Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про відкриття провадження в адміністративній справі
03 березня 2014 року Справа № 805/2795/14
приміщення суду за адресою: м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Кравченко Т.О., ознайомившись з адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БІК» до Посадової особи Публічного акціонерного товариства «Донецькміськгаз» інженера по метрології Осипенко Д.В. про визнання дій неправомірними, і з матеріалами, доданими до нього, перевіривши дотримання вимог ст.ст.105-106 Кодексу адміністративного судочинства України, -
встановив:
28 лютого 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю «БІК» звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Посадової особи Публічного акціонерного товариства «Донецькміськгаз» інженера по метрології Осипенко Д.В., в якому просило визнати неправомірними дії відповідача щодо:
- застосування способу виявлення витоку газу шляхом омилювання різьблення з'єднання лічильника, з'єднання імпульсної лінії датчику тиску;
- складання Акта перевірки технічного стану вузла обліку від 10 лютого 2013 року;
- складання Акта про виявлення порушення від 10 лютого 2013 року № 00147397.
Позовна заява подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність, та відповідає вимогам, встановленим ст.106 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
Відповідно до положень ч.ч.1-2 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
При цьому, справа адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Адміністративний позов - звернення до адміністративного суду про захист прав, свобод та інтересів або на виконання повноважень у публічно-правових відносинах.
Позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.
Відповідач - суб'єкт владних повноважень, а у випадках, передбачених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
В свою чергу, суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, що передбачено п.п.1, 6-9 ч.1. ст.3 КАС України.
Відповідно до положень ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
Юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема: 1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; 2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби; 3) спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень; 4) спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів; 5) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України; 6) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.
Суд звертає увагу позивача на те, що у публічно-правовому спорі хоча б однією стороною є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень. Спір набуває ознак публічно-правового за умов не лише наявності серед суб'єктів спору публічного органу чи посадової особи, а й здійснення ним (ними) у цих відносинах владних управлінських функцій.
Відповідачем у справі є інженер по метрології Публічного акціонерного товариства «Донецькміськгаз» Осипенко Д.В., який не є посадовою чи службовою особою органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
З урахуванням наведеного, суд вважає за необхідне запропонувати позивачу надати письмові пояснення з посиланням на відповідні законодавчі або підзаконні нормативно-правові акти, із зазначенням того, які саме владні управлінські функції, за висновком позивача, здійснював відповідач у спірних правовідносинах. Крім того, позивачу пропонується конкретизувати, які саме наслідки у сфері публічно-правових відносин у вигляді впливу на права та інтереси позивача, їх зміну чи припинення, мали оспорювані дії відповідача.
За приписами ч.ч.1-2 ст.99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Позивачем оскаржуються дії відповідача, вчинені в лютому 2013 року, а тому суд вважає за необхідне запропонувати позивачу надати докази на підтвердження дати, коли йому стало відомо про дії, які є предметом спору у справі.
Враховуючи вищенаведене та керуючись ст.107, ч.1 ст.110, ст.111, ст.160, ст.165, ч.6 ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ухвалив:
1. Відкрити провадження в адміністративній справі № 805/2795/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БІК» до Посадової особи Публічного акціонерного товариства «Донецькміськгаз» інженера по метрології Осипенко Д.В. про визнання дій неправомірними.
2. Розпочати підготовку справи до судового розгляду.
3. Призначити попереднє судове засідання на 26 березня 2014 року о 10 годині 00 хвилин в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду за адресою: 83052, м. Донецьк, вул. 50-Гвардійської Дивізії, буд.17.
4. Запропонувати позивачу надати у строк до 24 березня 2014 року:
- письмові пояснення з посиланням на відповідні законодавчі або підзаконні нормативно-правові акти, із зазначенням того, які саме владні управлінські функції, за висновком позивача, здійснював відповідач у спірних правовідносинах. Крім того, позивачу пропонується конкретизувати, які саме наслідки у сфері публічно-правових відносин у вигляді впливу на права та інтереси позивача, їх зміну чи припинення, мали оспорювані дії відповідача;
- докази на підтвердження дати, коли позивачу стало відомо про оспорювані дії відповідача;
5. Зобов'язати позивача:
5.1. забезпечити явку представника у судове засідання;
5.2. надати довіреність на представника, оформлену згідно з вимогами ст.ст. 58, 59 Кодексу адміністративного судочинства України з визначенням права вчинення кожної окремої процесуальної дії;
5.3. надати документ, що підтверджує особу представника, для огляду;
5.4. надати оригінали всіх документів, доданих до адміністративного позову, для огляду.
6. Зобов'язати відповідача:
6.1. у разі невизнання позову надати у строк до 24 березня 2014 року ґрунтовні письмові заперечення проти позову та докази на їх підтвердження;
6.2. надати у строк до 24 березня 2014 року
- засвідчену у встановленому порядку копію статуту Публічного акціонерного товариства «Донецькміськгаз»;
- посадову інструкцію інженера по метрології Публічного акціонерного товариства «Донецькміськгаз»;
6.3. забезпечити явку представника у судове засідання;
6.4. надати довіреність на представника, оформлену згідно з вимогами ст.ст. 58, 59 Кодексу адміністративного судочинства України з визначенням права вчинення кожної окремої процесуальної дії;
6.5. надати документ, що підтверджує особу представника, для огляду.
7. Адміністративна справа розглядатиметься Донецьким окружним адміністративним судом у складі судді Кравченко Т.О. одноособово.
8. Копію ухвали з витягом про процесуальні права та обов'язки сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, встановлені ст.ст.49, 51 Кодексу адміністративного судочинства України, надіслати особам, які беруть участь у справі.
9. Ухвала оскарженню не підлягає і набирає законної сили з моменту постановлення.
Суддя Кравченко Т.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2014 |
Оприлюднено | 11.03.2014 |
Номер документу | 37537704 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кравченко Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні