжити строк виконання заходів Припису № 07/10-37-1332 від 25.09.2013 року, на що завжди отримувало позитивну відповідь. Оскільки адміністрація Вовчанського технікуму ХНТУСГ має намір остаточно виконати заходи Приписів позивача у повному обсязі після поновлення фінансового обслуговування в органах державного казначейства, відповідач зазначив, що на теперішній час їх виконання не залежить від самого відповідача, отже і виконати позовні вимоги не можливо, на підставі чого просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову та заперечень на позов, дослідивши наявні у справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з наступних підстав та мотивів.

Відповідно до статуту затвердженого Наказом Міненерговугілля від 21.02.2012 року №127, Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" є державним унітарним підприємством електроенергетичної галузі і діє як державне комерційне підприємство, що засноване не державній власності, підпорядковане та належить до сфери управління Міністерства енергетики та вугільної промисловості України .

Статтею 5 Закону України "Про електроенергетику" визначено, що однією із засад державної політики в енергетиці є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.

Положеннями ст. 9 вищевказаного закону та п.1 Положення "Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії" передбачено, що державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії, яка підпорядкована безпосередньо Мінпаливенерго в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд, та діє у складі державного підприємства, що здійснює централізоване диспетчерське (оперативно-технологічне) управління об'єднаною енергетичною системою України, та його територіальних структурних підрозділів.

Відповідно до ст. 14 Закону України "Про теплопостачання", державний нагляд (контроль) у сфері теплопостачання здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання.

Способом здійснення державного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів відносин у сфері теплопостачання в порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Матеріалами справи підтверджено, що з 20 травня 2013 по 23 травня 2013 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Харківській області було проведено обстеження з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок Вовчанського технікуму ХНТУСГ.

За результатами проведеного заходу було складено Акт здійснення заходу з державного енергетичного нагляду (контролю) про виявлення 63 (шістдесяти трьох) порушень від 23.05.2013 року № 07/10-37-726 (а.с. 6-14) та видано припис №07/10-37-726 від 23.05.2013 року щодо усунення виявлених порушень (а.с. 15-18).

Відповідно до п. 1 Положення "Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії", затвердженого КМУ від 07.08.96 року №929 із змінами та доповненнями, державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (Держенергонагляд). Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право застосовувати у встановленому законом порядку санкції до суб'єктів господарювання за порушення нормативно-правових актів.

Припис - це обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства (ч. 8 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності").

Із долучених до матеріалів справи документів встановлено, що за результатами обстеження відповідачеві видано обов'язковий до виконання припис № 07/101-37-123 від 24.01.13 р. про усунення виявлених порушень, які відповідач у встановлений термін не виконав (а.с.11-12). Вказаний припис отриманий відповідача, що підтверджується відповідним підписом уповноваженої особи. Доказів оскарження або виконання вимог припису відповідачем в судове засідання не надано.

Статтею 27 Закону України "Про електроенергетику" визначено, що суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за неподання інформації або подання завідомо недостовірної інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу або постачання електричної енергії та в нормативно-правових актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи України і споживання енергії, - штраф у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до п.9.5. Інструкції з організації проведення обстежень електричних, тепловикористовуючих установок, теплових мереж та оформлення їх результатів, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України від 24.12.2004 року №817, вимоги повинні бути виконані в повному обсязі після закінчення встановленого терміну виконання Приписів, Розпоряджень. У разі якщо суб'єкт господарювання не в змозі виконати вимоги, установлені Приписом чи Розпорядженням, з причин, які неможливо передбачити заходами щодо їх виконання, керівник суб'єкта господарювання не пізніше ніж за 10 днів до закінчення встановленого строку виконання відповідного заходу звертається у довільній формі до відповідного структурного підрозділу Держенергонагляду з метою отримання письмового дозволу на продовження строків виконання Припису чи Розпорядження. Звернення розглядається керівником відповідного структурного підрозділу Держенергонагляду, який видав Направлення на проведення заходу з державного енергетичного нагляду. Керівнику суб'єкта господарювання протягом 5 днів з дати отримання такого звернення надсилається обґрунтоване рішення, яке готується інспектором Держенергонагляду, що видав Припис чи Розпорядження.

Вимоги зазначеного припису відповідач у встановлений термін не виконав, що підтверджується актом перевірки (протоколом) № 07/10-37-046 від 25.09.2013 року (а.с. 19).

На підставі акту перевірки (протоколу) № 07/10-37-046 від 25.09.2013 року. старшим державним інспектором України з енергетичного нагляду в Харківській області в присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання, за не виконання вимог припису було винесено постанову № 07/10-01-062 від 01.10.2013 року про накладення на ОСОБА_1 - керівника Вовчанського технікуму Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка, штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання в розмірі 1700,0 грн. (а.с. 20).

Постанова про накладення штрафу № 07/10-01-062 від 01.10.2013 року направлена на адресу відповідача, що підтверджується відповідною квитанцією, яка міститься у матеріалах справи (а.с. 21-22).

В судове засідання доказів оскарження або скасування вказаної постанови сторонами не надано, а отже остання є діючою.

Судом встановлено, що станом на час розгляду справи штраф до бюджету відповідачем у добровільному порядку не сплачений.

Пунктом 6 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року №1312 передбачено, що державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право накладати на суб'єктів господарювання штрафи: за правопорушення, передбачені в абзаці другому пункту 2 цього Положення, - у розмірі до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за правопорушення, передбачені в абзаці третьому пункту 2 цього Положення, - у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У відповідності до п.7 вищевказаного Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.

Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду (п. 8 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання).

Нормами п.10 Положення №1312 визначено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Виходячи з викладеного, беручи до уваги, що вказана вище постанова відповідачем не оскаржувалась, доказів виконання установою обов'язку щодо сплати штрафу до суду не надано, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судом не береться до уваги твердження відповідача про неможливість виконати вимоги позивача щодо несплати накладеного штрафу у зв'язку із відсутність фінансування та наявністю у відповідача кредиторської заборгованості у розмірі75,8 тис. грн., оскільки зазначене твердження не є правовою підставою для відмови в задоволенні позову.

Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач належними доказами не довів факту неправомірності накладення штрафу у розмірі 1700,00 грн., суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову.

Відповідно ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 94, 160, 161, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Харківський окружний адміністративний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Вовчанського технікуму Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка, Керівник: ОСОБА_1 про стягнення штрафу - задовольнити.

Стягнути з Вовчанського технікуму Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка (62500, Харківська область, Вовчанський р-н, м. Вовчанськ, вул. Леніна, 93-А, р/р 35213001000622 в ГУГКСУ в Харквській області, МФО 851011, код 00728948) у дохід держбюджету штраф у сумі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. Одержувач: р/р 31115106700156, відкритий на УДКСУ у Вовчанському районі Харківської області, МФО 851011, код ЄДРПОУ 37345943, код платежу до держбюджету 21081100.

Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною та підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги, в порядку встановленому ст. 254 КАС України.

Суддя Заічко О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.03.2014
Оприлюднено13.03.2014
Номер документу37518806
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/2505/14

Постанова від 31.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

Постанова від 07.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

Ухвала від 17.02.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні