Постанова
від 18.02.2014 по справі 2а-14500/10/11/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 лютого 2014 року (15:59) Справа №2а-14500/10/11/0170

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі судді Москаленка С.А., за участі секретаря судового засідання Токарєвої Є.В., представника позивача - Гіталова Андрія Валерійовича, довіреність № б/н від 13.02.2014 року, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Виробничо-комерційного підприємства «Трансшина»

до Державної податкової інспекції в м. Сімферополь АР Крим

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Виробничо-комерційне підприємство "Трансшина" звернулося до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0018261502/0 від 26.10.2009 року, №0018261502/1 від 24.11.2009 року, №0019912301/0 від 14.04.2010 року, №0007421502/0 від 20.05.2010 року.

Позов мотивовано помилковістю висновків актів перевірки, на підставі яких винесені оспорюванні податкові повідомлення-рішення, оскільки вони спростовуються документами податкового та бухгалтерського обліку.

Представник позивача у судовому засіданні надав пояснення за суті спору, просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду справи, причин неявки не повідомив.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представників сторін, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.

Позивач у справі є юридичною особою (ідентифікаційний код 23204082), зареєстрованою виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи.

Державною податковою інспекцією в м. Сімферополь АР Крим проведено документальну невиїзну (камеральну) перевірку податкових декларацій з ПДВ ВКП «Трансшина» за вересень та жовтень 2009 року, про що складений акт №4474/23-4 від 07.04.2010 року.

За результатами проведення даної перевірки відповідачем встановлено, що ВКП «Трансшина» в порушення пп.7.5.1 п.7.5, пп.7.4.1 п.7.4, пп.7.3.1 п.7.3, пп.7.7.2 п.7.7. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» завищено суму бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів на суму 78 494,00 грн., у тому числі за вересень 2009 року на 75 496,00 грн., за жовтень 2009 року на 2 998,00грн.

Вказані в наведеному акті перевірки відповідач обґрунтовує тим, що йому не надано до перевірки фінансово-господарських документів, встановлені відхилення за даними аналізу результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів ВКП «Трансшина».

На підставі висновків акту перевірки №4474/23-4 від 07.04.2010 року відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0019912301/0 від 14.04.2010 року про зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ у сумі 78494,00 грн.

Державною податковою інспекцією в м. Сімферополь АР Крим проведено камеральну перевірку з питань визначення достовірності нарахування ВКП «Трансшина» бюджетного відшкодування ПДВ у декларації з ПДВ за серпень 2009 року, про що складений акт №10072/15-2 від 16.10.2009 року.

За результатами проведення даної перевірки відповідачем встановлено, що згідно пп.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону «Про податок на додану вартість», пп.5.12.2 п.5.12, пп.5.11.2. п.5.11 р.5 Порядку №166, у позивача відсутнє право на відшкодування ПДВ із бюджету по декларації з ПДВ за серпень 2009 року у сумі 4382,00 грн.

Вказані в наведеному акті перевірки висновки відповідач обґрунтовує тим, що йому не надано до перевірки документів бухгалтерського та податкового обліку і звітності, які б підтверджували суми бюджетного відшкодування за серпень 2009 року. ДПІ не визнані податкової декларації з ПДВ за липень 2009 року як податкової звітності у зв'язку із її заповненням, а саме не заповнене поле «Поштовий індекс» у розділі «Місцезнаходження підприємства».

На підставі висновків акту перевірки №10072/15-2 від 16.10.2009 року відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0018261502/0 від 26.10.2009 року про зменшення суми бюджетного відшкодування за серпень 2009 року на суму 4382,00 грн. З тих самих підстав відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0018261502/1 від 24.11.2009 року про зменшення суми бюджетного відшкодування за серпень 2009 року на суму 4382,00 грн.

Державною податковою інспекцією в м. Сімферополь АР Крим проведено камеральну перевірку з питань визначення достовірності нарахування ВКП «Трансшина» бюджетного відшкодування ПДВ у декларації з ПДВ за березень 2010 року, про що складений акт перевірки №6416/15-2/23204082 від 14.05.2010 року.

За результатами проведення даної перевірки відповідачем встановлено, що в порушення пп.7.5.1 п.7.5, пп.7.4.1 п.7.4, пп.7.3.1 п.7.3, пп.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону «Про податок на додану вартість» позивачем завищено суму бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ за березень 2010 року на суму 346,00 грн.

Вказані в наведеному акті перевірки висновки відповідач обґрунтовує тим, що до перевірки не надано фінансово-господарських документів, а також встановлено відхилення за даними аналізу результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів ВКП «Трансшина» за березень 2010 року.

На підставі висновків акту перевірки №6416/15-2/23204082 від 14.05.2010 року відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0007421502/0 від 20.05.2010 року про зменшення суми бюджетного відшкодування за березень 2010 року у сумі 346,00 грн.

Державною податковою інспекцією в м. Сімферополь АР Крим проведено документальну невиїзну (камеральну) перевірку податкових декларацій з ПДВ ВКП «Трансшина» за вересень та жовтень 2009 року, про що складений акт №4474/23-4 від 07.04.2010 року.

За результатами проведення даної перевірки відповідачем встановлено, що ВКП «Трансшина» в порушення пп.7.5.1 п.7.5, пп.7.4.1 п.7.4, пп.7.3.1 п.7.3, пп.7.7.2 п.7.7. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» завищено суму бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів на суму 78 494,00грн., у тому числі за вересень 2009 року на 75 496,00 грн., за жовтень 2009 року на 2 998,00грн.

Вказані в наведеному акті перевірки висновки відповідач обґрунтовує тим, що йому не надано до перевірки фінансово-господарських документів, встановлені відхилення за даними аналізу результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів ВКП «Трансшина».

На підставі висновків акту перевірки №4474/23-4 від 07.04.2010 року відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0019912301/0 від 14.04.2010 року про зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ за вересень 2009 року у сумі 75496 грн., за жовтень 2009 року у сумі 2998 грн.

Не погоджуючись із зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями позивач звернувся до суду з позовом про визнання його протиправним та скасування.

Оскільки спірні господарські операції позивача відбулися до 01.01.2011 року, тобто до набрання законної сили Податковим кодексом України, спірні правовідносини в цій частині регулювалися Законом України Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 року №168-97-ВР (далі - Закон №168).

Відповідно до преамбули Закону України "Про податок на додану вартість" (тут і далі в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин щодо податкового кредиту) цей Закон визначає платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету.

Пунктом 1.7. статті 1 Закону №168 встановлено, що податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

Згідно пп.7.4.1. п.7.4. ст.7 Закону №168 податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Пунктом 7.4.5. п.7.4. ст.7 Закону №168 встановлено, що не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Відповідно до пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону №168 податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом.

Згідно пп. 7.2.6. п.7.2. ст.7 Закону №168 податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. Як виняток з цього правила, підставою для нарахування податкового кредиту при поставці товарів (послуг) за готівку чи з розрахунками картками платіжних систем, банківськими або персональними чеками у межах граничної суми, встановленої Національним банком України для готівкових розрахунків, є належним чином оформлений товарний чек, інший платіжний чи розрахунковий документ, що підтверджує прийняття платежу постачальником від отримувача таких товарів (послуг), з визначенням загальної суми такого платежу, суми податку та податкового номера постачальника.

Відповідно пп. 7.5.1. ст.7 Закону №168 встановлено, що датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій:

- або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків;

- або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

Згідно п.п.7.2.1.п. 7.2. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну, що має містити зазначені окремими рядками:

а) порядковий номер податкової накладної;

б) дату виписування податкової накладної;

в) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість;

г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);

д) місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість;

е) опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм);

є) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах отримувача;

ж) ціну поставки без врахування податку;

з) ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні;

и) загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.

Згідно п.7.7.1. ст.7 Закону №168 сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

При цьому, за змістом п.7.7. ст.7 Закону №168 до бюджетного відшкодування може бути заявлена сума ПДВ яка фактично сплачена контрагентам у минулих податкових періодах.

Із системного аналізу вищезазначених норм Закону №168 випливає, що підставою для включення позивачем до складу податкового кредиту сум ПДВ, які сплачені в складі вартості товарів є належним чином оформлена податкова накладна. При цьому, такі товари(роботи, послуги) повинні придбаватися платником податку з метою подальшого використання у оподатковуваних операціях в межах господарської діяльності такого платника.

Поряд з цим, данні податкової накладної повинні підтверджуватись первинними документами бухгалтерського обліку з огляду на наступне.

Статтею 1 Закону України від 16.07.99 р. № 996 "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що відомості про господарську операцію та підтвердження її здійснення містяться у первинному документі.

Тобто будь-які документи (у тому числі, договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

З урахуванням викладеного для підтвердження даних податкового обліку можуть братись до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Частиною 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначений перелік обов'язкових реквізитів первинних бухгалтерських документів, які є підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій, зокрема такими реквізитами є:

- назва документу; дата та місце складання документу;

- назва підприємства, від імені якого складений документ;

- зміст та об'єм господарської операції; одиниця виміру господарської операції;

- посада осіб, відповідальних за здійснення господарської операції та правильності її оформлення;

- особистий підпис або інші дані, які дозволяють ідентифікувати особу, яка бере участь у здійсненні господарської операції.

Згідно пункту 2.1. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95року № 88 у відповідності з ч. 2 ст. 6 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", первинні документи - це письмові свідоцтва, які фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження і дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Отже, з урахуванням вимог законодавства України в частині визначення первинних документів та їх обов'язкових реквізитів, їх змісту та призначення, до останніх можна віднести:

- договори із зазначенням предмету та істотних умов відповідного правочину, додаткові угоди до них;

- документи на виконання відповідного договору (акт приймання-передачі, акт виконаних робіт, рахунки фактури, податкові та видаткові накладні, довіреність на отримання товару, що містять дані стосовно обсягів та змісту наданих послуг);

- документи, що підтверджують транспортування товару (товарно-транспортні накладні, договори зберігання, перевезення товару);

- фінансово-господарські документи зі сплати коштів за придбаний товар (платіжні доручення, банківські виписки, чеки).

Тобто реальність господарської операції підтверджується даними податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту.

Отже, необхідним є дослідження первинних документів податкового та бухгалтерського обліку, які фіксують спірні господарські операції.

Розглянувши обґрунтованість висновків акту перевірки №4474/23-4 від 07.04.2010 року про зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ за вересень 2009 року у сумі 75496 грн., судом встановлено наступні обставини.

В акті перевірки встановлено, що у зв'язку із ненаданням до податкового органу фінансово-господарський документів не має можливості підтвердити формування податкового кредиту за вересень 2009 року та достовірність сум ПДВ, заявлених до бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів.

За даними додатку №2 до податкової декларації з ПДВ за вересень 2009 року до складу бюджетного відшкодування з ПДВ за вересень 2009 року у сумі 75496,00 грн., позивачем були включені від'ємні значення, визначені за наступні періоди:

1) лютий 2009 року у сумі 4558,00 грн.;

2) березень 2009 року у сумі 4499,00 грн.;

3) квітень 2009 року у сумі 30355,00 грн.;

4) серпень 2009 року у сумі 36084,00 грн.

Обґрунтованість включення від'ємних значень за лютий, березень, квітень, серпень 2009 року до складу бюджетного відшкодування підтверджуються наступними обставинами.

Позивач відобразив у податковій декларації з ПДВ за лютий 2009 року показник рядку 21 «Від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредит поточного звітного (податкового) періоду» у сумі 4558,00 грн.

Вказане від'ємне значення з ПДВ за лютий 2009 року у сумі 4558,00 грн. складається з сум ПДВ, що віднесені платником до податкового кредиту ПДВ за лютий 2009 року на підставі податкових накладних на загальну суму 27874,28 грн., у тому числі ПДВ, а саме №162 від 05.02.2009 року на суму 19250,00 грн. з ПДВ (від ТОВ «Яшіна»), №173303 від 25.02.2009 року на суму 8039,28 грн. з ПДВ (від ТОВ «ТПК «Омега-Автопоставка»), №000086 від 16.02.2009 року на суму 585,00 грн. (від ПП «Мідас-2007»). Вказані податкові накладні на суму ПДВ 4 645,71 грн. містять обов'язкові реквізити, передбачені пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону №168.

У лютому 2009 р. ТОВ «Яшіна», ТОВ «ТПК «Омега-Автопоставка» та ПП «Мідас-2007» були здійснені операції поставки на користь ВКП «Трансшина» товарів (паперу, автомобільних шин, колісних дисків та запчастин) загальною вартістю 27 874,28грн., у т.ч. ПДВ 4 645,71 грн., що підтверджується первинними документами - видатковими накладними, реквізити яких зазначено у додатку №3 до Висновку №80/11 судово-економічного експерта у справі (далі по тексту - Висновок №80/11).

На підставі податкових накладних на суму ПДВ 4 645,71 грн., отриманих у лютому 2009 р. нарахувало податковий кредит у сумі 4 645,71 грн. та відобразило його у податковій декларації з ПДВ за лютий 2009 р.

Загальна сума податкового кредиту, що задекларований ВКП «Трансшина» у лютому 2009 р., становить 61 957,00 грн.

За підсумками податкової декларації з ПДВ за лютий 2009 р. податковий кредит перевищив податкове зобов'язання на 4 558,00 грн., що є від'ємним значенням з ПДВ, розрахованим згідно пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону №168.

До складу вказаного від'ємного значення у сумі 4 558,00 грн. увійшла частина досліджуваного податкового кредиту, яка повністю складається з ПДВ у загальному розмірі 4 645,71 грн. за податковими накладними №162 від 05.02.2009 р., №173303 від 25.02.2009 р. та №000086 від 16.02.2009 р., що підтверджується «Реєстром податкових накладних, ПДВ по яких враховані ВКП «Трансшина» у складі залишку від'ємного значення з ПДВ за лютий 2009р., який включений до бюджетного відшкодування у вересні 2009 р..

Надалі вказане від'ємне значення в розмірі 4 558,00 грн. було послідовно перенесено ВКП «Трансшина» до рядків 24 та 26 податкової декларації з ПДВ за квітень 2009 р. В подальшому, при декларуванні показників рядків 24 та 26 податкових декларацій з ПДВ за травень-серпень 2009 р., ВКП «Трансшина» помилково не відобразило від'ємне значення за лютий 2009 р. у розмірі 4 558,00 грн., що призвело до заниження показників по вказаних рядках за травень-серпень 2009 р. В податковій декларації за вересень 2009 р. ВКП «Трансшина» відновило від'ємне значення у розмірі 4 558,00 грн. за лютий 2009 р. при визначенні показника рядка 23 у загальній сумі 75 496,00 грн.

З рядку 24 податкової декларації з ПДВ за вересень 2009 р., залишки від'ємних значень попередніх періодів у сумі 75 496,00 грн. (у т.ч. за лютий 2009 р. у сумі 4 558,00 грн.) були визначені ВКП «Трансшина» як суми, що підлягають бюджетному відшкодуванню за рядком 25.2 «у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів».

ВКП «Трансшина» подало до ДПІ податкову декларацію з ПДВ за березень 2009 р., у якій показник рядку 21 «Від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду» визначений у сумі 4 499,00 грн.

Вказане від'ємне значення з ПДВ за березень 2009 року у сумі 4499,00 грн. складається з сум ПДВ, що віднесені платником до податкового кредиту ПДВ за березень 2009 року на підставі податкових накладних на загальну суму на загальну суму 28 078,08 грн. з ПДВ, отриманих від ТОВ «ТПК «Омега-Автопоставка», а саме №387 від 03.03.2009 р. на суму 2 200,08 грн. з ПДВ; №177443 від 13.03.2009 р. на суму 25 878,00 грн. з ПДВ. Дані податкові накладні на суму ПДВ 4 679,68 грн. містять обов'язкові реквізити, передбачені пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону №168.

У березні 2009 р. ТОВ «ТПК «Омега-Автопоставка» були здійснені операції поставки на користь ВКП «Трансшина» автомобільних шин та колісних дисків загальною вартістю 28 078,08 грн., у т.ч. ПДВ 4 679,68 грн., що підтверджується первинними документами - видатковими накладними, реквізити яких зазначено у додатку №3 Висновку №80/11.

На підставі вказаних податкових накладних на суму ПДВ 4 679,68 грн. у березні 2009р. ВКП «Трансшина» нарахувало податковий кредит у сумі 4 679,68 грн. та відобразило його у податковій декларації з ПДВ за березень 2009 р.

Загальна сума податкового кредиту, що задекларований ВКП «Трансшина» у березні 2009 р., становить 187 378,00 грн. (рядок 17 декларації з ПДВ). За підсумками податкової декларації з ПДВ за березень 2009 р. податковий кредит перевищив податкове зобов'язання на 4 499,00 грн., що є від'ємним значенням з ПДВ, розрахованим згідно пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону №168.

ВКП «Трансшина» зарахувало від'ємне значення з ПДВ в сумі 4 499,00 грн. до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 22.2 «Зарахування від'ємного значення різниці поточного звітного (податкового) періоду до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду»). В подальшому, при декларуванні показників рядків 24 та 26 податкових декларацій з ПДВ за квітень-серпень 2009 р., ВКП «Трансшина» помилково не відобразило від'ємне значення за березень 2009 р. у розмірі 4 499,00 грн., що призвело до заниження показників по вказаних рядках за квітень-серпень 2009 р. В податковій декларації за вересень 2009 р. ВКП «Трансшина» відновило від'ємне значення у розмірі 4 499,00 грн. за березень 2009 р. при визначенні показника рядка 23 податкової декларації у загальній сумі 75 496,00 грн. Показник рядку 23 податкової декларації у сумі 75 496,00 грн. (у т.ч. від'ємне значення за березень 2009 р. у сумі 4 499,00 грн.) у повному обсязі перенесений ВКП «Трансшина» до рядку 24 податкової декларації з ПДВ за вересень 2009 р.

З рядку 24 податкової декларації з ПДВ за вересень 2009 р., залишки від'ємних значень попередніх періодів у сумі 75 496,00 грн. (у т.ч. за березень 2009 р. у сумі 4 499,00 грн.) були визначені, як суми, що підлягають бюджетному відшкодуванню за рядком 25.2 «у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів».

ВКП «Трансшина» подало до ДПІ податкову декларацію з ПДВ за квітень 2009 р. у якій показник рядку 21 «Від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду» визначений у сумі 30 355,00 грн.

Вказане від'ємне значення з ПДВ за квітень 2009 р. у сумі 30 355,00 грн. складається з суми ПДВ, що віднесена до складу податкового кредиту за квітень 2009 р. на підставі податкової накладної №8085 від 27.04.2009 р. на суму 200 756,46 грн. з ПДВ, отриманої ВКП «Трансшина» від ТОВ «ТПК «Омега-Автопоставка». Вказані податкова накладна на суму ПДВ 33459,41 грн. містить обов'язкові реквізити, передбачені пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону №168.

У квітні 2009 р. ТОВ «ТПК «Омега-Автопоставка» була здійснена операція поставки на користь ВКП «Трансшина» автомобільних шин загальною вартістю 200 756,46 грн., у т.ч. ПДВ 33 459,41 грн., що підтверджується первинним документом - видатковою накладною №ХВ-0143499 від 27.04.2009 р.

На підставі податкової накладної №8085 від 27.04.2009 р., отриманої від ТОВ «ТПК «Омега-Автопоставка» у квітні 2009 р., ВКП «Трансшина» нарахувало податковий кредит у сумі 33 459,41 грн. та відобразило його у податковій декларації з ПДВ за квітень 2009 р.

Загальна сума податкового кредиту, що задекларований ВКП «Трансшина» у квітні 2009 р., становить 171 693,00 грн. (рядок 17 декларації з ПДВ). За підсумками податкової декларації з ПДВ за квітень 2009 р. податковий кредит перевищив податкове зобов'язання на 30 355,00 грн., що є від'ємним значенням з ПДВ, розрахованим згідно пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону №168.

ВКП «Трансшина» зарахувало від'ємне значення з ПДВ в сумі 30 355,00 грн. до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 22.2 «Зарахування від'ємного значення різниці поточного звітного (податкового) періоду до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду»). В подальшому, при декларуванні показників рядків 24 та 26 податкових декларацій з ПДВ за травень-серпень 2009 р., ВКП «Трансшина» помилково не відобразило від'ємне значення за квітень 2009 р. у розмірі 30 355,00 грн., що призвело до заниження показників по вказаних рядках за травень-серпень 2009 р. В податковій декларації за вересень 2009 р. ВКП «Трансшина» відновило від'ємне значення у розмірі 30 355,00 грн. за квітень 2009 р. при визначенні показника рядка 23 податкової декларації у загальній сумі 75 496,00 грн.

Показник рядку 23 податкової декларації у сумі 75 496,00 грн. (у т.ч. від'ємне значення за квітень 2009 р. у сумі 30 355,00 грн.) у повному обсязі перенесений ВКП «Трансшина» до рядку 24 податкової декларації з ПДВ за вересень 2009 р.

ВКП «Трансшина» подало до ДПІ податкову декларацію з ПДВ за серпень 2009 р., у якій показник рядку 21 «Від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду» визначений у сумі 36 084,00 грн.

Вказане від'ємне значення з ПДВ за серпень 2009 р. у сумі 36084,00 грн. складається з суми ПДВ, що віднесена до складу податкового кредиту за серпень 2009 р. на підставі податкових накладних на загальну суму 219 882,03 грн. з ПДВ, а саме №ЕТП-0826008 від 26.08.2009 р. на суму 7 210,00 грн. з ПДВ (від ТОВ «ТіДіСі Україна»); №ЕТП-0820013 від 20.08.2009 р. на суму 7 522,00 грн. з ПДВ (від ТОВ «ТіДіСі Україна»); №ЕТП-0820012 від 20.08.2009 р. на суму 6 026,00 грн. з ПДВ (від ТОВ «ТіДіСі Україна»); №ЕТП-0812012 від 12.08.2009 р. на суму 15 044,00 грн. з ПДВ (від ТОВ «ТіДіСі Україна»); №ЕТП-0806010 від 06.08.2009 р. на суму 91 522,00 грн. з ПДВ (від ТОВ «ТіДіСі Україна»); №11 від 10.08.2009 р. на суму 88 688,03 грн. з ПДВ (від ПП «Дока»); №337 від 17.08.2009 р. на суму 3 870,00 грн. з ПДВ (від ПВКП «Корд-Авто»). Вказані податкові накладні на суму ПДВ 36647,01 грн. містять обов'язкові реквізити, передбачені пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону №168.

У серпні 2009 р. ТОВ «ТіДіСі Україна», ПП «Дока» та ПВКП «Корд-Авто» були здійснені операції поставки на користь ВКП «Трансшина» товарів (автомобільних шин) загальною вартістю 219 882,03 грн., у т.ч. ПДВ 36 647,01 грн., що підтверджується первинними документами - видатковими накладними, реквізити яких зазначені у додатку №3 Висновку №80/11.

На підставі податкових накладних на суму ПДВ 36 647,01 грн., отриманих від Продавців у серпні 2009 р., ВКП «Трансшина» нарахувало податковий кредит у сумі 36 647,01 грн. та відобразило його у податковій декларації з ПДВ за серпень 2009 р.

Загальна сума податкового кредиту, що задекларований ВКП «Трансшина» у серпні 2009 р., становить 258 153,00 грн. (рядок 17 декларації з ПДВ).

За підсумками податкової декларації з ПДВ за серпень 2009 р. податковий кредит перевищив податкове зобов'язання на 36 084,00 грн., що є від'ємним значенням з ПДВ. Вказане від'ємне значення у сумі 36 084,00 грн. у повному обсязі складається з ПДВ за вищевказаними податковими накладним, що підтверджується «Реєстром податкових накладних, ПДВ за якими враховано ВКП «Трансшина» у складі залишку від'ємного значення з ПДВ за серпень 2009 р., який включений до бюджетного відшкодування у вересні 2009 р.

Вказане від'ємне значення у сумі 36 084,00 грн. було відображено ВКП «Трансшина» у рядку 21 «Від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду» декларації з ПДВ за серпень 2009 р. ВКП «Трансшина» зарахувало від'ємне значення з ПДВ в сумі 36 084,00 грн. до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 22.2 «Зарахування від'ємного значення різниці поточного звітного (податкового) періоду до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду» декларації з ПДВ за серпень 2009 р.) та послідовно перенесло до ряд 23.1 «Значення рядка 22.2 податкової декларації попереднього звітного періоду» декларації з ПДВ за вересень 2009 р. У вересні 2009 р. ВКП «Трансшина» врахувало від'ємне значення у розмірі 36 084,00 грн. за серпень 2009 р. при визначенні показника рядка 23 податкової декларації у загальній сумі 75 496,00 грн.

Показник рядку 23 податкової декларації у сумі 75 496,00 грн. (у т.ч. від'ємне значення за серпень 2009 р. у сумі 36 084,00 грн.) у повному обсязі перенесений ВКП «Трансшина» до рядку 24 податкової декларації з ПДВ за вересень 2009 р. З рядку 24 податкової декларації з ПДВ за вересень 2009 р. залишки від'ємних значень попередніх періодів у сумі 75 496,00 грн. (у т.ч. за серпень 2009 р. у сумі 36 084,00 грн.) були визначені ВКП «Трансшина» як суми, що підлягають бюджетному відшкодуванню за рядком 25.2 «у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів».

Від'ємне значення за серпень 2009 р. у сумі 36 084,00 грн., що було включено ВКП «Трансшина» до бюджетного відшкодування за вересень 2009 р., відповідає вимогам пп. «а» пп. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону №168, оскільки дорівнює сумі ПДВ, яка фактично сплачена ВКП «Трансшина» на користь постачальників товарів у попередньому періоді (у серпні 2009 р.) - сплата підтверджується банківськими виписками.

Вищенаведені податкові накладні на суму ПДВ 79 431,81 грн., внаслідок яких було сформовано позивачем від'ємні значення з ПДВ у лютому, березні, квітні, серпні 2009 року, отримані ВКП «Трансшина» від контрагентів внаслідок здійснення у лютому, березні, квітні, серпні 2009 р. господарських операцій придбання товарів (паперу, автомобільних шин, колісних дисків, запчастин) загальною вартістю 476 590,85 грн., у т.ч. ПДВ 79 431,81 грн.

У лютому-квітні та серпні 2009 р. ВКП «Трансшина» отримало від постачальників товари (папір, автомобільні шини, колісні диски, запчастини) загальною вартістю 476 590,85 грн., у т.ч. ПДВ 79 431,81 грн., що підтверджується первинними документами - видатковими накладними, реквізити яких зазначено у додатку №3 Висновку №80/11.

На оплату вказаних товарів загальною вартістю 476 590,85 грн. з ПДВ постачальники виставили на адресу ВКП «Трансшина» рахунки, реквізити яких зазначено у додатку №3 Висновку №80/11.

Вказані рахунки на оплату товарів загальною вартістю 476 590,85 грн. з ПДВ у повному обсязі оплачені ВКП «Трансшина» на користь Постачальників в лютому, березні, травні та серпні 2009 р. у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів в сумі 476 590,85 грн. з ПДВ, що підтверджується банківськими виписками, реквізити яких зазначено у додатку №3 Висновку №80/11.

У межах здійснення основної економічної діяльності з торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів ВКП «Трансшина» в лютому-квітні та серпні 2009 р. придбані у постачальників товари (папір, автомобільні шини, колісні диски, запчастини) загальною вартістю 476 590,85 грн. з ПДВ, які в подальшому використані ВКП «Трансшина» наступним чином:

- товари (автомобільні шини та колісні диски) вартістю 472 641,53 грн. з ПДВ у квітні 2009 р. - лютому 2012 р. реалізовані покупцям на суму 492 404,24 грн. з ПДВ, що підтверджується первинними документами - видатковими накладними, реквізити яких зазначено у додатку №5 Висновку №80/11;

- товари (болти та автомобільні шини) вартістю 3 364,32 грн. з ПДВ обліковуються на залишках з метою їх наступного використання, що підтверджується регістрами бухгалтерського обліку за субрахунком №281 «Товари на складі»;

- папір вартістю 585,00 грн. з ПДВ використаний в цілях адміністративно-господарських потреб ВКП «Трансшина», що підтверджується актом списання паперу по ВКП «Трансшина» від 27.02.2009 р.

Таким чином, документами бухгалтерського обліку ВКП «Трансшина» (накладними на придбання та реалізацію товарів, актом списання паперу та інш.) у повному обсязі підтверджується отримання та використання (утримання з метою наступного використання) у господарській діяльності ВКП «Трансшина» товарів загальною вартістю 476 590,85 грн. з ПДВ, придбаних у ТОВ «Яшіна», ТОВ «ТПК «Омега-Автопоставка», ПП «Мідас-2007», ТОВ «ТіДіСі Україна», ПП «Дока», ПВКП «Корд-Авто» в лютому-квітні та серпні 2009 р.

Банківськими виписками, реквізити яких зазначено у додатку №3 Висновку №80/11, у повному обсязі підтверджується здійснення у лютому, березні, травні та серпні 2009 р. ВКП «Трансшина» на користь ТОВ «Яшіна», ТОВ «ТПК «Омега-Автопоставка», ПП «Мідас-2007», ТОВ «ТіДіСі Україна», ПП «Дока», ПВКП «Корд-Авто» оплати грошовими коштами в сумі 476 590,85 грн. з ПДВ за придбані у лютому-квітні та серпні 2009 р. товари загальною вартістю 476 590,85 грн. з ПДВ.

Зазначені в Висновку №80/11 копії документів залучені до матеріалів справи.

Судом було перевірено зміст вищезазначених документів та їх відповідність вимогам законодавства, що ставляться до документів первинного бухгалтерського обліку. Порушень щодо порядку їх оформлення, зазначення реквізитів та інших даних згідно із Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку судом не встановлено. Зазначені документи відповідають вимогам п. 2 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

Позивач при проведені господарських операцій зі своїми контрагентами оформив первинні документи, які і відобразив в своєму податковому обліку, недостовірність жодного з цих документів не встановлена.

Судом враховано, що наявність у покупця належно оформлених документів, які відповідають вимогам Закону №168, Податкового кодексу України та Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та необхідні для віднесення певних сум до податкового кредиту з податку на додану вартість та у подальшому до сум бюджетного відшкодування, зокрема виданих продавцями податкових накладних, не є безумовною підставою для формування податкового кредиту, якщо податковий орган доведе, що відомості, які містяться в таких документах, не відповідають дійсності, як у випадку нездійснення самих господарських операцій.

При цьому, надані до матеріалів справи документи свідчать, що податковий орган не довів невідповідність відомостей податкових накладних фактичним обставинам та неотримання позивачем від своїх контрагентів послуг.

Оскільки посилання податкового органу на порушення правил оподаткування мотивовані виключно ненаданням до перевірки документів бухгалтерського та податкового обліку, у зв'язку із чим було неможливістю перевірити достовірність їх даних, суд відхиляє їх, як необґрунтовані.

В акті перевірки було також встановлено, що ДПІ за даними аналізу результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів ВКП «Трансшина» встановлені наступні відхилення у вересні 2009 р.:

1) не включено до складу податкового зобов'язання з ПДВ 1 187,95 грн. за господарськими операціями з контрагентом - ОСОБА_2 (ідентифікаційний код НОМЕР_1).

Наведена обставина підтверджується даними бухгалтерського та податкового обліку у зв'язку із тим, що у вересні 2009 р. ПП ОСОБА_2 придбано у ВКП «Трансшина» автомобільні шини та обідні стрічки загальною вартістю 7 122,00 грн., у т.ч. ПДВ 1 187,00грн., що підтверджується видатковою накладною №ТР-000000815 від 10.09.2009 р.

У рядку №35 реєстру виданих податкових накладних за вересень 2009 р. ВКП «Трансшина» відображено видача на адресу ПП ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1) податкової накладної №35 від 10.09.2009 р. на суму 7 122,00 грн., у т.ч. ПДВ 1 187,00 грн.

Однак, у показниках розділу І «Податкові зобов'язання» додатку №5 до податкової декларації з ПДВ за вересень 2009 р., ВКП «Трансшина» не відображений ПДВ за ІПН НОМЕР_1, який відповідає ІПН ПП ОСОБА_2

Як наслідок, ПДВ в сумі 1 187,00 грн. за ІПН НОМЕР_1 (ПП ОСОБА_2.) не врахований ВКП «Трансшина» у складі податкових зобов'язань з ПДВ за вересень 2009 р.

2) Необґрунтовано включений до складу податкового кредиту ПДВ в сумі 35 000,00грн. за господарськими операціями з контрагентом - ТОВ «Автоленд-Дніпро» (код ЄДРПОУ 31614281), який має стан «4» (порушено провадження у справі про банкрутство).

Наведена обставина підтверджується даними бухгалтерського та податкового обліку позивача у зв'язку із тим, що відповідно до реєстру отриманих податкових накладних за вересень 2009 р. у рядку №36 ВКП «Трансшина» відображено отримання 30.09.2009 р. податкової накладної від ТОВ «Автоленд-Дніпро» (ІПН 316142804623) на суму 210 000,00 грн., у т.ч. ПДВ 35 000,00 грн.

У рядку №3 розділу ІІ «Податковий кредит» додатку №5 до податкової декларації з ПДВ за вересень 2009 р. ВКП «Трансшина» окремо відображений ПДВ в сумі 35 000,00 грн. за ІПН 316142804623 (ТОВ «Автоленд-Дніпро»), яка відповідає сумі ПДВ за рядком №36 реєстру отриманих податкових накладних за вересень 2009 р.

Проте, у спростування зазначених висновків позивачем не надано податкової накладної (постачальник ТОВ «Автоленд-Дніпро»), яка відображена ВКП «Трансшина» у рядку №36 реєстру отриманих податкових накладних за вересень 2009 р.

Відповідно до пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону №168 не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) ПДВ у зв'язку з придбанням товарів, не підтверджені податковими накладними.

Більш того, після проведення ДПІ перевірки бюджетного відшкодування за вересень 2009 р. та виявлення вказаного порушення (Акт перевірки №4474/23-4 від 07.04.2010 р.), ВКП «Трансшина», погоджуючись зі змістом вказаного порушення, відкоригувало вказаний ПДВ у розмірі 35 000,00 грн. з податкового кредиту наступним чином: у поданій до ДПІ 20.04.2010 р. податковій декларації з ПДВ за березень 2010 р. ВКП «Трансшина» здійснено коригування (зменшення) податкового кредиту з ПДВ в сумі 35 000,00 грн. (рядок 16), зміст якого деталізований у додатку №1 до вказаної податкової декларації ВКП «Трансшина» із зазначенням податкової накладної від 30.09.2009 р. на 35 000,00 грн. ПДВ (складена ТОВ «Автоленд-Дніпро» ІПН 316142804623) як такої, що відкоригована з підстав «помилковості формування запису у реєстрі до податкової декларації за вересень 2009 р.».

Однак вказане коригування є необґрунтованим, оскільки помилка була виявлена не самостійно, а за результатами акту перевірки ДПІ.

3) Позивачем включено до складу податкових зобов'язань ПДВ за господарськими операціями реалізації товарів покупцям: Фірма «Союз-Віктан» ЛТД (код ЄДРПОУ 20749622), який має стан «4» (порушено провадження у справі про банкрутство); Республіканський комітет по земельних ресурсах АР Крим, який має стан «26» (бюджетна організація, що фінансується з бюджету); Дослідне господарство «Передгірське» інститут винограду і вина «Магарач» УААН, який має стан «16» (припинено (ліквідовано,закрито); ТОВ «Листоргбуд» (код ЄДРПОУ 33359774), який має стан «7» (до ЄДР внесено запис про відсутність підтвердження відомостей).

Вказані обставини не впливають на висновки за Актом перевірки №4474/23-4 про не підтвердження сум бюджетного відшкодування, оскільки наслідком зменшення суми податкових зобов'язань з ПДВ за вересень 2009 р. може бути лише збільшення показника рядка 22.2 «Зарахування від'ємного значення різниці поточного звітного (податкового) періоду до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду» податкової декларації з ПДВ за вересень 2009 р., яке не призведе до зміни показника рядка 24 «Залишок від'ємного значення попереднього податкового періоду за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду» вказаної податкової декларації, а отже і не вплине на суму бюджетного відшкодування за цією декларацією.

Отже, вказане вище завищення податкового кредиту за вересень 2009 р. на 35 000,00 грн. (постачальник ТОВ «Автоленд-Дніпро») та заниження податкових зобов'язань за вересень 2009 р. на 1 187,00 грн. (покупець ФОП ОСОБА_2.) призвело до:

- завищення бюджетного відшкодування за вересень 2009 р. на 33 189,00 грн. (ряд.24 та 25 податкової декларації);

- завищення поточного від'ємного значення з ПДВ за вересень 2009 р. (без врахування від'ємних значень за попередні періоди), що включається до складу податкового кредиту за жовтень 2009 р. на 2 998,00 грн. (ряд. 18.2., 21, 22.2. податкової декларації).

На підставі викладеного, висновки акту перевірки №4474/23-4 від 07.04.2010 року про зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ за вересень 2009 року є обґрунтованими лише в сумі 33189,00 грн.

В інший частині в сумі 42 307,00 грн. бюджетне відшкодування за вересень 2009 р. щодо сум ПДВ, які сплачені у попередніх періодах постачальникам по операціях придбання товарів, визначене ВКП «Трансшина» обґрунтовано.

Розглянувши обґрунтованість висновків акту перевірки №4474/23-4 від 07.04.2010 року про зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ в розмірі 2998,00 грн. у жовтні 2009 року, судом встановлено таке.

ВКП «Трансшина» подало до ДПІ податкову декларацію з ПДВ за жовтень 2009 р., у якій визначило суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню за рядком 25.2 «у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів» у сумі 2 998,00 грн.

За даними додатку №2 до податкової декларації з ПДВ за жовтень 2009 р. до складу бюджетного відшкодування з ПДВ за жовтень 2009 р. у сумі 2 998,00 грн. ВКП «Трансшина» було включено поточне від'ємне значення з ПДВ за вересень 2009 р. у сумі 2 998,00 грн. (ряд.22.2. податкової декларації за вересень 2009 р.).

Однак, як було встановлено вище, вказане поточне від'ємне значення з ПДВ за вересень 2009 р. було завищено на 2 998,00 грн., а відтак включено до бюджетного відшкодування необґрунтовано у повному обсязі.

З огляду на викладене, судом досліджено документи на підставі яких позивачем сформовано бюджетне відшкодування у вересні, жовтні 2009 року, встановлено обґрунтованість суми бюджетного відшкодування з ПДВ у вересні 2009 року у розмірі 42307,00 грн. В іншій частині позивач не надав належних доказів, які б спростовували висновки податкового органу.

Враховуючи наведене, податкове повідомлення-рішення №0019912301 від 14.04.2010 року в частині зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 42307,00 грн. є протиправним та в даній частині його належить скасувати.

Розглянувши обґрунтованість висновків акту перевірки №10072/15-2 від 16.10.2009 р. про відсутність права на відшкодування ПДВ із бюджету по декларації з ПДВ за серпень 2009 року у сумі 4382,00 грн., судом встановлено таке.

Вказане порушення у акті перевірки обґрунтоване тим, що позивачем не надано документів бухгалтерського та податкового обліку і звітності, які б підтверджували суми бюджетного відшкодування за серпень 2009 р.

Відповідачем також не визнано податкову декларацію з ПДВ за липень 2009 р. (отримана ДПІ 21.08.2009 р. за вхідним номером 1719/10/181321) як податкової звітності (ДПІ присвоєний статус «До відома»), у зв'язку із її заповненням в порушення Порядку, затвердженого Наказом ДПА №166, а саме не заповнене поле «Поштовий індекс» у розділі «Місцезнаходження підприємства».

З наданої копії податкової декларації з ПДВ за липень 2009 р. вбачається, що поштовий індекс зазначений ВКП «Трансшина» безпосередньо у полі «Місцезнаходження платника податку (місце проживання)», а тому не визнання даної декларації з ПДВ як податкової звітності є безпідставним.

Обґрунтованість визначення ВКП «Трансшина» суми бюджетного відшкодування за серпень 2009 р. у сумі 4 382,00 грн. підтверджується документально, з огляду на наступне.

ВКП «Трансшина» подало до ДПІ податкову декларацію з ПДВ за серпень 2009 р., у якій визначило суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню за рядком 25.2 «у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів» у розмірі 4 382,00 грн.

За даними додатку №2 до податкової декларації з ПДВ за серпень 2009 р. до складу бюджетного відшкодування з ПДВ за серпень 2009 р. у сумі 4 382,00 грн. ВКП «Трансшина» було включено від'ємне значення, визначене за липень 2009 р., у сумі 4 382,00 грн.

Вказане від'ємне значення з ПДВ за липень 2009 р. у сумі 4 382,00 грн. складається з сум ПДВ, що віднесено до податкового кредиту за липень 2009 р. на підставі податкової накладної №1094 від 13.07.2009 р. на суму 27 390,00 грн. з ПДВ, отриманої ВКП «Трансшина» від ТОВ «Яшіна». Вказана податкова накладна на суму ПДВ 4565,00 грн. містить обов'язкові реквізити, передбачені пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону №168.

У липні 2009 р. ТОВ «Яшіна» були здійснені операції поставки на користь ВКП «Трансшина» автомобільних шин загальною вартістю 27 390,00 грн., у т.ч. ПДВ 4 565,00 грн., що підтверджується первинним документом - видатковою накладною №РН-1094 від 13.07.2009 р.

На оплату вказаних товарів вартістю 27 390,00 грн. з ПДВ ТОВ «Яшіна» виставило на адресу ВКП «Трансшина» рахунок №СФ-1038 від 13.07.2009 р. Зазначений рахунок на оплату товарів вартістю 27 390,00 грн. з ПДВ у повному обсязі оплачений ВКП «Трансшина» на користь ТОВ «Яшіна» в липні 2009 р. у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів в сумі 27 390,00 грн. з ПДВ, що підтверджується банківською випискою від 23.07.2009 р.

Потреби господарської діяльності ВКП «Трансшина» з придбання у ТОВ «Яшіна» вказаних товарів вартістю 27 390,00 грн. з ПДВ є обґрунтованими, оскільки одним з основних видів економічної діяльності ВКП «Трансшина» відповідно до довідки з ЄДРПОУ серії АА №684661 від 09.11.2012 р. є оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (КВЕД-2010: 45.31).

У межах здійснення основної економічної діяльності з торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів ВКП «Трансшина» в липні 2009 р. придбані у ТОВ «Яшіна» товари (автомобільні шини) вартістю 27 390,00 грн. з ПДВ, які у липні-серпні 2009 р. реалізовані покупцям на суму 27 674,06 грн. з ПДВ, що підтверджується первинними документами - видатковими накладними, реквізити та данні яких відображено у додатку №5 Висновку №80/11.

Судом було перевірено зміст вищезазначених документів та їх відповідність вимогам законодавства, що ставляться до документів первинного бухгалтерського обліку. Порушень щодо порядку їх оформлення, зазначення реквізитів та інших даних згідно із Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку судом не встановлено. Зазначені документи відповідають вимогам п. 2 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

Позивач при проведені господарських операцій зі своїми контрагентами оформив первинні документи, які і відобразив в своєму податковому обліку, недостовірність жодного з цих документів не встановлена.

Судом враховано, що наявність у покупця належно оформлених документів, які відповідають вимогам Закону №168, Податкового кодексу України та Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та необхідні для віднесення певних сум до податкового кредиту з податку на додану вартість та у подальшому до сум бюджетного відшкодування, зокрема виданих продавцями податкових накладних, не є безумовною підставою для формування податкового кредиту, якщо податковий орган доведе, що відомості, які містяться в таких документах, не відповідають дійсності, як у випадку нездійснення самих господарських операцій.

При цьому, надані до матеріалів справи документи свідчать, що податковий орган не довів невідповідність відомостей податкових накладних фактичним обставинам та неотримання позивачем від своїх контрагентів послуг.

Оскільки посилання податкового органу на порушення правил оподаткування мотивовані виключно ненаданням до перевірки документів бухгалтерського та податкового обліку, у зв'язку із чим було неможливістю перевірити достовірність їх даних, суд відхиляє їх, як необґрунтовані.

На підставі податкової накладної №1094 від 13.07.2009 р. на суму ПДВ 4 565,00 грн., отриманої від ТОВ «Яшіна» у липні 2009 р., ВКП «Трансшина» нарахувало податковий кредит у сумі 4 565,00 грн. та відобразило його у податковій декларації з ПДВ за липень 2009р.

Загальна сума податкового кредиту, що задекларований ВКП «Трансшина» у липні 2009 р., становить 146 091,00 грн. (рядок 17 декларації з ПДВ).

За підсумками податкової декларації з ПДВ за липень 2009 р. податковий кредит перевищив податкове зобов'язання на 5 959,00 грн., що є від'ємним значенням з ПДВ, розрахованим згідно пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону №168. До складу вказаного від'ємного значення у сумі 5 959,00 грн. увійшов досліджуваний податковий кредит у розмірі 4 565,00 грн. за податковою накладною №1094 від 13.07.2009 р., що підтверджується «Реєстром податкових накладних, ПДВ по яких враховано ВКП «Трансшина» у складі залишку від'ємного значення з ПДВ за липень 2009 р., який включений до бюджетного відшкодування у серпні 2009 р..

Вказане від'ємне значення у сумі 5 959,00 грн. було відображено ВКП «Трансшина» у рядку 21 «Від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду» декларації з ПДВ за липень 2009 р. З суми від'ємного значення (5 959,00 грн.) за рядком 21 декларації з ПДВ за липень 2009 р. ВКП «Трансшина» частково зарахувало від'ємне значення з ПДВ в сумі 4 382,00 грн. до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 22.2 «Зарахування від'ємного значення різниці поточного звітного (податкового) періоду до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду» декларації з ПДВ за липень 2009 р.) та послідовно перенесло до рядка 23.1 «Значення рядка 22.2 податкової декларації попереднього звітного періоду» та до рядка 24 «Залишок від'ємного значення попереднього податкового періоду за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду» декларації з ПДВ за серпень 2009 р. З рядку 24 податкової декларації з ПДВ за серпень 2009 р. залишок від'ємного значення за липень 2009 р. у сумі 4 382,00 грн. було визначено ВКП «Трансшина», як суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню за рядком 25.2 «у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів».

Таким чином, судом встановлено, що від'ємне значення за липень 2009 р. у сумі 4 382,00 грн. було обґрунтовано включено ВКП «Трансшина» до бюджетного відшкодування за серпень 2009 р.

З огляду на викладене, висновки акту перевірки №10072/15-2 від 16.10.2009 р. про відсутність права на відшкодування ПДВ із бюджету по декларації з ПДВ за серпень 2009 року у сумі 4382,00 грн. є необґрунтованими, а тому податкові повідомлення-рішення №0018261502/0 від 26.10.2009 року, №0018261502/1 від 24.11.2009 року є протиправними та їх належить скасувати.

Розглянувши обґрунтованість висновків акту перевірки №6416/15-2/23204082 від 14.05.2010 р. про завищення суми бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів на 346,00 грн. за березень 2010 р., судом встановлено наступні обставини.

Вказане порушення у акті перевірки обґрунтоване тим, що позивачем не надано документів бухгалтерського та податкового обліку і звітності, які б підтверджували суми бюджетного відшкодування за березень 2009 р.

ВКП «Трансшина» подало до ДПІ податкову декларацію з ПДВ за березень 2010 р., у якій визначило суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню за рядком 25.2 «у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів» у розмірі 346,00 грн.

За даними додатку №2 до податкової декларації з ПДВ за березень 2010 р. до складу бюджетного відшкодування з ПДВ за березень 2010 р. у сумі 346,00 грн. ВКП «Трансшина» було включено від'ємне значення, визначене за лютий 2010 р., у сумі 346,00 грн.

Вказане від'ємне значення з ПДВ за лютий 2010 р. у сумі 346,00 грн. складається з сум ПДВ, що віднесено до складу податкового кредиту за лютий 2010 р. на підставі податкової накладної №565 від 25.02.2010 р., отриманої ВКП «Трансшина» від ТОВ з ІІ «БНХ Україна» (дані «Реєстру податкових накладних, ПДВ по яких враховано ВКП «Трансшина» у складі залишку від'ємного значення з ПДВ за лютий 2010 р., який включений до бюджетного відшкодування у березні 2010 р.»). Вказана податкова накладна на суму ПДВ 618,00 грн. містить обов'язкові реквізити, передбачені пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону №168.

У лютому 2010 р. ТОВ з ІІ «БНХ Україна» була здійснена операція поставки на користь ВКП «Трансшина» автомобільних шин вартістю 3 708,00 грн., у т.ч. ПДВ 618,00 грн., що підтверджується первинним документом - видатковою накладною №РН-0000469 від 26.02.2010 р.

У лютому 2010 р. на оплату вказаних товарів вартістю 3 708,00 грн. з ПДВ ТОВ з ІІ «БНХ Україна» виставило на адресу ВКП «Трансшина» рахунок №СФ-000495 від 24.02.2010р.

Зазначений рахунок на оплату товарів вартістю 3 708,00 грн. з ПДВ у повному обсязі оплачений ВКП «Трансшина» на користь ТОВ з ІІ «БНХ Україна» в лютому 2010 р. у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів в сумі 3 708,00 грн. з ПДВ, що підтверджується банківською випискою за 25.02.2010 р.

Потреби господарської діяльності ВКП «Трансшина» з придбання у ТОВ з ІІ «БНХ Україна» вказаних товарів вартістю 3 708,00 грн. з ПДВ є обґрунтованими з огляду на наступне.

Одним з основних видів економічної діяльності ВКП «Трансшина» відповідно до довідки з ЄДРПОУ серії АА №684661 від 09.11.2012 р. є оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (КВЕД-2010: 45.31).

У межах здійснення основної економічної діяльності з торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів ВКП «Трансшина» в лютому 2010 р. придбані у ТОВ з ІІ «БНХ Україна» товари (автомобільні шини) вартістю 3 708,00 грн. з ПДВ, які у червні 2010 р. реалізовані покупцю на суму 3 739,50 грн. з ПДВ, що підтверджується первинним документом - видатковою накладною №ТР-000000551 від 21.06.2010 р.

Судом було перевірено зміст вищезазначених документів та їх відповідність вимогам законодавства, що ставляться до документів первинного бухгалтерського обліку. Порушень щодо порядку їх оформлення, зазначення реквізитів та інших даних згідно із Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку судом не встановлено. Зазначені документи відповідають вимогам п. 2 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

Позивач при проведені господарських операцій зі своїми контрагентами оформив первинні документи, які і відобразив в своєму податковому обліку, недостовірність жодного з цих документів не встановлена.

Судом враховано, що наявність у покупця належно оформлених документів, які відповідають вимогам Закону №168, Податкового кодексу України та Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та необхідні для віднесення певних сум до податкового кредиту з податку на додану вартість та у подальшому до сум бюджетного відшкодування, зокрема виданих продавцями податкових накладних, не є безумовною підставою для формування податкового кредиту, якщо податковий орган доведе, що відомості, які містяться в таких документах, не відповідають дійсності, як у випадку нездійснення самих господарських операцій.

При цьому, надані до матеріалів справи документи свідчать, що податковий орган не довів невідповідність відомостей податкових накладних фактичним обставинам та неотримання позивачем від своїх контрагентів послуг.

Оскільки посилання податкового органу на порушення правил оподаткування мотивовані виключно ненаданням до перевірки документів бухгалтерського та податкового обліку, у зв'язку із чим було неможливістю перевірити достовірність їх даних, суд відхиляє їх, як необґрунтовані.

На підставі податкової накладної №565 від 25.02.2010 р. на суму ПДВ 618,00 грн., отриманої від ТОВ з ІІ «БНХ Україна» у лютому 2010 р., ВКП «Трансшина» нарахувало податковий кредит у сумі 618,00 грн. та відобразило його у податковій декларації з ПДВ за лютий 2010 р.

Загальна сума податкового кредиту, що задекларований ВКП «Трансшина» у лютому 2010 р., становить 45 124,00 грн. (рядок 17 декларації з ПДВ).

За підсумками податкової декларації з ПДВ за лютий 2010 р. податковий кредит перевищив податкове зобов'язання на 346,00 грн., що є від'ємним значенням з ПДВ, розрахованим згідно пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону №168.

До складу вказаного від'ємного значення у сумі 346,00 грн. увійшла частина досліджуваного податкового кредиту у розмірі 618,00 грн. за податковою накладною №565 від 25.02.2010 р., що підтверджується «Реєстром податкових накладних, ПДВ по яких враховано ВКП «Трансшина» у складі залишку від'ємного значення з ПДВ за лютий 2010 р., який включений до бюджетного відшкодування у березні 2010 р.».

Вказане від'ємне значення у сумі 346,00 грн. було відображено ВКП «Трансшина» у рядку 21 «Від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду» декларації з ПДВ за лютий 2010 р.

ВКП «Трансшина» зарахувало від'ємне значення з ПДВ в сумі 346,00 грн. до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 22.2 «Зарахування від'ємного значення різниці поточного звітного (податкового) періоду до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду» декларації з ПДВ за лютий 2010 р.) та послідовно перенесло до рядка 23.1 «Значення рядка 22.2 податкової декларації попереднього звітного періоду» - рядка 24 «Залишок від'ємного значення попереднього податкового періоду за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду» податкової декларації з ПДВ за березень 2010 р.

З рядку 24 податкової декларації з ПДВ за березень 2010 р. залишок від'ємного значення за лютий 2010 р. у сумі 346,00 грн. було визначено ВКП «Трансшина» як суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню за рядком 25.2 «у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів».

Таким чином, від'ємне значення за лютий 2010 р. у сумі 346,00 грн. було обґрунтовано включено ВКП «Трансшина» до бюджетного відшкодування за березень 2010 р., оскільки дорівнює сумі ПДВ, що фактично сплачена ВКП «Трансшина» на користь постачальника товарів у попередньому періоді (у лютому 2010 р.).

З огляду на викладене, висновки акту перевірки №6416/15-2/23204082 від 14.05.2010 р. про завищення суми бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів на 346,00 грн. за березень 2010 р. є необґрунтованими, а тому податкове повідомлення-рішення №00007421502/0 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню частково.

Під час судового засідання, яке відбулось 18.02.2014 року оголошені вступна і резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанову у повному обсязі складено 24.02.2014 року.

Керуючись ст. ст. 94, 160-163,167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополь АР Крим №0018261502/0 від 26.10.2009 року про зменшення суми бюджетного відшкодування за серпень 2009 року на суму 4382,00 грн.

3. Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополь АР Крим №0018261502/1 від 24.11.2009 року про зменшення суми бюджетного відшкодування за серпень 2009 року на суму 4382,00 грн.

4. Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополь АР Крим №0007421502/0 від 20.05.2010 року про зменшення суми бюджетного відшкодування за березень 2010 року у сумі 346,00 грн.

5. Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополь АР Крим №0019912301 від 14.04.2010 року в частині зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 42307,00 грн.

6. У задоволенні інших позовних вимог - відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Москаленко С.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.02.2014
Оприлюднено11.03.2014
Номер документу37522638
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14500/10/11/0170

Постанова від 18.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Москаленко С.А.

Ухвала від 29.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Москаленко С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні