ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 лютого 2014 року 14:57 Справа №801/1245/14
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Кащеєвої Г.Ю. за участю секретаря Багдасарян Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
заступника прокурора м.Феодосії в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Приватного акціонерного товариства «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357»
про стягнення
за участю:
прокурора - Дугаренко Р.І., посвідчення № 021407;
представника позивача - Ніколаішвілі В.Я., посвідчення КР в„– 0017 ;
представника відповідача - не з'явився;
Обставини справи: До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Заступника прокурора м.Феодосії в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі позивач) до Приватного акціонерного товариства «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 51000,00 грн.
Позов мотивовано тим, що постановами про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів на відповідача накладено фінансові санкції - штраф, який ПрАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» повинно було сплатити у добровільному порядку у строк не пізніше 15 днів з дня отримання постанов або у 10-денний строк у разі незгоди з ними оскаржити їх. Позивач зазначає, що відповідач зазначені в постановах фінансові санкції до Державного бюджету не сплатив, що порушує інтереси держави, оскільки спричиняє шкоду економічним інтересам держави.
Прокурор та представник позивача у судовому засіданні, яке відбулось 25.02.2014 року позовні вимоги підтримали в повному обсязі.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про місце, час та день його проведення був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Відповідач повідомлений про судовий розгляд справи рекомендованою кореспонденцією за адресою, вказаною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.
Відповідно до ч.3 ст.33 КАС України судовий виклик або судове повідомлення осіб, які беруть участь у справі, свідків, експертів, спеціалістів, перекладачів здійснюється рекомендованою кореспонденцією (листом, телеграмою), кур'єром із зворотною розпискою за адресами, вказаними цими особами.
Згідно з ч. 4 ст.33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись статтею 128 КАС України вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії АД №614710 від 14.02.2014 року ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» зареєстровано у якості юридичної особи, ідентифікаційний код - 03117553 (а.с.46).
23.09.2013 року уповноваженою особою Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів:
1) №202-КР-1-Е за нерозміщення відповідачем інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян в сумі 17000,00 грн.
2) №203-КР-1-Е за неопублікування відповідачем інформації в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян в сумі 17000,00 грн.
3) №204-КР-1-Е за неподання відповідачем інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян в сумі 17000,00 грн.
Листом від 23.09.2013 року №02/02/1955 Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на адресу відповідача направлено вказані постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів та повідомлено, що штраф повинен бути сплачений не пізніше як через 15 днів з дати отримання постанов (а.с.8).
Судом встановлено, що у зазначений термін відповідач не оплатив штраф, таким чином, загальна сума штрафних санкцій становить 51000, 00 грн.
Перевіряючи правомірність нарахування та стягнення штрафу в розмірі 51000,00 гривень за постановами про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, судом встановлено наступне.
Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективно сті функціонування фондового ринку, склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку врегульовані Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 року № 3480-ІV (далі - Закон № 3480), Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року № 1591 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.02.2007 року за № 97/13364 (далі - Положення № 1591) та Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 р. № 1470 (далі - Правила № 1470).
Згідно з ч.1 ст.39 Закону №3480 розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом:
розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до вимог ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" - регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.
Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:
- розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
- розміщення на власному веб-сайті.
Строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.
Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року N 1591, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 р. за N 97/13364, регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Положення №1591).
Відповідно до п.2 положення №1591, дія його поширюється на емітентів цінних паперів.
Розділ V даного положення визначає порядок розкриття регулярної річної інформації емітентами. Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу. Звітним періодом для складання річної інформації є календарний рік.
Обов'язок здійснювати розкриття річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами.
За порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків (стаття 238 Господарського кодексу України).
Статтею 11 Закону №448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачена відповідальність за вчинення правопорушень на ринку цінних паперів.
Відповідно до п.5 статті 11 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 6 статті 11 Закону №448/96-ВР визначено, що за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до п.7 статті 11 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Судом встановлено, що відповідно до постанови №01/02/1732 від 02.09.2013р. про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів встановлений факт нерозміщення Приватним акціонерним товариством «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» у Загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів регулярної річної інформації за 2012 рік, чим порушило вимоги ст.39-40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. №3480-ІV (зі змінами та доповненнями) та п.1 глави 2 розділу V Положення №1591 (а.с.12).
Згідно з п.1 глави 2 розділу V Положення №1591 річна інформація емітентів цінних паперів (крім емітентів облігацій місцевих позик) включає: титульний аркуш; зміст; основні відомості про емітента; інформацію про засновників та/або учасників емітента та кількість і вартість акцій (розміру часток, паїв); інформацію про чисельність працівників та оплату їх праці; інформацію про посадових осіб емітента; інформацію про осіб, що володіють 10 відсотків та більше акцій емітента; інформацію про загальні збори акціонерів; інформацію про дивіденди; інформацію про юридичних осіб, послугами яких користується емітент; відомості про цінні папери емітента; опис бізнесу; інформацію про майновий стан та фінансово-господарську діяльність емітента; інформацію про гарантії третьої особи за кожним випуском боргових цінних паперів; відомості щодо особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, що виникала протягом звітного періоду; інформацію про стан корпоративного управління (для акціонерних товариств); річну фінансову звітність; аудиторський висновок; копію(ї) протоколу(ів) загальних зборів емітента, що проводились у звітному році (для акціонерних товариств); звіт про стан об'єкта нерухомості (у разі емісії цільових облігацій підприємств, виконання зобов'язань за якими здійснюється шляхом передачі об'єкта (частини об'єкта) житлового будівництва).
Відповідно до п.1 глави 7 розділу V Положення № 1591 розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.
Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:
- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
- опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
- подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
З постанови вбачається, що, враховуючи достатність даних, які вказують на наявність ознак правопорушення та керуючись п.1 розділу IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. № 1470, порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Приватного акціонерного товариства «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357».
Зазначена постанова №01/02/1732 від 02.09.2013р. направлена відповідачеві, що підтверджується копією фіскального чеку КД УГППС "Укрпошта" від 03.09.2013 року (а.с.12).
Судом встановлено, що 16.09.2013р. начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» складений акт №202-КР-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якого встановлено нерозміщення ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» у Загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів регулярної річної інформації за 2012 рік відповідно до вимог, встановлених розділом V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 р. №1591, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 р. №97/13364, із змінами та доповненнями, яка розкривається згідно ст.39-40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. №3480- ІV (зі змінами та доповненнями) (а.с.11).
В акті зазначено про необхідність ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» розміщення регулярної річної інформації в Загальнодоступній інформаційній базі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів повинно бути здійснено у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, тобто регулярна річна інформація за 2012 рік повинна була бути розміщена не пізніше 30.04.2013 р.
Згідно з актом №202-КР-1-Е встановлено, що розміщення регулярної річної інформації ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» за 2012 рік в Загальнодоступній інформаційній базі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів не здійснено (а.с.11).
Постановою №02/02/1853 від 16.09.2013р. про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів вбачається, що розгляд справи призначено на 23.09.2013 року об 11:00 годині у Кримському територіальному управлінні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку по вул. Севастопольській, 43б, м. Сімферополь, про що повідомлено відповідача рекомендованим листом та підтверджується копією фіскального чеку КД УГППС "Укрпошта" від 17.09.2013 р. (а.с.10).
Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів визначено також розділом XVII Правил розгляду справ про правопорушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. №1470, зокрема п.п.1.6 п.1 вказаної статті зазначено, що нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів застосовуються фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Судом встановлено, що постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №202-КР-1-Е від 23.09.2013 р., прийнятою начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, за нерозміщення відповідачем інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян в сумі 17000,00 грн. (а.с.9).
З постанови вбачається необхідність сплати відповідачем штрафу не пізніше як через 15 днів з дня отримання постанови (а.с.9 зворотній бік).
Зазначена постанова №202-КР-1-Е від 23.09.2013 р. направлена відповідачеві, що підтверджується супровідним листом від 23.09.2013 р. №02/02/1955 та копією фіскального чеку КД УГППС "Укрпошта" (а.с.8).
Таким чином, з аналізу викладених норм вбачається, що позивач зобов'язаний здійснювати розміщення у Загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів (www.stockmarket.gov.ua) регулярну річну інформацію у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, тобто регулярна річна інформація за 2012 рік повинна бути розміщена не пізніше 30.04.2013 р. згідно з п.1 глави 2 розділу V Положення №1591.
Однак, як з'ясовано у ході судового розгляду справи, станом на дату порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» нерозміщено регулярну річну інформацію за 2012 рік в Загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (www.stockmarket.gov.ua).
Таким чином, застосувавши до відповідача штраф у розмірі 17000,00 грн. позивач діяв згідно з нормами законодавства, чинними на момент прийняття зазначеної вище постанови.
Судом встановлено, що відповідно до постанови №01/02/1733 від 02.09.2013 р. про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів встановлено неопублікування ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії регулярної річної інформації за 2012 рік, чим порушило вимоги ст.39-40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. №3480-ІV (зі змінами та доповненнями) та п.1, п.3 глави 7 розділу V Положення №1591 (а.с.17).
Суд зазначає, що пунктом 1 глави 7 розділу V Положення №1591 розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні повинно бути здійснено у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, за формою передбаченою п.3 глави 7 розділу V Положення №1591.
З постанови вбачається, що, враховуючи достатність даних, які вказують на наявність ознак правопорушення та керуючись п.1 розділу IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. № 1470, порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357».
Зазначена постанова №01/02/1733 від 02.09.2013 р. направлена відповідачу, що підтверджується копією фіскального чеку КД УГППС "Укрпошта" від 03.09.2013 р. (а.с.17 зворотній бік).
Судом встановлено, що 16.09.2013 р. начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» складений акт №203-КР-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якого встановлено неопублікування ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії регулярної річної інформації за 2012 рік відповідно до вимог встановлених розділом V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 р. №1591, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 р. №97/13364, із змінами та доповненнями, яка розкривається згідно ст.39-40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. №3480- ІV (зі змінами та доповненнями) (а.с.16).
В акті зазначено про необхідність ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» опублікування регулярної річної інформації у офіційному друкованому виданні у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, тобто регулярна річна інформація за 2012 рік повинна бути розміщена не пізніше 30.04.2013 року.
Відповідно до акту №203-КР-1-Е встановлено, що опублікування регулярної річної інформації ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» за 2012 рік в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії не здійснено (а.с.16).
Постановою №02/02/1854 від 16.09.2013 р. про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів вбачається, що розгляд справи призначено на 23.09.2013 року об 11:10 годині у Кримському територіальному управлінні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку по вул. Севастопольській, 43б, м. Сімферополь, про що відповідача повідомлено рекомендованим листом та підтверджується копією фіскального чеку КД УГППС "Укрпошта" від 17.09.2013 р. (а.с.15).
Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів визначено розділом XVII Правил розгляду справ про правопорушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. №1470, зокрема п.п.1.5 п.1 вказаної статті зазначено, що неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації застосовуються фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Судом встановлено, що постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №203-КР-1-Е від 23.09.2013р., прийнятою начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, за неопублікування відповідачем інформації застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян в сумі 17000,00 грн. (а.с.14).
З постанови вбачається необхідність сплати відповідачеві штрафу не пізніше як через 15 днів з дня отримання постанови.
Зазначена постанова №203-КР-1-Е від 23.09.2013 р. направлена відповідачеві, що підтверджується супровідним листом від 23.09.2013 р. №02/02/1955 та копією фіскального чеку КД УГППС "Укрпошта" від 25.09.2013 року (а.с.13).
Таким чином, з аналізу викладених норм вбачається, що позивач зобов'язаний опублікувати у офіційному друкованому виданні регулярну річну інформацію у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, тобто регулярна річна інформація за 2012 рік повинна бути опублікована не пізніше 30.04.2013 р. за формою передбаченою п.3 глави 7 розділу V Положення №1591.
Однак, як з'ясовано у ході судового розгляду справи, станом на дату порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» неопублікувано регулярну річну інформацію за 2012 рік у одному із офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії.
Таким чином, застосувавши до відповідача штраф у розмірі 17000,00 грн. позивач діяв згідно з нормами законодавства, чинними на момент прийняття вказаної вище постанови.
Судом встановлено, що відповідно до постанови №01/02/1734 від 02.09.2013 р. про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів вбачається неподання ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» до Кримського територіального управління НКЦПФР регулярної річної інформації за 2012 рік, чим порушило вимоги ст.39-40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. №3480-ІV (зі змінами та доповненнями) та п.1, п.5 глави 7 розділу V Положення №1591 (а.с.24).
Відповідно до пунктів 4, 5 глави 7 розділу V Положення №1591 емітенти цінних паперів які не професійними учасниками фондового ринку (крім емітентів, які мають ліцензію на ведення власного реєстру власників іменних цінних паперів), банками, страховиками, інститутами спільного інвестування, та емітенти іпотечних сертифікатів, іпотечних облігацій, сертифікатів ФОН, емітенти облігацій місцевих позик надають (надсилають) річну інформацію до територіального органу Комісії згідно з їх місцезнаходженням.
Суд зазначає, що пунктом 1 глави 7 розділу V Положення №1591 розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом подання регулярної річної інформації до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
З постанови вбачається, що, враховуючи достатність даних, які вказують на наявність ознак правопорушення та керуючись п.1 розділу IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. № 1470, порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357».
Зазначена постанова №01/02/1734 від 02.09.2013 р. була направлена відповідачу, що підтверджується копією фіскального чеку КД УГППС "Укрпошта" від 03.09.2013 р. (а.с.24).
Судом встановлено, що 16.09.2013 р. начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» складений акт №204-КР-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якого встановлено неподання ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» до Кримського територіального управління НКЦПФР регулярної річної інформації за 2012 рік відповідно до вимог встановлених розділом V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 р. №1591, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 р. №97/13364, із змінами та доповненнями, яка розкривається згідно ст.39-40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. №3480- ІV (зі змінами та доповненнями) (а.с.23).
В акті зазначено про необхідність ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» подання регулярної річної інформації до Комісії у строк не пізніше 01 червня року, наступного за звітним, тобто регулярна річна інформація за 2012 рік повинна бути розміщена не пізніше 01.06.2013 р.
Відповідно до акту №204-КР-1-Е регулярна річна інформація ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» за 2012 рік до Кримського територіального управління НКЦПФР не подана.
Постановою №02/02/1855 від 16.09.2013р. про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів вбачається, що розгляд справи призначено на 23.09.2013 року об 11:20 годині у Кримському територіальному управлінні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку по вул. Севастопольській, 43б, м. Сімферополь, про що повідомлено відповідача рекомендованим листом та підтверджується копією фіскального чеку КД УГППС "Укрпошта" від 17.09.2013 р. (а.с.22).
Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів визначено розділом XVII Правил розгляду справ про правопорушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. №1470, зокрема п.п.1.7 п.1 вказаної статті зазначено, що неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Комісії застосовуються фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Судом встановлено, що постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №204-КР-1-Е від 23.09.2013 р., прийнятою начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, за неподання відповідачем інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян в сумі 17000,00 грн. (а.с.21).
З постанови вбачається необхідність сплати відповідачем штрафу не пізніше як через 15 днів з дня отримання постанови.
Зазначена постанова №204-КР-1-Е від 23.09.2013 р. направлена відповідачу, що підтверджується супровідним листом від 23.09.2013 р. №02/02/1955 та копією фіскального чеку КД УГППС "Укрпошта" від 25.09.2013 року (а.с.20).
Таким чином, відповідно до п.1, п.5 глави 7 розділу V Положення №1591 вбачається, що позивач зобов'язаний здійснювати подання до Комісії регулярної річної інформації у строк не пізніше 1 червня року, наступного за звітним, тобто регулярна річна інформація за 2012 рік повинна бути подана не пізніше 01.06.2013 р. згідно з п.1 глави 2 розділу V Положення №1591.
Суд зазначає, що станом на дату порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів ПРАТ «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» неподана регулярна річна інформація за 2012 рік до Кримського територіального управління НКЦПФР.
Враховуюче викладене суд вважає, що застосувавши до відповідача штраф у розмірі 17000,00 грн. позивач діяв згідно з нормами законодавства, чинними на момент прийняття вище вказаної постанови.
Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.12 №1470 встановлено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету України.
З матеріалів вбачається, що на час вирішення справи, відповідачем постанови №202-КР-1-Е, №203-КР-1-Е, №204-КР-1-Е від 23.09.2013 року про застосування санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не були оскаржені, штраф в розмірі 51000,00 грн. не сплачено.
Згідно з ст.11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Оскільки товариство не розмістило регулярну річну інформацію за 2012 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії про ринок цінних паперів за адресою: www.stockmarket.gov.ua, не опублікувало регулярну річну інформацію за 2012 рік в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії та не подало регулярну річну інформацію за 2012 рік до Кримського територіального управління НКЦПФР уповноважена особа комісії правомірно винесла постанови про накладення санкцій.
Суд вважає позовні вимоги заступника прокурора м.Феодосії в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку такими, що підлягають задоволенню.
Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Вступна та резолютивна частини постанови оголошені у судовому засіданні 25.02.2014 року, постанова у повному обсязі складена та підписана 28.02.2014 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
2.Стягнути з Приватного акціонерного товариства «Феодосійське автотранспортне підприємство №14357» (ЄДРПОУ 03117553) фінансові санкції у розмірі 51000,00 гривень на користь Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (95013, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 43б, код ЄДР 37986011) із перерахуванням коштів у Державний бюджет України, УДКСУ у м. Феодосії АР Крим на р/р 31112106700024, код платежу 21081100, банк одержувача ГУ Державного казначейства України в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, код ЄДРПОУ 37986011.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кащеєва Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2014 |
Оприлюднено | 11.03.2014 |
Номер документу | 37544136 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кащеєва Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні