cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
04 березня 2014 року Справа № 913/56/14
Провадження №18пд/913/56/14
За позовом прокурора Жовтневого району міста Луганська в інтересах держави в особі Луганської міської ради, м. Луганськ
до відповідача - товариства з обмеженою відповідальністю «Авто-Альянс», м. Луганськ
про внесення змін до договору оренди землі від 18.10.2005 (державна реєстрація від 24.02.2006 № 040640200024)
Суддя Корнієнко В.В.
Секретар судового засідання Дрожанова О.В.
У засіданні брали участь:
від заявника: Голоденко К.О., посвідчення № 020155 від 03.09.2013;
від позивача: Кожихов А.Ю., за дов. № 01/03-31/5347/0/2-13 від 28.08.2013;
від відповідача: представник не прибув .
Суть спору : прокурором заявлено вимогу про внесення змін до договору оренди землі від 18.10.2005 (державна реєстрація від 24.02.2006 за № 040640200024), зі змінами, який укладений між позивачем та відповідачем по справі, відносно земельної ділянки площею 0,1579 га, яка розташована за адресою: м. Луганськ, вул. Будьонного (на перехресті з вул. Маяковського), зокрема: п. 4.1. розділу «Орендна плата» вищевказаного договору викласти у наступній редакції:
«Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку з коефіцієнтом 3,5».
Відповідач витребувані матеріали суду не подав, його представник в судове засідання не прибув, не зважаючи на те, що його було своєчасно та належним чином повідомлено судом про час і місце розгляду справи.
Справа розглядається за наявними в ній матеріалами на підставі ст. 75 ГПК України.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши представників прокурора та позивача, суд
ВСТАНОВИВ:
18.10.2005 між Луганською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю «Авто-Альянс» укладено договір оренди землі, державна реєстрація від 24.02.2006 за № 040640200024, зі змінами, згідно якому Луганська міська рада передала відповідачу в оренду строком до 19.05.2053 року земельну ділянку загальною площею 0,1579 га, під торгово-виставочний майданчик, будівництво та розміщення нежитлової прибудови та благоустрій прилеглої території (без права здійснення будівельних робіт), за адресою: м. Луганськ, вул. Будьонного (на перехресті з вул. Маяковського).
Спірним пунктом 4.1. вказаного договору встановлено, що річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку (річного) у гривнях збільшеного на коефіцієнт 2,5.
Прокурор у позовній заяві вказав, що з метою приведення вказаного договору у відповідність до діючого законодавства (законодавчо збільшено розмір орендної плати та встановлено, що остання не може бути меншою трикратного розміру земельного податку ), позивач листом від 03.11.2012 № 01/03-13/7025/0/2-11 звернувся до відповідача з пропозицією внести у вищевказаний договір відповідні зміни.
Відповідач листом від 13.02.2012 № 03/02 відмовився внести зміни до договору оренди землі від 18.10.2005 (державна реєстрація від 24.02.2006 за № 040640200024).
На підставі вказаних доводів прокурором заявлено вимогу про внесення змін до договору оренди землі від 18.10.2005 (державна реєстрація від 24.02.2006 за № 040640200024), зокрема, про викладення пункту п. 4.1. розділу «Орендна плата» вищевказаного договору у наступній редакції:
«Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку з коефіцієнтом 3,5».
Прокурор обґрунтовує позовні вимоги необхідністю приведення договору у відповідність до вимог діючого законодавства, а саме істотних умов договору - розміру орендної плати, порядку та строку її внесення.
Відповідач позовні вимоги не оспорив, доказів, які б спростовували доводи прокурора, суду не подав.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши представників прокурора та позивача, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню за таких підстав:
Згідно ст. 30 Закону України «Про оренду землі» зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 03.06.2008 № 309-УІ, внесені зміни до частин четвертої та п'ятої статті 21 Закону України «Про оренду землі», а саме, було встановлено, що річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може бути меншою трикратного розміру земельного податку та не може перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки .
Попередня редакція наведеної статті Закону визначала, що річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може бути меншою за розмір земельного податку , що встановлюється Законом України «Про плату за землю», та перевищувати 10 відсотків їх нормативної грошової оцінки .
З 01.01.2011 зазначені частини четверта та п'ята статті 21 Закону України «Про оренду землі» виключені в зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України (Закон України від 02.12.2010 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України ), який діє з 01.01.2011 і має аналогічні положення закріплені у ст. 288 Податкового кодексу України.
Рішенням Луганської міської ради від 27.05.2011 № 9/12 були встановлені договірні коефіцієнти при визначенні розміру річної орендної плати за земельну ділянку. Згідно додатку до зазначеного рішення визначено, що для супермаркетів, гіпермаркетів та об'єктів торгівлі, які є нерухомим майном, що розміщуються на земельній ділянці площею більш 1000 м 2 договірні коефіцієнти до розміру земельного податку встановлюються у розмірі - 3,5.
Як вбачається з матеріалів справи відповідачу згідно спірного договору була передана в оренду земельна ділянка під торгово-виставочний майданчик, будівництво та розміщення нежитлової прибудови та благоустрій прилеглої території (без права здійснення будівельних робіт).
Разом з цим, пунктом 4.1. договору встановлено орендну плату у розмірі земельного податку, збільшеного на коефіцієнт 2,5 що не відповідає вимогам вищевказаного законодавства, так як річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може бути меншою трикратного розміру земельного податку .
У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом (ч. 1, ч. 2 ст. 632 ЦК України).
Відповідно до ст. 651 ЦК України договір може бути змінено за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом .
Згідно п. 4.5. договору оренди щодо якого заявлено позовні вимоги Луганська міська рада має право, в тому числі, змінювати орендну плату при зміні розміру земельного податку .
Відповідно до абз. 1 п. 2.19 постанови Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин», від 17.05.2011 № 6, у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.
У абз. 4 п. 2.19 постанови пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин», від 17.05.2011 № 6, зазначено, що статтею 30 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору.
За таких обставин, позовні вимоги:
про викладення пункту 4.1. розділу «Орендна плата» вищевказаного договору у наступній редакції:
«Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку з коефіцієнтом 3,5»,
підлягають задоволенню в зв'язку з їх законністю та обґрунтованістю.
Відповідно до ст.ст. 44, 49 ГПК України судові витрати (судовий збір) в сумі 1147 грн. покладаються на відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 44, 49, 75, 82, 84, 85 Господарсько процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Внести зміни до договору оренди землі від 18.10.2005 (державна реєстрація від 24.02.2006 за № 040640200024), зі змінами, який укладено між Луганською міською радою (м. Луганськ) та товариством з обмеженою відповідальністю «Авто-Альянс» (м. Луганськ), зокрема:
- пункт 4.1. розділу «Орендна плата» вищевказаного договору викласти у наступній редакції:
«Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку з коефіцієнтом 3,5».
3. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Авто-Альянс» , м. Луганськ, вул. Будьонного, 64-А, ідентифікаційний код 32743137, на користь Державного бюджету України (отримувач: УДКСУ у м. Луганську, код ОКПО 37991503, рахунок № 31214206783006 в ГУДКУС у Луганській області, МФО 804013, ККД 22030001, символ 206) судовий збір в сумі 1147 грн. , наказ видати ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Головного управління Міндоходів .
04 березня 2014 р. було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення. Повне рішення складено 11 березня 2014 р. і може бути оскаржене протягом 10 днів з цієї дати.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Суддя В.В. Корнієнко
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2014 |
Оприлюднено | 12.03.2014 |
Номер документу | 37540434 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Корнієнко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні