ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
31.03.09 Справа №2а-2820/09/10/0170
Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі головуючо ї судді Кудряшової А.М. , при се кретарі Кудіновій О.М.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Джанкойського міськрайоного центру зайнят ості
до Колективного підприєм ства "Джанкойсервіс"
про стягнення недоїмки по с платі страхових внесків у Фо нд загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання на випадок безробіття в сумі 1281 грн. 58 коп.
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністра тивного суду Автономної Респ убліки Крим звернувся з адмі ністративним позовом Джанко йський міськрайонний центр з айнятості АР Крим до Колекти вного підприємства "Джанкойс ервіс" про стягнення недоїмк и по сплаті страхових внескі в у Фонд загальнообов'язково го державного соціального ст рахування на випадок безробі ття в сумі 1281 грн. 58 коп.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим від 05.02.2009 року відкрито провадження в адмі ністративній справі, закінче но підготовче провадження та справу призначено до судово го розгляду.
У судове засідання предста вник позивача не з'явився над іслав листа від 27.03.09 року у яком у просив розглянути адмініст ративну справу за відсутност і представника позивача, заз начив, що позов підтримує у по вному обсязі та повідомив, що заборгованість у сумі 1281,58 грн . відповідачем не погашено.
У судове засідання відпові дач не з' явився, повідомлен ий належним чином про час, дат у та місце розгляду справи, к лопотання про розгляд справи у його відсутності не надісл ав.
Суд вважає можливим задово льнити заявлене позивачем кл опотання та розглянути справ у за відсутності його предст авника, а також за відсутност і представника відповідача з а наявними в ній матеріалами відповідно до вимог статті 128 КАС України.
Вивчивши матеріали справи , всебічно і повно з'ясувавши в сі фактичні обставини, на яки х ґрунтуються позовні вимоги , об'єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, судом встано влено наступне.
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до статті 34 Зако ну України “Про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування на випадок безро біття” N 1533-III від 02.03.2000 року забезп ечення збору страхових внеск ів, контроль правильності їх нарахування та своєчасності сплати віднесено до обов'язк ів Фонду загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття (да лі Фонд).
Згідно з частиною другою ст атті 12 Закону України “Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття” № 1533-III від 02.03.2000 р оку функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду по кладаються на центр зайнятос ті Автономної Республіки Кри м, обласні, Київський і Севаст опольський міські, районні, м іськрайонні, міські та район ні у містах центри зайнятост і.
Правовий статус центрів за йнятості визначений Законом України “Про зайнятість нас елення” № 803-XII від 01.03.1991 року, стат тею 18 якого встановлено, що дл я реалізації державної політ ики зайнятості населення, пр офесійної орієнтації, підг отовки і перепідготовки, пра цевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не прац юючих громадян у порядку, що в изначається Кабінетом Мініс трів України, створюється де ржавна служба зайнятості, ді яльність якої здійснюється п ід керівництвом Міністерств а праці та соціальної політи ки України, місцевих держав них адміністрацій та органі в місцевого самоврядування.
Державна служба зайнятост і складається з: Державного ц ентру зайнятості Міністерст ва праці та соціальної політ ики України, центру зайнятос ті Автономної Республіки Кр им, обласних, Київського та Се вастопольського міських, рай онних, міськрайонних, міськи х і районних у містах центрів зайнятості, центрів організ ації професійного навчання н езайнятого населення і центр ів професійної орієнтації на селення, інспекцій по контро лю за додержанням законодавс тва про зайнятість населення .
Отже, судом встановлено, що Джанкойський міськрайонний центр зайнятості АР Крим явл яється установою Державної с лужби зайнятості, та підпоря дковується Міністерству пра ці та соціальної політики Ав тономної Республіки Крим, як е відповідно до пункту 1 Полож ення про Міністерство праці та соціальної політики Автон омної Республіки Крим, затве рдженого Постановою Ради Мін істрів Автономної Республік и Крим від 13.06.2005 року № 249 являєть ся республіканським органом виконавчої влади.
За змістом статей 38, 39 Закону України “Про загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя” № 1533-III від 02.03.2000 року центрам з айнятості надано право контр олю за належною сплатою стра хових внесків і стягнення ві дповідної заборгованості та адміністративно-господарсь ких санкцій.
Таким чином, судом встановл ено, що Джанкойський міськра йонний центр зайнятості АР К рим, реалізуючі свої завданн я та функції у відносинах з фі зичними та юридичними особам и являється органом виконавч ої влади та, відповідно, суб' єктом владних повноважень.
Відповідно до п. 5,6 абзацу 3 ча стини 2 статті 12 Закону Україн и “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхува ння на випадок безробіття” N 15 33-III від 02.03.2000 року виконавча дире кція Фонду та її робочі орган и контролюють правильність н арахування, своєчасність спл ати страхових внесків, а тако ж витрат за страхуванням на в ипадок безробіття; представл яють інтереси Фонду в судови х та інших органах.
Судом встановлено, що центр и зайнятості населення відно сяться до робочих органів ви конавчої дирекції Фонду, у то й же час повноваження центрі в зайнятості також визначені абзацом 11 частини 1 пункту 2 ст атті 19 Закону України “Про за йнятість населення” № 803-XII від 01.03.1991 року, відповідно до якого Державна служба зайнятості м ає право стягувати з підприє мств, установ і організацій, н езалежно від форм власності , суми прихованих або занижен их обов'язкових зборів та не доїмок до Фонду загальнообов 'язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття.
Можливість вирішення спор ів, які виникають у зв' язку з і застосуванням Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття” с аме у судовому порядку, визна чена статтею 39 зазначеного За кону.
Крім того, згідно з п.9.11 Інстр укції про порядок нарахуван ня та сплати внесків на загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування України на випадок безробіття і облі ку їх надходження у Фонд зага льнообов' язкового державн ого соціального страхування на випадок безробіття, затве рдженою Наказом Міністерств а праці та соціальної політи ки України № 339 від 18.12.2000р., зареєс трованим у Міністерстві юсти ції України 16.01.2001 р. № 30/5221 (надалі - Інструкція) усі спірні пит ання, що виникають між платни ками страхових внесків та ор ганами Фонду з приводу нарах ування страхових внесків, пе ні, стягнення недоїмки, штраф ів та адміністративних стягн ень, вирішуються в судовому п орядку. Подавати позовні зая ви та представляти інтереси Фонду щодо стягнення страхов их внесків, пені і штрафів у су дах мають право Державний це нтр зайнятості, центр зайнят ості Автономної Республіки К рим, обласні, Київський та Се вастопольський міські, район ні, міськрайонні, міські та ра йонні у містах центри зайня тості.
Таким чином, судом встановл ено, що Джанкойський міськра йонний центр зайнятості АР К рим, являючись суб' єктом вл адних повноважень, відповідн о до законодавства має право подавати до суду позовні зая ви до фізичних та юридичних о сіб щодо стягнення страхових внесків на загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття , пені і штрафів.
Порядок нарахування і спла та внесків на загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування України на випадок безробіття визначені Законо м України “Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування на випадок безроб іття” N 1533-III від 02.03.2000 року, Законом України “Про зайнятість нас елення” № 803-XII від 01.03.1991 року, Зако ном України від 11.01.2001 року № 2213-III "П ро розмір внесків на деякі ви ди загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання", Інструкцією про порядо к нарахування та сплати внес ків на загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння України на випадок безро біття і обліку їх надходженн я у Фонд загальнообов' язков ого державного соціального с трахування на випадок безроб іття, затвердженою Наказом М іністерства праці та соціаль ної політики України № 339 від 18. 12.2000р., зареєстрованим у Мініст ерстві юстиції України 16.01.2001 р . № 30/5221.
Згідно зі ст.2 Закону Україн и “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття” N 1533-I II від 02.03.2000 року страхування на в ипадок безробіття здійснюєт ься за принципами обов'язков ості страхування на випадок безробіття всіх працюючих на умовах трудового договору (к онтракту) та на інших підстав ах, передбачених законодавст вом про працю.
Відповідно до ч.1 статті 4 За кону України “Про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття” N 1533-III від 02.03.2000 року стра хуванню на випадок безробітт я підлягають особи, які працю ють на умовах трудового дого вору (контракту).
Згідно з ч.2 ст.35 Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття” N 15 33-III від 02.03.2000 року роботодавець з обов'язаний своєчасно та в по вному розмірі сплачувати стр ахові внески; надавати викон авчій дирекції Фонду відомос ті в установленому порядку п ро прийняття на роботу праці вників; заробітну плату прац івників, сплату страхових вн есків, у тому числі застрахов аними особами.
Пунктом 1.3. Інструкції перед бачено, що роботодавцями явл яються власники підприємств , установ, організацій або упо вноважені ними органи та фіз ичні особи, які використовую ться найману працю.
Відповідно до абзацу 3 части ни 2 ст.4 Закону України “Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття” N 1533-III від 02.03.2000 ро ку роботодавці юридичні осо би набувають статусу платник а страхових внесків до Фонд у з дня взяття їх на облік.
Судом встановлено, що Колек тивне підприємство "Джанкойс ервіс" є юридичною особою, яка зареєстрована як платник вн есків на загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття у Джанкойському міськрайонн ому центру зайнятості АР Кри м.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідно до ч .2 ст.4 Закону України “Про зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування на випадо к безробіття” N 1533-III від 02.03.2000 року відповідач набув статусу пл атника страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального стра хування України на випадок б езробіття з дня реєстрації, о тже, повинен здійснювати спл ату страхових внесків до Фон ду загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання України на випадок безр обіття.
Відповідно до статті 17 Зако ну України “Про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування на випадок безро біття” N1533-III від 02.03.2000 року робот одавці та застраховані осо би сплачують страхові внеск и один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на о плату праці. Зазначена норма знайшла своє відображення в п. 5.3., 5.11 Інструкції.
Відповідно до абзацу 2 пункт у 2 статті 1 Закону України від 11.01.2001 року № 2213-III "Про розмір внеск ів на деякі види загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування" встановле ні розміри внесків на загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття для роботодавців - 1,3 відсотка суми фактичних ви трат на оплату праці наймани х працівників, що включають в итрати на виплату основної т а додаткової заробітної плат и, інші заохочувальні та комп енсаційні виплати, у тому чис лі в натуральній формі, що виз начаються згідно з нормативн о-правовими актами, прийняти ми відповідно до Закону Укра їни "Про оплату праці", та підл ягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб.
Таким чином, відповідач був зобов' язаний з дня реєстра ції у Фонді загальнообов'язк ового державного соціальног о страхування України на вип адок безробіття щомісячно в день виплати заробітної плат и найманим працівникам сплач увати страхові внески на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття.
Відповідно до п. 6.7. Інструкц ії роботодавці щокварталу с кладають у двох примірника х розрахункову відомість пр о нарахування і перерахуванн я страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового держа вного соціального страхува ння України на випадок безро біття, один екземпляр якої по дається до центру зайнятості у якому він перебуває на облі ку до 20 числа місяця, наступно го за звітним періодом.
Судом встановлено, що Колек тивним підприємством "Джанко йсервіс" до Джанкойського мі ськрайонного центру зайнято сті АР Крим надана розрахунк ова відомість про нарахуванн я і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообо в' язкового державного соці ального страхування України на випадок безробіття за пер ший квартал 2008 року. В відомост і зазначено, що залишок забор гованості на кінець звітного періоду складає 3441,65 гривень, у томі числі недоїмка зі сплат и страхових внесків в розмір і 2139,90 гривень; пеня в розмірі 1161,0 4 гривень та суми страхових вн есків, строк сплати яких не на став в розмірі 140,71 гривень(а.с.-6) .
Таким чином, сума заборгов аності відповідача зі сплат и страхових внесків за перши й квартал 2008 року складала 2139,90 г ривень. Згідно реєстру погаш ення заборгованості по сплат і страхових внесків КП "Джанк ойсервіс" протягом травня мі сяця 2008 року сплатив заборгов аність у розмірі 868,93грн. і сума заборгованості склала 1270,97 гри вень = (2139,90 - 868,93), яку стягнуто з від повідача рішенням Господарс ького суду АР Крим від 16.09.2008 рок у (а.с.21-22).
Відповідно до розрахунков ої відомості про нарахування і перерахування страхових в несків до Фонду загальнообов ' язкового державного соціа льного страхування України н а випадок безробіття за 2008 рік заборгованість з страхових внесків КП "Джанкойсервіс" зб ільшилась і на 01.01.2009 року станов ить 2552,55 грн.
Таким чином, сума заборгова ності відповідача за період з 01.04.2008 року по 31.12.2008 року збільшил ась перед позивачем на 1281,58 гри вень (2552,55-1270,97).
Такий розрахунок також під тверджується розрахунком по зовних вимог за позовом Джан койського міськрайонного це нтру зайнятості АР Крим до Ко лективного підприємства "Джа нкойсервіс".
Згідно з ч.3 ст.35 Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхув ання на випадок безробіття” N 1533-III від 02.03.2000 року достовірніст ь зазначених у документах да них перевіряється виконавчо ю дирекцією Фонду. У разі їх не достовірності роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відш кодувати страховику заподія ну шкоду.
Відповідно до п. 5,6 абзацу 3 ча стини 2 статті 12 Закону Україн и “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхува ння на випадок безробіття” N 15 33-III від 02.03.2000 року виконавча дире кція Фонду та її робочі орган и контролюють правильність н арахування, своєчасність спл ати страхових внесків, а тако ж витрат за страхуванням на в ипадок безробіття. За змісто м статей 38, 39 Закону України “П ро загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування на випадок безробіття” N 1533-III від 0 2.03.2000 року центрам зайнятості н адано право контролю за нале жною сплатою страхових внеск ів і стягнення відповідної з аборгованості та адміністра тивно-господарських санкцій .
Відповідно до ч.2 статті 38 Зак ону України “Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття” N 1533-III від 02.03.2000 року не сп лачені в строк страхові внес ки, пеня і штраф стягуються в д оход Фонду із страхувальника у безспірному порядку. Строк давності у разі стягнення ст рахових внесків, пені та фіна нсових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовуєт ься.
Таким чином, позовні вимоги являються обґрунтованими та підлягають задоволенню у по вному обсязі.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб'єкт владних пов новажень, а відповідачем - ф ізична чи юридична особа, суд ові витрати, здійснені позив ачем, з відповідача не стягую ться. Тому судові витрати по с праві не підлягають стягненн ю з відповідача.
Вступна та резолютивна час тини постанови були оголошен і у судовому засіданні 31.03.09 рок у. Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 06.04.09 р оку.
Враховуючи викладене, керу ючись ст. 160-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Колективного п ідприємства "Джанкойсервіс" (96100, АР Крим, м. Джанкой, вул. Лені на, 8; ЄДРПОУ 03061491) на користь Джан койського міськрайонного це нтру зайнятості АР Крим на р/р 37178301900087, код платежу 50040100, одержува ч ОФСС на випадок безробіття м. Джанкой ОКПО 20742815 в УГК в АРК М ФО 824026 заборгованість зі сплат и страхових внесків на випад ок безробіття у сумі 1281,58 гриве нь.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го адміністративного апеляц ійного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може бути подана ап еляційна скарга.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження (10 днів).
Суддя Кудр яшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 31.03.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 3753252 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні