Справа № 2-а-6795/11
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"06" березня 2014 р. м. Красноперекопськ
Красноперекопського міськрайонного суду Автономної Республіки Крим у складі: головуючого судді - Халдєєвої О.В.
при секретарі - Бурдиленко Ю.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні подання Відділу державної виконавчої служби Красноперекопського міськрайонного управління юстиції АР Крим про зміну порядку та способу виконання рішення за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим про зобов'язання вчинити певні дії ,
встановив:
24 лютого 2014 року Відділ державної виконавчої служби Красноперекопського міськрайонного управління юстиції АР Крим в порядку ст. 263 КАС України звернувся до суду з заявою про зміну способу та порядку виконання судового рішення Красноперекопського міськрайонного суду Автономної Республіки Крим № 2-а-6795/11 від 16.09.2011 року за позовом ОСОБА_1 до Управління пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим про зобов'язання вчинити певні дії, просить встановити спосіб та порядок виконання рішення суду, а саме: стягнути з Управління пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим (пл. Героїв Перекопа, 1а, м. Красноперекопськ, АР Крим, ЄДРПО 22300375) на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_1) недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу, як дитині війни, відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, що обчислюється з урахуванням встановленого законом прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Згідно до ст. 1 ЗУ «Про встановлення прожиткового мінімуму і мінімальної заробітної плати», статті 21 ч. 1 п. 4 ЗУ «Про державний бюджет України на 2011 рік». За період з 01.04.2011 р. по 18.06.2011 р., у розмірі 466,44 грн.
Заявник посилається на те, що 15.11.2013 року державним виконавцем на підставі ст..ст.17,19,20,25 Закону України "Про виконавче провадження" винесено постанову про відкриття виконавчого провадження. Копії постанови направлені сторонам виконавчого провадження, боржнику - для виконання, стягувачу - для відома.
У листі від 12.02.2013 року Управління пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим вказує, що згідно з постановою про відкриття виконавчого провадження, ОСОБА_1 було здійснено перерахунок згідно з резолютивною частиною рішення, у сумі 466,44 грн. Згідно ст. 7 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" виплата недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги здійснюється за рахунок грошових коштів з Державного бюджету України.
Виплату недоплаченої щомісячної державної допомоги за вказаний період згідно постанови суду буде зроблено згідно з виділеними коштами з Державного бюджету України. Таким чином, згідно постанови державного виконавця про відкриття виконавчого провадження ОСОБА_1 було здійснено перерахунок та сума недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги включена до відомості та буде виплачена після фінансування.
Враховуючи, що боржник не відмовляється в самостійному порядку виконати рішення суду, однак по незалежним від нього причинам не може цього зробити, а також у зв'язку з тим, що державний виконавець має право звертати стягнення на грошові кошти боржника по виконавчим провадженням тільки в тому разі, коли виконавчим документом передбачено стягнення грошових коштів, а не обов'язок боржника виконати відповідні дії, у зв'язку з чим державний виконавець вимушений звернутися до суду про зміну порядку та способу виконання рішення суду.
У судове засідання представник заявника ВДВС Красноперекопського МРУЮ в АР Крим не з`явився, надав листа, відповідно до якого подання підтримує та просить розглянути справу в його відсутність.
Заінтересована особа ОСОБА_1 в судове засідання не з'явилась з невідомих причин, про час та місце розгляду подання сповіщалась належним чином.
Заінтересована особа Управління ПФУ в Красноперекопському районі в судове засідання не з`явилась, просить розглянути справу в їх відсутність, надала письмові заперечення по суті, в яких вказує, що відповідно до ч.ч.1,2 ст. 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету можна здійснювати лише за наявності відповідного бюджетного призначення, встановленого законом про Державний бюджет України. Згідно з ч. 2 ст. 72 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» кошти Пенсійного фонду не включаються до складу Державного бюджету України. Відповідно до ст. 63 ЗУ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», ст. 7 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни» фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією цих законів, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету. ВДВС посилається на п. 1 ст. 33 ЗУ «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», згідно з яким виконання рішень про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган, здійснюється Державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу. Пенсійний фонд України за рахунок коштів Державного бюджету України реалізує бюджетну програму КПКВК 2506020 «Дотація на виплату пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, призначених за різними пенсійними програмами». Згідно з якою Пенсійному фонду виділені бюджетні асигнування для виплати пенсій у розмірах, визначених законодавством. Головним розпорядником коштів за цією програмою є Міністерство соціальної політики України, розпорядником нижчого рівня - Пенсійний фонд України. Згідно з п.п. 20 та 29 ч. 1 ст. 116 Бюджетного кодексу України взяття зобов'язань без відповідних бюджетних асигнувань та здійснення видатків бюджету з перевищенням бюджетних призначень є порушеннями бюджетного законодавства, тому виконати стягнення коштів шляхом списання з рахунку, що реалізує програму КПКВК 2506020 приведе до порушень діючого законодавства та нецільового використання коштів пенсійного фонду України. По виконавчому листу № 2-а-6795/11 від 16.09.2011 року перерахунок проведено і сума недоотриманої пенсії включена у відомість на 23.10.2011 року в сумі 466,44 грн. та буде виплачена після фінансування.
Відповідно до ч. 2 ст. 263 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що подання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду, що видав виконавчий лист, із поданням, а сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Відповідно до ч. 2 ст. 263 КАС України суд розглядає питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або сторони виконавчого провадження, що звернулися із поданням (заявою), та осіб, які беруть участь у справі, та у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення.
Встановлено, що постановою Красноперекопського міськрайонного суду Автономної Республіки Крим № 2а-6795/11 від 16 вересня 2011 року позов ОСОБА_1 до Управління пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим про зобов'язання вчинити певні дії задоволено частково, зобов'язано Управління пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу, як дитині війни, відповідно до ст. 6 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни» в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком, що обчислюється з урахуванням встановленого законом прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, згідно ст. 1 ЗУ «Про встановлення прожиткового мінімуму і мінімальної заробітної плати», ст. 21 ч. 1 п. 4 ЗУ «Про Державний бюджет України на 2011 рік» за період з 01.04.2011 року по 18.06.2011 року у розмірі 466,44 грн.
Постанова набрала законної сили 27.09.2011 року.
15 листопада 2011 року Красноперекопським міськрайонним судом Автономної Республіки Крим позивачці видано виконавчий лист № 2-а-6796/11, яким зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в Красноперекопському районі АР Крим нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу, як дитині війни, відповідно до ст. 6 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни» в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком, що обчислюється з урахуванням встановленого законом прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, згідно ст. 1 ЗУ «Про встановлення прожиткового мінімуму і мінімальної заробітної плати», ст. 21 ч. 1 п. 4 ЗУ «Про Державний бюджет України на 2011 рік» за період з 01.04.2011 року по 18.06.2011 року у розмірі 466,44 грн.
15 листопада 2013 року державним виконавцем Відділу державної виконавчої служби Красноперекопського міськрайонного управління юстиції АР Крим по зазначеному виконавчому листу відкрито виконавче провадження.
Згідно листа від 05 лютого 2014 року № 729/08-05 Управління Пенсійного фонду України в Красноперекопському районі АР Крим повідомило ВДВС Красноперекопського МРУЮ в АР Крим, що згідно з постановою про відкриття виконавчого провадження, ОСОБА_1 було здійснено перерахунок згідно з резолютивною частиною рішення, у сумі 466,44 грн. Згідно ст. 7 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" виплата недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги здійснюється за рахунок грошових коштів з Державного бюджету України.
Таким чином постанова суду виконано частково в частині нарахування коштів в сумі 466 грн 44 коп. за виконавчим листом № 2-а-6795/11, виданого 15.11.2011 року у розмірі 466 грн. 44 коп., але виплата не здійснена в зв'язку з відсутністю бюджетних коштів.
Неможливість виконання рішення суду в частині зобов'язання виплатити недоплаченого розміру допомогу відповідач обґрунтував відсутністю коштів за відповідним призначенням.
Відповідно до статті 2 Закону України від 5 червня 2012 року № 4901-VI "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є, зокрема, державний орган.
Водночас судові рішення у справах, пов'язаних із соціальними виплатами, які мають зобов'язальний характер щодо проведення таких виплат, не належать до зазначених у згаданій статті видів рішень, що унеможливлює їх виконання без зміни його способу.
Згідно з частиною першою статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Ця норма не містить виключного переліку обставин, що є підставою для вирішення питання про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення є обставини, що роблять виконання судового рішення неможливим.
Таким чином, зміни у правовому регулюванні порядку виконання судових рішень, боржником за якими є державний орган, яким не передбачено виконання рішень зобов'язального характеру, унеможливлюють їх виконання. Така обставина є підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти вжиття адміністративним судом нових заходів для реалізації рішення. Ці заходи повинні забезпечити виконання конкретного судового рішення і не поширюватися на відносини, які виникли після його ухвалення.
У цій категорії справ зміна способу і порядку виконання рішення можлива шляхом зміни зобов'язання здійснити виплати на стягнення цих виплат. Така зміна можлива лише у разі виконання боржником зобов'язальної частини рішення про нарахування соціальних виплат.
Аналогічна позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 25 липня 2013 року за реєстраційним № 32608729.
За таких обставин суд вважає, що для повного та всебічного захисту прав позивача слід задовольнити подання Відділу державної виконавчої служби Красноперекопського міськрайонного управління юстиції в АР Крим про зміну способу та порядку виконання постанови Красноперекопського міськрайонного суду Автономної Республіки Крим № 2-а-6795/11 від 16.09.2011 року.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 6, 168, 186, 263 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Подання Відділу державної виконавчої служби Красноперекопського міськрайонного управління юстиції в АР Крим про встановлення порядку та способу виконання рішення суду по адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.
Встановити спосіб та порядок виконання постанови суду, а саме: стягнути з Управління пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим (пл. Героїв Перекопа, 1а, м. Красноперекопськ, АР Крим, ЄДРПО 22300375) на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_1) недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу, як дитині війни, відповідно до ст. 6 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни» в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком, що обчислюється з урахуванням встановленого законом прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, згідно ст. 1 ЗУ «Про встановлення прожиткового мінімуму і мінімальної заробітної плати», ст. 21 ч. 1 п. 4 ЗУ «Про Державний бюджет України на 2011 рік» за період з 01.04.2011 року по 18.06.2011 року у розмірі 466,44 грн.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Красноперекопський міськрайонний суд в порядку та строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: О. В. Халдєєва
Суд | Красноперекопський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2014 |
Оприлюднено | 11.03.2014 |
Номер документу | 37520141 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Малінов О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні