Справа № 102/1918/13-а
Провадження № 6-а/102/1/14
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 березня 2014 року
Армянський міський суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Шестаковської Л.П., за участю секретаря Воробйової Г.В., представника заявника - відділу державної виконавчої служби Армянського міського управління юстиції АР Крим - Богданової О.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Армянськ АР Крим подання відділу державної виконавчої служби Армянського міського управління юстиції АР Крим про зміну способу та порядку виконання постанови Армянського міського суду у справі № 2-а-4149/2011 від 15.09.2011 року про зобов`язання управління Пенсійного фонду України в м. Армянськ АР Крим нарахувати та виплатити ОСОБА_2 підвищення до пенсії відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни",
ВСТАНОВИВ:
20.11.2013 року відділ державної виконавчої служби Армянського міського управління юстиції АР Крим звернувся до суду з вказаним поданням про зміну способу та порядку виконання судового рішення, а саме - постанови Армянського міського суду у справі № 2-а-4149/2011 від 15.09.2011 року про зобов`язання управління Пенсійного фонду України в м. Армянськ АР Крим нарахувати та виплатити ОСОБА_2 підвищення до пенсії відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни".
Подання вмотивоване тим, що на виконанні у заявника знаходиться виконавче провадження № 39308109, відкрите на виконання виконавчого листа у вищевказаній справі № 2-а-4149/2011 від 15.09.2011 року про зобов`язання управління Пенсійного фонду України в м. Армянськ АР Крим нарахувати та виплатити ОСОБА_2 підвищення до пенсії відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", виходячи з розміру, визначеного ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", починаючи з 06.03.2011року по 22.07.2011 року.
З подання сдідує, що 12.09.2013 року державним виконавцем було винесено постанову про відкриття виконавчого провадження та копії зазначеної постанови направлено боржнику - для виконання та стягувачу - для відома.
В поданні, що розглядається, заявник вказав, що на виконання зазначеної постанови боржник - управління Пенсійного фонду України в м. Армянськ АР Крим - здійснив перерахунок пенсії стягувачу за вказаний вище період з 06.03.2011 року по 22.07.2011 року та визначив таким чином належну стягувачу доплату підвищення до пенсії відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" у розмірі 682,47 грн. Проте, боржник у повному обсязі не виконав постанову суду у справі № 2-а-4149/2011 від 15.09.2011 р., здійснивши нарахування стягувачу належної йому доплати підвищення до пенсії, боржник зазначену нараховану суму не виплатив, посилаючись на те, що він реально не може виконати рішення суду про виплату підвищення до пенсії з незалежних від нього причин, а саме: через відсутність виділених на ці цілі коштів з Державного бюджету України.
Відділ державної виконавчої служби Армянського міського управління юстиції АР Крим вважає, таким чином, що боржник не відмовляється в самостійному порядку повністю виконати рішення суду, однак з незалежних від нього причин не може цього зробити. Саме у зв`язку з тим, що державний виконавець має право звертати стягнення на грошові кошти боржника по виконавчим провадженням тільки в тому разі, коли виконавчим документом передбачено стягнення грошових коштів, а не обов`язок боржника виконати відповідні дії, заявник і дійшов висновку про необхідність звернутися до суду з метою зміни порядку та способу подальшого виконання судового рішення.
Крім того, відділ державної виконавчої служби Армянського міського управління юстиції АРК своє подання обґрунтовує ще й тим, що 01.01.2013 року набрав чинності Закон України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", вказавши, що відповідно до п. 1 ст. 3 вказаного Закону виконання рішень про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу.
Посилаючись на ст. 7 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" та на ст. 36 Закону України "Про виконавче провадження", відділ державної виконавчої служби Армянського міського управління юстиції АРК просить суд змінити порядок та спосіб виконання постанови Армянського міського суду у справі № 2-а-4149/2011 від 15.09.2011 про зобов`язання управління Пенсійного фонду України в м. Армянськ АР Крим нарахувати та виплатити ОСОБА_2 підвищення до пенсії відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", виходячи з розміру, визначеного ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", починаючи з 06.03.2011року по 22.07.2011 року, а саме на: стягнути з управління Пенсійного фонду України в м. Армянськ АРК (вул. Шкілька, 55а, м. Армянськ, ЄДРПОУ 22300441) на користь ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_1) недоплачене підвищення до пенсії за період з 06.03.2011 року по 22.07.2011 в розмірі 30% встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" та відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", з урахуванням фактично виплаченого за вказаний період у розмірі 682,47 грн.
Представник відділу державної виконавчої служби Армянського міського управління юстиції АРК Богданова О.І. у судовому засіданні вимоги подання підтримала, просить його задовольнити, пояснивши при цьому, що за поданнями ВДВС Армянського міського управління юстиціїї АР Крим в 2013 році Армянським міським судом вже винесено близько 50 ухвал про зміну способу та порядку виконання постанов суду по аналогічним справам про зобов`язання управління Пенсійного фонду України в м. Армянськ АР Крим нарахувати та виплатити громадянам, що мають статус "дитини війни", підвищення до пенсії відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", виходячи з розміру, визначеного ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування". При цьому ОСОБА_2 пояснила, що жодне таке судове рішення після зміни порядку та способу його виконання до цього часу не виконане, бо відсутній механізм його виконання. Змінивши "зобов`язання" боржиника вчинити певні дії на "стягнення" з нього певної суми на користь стягувача заявник ВДВС та його державні виконавці, на виконанні яких перебувають виконавчі документи по таким справам, продовжують залишатися безпорадними, оскільки навіть після зміни способу та порядку виконання вони реально виконати рішення суду новим способом та новим порядком не можуть та, до того ж, не знають як це можливо зробити, а тому після зміни способу та порядку виконання судових рішень по більш ніж 50 виконавчим провадженням просто взяли та повернули стягувачам всі виконавчі листи у таких виконавчих провадженнях, відтак виконавчі провадження закінчені. Повернуті виконавчі листи поки-що до ВДВС від стягувачів не поверталися, а тому їх виконанням ВДВС не займається.
Представник заявника подання - відділу державної виконавчої служби Армянського міського управління юстиції АРК - Богданова О.І. пояснила також, що їй не відомий жодний казначейський рахунок боржника УПФУ в м. Армянськ АР Крим, з якого можливо було б здійснити списання коштів державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень на виконання постанови Армянського міського суду у справі № 2-а-4149/2011 від 15.09.2011 р. та виплатити ОСОБА_2 підвищення до пенсії відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни". Відтак, обгрунтовуючи своє подання та наполягаючи на його задоволенні судом Богданова О.І. виходить з того, що вона має хоть щось робити у межах відкритого виконавчого провадження. До того ж у разі зміни способу та порядку виконання судового рішення, про які йде мова у поданні, що розглядається, виконанням такого рішення щодо стягувача ОСОБА_2 вже має займатися Державна казначейська служба, а не ВДВС, механізму такого виконання ще немає, проте вона розраховує, що такий механізм колись можливо буде.
Представник боржника - управління Пенсійного фонду України в м. Армянськ АРК - до суду не з`явився, подав заяву про розгляд справи за його відсутності.
Стягувач до суду не з`явився, про дату, час та місце судового розгляду він повідомлявся належно, про що є доказ у справі. Відповідно до ч.2 ст. 263 КАСУ неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Вислухавши представника заявника подання, вивчивши матеріали справи, оцінивши надані сторонами докази у їх сукупності, суд дійшов до висновку про те, що подання ВДВС є не обгрунтованим та підстави для його задоволення відсутні.
Судом встановлено, що постанова Армянського міського суду від 15.09.2011 року у адміністративній справі № 2-а-4149/2011 від 15.09.2011 за позовом ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в м. Армянськ АР Крим про зобов`язання нарахувати та виплатити підвищення до пенсії відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" виконана лише частково: здійснено нарахування стягувачу належної доплати до пенсії згідно зі ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" в розмірі, визначеному ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", починаючи з 06.03.2011 року по 22.07.2011 року, що склало 682, 47 грн., однак вказану суму стягувачу не виплачено, через відсутність відповідного фінансування з Державного бюджету України.
Статтею 263 КАСУ передбачено, що за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення, державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду. Суд розглядаючи питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення.
Під час звернення до суду з поданням, що розглядається, та у ході його судового розгляду судом не отримано переконливих доказів, які б свідчили про неможливість виконання боржником судового рішення у частині виплати стягувачу ОСОБА_2 нарахованої їй доплати до пенсії у розмірі 682,47 грн. за рахунок коштів Державного бюджету України за наявності відповідних бюджетних призначень на ці цілі. До того ж, до подання додано лист боржника від 19.08.2013 року про те, що нараховані суми підвищення будуть виплачені при надходженні коштів з Державного бюджету України (а.с. 29).
ВДВС Армянського міського управління юстиції АРК звертаючись до суду з вказаним поданням не врахував того, що боржник не має рахунків в установі Державної казначейської служби України, з яких в межах відповідних бюджетних призначень можуть бути списані кошти у порядку стягнення з боржника на користь стягувача недоодержаного розміру пенсії, відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни ", як це передбачено п. 1 ст. 3 Закону України "Про гарантії щодо виконання судових рішень".
ВДВС Армянського міського управління юстиції АРК не врахував, що на існуючі рахунки боржника, які відкриті у відділенні Державної казначейської служби України в м. Армянськ АР Крим, зараховуються надходження та витрати самого Пенсійного фонду, а відповідно до ч.2 ст. 72 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" кошти Пенсійного фонду не включаються до складу Державного бюджету України, відтак з рахунків боржника, відкритих у ВДКСУ в м. Армянськ, на які зараховуються та з яких витрачаються кошти Пенсійного Фонду, неможливо здійснити стягнення на користь стягувача на виконання постанови Армянського міського суду у справі № 2-а-4149/2011 від 15.09.2011 року, оскільки нарахована стягувачу доплата до пенсії має бути виплачена лише за рахунок коштів Державного бюджету України.
Суд дійшов висновку, що як для добровільного виконання постанови Армянського міського суду у справі № 2-а-4149/2011 від 15.09.2011 року, так і для її примусового виконання необхідні виділені на вказані цілі кошти Державного бюджету, оскільки відповідно до ст.7 . Закону України "Про соціальний захист дітей війни ", яка передбачає. фінансування витрат, пов'язаних із застосуванням цього Закону, передбачено, що фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.
Новий спосіб і порядок виконання судового рішення, про який у своєму поданні просить ВДВС Армянського міського управління юстиці, не відшукає у Державному бюджеті України обсягу коштів та не визначить відповідних бюджетних призначень для виконання судового рішення - постанови Армянського міського суду у справі № 2-а-4149/2011 від 15.09.2011 р. Крім того, запропонований у поданні порядок та спосіб не може бути застосований через відсутність у боржника відповідних рахунків в установах ДКСУ, з яких державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень можуть бути списані кошти на користь стягувача.
Відповідно до ч.ч. 1-2 ст. 23 Бюджетного Кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення. Бюджетні ж призначення встановлюються законом про Державний бюджет України у порядку, визначеному Бюджетним Кодексом. Таким чином, за відсутності коштів Державного бюджету на зазначені цілі неможливо не лише самому борожнику самостійно здійснити таку виплату стягувачу, яку його постановою Армянського міського суду у справі № 2-а-4149/2011 від 15.09.2011 року зобов`язав здійснити суд, але неможливо виконати це судове рішененя і в примусовому порядку запропонованим заявником способом та порядком, а саме - шляхом списання коштів державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень з рахунків боржника УПФУ в м. Армянськ АР Крим, оскільки такі рахунки та такі відповідні бюджетні призначення - відсутні.
Відповідно до приписів ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Виходячи із наведеного, керуючись ст.ст. 160, 165, 167, 263 КАСУ, на підставі ст. 3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", ст. 23 ч.1-2 БК України, ч. 2 ст. 72 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", ст. 19 ч.2 Конституції України, суд
УХВАЛИВ: Подання відділу державної виконавчої служби Армянського міського управління юстиції АР Крим про зміну способу та порядку виконання постанови Армянського міського суду АР Крим у справі № 2-а-4149/2011 від 15.09.2011 року про зобов`язання управління Пенсійного фонду України в м. Армянськ АР Крим нарахувати та виплатити ОСОБА_2 підвищення до пенсії відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", виходячи з розміру, визначеного ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", починаючи з 06.03.2011 року по 22.07.2011 року - залишити без задоволення.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Армянський міський суд Автономної Республіки Крим в 5-ти денний строк з дня проголошення ухвали.
Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення ухвали, можуть подати апеляційну скаргу протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя
Суд | Армянський міський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2014 |
Оприлюднено | 13.03.2014 |
Номер документу | 37572102 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Армянський міський суд Автономної Республіки Крим
Шестаковська Л. П.
Адміністративне
Армянський міський суд Автономної Республіки Крим
Шестаковська Л. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні