Постанова
від 12.03.2014 по справі 820/2066/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

12 березня 2014 р. № 820/2066/14

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Чудних С.О., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративний позов Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Мельпомена плюс" про припинення юридичної особи,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Державна податкова інспекція у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Мельпомена плюс", в якому просить суд припинити юридичну особу відповідача.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в порушення діючого законодавства Товариством з обмеженою відповідальністю "Мельпомена плюс" податкова звітність не надавалась з 29.12.2007 року, що підтверджується службовою запискою від 20.01.2014 року, чим позбавило податковий орган виконувати функції щодо контролю за своєчасністю сплати податків та зборів.

Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Мельпомена плюс", письмових заперечень до суду не надав, хоч був належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження, шляхом направлення ухвали про відкриття скороченого провадження на адресу юридичної особи, яка зазначена у позовній заяві та у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (вул. Академіка Павлова, б. 129, к. 210, м.Харків, 61054). Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідно до ст. 35 КАС України відповідач був належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження по даній справі.

Згідно зі ст.183-2 КАС України даний позов підлягає розгляду та вирішенню в порядку скороченого провадження.

При цьому, суд відзначає, що оскільки матеріали справи містять докази, які в своїй сукупності повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, то спір підлягає вирішенню на підставі наявних у справі документів.

Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову, дослідивши наявні у справі докази в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав:

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Мельпомена плюс" - пройшло процедуру державної реєстрації та зареєстроване як юридична особа, що підтверджується спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до службової записки від 20.01.2014 року № 19/20-34-18-03-15 Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області податкова звітність Товариством з обмеженою відповідальністю "Мельпомена плюс" не надається з 29.12.2007 року.

Службовою запискою Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області від 14.01.2014 року підтверджено, що заборгованість із сплати податків, зборів та обов'язкових платежів у Товариства з обмеженою відповідальністю "Мельпомена плюс" відсутня.

Відповідно до ч.2 ст. 38 ЗУ „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.03 р. № 755-ІУ підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року до державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Суд звертає увагу на те, що звернення суб'єкту владних повноважень із позовом у передбачених законом випадках мають бути обумовлені необхідністю виконання покладених на них завдань та функцій, а використовувати свої повноваження державні органи можуть лише з метою, з якою це повноваження надане.

Відповідно до податкового законодавства України основною метою податкового контролю є забезпечення належного виконання податкових обов'язків щодо визначення та сплати грошових зобов'язань, звернення податкових органів із позовами на підставі норм підпункту 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 та пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України повинно бути спрямоване на запобігання та припинення податкових правопорушень, які пов'язані із неналежними визначенням та сплатою грошових зобов'язань платниками податків або невиконанням ними інших податкових обов'язків.

Отже, звернення органів державної податкової служби з позовами, що передбачені зазначеними нормами Податкового кодексу України, повинно кореспондувати із покладеними на податкові органи функціями.

Функції органів державної податкової служби визначені статтею 19-1 Податкового кодексу України.

Відповідно до підпункту 19-1.1.2 Податкового кодексу України органи державної податкової служби здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, установлених цим Кодексом.

Поняття податкового контролю визначене пунктом 61.1 статті 61 Податкового кодексу України. Відповідно до цієї норми, податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

З наведеного визначення випливає, що метою податкового контролю є забезпечення правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання норм законодавства, що контролюється органами державної податкової служби.

В свою чергу, способи здійснення податкового контролю встановлені статтею 62 Податкового кодексу України.

До таких способів належать: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірки та звірки відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірки щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Відтак, здійснення податковими органами повноважень, передбачених нормами підпункту 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 та пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України, повинно бути зумовлено виконаннями цими органами функцій щодо податкового контролю.

При цьому зважаючи на цілі застосування адміністративно-господарської санкції у вигляді примусової ліквідації суб'єктів господарювання, розглядувана санкція може застосовуватися на вимогу органів державної податкової служби з метою припинення незаконної діяльності, спрямованої на ухилення від виконання податкових обов'язків.

Вчинення особою порушення норм щодо визначення та сплати грошових зобов'язань у розумінні Податкового кодексу України є підставою для визначення відповідних зобов'язань контролюючими органами із застосуванням відповідних фінансових санкцій, передбачених цим Кодексом.

Так, згідно з пп.16.1.1-16.1.3, 16.1.11 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи - підприємця.

Враховуючи те, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Мельпомена плюс" протягом року з 29.12.2007р. не подавались податкові декларації та документи фінансової звітності, що в свою чергу спричиняє порушення платником податків вимог податкового законодавства України, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи, суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову та припинення юридичної особи відповідача з вищенаведених підстав.

Відповідно до п.п.20.1.37 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем.

Згідно з п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.7-11, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Мельпомена плюс" про припинення юридичної особи - задовольнити в повному обсязі.

Припинити юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю "Мельпомена плюс" (вул. Академіка Павлова, б. 129, к. 210, м.Харків, 61054, код ЄДРПОУ 35634689), що зареєстровано виконавчим комітетом Харківської міської ради.

Постанову звернути до негайного виконання.

У десятиденний строк з моменту отримання копії постанови сторона чи інша особа, стосовно якої суд вирішив питання про її права, свободи, інтереси чи обов'язки, може оскаржити дану постанову в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.

Постанова є остаточною, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку.

Суддя С.О. Чудних

Дата ухвалення рішення12.03.2014
Оприлюднено12.03.2014
Номер документу37567559
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/2066/14

Постанова від 12.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чудних С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні