ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 год. 00 хв. Справа №809/507/14
"11" березня 2014 р. м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Лучко О.О. розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до ТОВ Фінансової компанії "Альянс-Україна" про стягнення штрафу,-
ВСТАНОВИВ:
10.02.2014 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг) звернулася до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансової компанії "Альянс-Україна" (далі - ТОВ «Фінансова компанія «Альянс-Україна») про стягнення штрафу в розмірі 1 700,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем у добровільному порядку не сплачено штрафні санкції у розмірі 1 700,00 грн., застосовані до нього уповноваженою особою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг згідно із постановою про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг №128/16/03/01-ФК від 24.09.2013 року. На підставі наведеного позов просив задовольнити.
Представник позивача в судове засідання не з'явився. На адресу суду подав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, правом на подання письмового заперечення проти заявленого позову не скористався. Заяв та клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не надав. Документи, які надсилалися відповідачу, повернулися до суду з відміткою "Укркур'єр" - "підприємство відсутнє", хоча виклик здійснювався за адресою зазначеною в ЄДРПОУ. Згідно правил ч.4 ст.33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач належним чином повідомлений про час, дату та місце розгляду справи.
Згідно із ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Розглянувши позовну заяву, дослідивши та оцінивши подані докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що ТОВ «Фінансова компанія «Альянс-Україна» внесена до Державного реєстру фінансових установ та є суб'єктом фінансового нагляду.
03.09.2013 року начальником відділу пруденційного нагляду за фінансовими компаніями відповідно до Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги складено акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги ТОВ «Фінансова компанія «Альянс-Україна» №128/16/03/01-ФК, яким встановлено наступні порушення вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг:
- статті 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг;
- підпункту 3.5.2 пункту 3.5 розділу 3 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27.01.2004р. №27, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.04.2004р. за № 431/9030, щодо подання звітних даних в неповному обсязі.
Суть допущених відповідачем порушень полягало в тому, що звітні дані за 2 квартал 2013 року подані в неповному обсязі, а саме: відсутня довідка про обсяг та кількість укладених та виконаних договорів з надання фінансових послуг (а.с. 14).
Позивач супровідним листом №6588/16-8 від 06.09.2013 року направив зазначений вище акт та одночасно повідомив відповідача про розгляд справи про порушення законодавства про фінансові послуги 24.09.2013 року о 14 год. 10 хв. за адресою: м.Київ, вул.Б.Грінченка, 3, конференц зал (1 поверх) (а.с. 15).
За наслідками розгляду справи про порушення законодавства про фінансові послуги уповноваженою особою Нацкомфінпослуг прийнято постанову про застосування до відповідача штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг №128/16/03/01-ФК від 24.09.2013 року, у розмірі 1 700,00 грн.
Крім того, ТОВ «Фінансова компанія «Альянс-Україна» зобов'язано письмово повідомити Нацкомфінпослуг до 24.10.2013 року про виконання або про відмову від добровільного виконання даної постанови з одночасним наданням документів, що підтверджують сплату штрафу (а.с. 16).
Однак, у зв'язку з несплатою відповідачем суми штрафу у добровільному порядку, Нацкомфінпослуг подано адміністративний позов про стягнення штрафу у примусовому порядку.
Вирішуючи спір, суд виходив з наступного нормативного регулювання спірних правовідносин.
Відповідно до п.1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 №1070, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі-Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України та підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" №2664-ІІІ від 12.07.2001р. (далі - Закон N 2664-III) фінансова установа - це юридична особа, яка відповідно до Закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених Законом, та внесена до відповідного реєстру в установленному Законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Згідно із ст.21 Закону №2664-ІІІ державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється: щодо ринку банківських послуг та діяльності з переказу коштів - Національним банком України; щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів (деривативів) - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; щодо інших ринків фінансових послуг - Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Відповідно до ст.39 Закону №2664-ІІІ у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Нацкомфінпослуг обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Згідно із ст. 41 Закону №2664-ІІІ, уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за:
1) провадження діяльності на ринках фінансових послуг, для якої законом встановлені вимоги щодо одержання ліцензії та/або реєстрації, без відповідної ліцензії та/або реєстрації - у розмірі від 1000 до 10000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
2) неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
3) ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення Уповноваженого органу про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ст.14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Правила складання та подання звітності фінансовими компаніями, інформація про які внесена до Державного реєстру фінансових установ, довірчими товариствами та юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України або Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, можливість надавати послуги з фінансового лізингу до Нацкомфінпослуг, установлює загальні вимоги до заповнення форм звітних даних та строки їх подання визначає Порядок надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затверджений розпорядженням Держфінпослуг від 27.01.2004р. №27, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06.04.2004р. за № 431/9030
Відповідно до п.п.2.1 п.2 розділу ІІ Порядку фінансові компанії - управителі та фінансові компанії - адміністратори подають до Нацкомфінпослуг такі види звітності за: місяць; квартал; рік. Фінансові компанії та довірчі товариства подають до Нацкомфінпослуг такі види звітності за: квартал; рік (п.п.2.2 п.2 розділу ІІ Порядку). Згідно із п.п.2.3 п.2 розділу ІІ Порядку лізингодавці подають до Нацкомфінпослуг квартальну звітність.
Відповідно до п.9 розділу ІІІ Порядку звітність фінансової компанії - управителя, фінансової компанії - адміністратора та фінансової компанії подається на останній день звітного місяця та містить, зокрема, довідку про обсяг та кількість укладених та виконаних договорів з надання фінансових послуг (додаток 5).
Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
У даному випадку позивачем як Уповноваженим органом виявлено порушення вимог чинного законодавства - подання до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, в неповному обсязі звітних даних за 2 квартал 2013 року.
Постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, №128/16/03/01-ФК від 24.09.2013 року направлено відповідачу 25.09.2013 року (а.с. 17).
Доказів сплати у добровільному порядку суми штрафних санкцій, визначених даною постановою, або ж доказів оскарження в адміністративному чи судовому порядку вказаної постанови, відповідачем не надано.
З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг щодо стягнення з ТОВ «Фінансова компанія «Альянс-Україна» штрафу у розмірі 1 700,00 грн. за правопорушення вчинені на ринках фінансових послуг є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст.ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Альянс-Україна» (код ЄДРПОУ 34623414, вул.Перехідна, буд.27, офіс 9, м.Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76019) на користь Державного бюджету України штраф у розмірі 1 700,00 грн. (одну тисячу сімсот гривень 00 копійок) на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до ст.254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення встановлених строків подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя: Лучко О.О.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2014 |
Оприлюднено | 12.03.2014 |
Номер документу | 37558800 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Лучко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні