КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 лютого 2014 року Справа № П/811/232/14
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом прокурора Маловисківського району в інтересах держави, уповноваженим органом якої виступає Південне територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, до відкритого акціонерного товариства "Вись" про стягнення коштів, -
В С Т А Н О В И В:
Прокурор Маловисківського району в інтересах держави, уповноваженим органом якої виступає Південне територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, звернувся до суду з позовом до відкритого акціонерного товариства "Вись" про стягнення штрафних санкції в сумі 51 000 грн.
Ухвалою суду від 24.01.14 на підставі п.4 ч.1 ст.183 2 КАС України відкрито скорочене провадження у справі за вказаним позовом. Зазначена ухвала направлена судом відповідачу за його адресою, яка зазначена в позовній заяві, витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, але поштове відправлення повернуто поштою у зв'язку з відсутністю адресата.
Частиною 11 статті 35 КАС України передбачено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Розглянувши справу у порядку скороченого провадження, оцінивши повідомлені прокурором обставини, зважаючи на відсутність заперечень відповідача, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, відкрите акціонерне товариство "Вись" з 11.04.95 зареєстроване як юридична особа, є емітентом простих іменних акцій.
Відповідачем порушено законодавство про цінні папери, а саме: пункти 4 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункт 14 Розділу І та пункт 1 глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.06 №1591, в частині не розкриття регулярної (річної) інформації за 2012 рік у строки, встановлені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
З огляду на це, Уповноваженою особою Комісії - начальником Південного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 15.07.13 винесено постанову про порушення справ про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ВАТ "Вись".
Актом про правопорушення на ринку цінних паперів №638-ПВ-1-Е від 05.08.13 засвідчено вчинення ВАТ "Вись" порушення вимог пункту 4 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункт 14 Розділу І та пункт 1 глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, відповідальність за що передбачена пунктом 5 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
Актом про правопорушення на ринку цінних паперів №639-ПВ-1-Е від 05.08.13 засвідчено вчинення ВАТ "Вись" порушення вимог пункту 4 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункт 14 Розділу І та пункт 1 глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, відповідальність за що передбачена пунктом 6 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
Актом про правопорушення на ринку цінних паперів №640-ПВ-1-Е від 05.08.13 засвідчено вчинення ВАТ "Вись" порушення вимог пункту 4 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункт 14 Розділу І та пункт 1 глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, відповідальність за що передбачена пунктом 7 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
Постановою уповноваженої особи комісії - начальника Південного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 05.08.13 розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ВАТ "Вись" призначено на 23.08.13.
За наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії - начальником Південного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови, а саме:
- №629-ПВ-1-Е від 23.08.13 про накладення на відповідача санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме - не опублікування інформації в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, якою до нього на підставі пункту 5 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" застосовано санкцію у вигляді накладення штрафу у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 17000 грн. (а.с.9);
- №630-ПВ-1-Е від 23.08.13 про накладення на відповідача санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме - не розміщення регулярної інформації (річного звіту) за 2012 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, якою до нього на підставі пункту 6 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" застосовано санкцію у вигляді накладення штрафу у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 17000 грн. (а.с.10);
- №631-ПВ-1-Е від 23.08.13 про накладення на відповідача санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме - неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, якою до нього на підставі пункту 7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" застосовано санкцію у вигляді накладення штрафу у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 17000 грн. (а.с.11).
Зазначені постанови 29.08.13 направлені відповідачу поштою рекомендованим листом. У встановлені ними строки штрафи відповідачем в доход Державного бюджету України не сплачені.
Згідно зі статтею 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в України" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку визначені статтею 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", відповідно до пункту 14 якої комісія має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів тощо.
Відповідальність юридичних осіб на ринку цінних паперів передбачена статтею 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
Пунктом 5 частини 1 зазначеної статті визначено, що за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації комісія застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 6 частини 1 статті 11 Закону визначено, що за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів комісія застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону визначено, що за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, комісія застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з частиною 3 статті 11 цього Закону у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Порядок застосування санкцій до юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів унормований статтею 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в України", відповідно до якої уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Згідно зі статтею 16 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в України" спори, що виникають у ході застосування цього Закону, вирішуються судом у встановленому порядку.
Оскільки відповідач не сплатив у добровільному порядку до Державного бюджету України накладені на нього штрафи у загальному розмірі 51 000 грн. (17000 грн. + 17000 грн. + 17000 грн.), тому вони підлягають примусовому стягненню у судовому порядку.
Зважаючи на повноваження прокурора по представництву інтересів держави, передбачені ст.121 Конституції України, ст. 60, 61 КАС України, ст.36-1 Закону України "Про прокуратуру", суд приходить до висновку про обґрунтованість вимог даного адміністративного позову та про його задоволення.
Судові витрати сторонами у справі не понесені.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167, 183-2, 256 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов прокурора Маловисківського району задовольнити.
Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Вись" (ідентифікаційний код 20636510) в дохід Державного бюджету України (рахунок 31119106700243 в УДКСУ у Маловисківському районі, код бюджетної класифікації 21081100, код ЄДРПОУ - 37323888, МФО 823016) штраф у розмірі 51 000 грн. (п'ятдесят одна тисяча гривень).
Постанова суду підлягає негайному виконанню.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги, з одночасним надісланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2014 |
Оприлюднено | 11.03.2014 |
Номер документу | 37525843 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні