Постанова
від 13.02.2014 по справі 801/63/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 лютого 2014 року Сімферополь Справа №801/63/14

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря Кузьменко В.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів в АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТА»

про стягнення,

за участю представників сторін:

від позивача - не з'явився;

від відповідача - не з'явився.

Суть спору: Феодосійська об'єднана державна податкова інспекція ГУ Міндоходів в АР Крим звернулася до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративнім позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТА» про стягнення коштів в розмірі 15640,00 грн., з них податку на додану вартість в сумі 12580,00 грн., та з податку на прибуток в сумі 3060,00 грн. в рахунок погашення податкового боргу.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачуються у визначені законом строки узгоджені податкові зобов'язання.

Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, повідомлений належним чином, про що свідчить розписка (а.с. 40). Клопотань не надав, про поважність причин неприбуття у судове засідання суду не повідомив.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про день, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином через рекомендоване повідомлення поштою, на адресу відповідача, яка вказана у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, але повідомлення повернулось (а.с. 38-39), відповідно до ст.37 КАС України особа, яка відмовилась одержати повістку, вважається такою, що її повідомлено про дату, час і місце судового засідання. Клопотань, заперечень на позов не надав, про поважність причин неприбуття у судове засідання суду не повідомив.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ОПТА» зареєстровано у якості юридичної особи 29.01.2009 року Виконавчим комітетом Феодосійської міської ради АР Крим, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців (а.с.5).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту -ПК України).

Пунктом 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).

Відповідно до п. 54. 1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України).

Порядок оподаткування з податку на додану вартість визначений Розділом V Податкового кодексу України.

Згідно із ст. 203 цього Розділу податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Згідно п 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.

Матеріали справи свідчать про те, що позивачем 07.11.2011 року, 22.11.2011 року проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість.

За результатами камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість від 07.11.2011 р. № 125/15-218/15-01, ТОВ «Опта» на порушення норм п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, порушив терміни подання та неподання податкової звітності з податку на додану вартість (а.с.8), в зв'язку з чим, винесене податкове повідомлення - рішення від 23.11.2011 р., № 015208 в сумі 170,00 грн. (а.с.11).

За результатами камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість від 22.11.2011 р. № 138/15-218/15-01 ТОВ «Опта» на порушення норм п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, порушив терміни подання податкової звітності податку на додану вартість (а.с.9), в зв'язку з чим винесене податкове повідомлення - рішення від 23.11.2011 р. №015210 в сумі 7140,00 грн. (а.с.11).

За результатами камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість від 14.06.2012 р. № 608/15-02/36351233 ТОВ «Опта» на порушення норм п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, порушив - неподання податкової звітності з податку на додану вартість (а.с.12), в зв'язку з чим, винесене податкове повідомлення - рішення від 27.07.2012 р. № 0001141502 в сумі 170,00 грн. (зворотній бік а.с.14)

За результатами камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість від 15.06.2012 р. № 615/15-02/36351233 ТОВ «Опта» на порушення норм п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, порушив - неподання податкової звітності з податку на додану вартість (а.с.15), в зв'язку з чим, винесене податкове повідомлення - рішення від 30.07.2012 р. № 0001141502 в сумі 5100,00 грн. (а.с.17).

Матеріали справи свідчать про те, що позивачем 07.11.2011 року проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на прибуток за 1-3 квартал 2011 року.

За результатами камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток від 07.11.2011 р. № 156/15-3/36517238, ТОВ «Опта» на порушення норм п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, порушив терміни сплати грошового зобов'язання податку на прибуток та порядку заповнення податкової звітності з податку на прибуток (а.с.7), в зв'язку з чим винесене податкове повідомлення - рішення від 23.11.2011 р. № 015208 в сумі 3060,00 грн. (а.с.11).

Відповідно до п. 120.1. ст.120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Відповідно до ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Позивачем надіслано Товариству з обмеженою відповідальністю «ОПТА» податкову вимогу від 18.05.2013 року № 156405 на суму 15640,00 грн., яка була повернута у зв'язку із закінченням терміну зберігання (а.с.23).

До теперішнього часу заборгованість відповідачем не сплачено.

Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.

Таким чином у відповідача виникла податкова заборгованість перед бюджетом з податку на додану вартість та з податку на прибуток у сумі 15640,00 грн., яка є податковим боргом.

Права контролюючих органів передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.

Згідно з п.п. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до п.п. 20.1.30 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду, у тому числі подавати позови до підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, щодо визнання оспорюванних правочинів недійсними та застосування визначених законодавством заходів, пов'язаних із визнанням правочинів недійсними, а також щодо стягнення в дохід держави коштів, отриманих за нікчемними договорами.

Враховуючи зазначене, суд вважає правомірним звернення позивача до суду з позовом щодо стягнення з відповідача суми податкового боргу.

Приймаючи до уваги те, що відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості в сумі 15640,00 грн., суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст.71, 94, 160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з банківських рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТА» (ЄДРПОУ 36351233) на користь Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів в АР Крим (ЄДРПОУ 38570890) заборгованість в розмірі 15640,00 (п'ятнадцять тисяч шістсот сорок гривень), з них податку на додану вартість в сумі 12580,00грн. (дванадцять тисяч п'ятсот вісімдесят гривень) та з податку на прибуток в сумі 3060,00 грн. (три тисячі шістдесят гривень) в рахунок погашення податкового боргу.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис В.В.Петренко

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення13.02.2014
Оприлюднено12.03.2014
Номер документу37550823
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/63/14

Постанова від 13.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні