Постанова
від 19.05.2009 по справі 2а-3868/09/1/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

19.05.09 Справа №2а-3868/09/1/0170

Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим у складі голову ючої судді Трещової О.Р., при секретарі Єлжової Н.М., за уча стю:

представника позивача Лом акіної Л.І.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Управління ПФУ в Київському районі м. Сімфер ополя АР Крим до товариства з обмеженої відповідальністю Науково-виробничої фірми по експлуатації та будівництві підземних об' єктів»

про стягнення заборговано сті у розмірі 2910,19 гривень,

ВСТАНОВИВ:

До окружного адміністрат ивного Автономної Республік и Крим звернулося з позовом У правління ПФУ в Київському р айоні м. Сімферополя АР Крим до товариства з обмеженої ві дповідальністю Науково-виро бничої фірми по експлуатації та будівництві підземних об ' єктів» про стягнення забор гованості по відшкодуванню витрат на виплату пільгових пенсій у розмірі 2910,19 гривень.

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мала у повному обсязі та пояс нила, що відвіподач має забор гованість по пільговим пенсі ям за лютий 2009 року в сумі 2910,19 гр ивень, яка не погашена відпов ідачем до цього часу.

У судове засідання відпові дач не з' явився, повідомлен ий належним чином про час, дат у та місце розгляду справи, пр о причини неявки суд не повід омив, будь-яких клопотань та з аперечень суду не надав.

Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі, суд вважає можлив им на підставі статті 128 КАС Ук раїни розглядати справу за в ідсутністю відповідача.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи та оцінив ши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги під лягають задоволенню з наступ них підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.

Відповідно до статті 3 Кодек су адміністративного судочи нства України справа адмініс тративної юрисдикції - пере даний на вирішення адміністр ативного суду публічно-прав овий спір, у якому хоча б одн ією зі сторін є орган виконав чої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа або інши й суб'єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

Пунктом 7 статті 3 Кодексу ад міністративного судочинств а України визначено коло суб 'єктів владних повноважень, д о яких віднесено орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадов а чи службова особа, інший су б'єкт при здійсненні ними вл адних управлінських функці й на основі законодавства, в тому числі на виконання де легованих повноважень.

Відповідно до пунктів 1, 3 Пол оження про Пенсійний фонд Ук раїни, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 № 1 21/2001, Пенсійний фонд України є ц ентральним органом виконавч ої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління с олідарною системою загально обов'язкового державного пен сійного страхування, провади ть збір, акумуляцію та облік с трахових внесків, інших надх оджень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства, забезпечує с воєчасне і в повному обсязі ф інансування та виплату пенсі й, а також забезпечує збиранн я та акумулювання коштів, при значених для пенсійного забе зпечення.

Згідно з пунктом 1.1 Положенн я про управління Пенсійного фонду України в районах, міст ах і районах у містах, затверд женого постановою правління Пенсійного фонду України ві д 30.04.2002 № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 21.05.2002 за № 442/6730, (далі - Положення п ро Управління Фонду) управлі ння Пенсійного фонду Україн и у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підв ідомчими відповідно головни м управлінням Фонду в Автоно мній Республіці Крим, област ях, містах Києві та Севастопо лі, що разом з цими управління ми утворюють систему органів Фонду.

Відповідно до підпункту 6 пу нкту 2.2 Положення про Управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань , контролює надходження стра хових внесків та інших плате жів до Фонду від підприємств , установ, організацій та гром адян, збирає у встановленому порядку відповідну звітніст ь, проводить планові та позап ланові перевірки фінансово-б ухгалтерських документів, зв ітів та інших документів щод о правильності обчислення та сплати страхових внесків, ці льового використання коштів Фонду в організаціях, що здій снюють виплату і доставку пе нсій.

Отже, контроль за правильни м нарахуванням, своєчасним т а повним перерахуванням та н адходженням страхових внеск ів, інших платежів, здійснюєт ься органами Пенсійного фонд у. Відповідно до п. 7 частини 1 ст атті 64, абзацом 8 частини 3 стат ті 106 Закону орган Пенсійного фонду має право звертатися д о суду з позовами про стягнен ня недоїмки

Таким чином, управління Пен сійного фонду в Київському р айоні м. Сімферополя, реалізу ючи свої завдання та функції в правовідносинах з фізични ми та юридичними особами вис тупає як суб' єкт владних по вноважень, який здійснює вла дну компетенцію.

Компетенцію адміністратив них судів щодо вирішення адм іністративних справ визначе но статтею 17 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, згідно з пунктом 4 частини 1 якої компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених законом.

З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичним, юрид ичними особами та органами П енсійного фонду України, у то му числі стосовно відшкодува ння витрат на виплату пільго вих пенсій являється публічн о правовим та має розглядати ся в порядку адміністративно го судочинства.

Відповідно до частини 1 та 2 с татті 5 Закону України “Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування” № 1058-І V від 09.07.2003 року (далі - Закон) всі відносини, які виникають між суб' єктами системи загальн ообов' язкового державного пенсійного страхування рег улюються виключно зазначени м законом, яким також визнача ються порядок нарахування, о бчислення та сплати страхови х внесків, стягнення заборго ваності за цими внесками, орг анізація та порядок здійснен ня управління в системі зага льнообов' язкового державн ого пенсійного страхування.

Згідно з п.1 частини 1 статті 1 4 Закону страхувальниками ви знаються роботодавці підпри ємства, установи, організаці ї незалежно від форм власнос ті, виду діяльності та господ арювання, які використовують працю фізичних осіб на умова х трудового договору або на і нших умовах, передбачених за конодавством, або за договор ами цивільно-правового харак теру. Частиною 1 статті 15 Закон у визначено, що платниками ст рахових внесків є страхуваль ники, зазначені у статті 14 Зак ону.

Судом встановлено, що товар иство з обмеженої відповідал ьністю «Науково-виробнича фі рма по експлуатації та будів ництві підземних об' єктів» являється юридичною особою, зареєстрованою 07.11.2007 року вико навчим комітетом Сімферопол ьської міської ради АРК, згід но свідоцтва про державну ре єстрацію серії А00 № 633772, довідки Державного комітету статист ики АР Крим від 08.11.2007 року № 05.3-06/1686.

Судом встановлено, що товар иство з обмеженої відповідал ьністю «Науково-виробнича фі рма по експлуатації та будів ництві підземних об' єктів» зареєстровано в Управлінні Пенсійного фонду Київськог о району м. Сімферополя АРК, о тже, відповідач являється ст рахувальником та платником с трахових внесків на загально обов' язкове державне пенсі йне страхування.

Відповідно до ст.8 Закону Ук раїни "Про пенсійне забезпеч ення" виплата пенсій здійсню ється за рахунок коштів ПФУ. В ідшкодуванню підлягають вит рати ПФУ на виплату і доставк у пенсій, призначених на піль гових умовах відповідно до ч .2 Прикінцевих положень Закон у України "Про загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування", в частині пенсій, при значених згідно п.б ст.13 Закон у України "Про пенсійне забез печення"

Відповідно до розділу 2 Прик інцевих положень Закону Укра їни "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня" пенсійне забезпечення за страхованих осіб, які працюв али або працюють на підземни х роботах, на роботах з особли во шкідливими і особливо важ кими умовами праці за списко м № 1 та на інших роботах із шкі дливими і важкими умовами пр аці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показ ників, затверджених Кабінето м Міністрів України, та за рез ультатами атестації робочих місць, на посадах, що дають пр аво на призначення пенсії за віком на пільгових умовах аб о за вислугу років, які відпов ідно до законодавства, що дія ло раніше, мали право на пенсі ю на пільгових умовах або за в ислугу років, здійснюється з гідно з окремим законодавчим актом через професійні та ко рпоративні фонди.

До запровадження пенсійно го забезпечення через профес ійні та корпоративні фонди о собам, зазначеним в абзаці пе ршому цього пункту, пенсії пр изначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пен сійного віку та наявності тр удового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійн е забезпечення". У цьому випад ку розміри пенсій визначають ся відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цьо го Закону. При цьому зберігає ться порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пен сій, що діяв до набрання чинно сті цим Законом.

Згідно пункту 6.1. Інструкції про порядок обчислення і спл ати страхувальниками та заст рахованими особами внесків н а загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування до П енсійного фонду України, зат вердженої Постановою правлі ння Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1, зареєст рованої в Міністерстві юстиц ії України 16 січня 2004 р. за № 64/8663 ві дшкодуванню підлягають витр ати Пенсійного фонду на випл ату та доставку пенсій, призн ачених на пільгових умовах в ідповідно до частини 2 Прикін цевих положень Закону Україн и "Про загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування " в таких розмірах:

а) для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Ін струкції (крім тих, які є платн иками фіксованого сільськог осподарського податку), - тако ж 100 відсотків фактичних витра т на виплату і доставку пенсі й, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прик інцевих положень Закону заст рахованим особам, які працюв али або працюють на роботах і з шкідливими і важкими умова ми праці за списком № 2 виробни цтв, робіт, професій, посад і п оказників, затверджених Кабі нетом Міністрів України та з а результатами атестації роб очих місць, на посадах, що дают ь право на призначення пенсі ї за віком на пільгових умова х.

б) для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Ін струкції, - фактичні витрати н а виплату і доставку пенсій п рацівникам, зайнятим повний робочий день на підземних ро ботах, на роботах з особливо ш кідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 ви робництв, робіт, професій, пос ад і показників, затверджени м Кабінетом Міністрів Україн и, крім працівників, що були бе зпосередньо зайняті повний р обочий день на підземних роб отах (включаючи особовий скл ад гірничорятувальних части н) з видобутку вугілля, сланцю , руди та інших корисних копал ин, на будівництві шахт та руд ників за списком робіт і проф есій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, у таких ро змірах:

20 відсотків від фактичних в итрат на виплату і доставку ц их пенсій, призначених та/або виплачених у 2004 році;

30 відсотків від фактичних в итрат на виплату і доставку ц их пенсій, призначених та/або виплачених у 2005 році;

40 відсотків від фактичних в итрат на виплату і доставку ц их пенсій, призначених та/або виплачених у 2006 році;

50 відсотків від фактичних в итрат на виплату і доставку ц их пенсій, призначених та/або виплачених у 2007 році;

60 відсотків від фактичних в итрат на виплату і доставку ц их пенсій, призначених та/або виплачених у 2008 році;

70 відсотків від фактичних в итрат на виплату і доставку ц их пенсій, призначених та/або виплачених у 2009 році;

80 відсотків від фактичних в итрат на виплату і доставку ц их пенсій, призначених та/або виплачених у 2010 році;

90 відсотків від фактичних в итрат на виплату і доставку ц их пенсій, призначених та/або виплачених у 2011 році;

100 відсотків від фактичних в итрат на виплату і доставку ц их пенсій, призначених та/або виплачених з 2012 року.

Відповідно до пункту 6.4. Інст рукції про порядок обчисленн я і сплати страхувальниками та застрахованими особами вн есків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня до Пенсійного фонду Украї ни, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду У країни від 19 грудня 2003 року № 21-1, з ареєстрованої в Міністерств і юстиції України 16 січня 2004 р. з а № 64/8663 розмір сум до відшкодув ання на поточний рік визнача ється відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розр ахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгови х пенсій, призначених відпов ідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з дод атками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня п оточного року та протягом 10 дн ів з новопризначених (перера хованих) пенсій.

Судом встановлено, що відпо відно до розрахунку фактични х витрат на виплату та достав ку пенсій, призначених відпо відно до частини 2 Прикінцеви х положень Закону України “ П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування ” в частині пенсій, призначени х відповідно до пунктів “а” с татті 13 Закону України “ Про п енсійне забезпечення ” (крім працівників, що були безпосе редньо зайняті повний робочи й день на підземних роботах (в ключаючи особовий склад гірн ичорятувальних частин) з вид обутку вугілля, сланцю, руди т а інших корисних копалин, на б удівництві шахт та рудників) за лютий 2009 року, товариство з обмеженої відповідальністю «Науково-виробнича фірма по експлуатації та будівництві підземних об' єктів» зобов' язане відшкодувати Управлі нню Пенсійного фонду в Київс ькому районі м. Сімферополя ф актичні витрати на виплату т а доставку пільгових пенсії за лютий 2009 року громадянам Ка дирову З.І. в сумі 76,20 гривень, Р узаєву В.К. в сумі 748,12 гривень, за боргованість за попередні пе ріоди в сумі 253,84 гривень, а тако ж донарахування з виплати пе нсії за 2008 рік в сумі 1908,23 гривень на загальну суму 2910,19 гривень.

Судом встановлено, що даний розрахунок був отриманий ві дповідачем 16.02.2009 року, що підтве рджується поштовим повідомл енням.

Таким чином, судом встановл ено, що за лютий 2009 року відпові дач повинен був відшкодувати позивачеві за списком № 1 2910,19 гр ивень, що підтверджується ро зрахунком заборгованості с таном на 25.02.2009 року (а.с. 3).

Згідно з пунктом 6.8. Інструкц ії про порядок обчислення і с плати страхувальниками та за страхованими особами внескі в на загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування д о Пенсійного фонду України, з атвердженої Постановою прав ління Пенсійного фонду Украї ни від 19 грудня 2003 року № 21-1, зареє строваної в Міністерстві юст иції України 16 січня 2004 р. за № 64/86 63, підприємства щомісяця до 25 ч исла вносять до Пенсійного ф онду зазначену в повідомлені місячну суму фактичних витр ат на виплату та доставку пен сій, призначених на пільгови х умовах.

Таким чином, відповідач пов инен відшкодувати понесені п озивачем витрати на виплату та доставку пенсій за лютий 200 9 року до 25.02.2009 року.

Суд враховує, що відповідно до частини 12 статті 20 Закону ст рахові внески підлягають спл аті незалежно від фінансовог о стану платника та мають прі оритет перед всіма іншими зо бов' язаннями, у тому числі і з сплати податків та інших об ов' язкових платежів.

Приймаючи до уваги, що відпо відач суму боргу по відшкоду ванню фактичних витрат на ви плату та доставку пільгових пенсій в розмірі 2910,19 гривень, н е погасив в повному обсязі, що підтверджується особовим ра хунком, а також довідкою про з аборгованість від 18.05.2009 року № 6 21, вона підлягає стягненню з в ідповідача, та позовні вимог и є обґрунтованими та підляг ають задоволенню у повному о бсязі.

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.

В судовому засіданні, яке ві дбулося 19.05.2009 року оголошена вс тупна та резолютивна частини постанови, а постанова у повн ому обсязі складена 24.05.2009 року.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни,

П ОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольни ти у повному обсязі.

Стягнути з товариства з обм еженої відповідальністю «На уково-виробнича фірма по екс плуатації та будівництві під земних об' єктів» (ідентифік аційний код 05007969) на користь Упр авління пенсійного фонду Укр аїни в Київському районі м. Сі мферополя АР Крим заборгован ість фактичних витрат на вип лату і доставку пільгових пе нсій у сумі 2910,19 гривень.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її пр оголошення, у разі неподання заяви про апеляційне оскарж ення (апеляційної скарги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня прогол ошення постанови до Севастоп ольського апеляційного адмі ністративного суду через Окр ужний адміністративний суд А втономної Республіки Крим мо же бути подана заява про апел яційне оскарження, після под ачі якої, протягом 20 днів може бути подана апеляційна скар га.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення19.05.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу3753411
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3868/09/1/0170

Постанова від 19.05.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні