Постанова
від 26.02.2014 по справі 554/13948/13-а
ОКТЯБРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ПОЛТАВИ

Дата документу 26.02.2014 Справа № 2а/554/24/2014

554/13948/13-а

2-а/554/437/2013

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 лютого 2014 року м.Полтава

Октябрський районний суд м. Полтави в складі:

головуючої судді Блажко І.О.

при секретарі Іщенко С.С.

з участю представника позивача - Панченко О.О.

представника третьої особи Березуцької В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Полтаваінвестсервіс» до Полтавської міської ради, треті особи Управління капітального будівництва виконавчого комітету Полтавської міської ради, товариство з обмеженою відповідальністю «Медполекс», Управління з питань містобудування та архітектури про визнання протиправним та скасування рішення Полтавської міської ради ,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач ТОВ «Полтаваінвестсервіс» у жовтні 2013 року звернувся у суд з позовом до Полтавської міської ради. В якому просив : визнати протиправним та скасувати рішення позачергової двадцять першої сесії Полтавської міської ради шостого скликання від 25 квітня 2012 року «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва радіологічного центру. В обґрунтування позову зазначили, 25 квітня 2012 року в зв'язку з необхідністю будівництва сучасного радіологічного центру в м. Полтава, розглянувши звернення управління капітального будівництва виконавчого комітету Полтавської міської ради та враховуючи перед проектні пропозиції, виконані Товариством з обмеженою відповідальністю «Полтавський ДБК», Полтавська міська рада, керуючись ст. 123, 134 ЗК України, п. 34, 38 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» на позачерговій двадцять першій сесії Полтавської міської ради шостого скликання, прийняла рішення «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва радіологічного центр». Про існування вищевказаного оскаржуваного рішення ТОВ «Полтаваінвестсервіс» стало відомо з тексту рішення Виконавчого комітету Полтавської міської ради № 83 від 23.05.2012 року «Про організацію будівництва радіологічного центру по вул. Чапаева, 2-6 у Полтаві», про існування якого відповідно нашому товариству стало відомо лише 27 серпня 2013 року з висновку Октябрського РВ ПМУ УМВС України в Полтавській області від 23.08.2013 року. Після цього ТОВ «Полтаваінвестсервіс» направило звернення на адресу Виконавчого імітету Полтавської області за вих. № 12 від 12.09.2013 року, в якому просили надати належним чином копії оскаржуваного рішення від 25.04.2012 року та звернення до Полтавської міської ради за вих. № 11 від 12.09.2013 року, в якому просили повідомити чи вносились Полтавською міською радою зміни до рішень, а саме: 22 сесії Полтавської міської ради 5 скликання від 06.12.2007 року, 34 сесії Полтавської міської ради 5 скликання від 11.12.2008 року, 57 сесії Полтавської міської ради 5 скликання 28.09.2010 року. 18 жовтня 2013 року Полтавська міська рада направила на адресу ТОВ Полтаваінвестсервіс» копію оскаржуваного рішення, яке було отримано 21.10.2013 року, тому саме цього дня, отримавши копію даного рішення, наше товариство змогло знайомитися з його змістом. Отже, ТОВ «Полтаваінвестсервіс» дізналося про порушення свого права лише 21 жовтня 2013 року. Тому за таких обставин вважаємо, що строк звернення до суду з адміністративним позовом ТОВ «Полтаваінвестсервіс» пропущено не було, тому подача клопотання про поновлення строку звернення до суду з адміністративним позовом не є необхідним. З оскаржуваним рішенням, прийнятим на позачерговій двадцять першій сесії Полтавської міської ради шостого скликання від 25.04.2012 року «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва радіологічного центр», ТОВ «Полтаваінвестсервіс» не погоджується повністю і, вважає, що дане оскаржуване рішення є незаконним, оскільки було прийняте без дотримання Конституції та законів України, а тому вони звертаються до суду з даним позовом.

26 листопада 2013 року ухвалою суду залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмету спору Управління капітального будівництва виконавчого комітету Полтавської міської ради та товариство з обмеженою відповідальністю «Медполекс».

14 січня 2014 року ухвалою суду залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача Управління з питань містобудування та архітектури..

Представник позивача ТОВ «Полтаваінвестсервіс» за ордером Панченко О.О. в судовому засіданні позов підтримала, з підстав в ньому зазначених.

Представник третьої особи Управління з питань містобудування та архітектури виконавчого комітету Полтавської міської ради Березуцька В.В. проти позову заперечувала.

Відповідач Полтавська міська рада в судове засідання свого представника не направили, будучи належним чином повідомлені про день, час та місце розгляду справи, надавши суду клопотання про відкладення розгляду справи. Причини зазначені в клопотанні про відкладення розгляду справи визнані судом не поважними, оскільки в даній справі приймало участь три представника Полтавської міськради. Причини неявки зазначено лише одного представника. Крім того, при перенесенні розгляду справи 04 лютого 2014 року дата на 25 лютого 2014 року узгоджувалась з усіма учасниками процесу.

Третя особа ТОВ «Медполекс» в судове засідання свого представника не направили, будучи належним чином повідомлені про день, час та місце розгляду справи.

Третя особа Управління капітального будівництва виконавчого комітету Полтавської міської ради, належним чином повідомлені до суду свого представника не направили.

Суд, заслухавши представників позивача та третьої особи, дослідивши докази у справі приходить до висновку про задоволенні позову з наступних підстав.

Судом встановлено, що 25 квітня 2012 року рішенням Полтавської міської ради позачергової двадцять першої сесії Полтавської міської ради шостого скликання «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва радіологічного центр» в зв'язку з необхідністю будівництва сучасного радіологічного центру в м. Полтава, розглянувши звернення управління капітального будівництва виконавчого комітету Полтавської міської ради та враховуючи перед проектні пропозиції, виконані Товариством з обмеженою відповідальністю «Полтавський ДБК», Полтавська міська рада, керуючись ст. 123, 134 ЗК України, п. 34, 38 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Полтавська міська рада вирішила: надати управлінню капітального будівництва виконавчого комітету Полтавської міської ради дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 0,1 га за рахунок знесення будівель, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, для будівництва радіологічного центру відповідно до схеми, що додається. З метою впорядкування адресного плану міста надати земельній ділянці для будівництва радіологічного центру адресу вул.Чапаєва,2-б. Затвердження проекту відведення та надання земельної ділянки по вул.Чапаєва,2-б для будівництва радіологічного центру оформити окремим рішенням міської ради.

06 грудня 2007 року на двадцять другій сесії Полтавської міської ради п'ятого скликання було прийнято рішення «Про погодження розташування торгово - офісного центру з готельними апартаментами та підземним паркінгом і надання дозволу на виготоовлення проекту відведення земельної ділянки по вул. Фрунзе, 47 в м. Полтава.

В подальшому за наслідками розгляду заяв ТОВ «Полтаваінвестсервіс» від 12.11.2008 року та від 23.06.2010 року, 11 грудня 2008 року тридцять четвертою сесією Полтавської міської ради п'ятого скликання було прийняте рішення «Про продовження терміну дії рішення двадцять другої сесії Полтавської міської ради п'ятого скликання від 06.12.2007 «Про погодження розташування торгово - офісного центру з готельними апартаментами та підземним паркінгом і надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки по вул. Фрунзе, 47» та 28 вересня 2010 року на п'ятдесят сьомій сесії Полтавської міської ради п'ятого скликання було прийнято рішення «Про продовження терміну дії рішення двадцять другої сесії Полтавської міської ради п'ятого скликання від 06.12.2007 «Про погодження розташування торгово - офісного центру з готельними апартаментами та підземним паркінгом і надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки по вул. Фрунзе, 47», термін дії вищезазначеного рішення від 06.12.2007 року було щовжено на п'ять років.

31 березня 2011 року 9 сесією Полтавської міської ради шостого скликання було прийнято рішення «Про скасування рішень міської ради», яким було скасовано: рішення 22 сесії п'ятого скликання Полтавської міської ради від 06.12.2007 року «Про погодження розташування торгово - офісного центру з готельними апартаментами та підземним паркінгом і надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки по вул. Фрунзе, 47»; рішення 34 сесії п'ятого скликання Полтавської міської ради від 11.12.2008 року «Про продовження терміну дії рішення двадцять другої сесії п'ятого скликання від 06.12.2007 «Про погодження розташування торгово - офісного центру з готельними артаментами та підземним паркінгом і надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки по вул. Фрунзе, 47»; рішення 57 сесії п'ятого скликання Полтавської міської ради від 28.09.2010 року «Про продовження терміну дії рішення дваддцять другої сесії п'ятого скликання від 06.12.2007 «Про погодження розташування торгово - офісного центру з готельними апартаментами та підземним паркінгом і надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки по вул. Фрунзе, 47».

ТОВ «Полтаваінвестсервіс» не погодившись з рішенням 9 сесії Полтавської міської ди шостого скликання «Про скасування рішень ради» від 31.03.2011 p., оскаржило вказане рішення до Октябрського районного суду м. Полтави.

Постановою Октябрського районного суду м. Полтави від 20 червня 2011 року по справі № 2а-6052/11 за позовом ТОВ «Полтаваінвестсервіс» до Полтавської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення 9 сесії Полтавської міської ради шостого скликання «Про скасування рішень ради» від 31 березня 2011 pоку, адміністративний позов ТOB «Полтаваінвестсервіс» задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано рішення 9 сесії шостого скликання Полтавської міської ради «Про скасування рішень ради» від 31 березня 2011 року «Про скасування рішень міської ради», яким скасоване: рішення двадцять другої сесії Полтавської міської ради п'ятого никання від 06 грудня 2007 року «Про погодження розташування торгово - офісного центру з тельними апартаментами та підземним паркінгом і надання дозволу на виготовлення юекту відведення земельної ділянки по вул. Фрунзе, 47»; рішення тридцять четвертої сесії Полтавської міської ради п 'ятого скликання від 11 грудня 2008 року «Про продовження терміну дії рішення двадцять другої сесії Полтавської міської ради п'ятого скликання від 06 грудня 2007 року «Про погодження розташування торгово - офісного центру з готельними апартаментами та підземним паркінгом і надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки по вул. Фрунзе, 47»; рішення п 'ятдесят сьомої сесії Полтавської міської ради п 'ятого кликання від 28.09.2010 «Про продовження терміну дії рішення двадцять другої сесії Полтавської міської ради п'ятого скликання від 06.12.2007 «Про погодження розташування поргово - офісного центру з готельними апартаментами та підземним паркінгом і надання юзволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки по вул. Фрунзе, 47».

02 квітня 2012 року Харківським апеляційним адміністративним судом апеляційну саргу Полтавської міської ради залишено без задоволення, а постанову Октябрського районного суду м. Полтави від 20.06.2011 року по справі № 2а-6052/11 - без змін.

19 серпня 2013 року ТОВ «Полтаваінвестсервіс» звернулося з заявою щодо самозахоплення земельної ділянки до Начальника Октябрського РВ УМВС України у Полтавській області за вих. № 9 від 20 серпня 2013 року.

Листом №4/21548 від 23 серпня 2013 року за підписом т.в.о. начальника Октябрського РВ ПМУ УМВС України в Полтавській області Рудь І.М. повідомлено, що з приводу влаштування огорожі будівельним парканом навколо частини земельної ділянки за адресою м. Полтава, вулиця Фрунзе,47 була проведена перевірка Октябрським РВ ПМУ УМВС України в Полтавській області. В ході розгляду звернення не виявлено ознак кримінального правопорушення.

27 серпня 2013 року ТОВ «Полтаваінвестсервіс» звернулося зі скаргами за вих. № 11 до Прокурора міста Полтави, за вих. № 12 до Начальника інспекції з контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста Полтава, за вих. № 13 до Державної інспекції сільського господарства в Полтавській області, за вих. № 14 до Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю в Полтавській області, в яких просило провести перевірку фактів викладених в поданій скарзі, а саме те, як станом на 19.08.2013 року ТОВ «МЕДПОЛЕКС» без укладення договору оренди земельної ділянки по вул. Фрунзе, 47 в м. Полтаві, без вжиття заходів відселення мешканців будинку по вул. Фрунзе, 15 та 47, без реєстрації декларації про початок підготовчих робіт, без встановлення інформаційного стенду, розпочало здійснювати роботи, які відносяться до робіт підготовчого періоду та вжити заходів до реагування.

06 червня 2013 року виконавчим комітетом Полтавської міської ради було прийнято рішення № 76 «Про внесення змін до рішення міськвиконкому від 23.05.2012 року № 83 «Про організацію будівництва радіологічного центру по вул. Чапаева, 2-6 у м. Полтаві», яким внесено зміни до рішення міськвиконкому від 23 травня 2012 №83 «Про організацію будівництва радіологічного центру по вул.. Чапаєва, 2-б у м. Полтаві, а саме: в назві рішення слово «радіологічного» замінити на слово «діагностичного»; в преамбулі слова «товариства з обмеженою відповідальністю «Полтаваагроінвест» замінити на слова «товариства з обмеженою відповідальністю» Медполекс»; у пункті 1 слова «будівництво радіологічного центру» замінити на слова «будівництво діагностичного центру»; у пункті 4 слова «два роки» замінити на слова «до 31 грудня 2014 року».

Відповідно до ст.198 ЗК України та ст.56 ЗУ «Про землеустрій» передбачено, що технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку (право оренди), включає план земельної ділянки, складений за результатами кадастрової зйомки, яка в свою чергу включає погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами.

За приписами пункту 9 цієї статті рішення про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюється затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Тобто, відповідно до вимог статті 123 Земельного кодексу України, обов'язковим документом, який є підставою прийняття рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування, є проект відведення земельної ділянки.

Механізм розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок іі - проект відведення земельної ділянки) визначено Порядком розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року № 677 (надалі за текстом - Порядок розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок).

Відповідно до пункту 3 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок проект відведення земельної ділянки розробляється на підставі: рішення міської, селищної, міської ради, районної, Київської або Севастопольської міської адміністрації, до повноважень яких належить надання у користування або передача у власність земельних ділянок; укладених договорів між землевласниками і землекористувачами та розробником проекту відведення земельної ділянки; судового рішення.

Проект відведення земельної ділянки виконавець погоджує із землевласником або землекористувачем, органом земельних ресурсів, природоохоронним органом, санітарно- ідеміологічною службою, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини (пункт 9 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних лянок).

Відповідно до частини першої ст. 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема: власні (самоврядні) повноваження: надання відповідно до закону містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок; та делеговані повноваження: здійснення в установленому порядку державного контролю за дотриманням законодавства, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові відповідних територій; зупинення у випадках, передбачених законом, будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації і проектів окремих об'єктів, а також може заподіяти шкоди навколишньому природному середовищу.

Відповідно до ч. 1 ст. 74 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами.

Згідно ч. 1 ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Зі змісту ч. 2 ст. 144 Конституції України та ч. 10 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» вбачається, що рішення органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб з мотивів невідповідності Конституції або законам України визнаються законними з ініціативи заінтересованих осіб судом загальної юрисдикції, тобто в судовому порядку.

Рішенням Конституційного суду України від 16.04.2009 року № 7-рп/2009 по справі 1-9/2009 (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) в абзаці 5 пункту 5 мотивувальної частини зазначено, що в Конституції України закріплено принцип, яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого моврядування є відповідальними перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону).

Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень

виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є «гарантією стабільності суспільних відносин» між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року № 1-зп (v001p710- Т) у справі щодо несумісності депутатського мандата.

Враховуючи вищевикладене, суд, приходить до висновку, що рішення позачергової двадцять першої сесії Полтавської міської ради шостого скликання від 25 квітня 2012 року «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва радіологічного центр» є незаконним, тому підлягає скасуванню.

Керуючись ст.ст.64, 124, 152 Конституції України, ст.ст.6-14, 71 Кодексу адміністративного судочинства України , суд , -

П О С Т А Н О В И В :

Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Полтаваінвестсервіс» до Полтавської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення Полтавської міської ради - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення позачергової двадцять першої сесії Полтавської міської ради шостого скликання від 25 квітня 2012 року «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва радіологічного центру».

Стягнути з міського бюджету м.Полтави на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Полтаваінвестсервіс» 68 (шістдесят вісім) гривень 82 (вісімдесят дві) копійки судового збору.

Складання повного тесту рішення відкладено на 5 (п»ять) днів 02 березня 2014 року.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Октябрський районний суд м. Полтави шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня проголошення, а відсутніми особами з дня отримання її копії.

Ухвала набирає чинності після закінчення строків на її оскарження.

СуддяІ.О. Блажко

СудОктябрський районний суд м.Полтави
Дата ухвалення рішення26.02.2014
Оприлюднено12.03.2014
Номер документу37541878
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —554/13948/13-а

Ухвала від 16.04.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Постанова від 26.02.2014

Адміністративне

Октябрський районний суд м.Полтави

Блажко І. О.

Ухвала від 05.02.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Ухвала від 10.01.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Ухвала від 30.10.2013

Адміністративне

Октябрський районний суд м.Полтави

Блажко І. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні