Постанова
від 04.03.2014 по справі 801/1224/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 березня 2014 року (15:26) Справа №801/1224/14

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі судді Москаленка С.А., за участю секретаря судового засідання Токарєвої Є.В., представника позивача - Белецької Г.О., довіреність № 02 від 24.01.2014 року, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "Мегаполіс-Схід"

до Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим

про визнання нечинним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Мегаполіс-Схід" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим про визнання нечинним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000032203 від 10.09.2013 року.

В обґрунтування позовної заяви позивач посилається на безпідставність висновків акту перевірки відповідача №1/2203/32777796 від 19.08.2013 року про заниження суми податкових зобов'язань, заявлених у податковій декларації з червень 2013 року. Позивач пояснив, що на підставі договору №25-13с від 03.06.2013 року ТОВ «Югінвестстройсервіс» виконало на користь позивача роботи, у зв'язку із чим позивачем було здійснено оплату таких робіт. У зв'язку із тим, що внаслідок проведеної господарської операції ТОВ «Югінвестстройсервіс» не було зареєстровано та не надано позивачу податкової накладної, з метою включення даних сум до складу податкового кредиту позивачем надано до податкової декларації з ПДВ за червень 2013 року додаток 8, тобто заяву про відмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних). Внаслідок цього, позивач вважає висновки акту перевірки необґрунтованими, оскільки на момент здійснення перевірки в нього були всі передбачені законодавством документи, а саме: вчасно подана податкова декларація з додатком 8, копії первинних бухгалтерських документів на підтвердження факту отримання послуг позивачем від свого контрагента, що свідчить про правомірність віднесення до податкового кредиту суми ПДВ.

Представники позивача у судовому засіданні надав пояснення за суттю спору, просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду справи, причин неявки не повідомив.

Враховуючи вищезазначені обставини, дослідивши надані докази у справі та оцінивши їх у сукупності, судом встановлені наступні обставини та відповідні ним правовідносини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Мегаполіс-Схід" є юридичною особою (ідентифікаційний код 32777796), зареєстрованою виконавчим комітетом Феодосійської міської ради АР Крим, що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи.

Посадовою особою відповідача проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ ТОВ "Мегаполіс-Схід" за червень 2013 року, про складений акт №1/2203/32777796 від 29.08.2013 року.

В акті перевірки встановлено, що до податкової декларації з ПДВ за червень 2013 року ТОВ "Мегаполіс-Схід" надано додаток 8 «Заява про відмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних). Граничним терміном подання податкової декларації за червень 2013 року є 22.07.2013 року. В порушення п.201.10 ст.201 ПК України та п.21 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 року станом на граничний термін подання податкової декларації з ПДВ - 22.07.2013 року, документів підприємством не надано, у зв'язку із чим встановлено завищення податкового кредиту на суму 32419 грн.

На підставі акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0000032203 від 10.09.2013 року про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 32419 грн.

Не погоджуючись із вказаним рішенням позивач звернувся до суду із відповідним позовом, розглянувши який судом встановлено наступне.

Відповідно до п.46.1 ПК України (тут і далі, в редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин) податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.

Згідно п.46.5.ст.46 ПК України форма податкової декларації встановлюється центральним органом державної податкової служби за погодженням з Міністерством фінансів України.

У періоді, в якому відповідачем було подано податкову декларацію за червень 2013 року діяв Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 № 1492 (далі - Порядок).

Відповідно до п.1 розділу ІІІ Порядку декларація подається платником у визначений у пункті 5 розділу II цього Порядку строк до підрозділу органу державної податкової служби, яким здійснюється приймання податкової звітності, за формою, встановленою на дату подання.

В свою чергу, пп.5.1 п.5 розділу ІІ Порядку передбачено, що коли звітний (податковий) період дорівнює календарному місяцю, декларація подається до органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податку, протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно п.2 розділу ІІІ Порядку декларація подається до органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податку, одним із таких способів на вибір платника податків:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Відповідно до п.21 розділу ІІІ Порядку у разі відмови постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних) до декларації додаються Заява про відмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних) за формою згідно з (Д8) (додаток 8) та копії документів, передбачених пунктом 201.10 статті 201 розділу V Кодексу .

Платники, які подають податкову звітність в електронному вигляді, подають копії таких документів окремо у порядку, визначеному для подання податкової звітності у паперовому вигляді.

Відповідно до п.201.10 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" , що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Враховуючи наведене, у позивача виникає право включити у поданій податковій декларації до складу податкового кредиту спірну суму ПДВ за відсутності податкової накладної лише за умовою подання до декларації заяви із скаргою на такого постачальника та подання до наведеної заяви відповідних документів бухгалтерського обліку.

При цьому суд вважає за необхідне зазначити, що оскільки відповідно до п.46.1 ПК України додатки до податкової декларації є невід'ємною частиною податкової декларації, вони повинні бути подані у межах граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації.

Відповідно до п.202.1 ст.202 ПК України звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал.

Податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п.203.1 ст.203 ПК України).

Отже відповідно до п.202.1 ст.202, п.203.1 ст.203 ПК України, граничним терміном подання податкової декларації з ПДВ за червень 2013 року, з урахуванням його припадання на вихідний день, є 22.07.2013 року.

Таким чином, позивач мав право включити у червні 2013 року до складу податкового кредиту спірних сум по взаємовідносинам із ТОВ «Югінвестстройсервіс» у 32419 грн. за умовою подання до 22.07.2013 року включно заяви про відмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних) та документів, передбачених пунктом 201.10 статті 201 ПК України.

Як вбачається з пояснень представника позивача, документи, передбачені пунктом 201.10 статті 201 ПК України було подано відповідачу лише 31.07.2013 року, що свідчить про недотримання позивачем вимог п.201.10 ПК України та п.21 розділу ІІІ Порядку, а тому включення у податковій декларації з ПДВ за червень 2013 року до складу податкового кредиту суми ПДВ у розмірі 32419 грн. є безпідставним.

Таким чином, висновки акту перевірки відповідача про завищення податкового кредиту у розмірі 32419 грн., на підставі якого прийнято спірне податкове повідомлення-рішення №0000032203 від 10.09.2013 року, є обґрунтованими, а тому у задоволенні позовних вимог слід відмовити у повному обсязі.

Пунктом 5 частини 1 статті 161 КАС України встановлено, що суд під час прийняття постанови вирішує питання, як розподілити між сторонами судові витрати.

Статтею 3 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI визначено, що за подання до суду позовної заяви справляється судовий збір.

Розміри ставок судового збору визначені статтею 4 цього Закону. Відповідно до частини 1 статті 4 цього Закону судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Законом України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" з 01.01.2014 року встановлено розмір мінімальної заробітної плати в сумі 1218 гривень грн.

Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" розмір судового збору за подання адміністративного позову майнового характеру становить 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальних заробітних плати.

Таким чином, приймаючи до уваги, що позивачем у справі заявлені майнові вимоги, розмір яких становить 32419 грн., за подання до суду даного адміністративного позову ним мав бути сплачений судовий збір у мінімальному розмірі в сумі 1827 грн. (1218,00 грн.х1,5).

Разом з тим, в частині 3 статті 4 Закону України "Про судовий збір" зроблено зауваження про те, що під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.

Квитанцією №6944259 від 30.01.2014 року підтверджується оплата позивачем судового збору у загальній сумі 182,70 грн.

Отже, враховуючи зазначене вище, приймаючи до уваги, що рішення у справі прийнято не на користь позивача, ним має бути сплачена решта суми судового збору у розмірі 1644,30 грн. (1827 грн. - 182,7 грн.).

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 04.03.2014 року. У повному обсязі постанову відповідно до ст.163 КАС України складено 07.03.2014 року.

Керуючись ст.ст.122,160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Мегаполіс-Схід" (АР Крим, м. Феодосія, смт. Приморський, вул. Перемоги, буд.2, 11-Н, ідентифікаційний код 32777796) на користь Державного бюджету України (р/р 31210206784002 в ГУ ДКСУ в АРК, м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 38040558, Одержувач: УДКСУ у м. Сімферополі АР Крим, 2203001, призначення платежу: "судовий збір, код 35174235, пункт 3.1") решту суми судового збору у розмірі 1644,3 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Москаленко С.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення04.03.2014
Оприлюднено11.03.2014
Номер документу37523241
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/1224/14

Постанова від 04.03.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Москаленко С.А.

Ухвала від 07.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Москаленко С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні