Постанова
від 11.03.2014 по справі 815/550/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Справа № 815/550/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 березня 2014 року о 17 год. 50 хв. м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Соколенко О.М., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області до приватного підприємства «АКОС ДОР СТРОЙ» про стягнення заборгованості в сумі 2040 грн. 00 коп., -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду, з урахуванням наданих уточнень (а.с.16) надійшла позовна заява державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області до приватного підприємства «АКОС ДОР СТРОЙ» про стягнення заборгованості по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 2040 грн. 00 коп. з розрахункових рахунків відповідача.

Відповідно до вимог ч.3 ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України позивачем надіслано відповідачу копію позовної заяви та доданих до неї документів. Згідно з п.3 ч.1 ст. 183-2 КАС України судом 24.01.2014 року винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження по справі, яку направлено відповідачу для надання заперечення по справі або заяви про визнання позову.

Судова кореспонденція була надіслана відповідачу за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі, але, повернута до суду з поштовою відміткою «за закінченням терміну зберігання» від 01.03.2014 року. Згідно ч. 4 ст. 33 КАС України, судова кореспонденція надсилається юридичним особам - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, за такою адресою, вважається, що судова кореспонденція вручена їм належним чином. Згідно ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення, яке не вручено адресату з незалежних від суду причин, вважається, що воно вручене належним чином.

Таким чином, відповідач був належним чином сповіщений про розгляд справи.

Дослідивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовна заява підлягає задоволенню з таких підстав.

Приватне підприємство «АКОС ДОР СТРОЙ» (далі - ПП «АКОС ДОР СТРОЙ») зареєстровано як юридична особа 03.04.2007 року, що підтверджується Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців (а.с.21-23).

Судом встановлено, що відповідач - ПП «АКОС ДОР СТРОЙ» взятий на облік платника податків в державній податковій інспекції у Малиновському районі м. Одеси з 05.04.2007 року за №9907, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків №9458/18-208 від 11.01.2013 року (а.с.6).

Як вбачається з матеріалів справи, станом на 16.12.2013 року за відповідачем рахується загальна заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 4505 грн., яка складається з:

- суми у розмірі 2465 грн., яка стягнута з відповідача згідно постанови Одеського окружного адміністративного суду від 21.02.2013 року по справі № 815/870/13-а за позовом ДПІ у Малиновському районі м. Одеси до ПП «АКОС ДОР СТРОЙ» про стягнення податкової заборгованості;

- суми у розмірі 2040 грн., яка нарахована позивачу згідно податкового повідомлення-рішення №0000981501 від 25.04.2013 року, винесеного на підставі акту перевірки ДПІ у Малиновському районі м. Одеси від 18.03.2013 року №842/15-1.

Отже, сума заборгованості відповідача з податку на прибуток приватних підприємств, яку позивач просить стягнути з останнього згідно даного адміністративного позову складає 2040 грн.

Суд зазначає, що з 01.01.2011 року набрав чинності Податковий Кодекс України (далі - ПК України), який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Судом встановлено, що за наслідками проведеної камеральної перевірки відповідача, державною податковою інспекцією у Малиновському районі м. Одеси Одеської області ДПС складено акт про результати камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток від 18.03.2013 року №842/15-1 (а.с.7-8), яким встановлено порушення відповідачем п.п.49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України, а саме встановлено, що відповідачем не подано податкову декларацію з податку на прибуток за 9 місяців 2012 року (граничний строк подання - 09.11.2012 року) та річну податкову декларацію за 2012 рік (граничний строк подання - 11.02.2013 року). Разом з цим, у акті зазначено, що відповідальність платника за порушення граничних строків подання податкової звітності з податку на прибуток передбачена п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України. При цьому, як вбачається з розрахунку штрафних санкцій до акту камеральної перевірки, згідно з наявною в базах даних інформації, до платника вже було застосовано штрафну санкцію, передбачену пунктом 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України згідно податкового повідомлення-рішення від 01.10.2012 року № 00039011501.

Відповідно до пп.16.1.3. п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.

Згідно з п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Відповідно до п.п.49.18.2 п.49.18 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Відповідно до п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Згідно пп. 54.3.1. п.54.3. ст.54 ПК України, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.

Відповідно до положень п.58.1., 58.2., 58.3. ст.58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

На підставі акту камеральної перевірки від 18.03.2013 року №842/15-1, згідно з пп.54.3.1 п.54.3 ст.54 ПК України ДПІ у Малиновському районі м. Одеси Одеської області ДПС винесено податкове повідомлення-рішення № 0000981501 від 25.04.2013 року, яким ПП «АКОС ДОР СТРОЙ» збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 2040,00 грн. (а.с.10).

Вказане податкове повідомлення-рішення надіслано відповідачу засобами поштового зв'язку, проте повернуто до податкового органу з відміткою "Укрпошти": "за закінченням терміну зберігання" (а.с.12).

Згідно п.56.1 ст.56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Позивачем не надано до суду доказів оскарження відповідачем податкового повідомлення-рішення в адміністративному порядку, а також згідно бази даних "Діловодство спеціалізованого суду", судом встановлено, що вищевказане податкове повідомлення-рішення у судовому порядку відповідачем оскаржено не було.

Згідно пп. 14.1.175. п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Таким чином, сума у розмірі 2040 грн. 00 коп. є узгодженою сумою грошового зобов'язання відповідача з податку на прибуток приватних підприємств.

Згідно з п. 59.1 ст.59 ПК України у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Так, як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Малиновському районі м. Одеси Одеської області ДПС на адресу відповідача направлена податкова вимога форми «Ю» № 1227 від 27.08.2012 року на загальну суму податкового боргу у розмірі 1445 грн.00коп. (а.с.9).

Відповідно до п.59.5. ст.59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Згідно облікової картки платника податків станом на 30.06.2013 року сума заборгованості відповідача з податку на прибуток приватних підприємств, яка заявлена до стягнення, складає 2040 грн. 00 коп. (а.с.5).

Тобто, як вбачається з матеріалів справі заборгованість відповідача перед бюджетом з податку на прибуток приватних підприємств, яка підлягає стягненню за цим позовом, складає 2040 грн. 00 коп. Разом з цим, з боку відповідача не було надано до суду жодних доказів щодо сплати ним вищевказаної заборгованості.

Відповідно до п.п. 95.1, 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Згідно п.п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.п. 20.1.34 п. 20.1. ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Таким чином, позивач є органом державної влади, повноваженням якого, зокрема, на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.

З довідки ДПІ у Малиновському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області від 17.12.2013 №3245/9/15-52-01-06 (а.с.11) вбачається, що відповідач має відкриті рахунки в банківських установах: АТ «Прокредит Банк», МФО 320984 (р/р № 26055210150793 та р/р №26000210150793), а р/р №26003311375101, відкритий 2 0.04.2007 року в АБ «Південний», МФО 328209 закрито 04.01.2013 року.

Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Враховуючи, що відповідач не сплатив суми податкового боргу та рішення, на підставі якого позивачем заявлено позовну вимогу про стягнення боргу не оскаржив, суд вважає, що позов державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області до приватного підприємства «АКОС ДОР СТРОЙ» про стягнення заборгованості з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 2040 грн. підлягає задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутністю витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 14, 86, 158 -163,183-2 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області до приватного підприємства «АКОС ДОР СТРОЙ» про стягнення заборгованості в сумі 2040 грн. 00 коп. - задовольнити.

Стягнути з приватного підприємства «АКОС ДОР СТРОЙ» (ідентифікаційний код 35049123) заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 2040,00 грн. (дві тисячі сорок гривень 00 копійок) на р/р 31112009700007, код бюджетної класифікації 11021000, одержувач: Головне управління державної казначейської служби України в Одеській області, ідентифікаційний код 37607526, МФО 828011, з розрахункових рахунків приватного підприємства «АКОС ДОР СТРОЙ» № 26055210150793 та №26000210150793, відкритих в АТ «Прокредит Банк», МФО 320984.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя О.М. Соколенко

Адміністративний позов державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області до приватного підприємства «АКОС ДОР СТРОЙ» про стягнення заборгованості в сумі 2040 грн. 00 коп. - задовольнити.

Стягнути з приватного підприємства «АКОС ДОР СТРОЙ» (ідентифікаційний код 35049123) заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 2040,00 грн. (дві тисячі сорок гривень 00 копійок) на р/р 31112009700007, код бюджетної класифікації 11021000, одержувач: Головне управління державної казначейської служби України в Одеській області, ідентифікаційний код 37607526, МФО 828011, з розрахункових рахунків приватного підприємства «АКОС ДОР СТРОЙ» № 26055210150793 та №26000210150793, відкритих в АТ «Прокредит Банк», МФО 320984.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2014
Оприлюднено12.03.2014
Номер документу37567322
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/550/14

Постанова від 11.03.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Ухвала від 24.01.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні