Постанова
від 15.05.2009 по справі 2а-1357/09/5/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

15.05.09 Справа №2а-1357/09/5/0170

10:35

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі:

судді Сидоренко Д.В. , при се кретарі Джигіль В.Є.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Красноперекоп ської об'єднанної державної податкової інспекції в АР Кр им

до Приватного підприємст ва "Самсун"

про стягнення податкового боргу в сумі 23834,41 грн

Обставини справи: Краснопе рекопська ОДПІ звернулась до Окружного адміністративног о суду АР Крим із позовною зая вою про стягнення з Приватно го підприємства «Самсун» 23834,41 грн. заборгованості зі сплат и податку з доходів фізичних осіб.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач не сплачує у встановлені законами стро ки суми податку з доходів фіз ичних осіб.

Відповідач неодноразово у судове засідання не з' явля вся, про причини неявки суд не повідомляв, сповіщений нале жним чином рекомендованою ко респонденцією, про свідчать наявні у матеріалах справи п оштові повідомлення про вруч ення відправлення. Письмових заперечень на позов суду не н адав.

Розглянувши подані докуме нти та матеріали справи, всеб ічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтуються позовні вимоги, о б' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, заслухавши думку прокурора, пояснення п редставників сторін, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статт і 2 КАС України завданням адмі ністративного судочинства є захист прав, свобод та інтере сів фізичних осіб, прав та інт ересів юридичних осіб у сфер і публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.

Відповідно до п. 4 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Частиною 1,3 статті 4 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні” від 04.12.1990 р оку № 509-ХІІ Державна податков а адміністрація України є це нтральним органом виконавчо ї влади. Державні податкові і нспекції у районах, містах (кр ім міст Києва та Севастополя ), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податк ові інспекції підпорядковую ться відповідним державним п одатковим адміністраціям в А втономній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі.

Відповідно до підпункту 2.1.4 п. 2.1. статті 2 Закону України “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами”№ 2181-ІІІ ві д 21.12.2000 року (далі Закон № 2181) подат кові органи визнані контролю ючими органами стосовно пода тків і зборів (обов' язкових платежів), які справляються д о бюджетів та державних ціль ових фондів. Отже, вони наділе ні компетенцією, визначеною підпунктом 2.2.1 пункту 2.2. статті 2 Закону здійснювати перевір ки своєчасності, достовірнос ті, повноти нарахування та сп лати зазначених податків.

Згідно з ч. 5 ст. 78 Бюджетного к одексу України Податки, збор и (обов'язкові платежі) та інші доходи місцевого бюджету за раховуються безпосередньо н а рахунок відповідного бюдже ту, відкритий в територіальн ому органі Державного казнач ейства України, і не можуть ак умулюватися на рахунках орга нів стягнення. Податки, збори (обов'язкові платежі) та інші доходи визнаються зарахован ими в доход місцевого бюджет у з моменту зарахування на ра хунок відповідного бюджету, відкритий в територіальному органі Державного казначейс тва України Податки, збори (об ов'язкові платежі) та інші дох оди місцевого бюджету зарахо вуються безпосередньо на рах унок відповідного бюджету, в ідкритий в територіальному о ргані Державного казначейст ва України, і не можуть акумул юватися на рахунках органів стягнення. Податки, збори (обо в'язкові платежі) та інші дохо ди визнаються зарахованими в доход місцевого бюджету з мо менту зарахування на рахунок відповідного бюджету, відкр итий в територіальному орган і Державного казначейства Ук раїни.

Отже, органи державної пода ткової служби у відносинах з суб' єктами господарювання , під час реалізації своїх зав дань та функцій, встановлени х законодавством України, яв ляються суб' єктами владних повноважень.

Таким чином, судом вст ановлено, що Красноперекопсь ка ОДПІ АР Крим є органом вико навчої влади та суб' єктом в ладних повноважень.

Відповідно до ст.2 Зако ну України “Про державну под аткову службу в Україні” № 3813 в ід 24.12.1993 року головним завдання м державних податкових інспе кцій є здійснення контролю з а дотриманням податкового за конодавства, правильністю об числення, повнотою і своєчас ністю сплати до бюджетів под атків, зборів та інших платеж ів і неподаткових доходів (да лі - податків, інших платежів) і внесків до державних цільо вих фондів, встановлених зак онодавством України.

Пунктом 11 ч. 1 ст. 11 Закону України “Про державну подат кову службу в Україні” від 4 гр удня 1990 року N 509-XII визначено, що п одаткові органи мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні ) санкції, стягувати до бюдже тів та державних цільових фо ндів суми недоїмки, пені у в ипадках, порядку та розміра х, встановлених законами Ук раїни.

Таким чином, судом вст ановлено, що Красноперекопсь ка ОДПІ АР Крим уповноважена здійснювати контроль за дод ержанням податкового законо давства.

Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом.

Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, с творені відповідно до Цивіль ного кодексу України, підпри ємства, створені відповідно до Господарського кодексу Ук раїни та зареєстровані в уст ановленому законом порядку в изнаються суб' єктами госпо дарювання.

Приватне підприємство «Са мсун» 02.02.1999р. зареєстроване Кр асноперекопською міською ра дою як суб' єкт підприємниць кої діяльності - юридична о соба, про що видане відповідн е Свідоцтво (а.с.8) та у журналі о бліку реєстраційних справ зр облено запис № 25628998Ю0010035.

З матеріалів справи вбачає ться, що відповідач перебува є на обліку платника податкі в у Красноперекопської ОДПІ АР Крим.

Таким чином, судом встановл ено, що ПП «Самсун» є суб' єк том господарювання, юридично ю особою, платником податків , зобов' язаний виконувати о бов' язки, покладені на ньог о законами у зв' язку зі здій сненням господарської діяль ності, а також належного нара хування та сплати податків.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Відповідно до п.2,3 ч.1 ст .9 Закону України “Про систему оподаткування” від 25 червня 1991 року N 1251-XII платники податків і зборів (обов'язкових платеж ів) зобов' язані подавати до державних податкових органі в та інших державних органів відповідно до законів декла рації, бухгалтерську звітніс ть та інші документи і відомо сті, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (об ов'язкових платежів); сплачув ати належні суми податків і з борів (обов'язкових платежів ) у встановлені законами терм іни.

Згідно з п.п. 3.2.1 п. 3.2 ст. 3 Закону № 2181 у будь-яких випадках, коли платник податків згідно із з аконами з питань оподаткуван ня уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий пл атіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі подат ки на доходи фізичних осіб, ди віденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а так ож будь-які інші податки, що ут римуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (о бов'язкових платежів) вважає ться бюджетним фондом, який н алежить державі або територі альній громаді та створюєтьс я від їх імені.

Відповідно до пункту 1.13. статті 1 Закону України “Пр о податок з доходів фізичних осіб” податок з доходів фізи чних осіб - плата фізичної осо би за послуги, які надаються ї й територіальною громадою, н а території якої така фізичн а особа має податкову адресу або розташовано особу, що утр имує цей податок згідно з цим Законом.

Пунктом 1.15 статті 1 Зако ну України “Про податок з дох одів фізичних осіб” податков ий агент - юридична особа (її ф ілія, відділення, інший відок ремлений підрозділ) або фізи чна особа чи представництво нерезидента - юридичної особ и, які незалежно від їх органі заційно-правового статусу та способу оподаткування іншим и податками зобов'язані нара ховувати, утримувати та спла чувати цей податок до бюджет у від імені та за рахунок плат ника податку, вести податков ий облік та подавати податко ву звітність податковим орга нам відповідно до закону, а та кож нести відповідальність з а порушення норм цього Закон у.

Пунктом 8.1.1. статті 8 Закону Ук раїни “Про податок з доходів фізичних осіб” передбачено, що податковий агент, який нар аховує (виплачує) оподаткову ваний дохід на користь платн ика податку, утримує податок від суми такого доходу за йог о рахунок, використовуючи ст авку податку, визначену у від повідних пунктах статті 7 цьо го Закону.

Пунктом 17.1. статті 17 Закону Ук раїни “Про податок з доходів фізичних осіб” особою, відпо відальною за нарахування, ут римання та сплату (перерахув ання) до бюджету податку з дох одів у вигляді заробітної пл ати, є працедавець (самозайня та особа), який виплачує такі д оходи на користь платника по датку (такої самозайнятої ос оби).

Відповідно до п.п. «б» п. 19. 2 ст . 19 Закону України “Про подато к з доходів фізичних осіб” ос оби, які відповідно до цього З акону мають статус податкови х агентів, зобов'язані надава ти у строки, встановлені зако ном для податкового кварталу , якщо інше не визначено норма ми цього Закону, податковий р озрахунок сум доходу, нарахо ваного (сплаченого) на корист ь платників податку, а також с ум утриманого з них податку п одатковому органу за місцем свого розташування. У разі ко ли зазначена особа протягом звітного кварталу не виплачу є такі доходи або виплачує до ходи не всім платникам подат ку, зазначена звітність не по дається або подається стосов но платників податку, які фак тично отримали такі доходи. З апровадження інших форм звіт ності із зазначених питань н е припускається.

Наказом ДПА України № 451 від 2 9.09.2003р. затверджені форми подат кового розрахунку сум доходу , нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (ф. N 1ДФ) та Порядок заповнення та подання податковими агент ами податкового розрахунку с ум доходу, нарахованого (спла ченого) на користь платників податку, і сум утриманого з ни х податку.

Відповідно до зазначеного Наказу ДПА регулюється запо внення і надання органам дер жавної податкової служби Укр аїни відомостей про суми вип лачених доходів і утриманих з них податків відповідно до вимог п.п. «б» п. 19.2 ст. 19 Закону Ук раїни «Про податок з доходів фізичних осіб».

Як вбачається з матеріалів справи відповідачем відпові дно до зазначених норм щоква ртально подавались до позива ча зведення про суми виплаче них доходів утриманих з них п одатків по формах 8ДР, 1 ДФ, а сам е податкові розрахунки.

Відповідно до відомостей, в икладених у податкових розра хунках по формах 8ДР, 1 ДФ, наявн их у матеріалах справи, забор гованість відповідача з пода тку з доходів фізичних осіб с клала 23834,41 грн.

Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України “Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” податкове зобов' я зання, це зобов' язання плат ника податків сплатити до бю джетів або державних цільови х фондів відповідну суму кош тів у порядку та в строки, визн ачені цим Законом або іншими законами України.

Згідно статті 2 Закону Украї ни “Про державну податкову с лужбу в Україні” однією із за дач органів податкової служб и є здійснення контролю за до триманням податкового закон одавства, повною і своєчасно ю сплатою до бюджетів податк ів і зборів.

Закон України “Про державн у податкову службу в Україні ” передбачає стягнення до бю джетів і державних цільових фондів сум недоїмок, пені у ви падках, порядку і розмірах, пе редбачених законами України .

Примусове стягнення подат кової заборгованості - пере дбачена законодавством Укра їни процедура погашення пода ткової заборгованості платн ика податків шляхом зверненн я стягнення на активи відпов ідного платника податків.

Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” активами платника под атків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що н алежать юридичній або фізичн ій особі за правом власності або повного господарського відання.

Статтею 3 Закону України “Про порядок погашення зобов 'язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами” визначе но, що активи платника податк ів можуть бути примусово стя гнені в рахунок погашення йо го податкових зобов' язань в иключно за рішенням суду.

У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів сплати заборгованості у пов ному обсязі.

Станом на день розгляду спр ави, заборгованість відповід ача перед бюджетом становить 23834,41 грн., що підтверджується на явними у справі первинними д оказами виникнення податков их зобов' язань.

За таких обставин справи по зовні вимоги є обґрунтованим и та такими, що підлягають зад оволенню у повному обсязі.

Вступну та резолютивну час тину постанови проголошено в судовому засіданні 15.05.09р.

У повному обсязі постанову складено та підписано 20.05.09р.

На підставі викладено, керу ючись статтями 160-163, 167 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.Стягнути з Приватног о підприємства «Самсун» (96022, АР Крим, Красноперекопський ра йон, с. Орлівське, вул. Першотр авнева,13: ЄДРПОУ 30273972) в дохід міс цевого бюджету Орлівської сі льської ради АР Крим (р/р 33217800700160 в ГУ УДК в АРК м. Сімферополь, МФ О 824026, ЄДРПОУ 22265101, отримувач: місц евий бюджет Орлівської сільс ької Ради, код платежу 11010100) забо ргованість з податку з доход ів фізичних осіб у сумі 23834,41 грн .

Постанова може бути оска ржена в Севастопольський апе ляційний адміністративний суд через Окружний адмініст ративний суд АР Крим шляхом п одачі заяви про апеляційне о скарження постанови суду в д есятиденний строк з дня скла дання постанови у повному об сязі та поданням після цього протягом двадцяти днів апел яційної скарги, або без попер еднього подання заяви про ап еляційне оскарження, якщо ап еляційна скарга подається у строк, встановлений для пода ння заяви про апеляційне оск арження.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.

Суддя Сидо ренко Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення15.05.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу3753106
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1357/09/5/0170

Постанова від 15.05.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні