9.4
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 березня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/10275/13-а
приміщення суду за адресою: 91055, м. Луганськ, вул. Поштова, 1
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Агевич К.В., розглянувши в м. Луганську в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до кредитної спілки «Схід - Інвест» про стягнення штрафу у сумі 5100,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
09 грудня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до кредитної спілки «Схід - Інвест» про стягнення штрафу у сумі 5100,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що керуючись Положенням про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319, у межах своїх повноважень, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складено Акт відносно відповідача про правопорушення законодавства про фінансові послуги №147/15/3 від 14.06.2013. Відповідно до акта відповідачем не надано звітні дані за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік та за І квартал 2013 року до Нацкомфінпослуг, що свідчить про порушення вимог чинного законодавства у сфері фінансових послуг. На підставі акта до відповідача було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 5100,00 грн. викладеного постановою.
Позивач зазначив, що на момент пред'явлення цього позову, документів які б підтверджували виконання зазначеної постанови до Нацкомфінпослуг не надходило, отже, сума штрафу у розмірі 5100,00 грн. не була перерахована до Державного бюджету України.
На підставі викладеного, позивач просив стягнути з кредитної спілки «Схід - Інвест» до Державного бюджету України штраф у сумі 5100,00 грн.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 08 січня 2014 року відкрито провадження за вказаним адміністративним позовом та призначено до розгляду у скороченому провадженні. Одночасно запропоновано відповідачу у 10 денний строк з дня одержання ухвали про відкриття провадження надати на адресу Луганського окружного адміністративного суду заперечення проти позову та необхідні документи або письмову заяву про визнання позову.
Відповідач заперечення суду не надав. Ухвала про відкриття скороченого провадження та пам'ятка про права та обов'язки направлена відповідачу на адресу: 93700, смт. Слов'яносербськ, вул. Леніна, 64, повернулись до суду з відміткою пошти: "за закінченням терміну зберігання". Відповідно до положень ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
З огляду на вищезазначене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суддя виходить з наступного.
Відповідач - Кредитна спілка «Схід - Інвест», код ЄДРПОУ 34579858, є юридичною особою та внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що підтверджується відповідним витягом з цього реєстру (а.с. 15).
14 червня 2013 року головним спеціалістом відділу пруденційного нагляду за кредитними установами та бюро кредитних історій департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами Науменко Л.В. складено акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги Кредитною спілкою «Схід - Інвест» за № 147/15/3 (а.с. 8-9).
Перевіркою, серед іншого, встановлено, що Кредитною спілкою «Гермес» не подано звітні данні за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік та за І квартал 2013 року, що свідчить про порушення вимог статті 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг, абз. 2 ч. 1 ст. 22 Закону України "Про кредитні спілки", п.п. 2.2.2 п. 2.2.розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 № 177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 за № 69/8668.
Постановою позивача від 03.07.2013 № 106/15/3 до відповідача застосовано штраф у розмірі 5100,00 грн. ( а.с.12-13).
Згідно супровідного листа від 03.07.2013 № 4659/15-8/52 копія постанови від 03.07.2013 № 106/15/3 направлена відповідачу, проте була не вручена та повернута поштою до позивача з позначкою "за зазначеною адресою не проживає" (а.с. 11,14).
Постанова від 03.07.2013 № 106/15/3 про застосування штрафних санкцій за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, не була оскаржена відповідачем в адміністративному чи судовому порядку.
Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070/2011 (далі - Положення № 1070/2011) визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону України № 2664-ІІІ "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (далі - Закон № 2664) фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Згідно з частиною 1 статті 21 Закону № 2664 державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється: щодо ринку банківських послуг - Національним банком України; щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; щодо інших ринків фінансових послуг - національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Як вбачається з п.п.4.4. Положення № 1070/2011 Нацкомфінпослуг відповідно до покладених на неї завдань здійснює відповідно до законодавства державне регулювання та нагляд за діяльністю фінансових установ (крім банків, професійних учасників фондового ринку, інститутів спільного інвестування, фінансових установ, які мають статус міжурядових міжнародних організацій, Державної казначейської служби України та державних цільових фондів).
Згідно із статтею 39 Закону № 2664 у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Частиною 1 статті 40 Закону № 2664 встановлено, що національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону
Статтею 41 Закону № 2664 визначені штрафні санкції, що застосовуються до учасників ринків фінансових послуг за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Зокрема, пунктом 2 частини 1 цієї статті встановлено, що уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 20.11.2012 № 2319, визначає порядок провадження у справах про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг (далі - справи про правопорушення), механізм прийняття рішень Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг) про застосування заходів впливу та їх оскарження.
Однак, норми цього Положення не застосовуються до правовідносин, пов'язаних із накладенням Нацкомфінпослуг штрафів за невиконання (неналежне виконання) вимог Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму".
Пунктом 2.4 глави 2 Положення встановлено, що рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.
Штрафні санкції (штрафи) накладаються Головою Нацкомфінпослуг та директорами департаментів за напрямами здійснення нагляду за окремими ринками фінансових послуг.
У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.
Особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України відповідно до законодавства.
Відповідно до частини 3 статті 41 Закону № 2664 штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Оскільки відповідач постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 03.07.2013 № 106/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, у встановленому законом порядку не оскаржив, внаслідок чого вона на час розгляду справи є чинною та такою, що підлягає виконанню, і за час судового розгляду справи у добровільному порядку штрафні санкції на загальну суму 5100,00 грн. не сплатив, позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню повністю.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат суд зазначає наступне.
Статтею 4 Закону України «Про судовий збір» визначено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно з п.п.8 п.1 ст.40 Бюджетного кодексу України розмір мінімальної заробітної плати визначається в Законі про Державний бюджет на відповідний рік.
Розміри мінімальної заробітної плати на 2013 рік затверджено Законом України «Про державний бюджет України на 2013 рік», відповідно до якого мінімальна заробітна плата з 01 січня 2013 року складає 1147,00 грн.
Згідно зі ст.4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру сплачується судовий збір у розмірі 2 відсотків розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати.
Таким чином, розмір мінімального судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру становить 1720,50 грн.
Під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
Позивачем за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру платіжними дорученнями №1314 від 20.09.2013, № 1751 від 02.12.2013 сплачено 172,05 грн. Таким чином, залишок несплаченого судового збору становить 1548,45 грн.
Оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, суд вважає за необхідне стягнути з Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг різницю між сумою сплаченого судового збору та ставкою судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру у розмірі 1548,45 грн.
Керуючись статтями 2, 6, 7, 11, 17, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до кредитної спілки «Схід - Інвест» про стягнення штрафу у сумі 5100,00 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з Кредитної спілки «Схід - Інвест» (код ЄДРПОУ 34579858) до Державного бюджету України суму штрафу у розмірі 5100,00 грн. (п'ять тисяч сто гривень 00 коп.).
Стягнути з Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (код ЄДРПОУ 38062828) на користь Державного бюджету України судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 1548,45 грн. (одна тисяча п'ятсот сорок вісім гривень 45 копійок).
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною та підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя К.В. Агевич
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2014 |
Оприлюднено | 12.03.2014 |
Номер документу | 37556326 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.В. Агевич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні