копія
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 березня 2014 р. Справа № 804/2592/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОлійника В. М. при секретаріПрихно К.С. за участю: представника позивача представника відповідача Бурі О.Є. Лагутенко С.Б. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Компанії Максонера Інвестментс ЛТД до Департаменту економічного розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
12 лютого 2014 року компанія МАКСОНЕРА ІНВЕСТМЕНТС ЛТД звернулася до суду з позовом до Департаменту економічного розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації, в якому просить: визнати протиправними дії Департаменту економічного розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації, які виразилися у відмові в проведенні державної реєстрації іноземної інвестиції Компанії МАКСОНЕРА ІНВЕСТМЕНТС ЛТД (MAXONERA INVESTMENTS LTD, Зінас Кантер та Орігенус, П.С. 3035, Лімасол, Кіпр, зареєстрована реєстратором Компаній Кіпру 16.08.2007 року номер сертифіката реєстрації 205671) до статутного фонду Товариства з обмеженою відповідальністю "МАГНУМ-ПРОГРЕС" (код ЄДРПОУ 35543361); зобов'язати Департамент економічного розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації провести державну реєстрацію іноземної інвестиції Компанії МАКСОНЕРА ІНВЕСТМЕНТС ЛТД (MAXONERA INVESTMENTS LTD), яка була внесена до статутного фонду Товариства з обмеженою відповідальністю "МАГНУМ-ПРОГРЕС" у вигляді цінних паперів українських емітентів загальною вартістю 243 978 019,79 доларів Сполучених штатів Америки.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що Компанія МАКСОНЕРА ІНВЕСТМЕНТС ЛТД зробила внесок до статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю «МАГНУМ-ПРОГРЕС» у вигляді пакетів простих іменних акцій підприємств-емітентів: ВАТ «Нафтопереробний комплекс «ГАЛИЧИНА» в кількості 210 100 000 шт., загальною вартістю 83 207 920,79 дол. США; ВАТ «Нафтохімік Прикарпаття» в кількості 2 200 000 шт., загальною вартістю 39 207 920,79 дол. США; ВАТ «Дніпро АЗОТ» в кількості 8 780 000 000 шт., загальною вартістю 78 237 623,76 дол. США; ЗАТ «Запоріжоліяжиркомбінат» в кількості 2 666 000 шт. вартістю 26 660 000,00 дол. США; АТЗТ «Харківський жиркомбінат» в кількості 515 000 шт., загальна вартість яких становить 6 669 504,95 дол. США; ЗАТ «Львівський жиркомбінат» в кількості 1 500 000 шт., загальна вартість яких становить 9 995 049,00 дол. США.
Оскільки Компанія МАКСОНЕРА ІНВЕСТМЕНТС ЛТД є юридичною особою створеною відповідно до законодавства Кіпру і провадить інвестиційну діяльність на території України, то у відповідності з пунктом 1 статті 1 Закону України «Про режим іноземного інвестування» вона є іноземним інвестором. Внесок здійснений Компанією МАКСОНЕРА ІНВЕСТМЕНТС ЛТД до Статутного капіталу ТОВ «МАГНУМ-ПРОГРЕС» є іноземною інвестицією.
Згідно зі ст.13 Закону України «Про режим іноземного інвестування», ст. 395 Господарського кодексу України, іноземні інвестиції підлягають державній реєстрації.
08 листопада 2013 року Компанія МАКСОНЕРА ІНВЕСТМЕНТС ЛТД направила на адресу відповідача заяву про реєстрацію іноземної інвестиції, інформаційне повідомлення про внесення іноземної інвестиції з відміткою ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська у 3-х екземплярах, документи, що підтверджують форму внесення інвестиції (установчі документи) та вартість інвестиції. Однак листом від 03.02.2014 року Департамент економічного розвитку Дніпропетровської обласної Державної адміністрації повідомив про відмову в реєстрації іноземної інвестиції, у зв'язку з тим, що подане інформаційне повідомлення не відповідає встановленій Порядком формі, інформаційне повідомлення підписане представником компанії, повноваження якого не підтверджені належним чином.
Позивач зазначає, що наведені підстави для відмови в здійсненні реєстрації іноземної інвестиції є надуманими, свідчать про протиправний та незаконний характер дій відповідача, оскільки надані для реєстрації документи містять всю необхідну інформацію для здійснення реєстрації інвестиції.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, адміністративний позов просив задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, надавши письмові заперечення, та пояснив, що іноземна інвестиція фактично була внесена позивачем 05.12.2007 р. На той час державна реєстрація іноземних інвестицій здійснювалася обласними державними адміністраціями згідно із Положенням про порядок державної реєстрації іноземних інвестицій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України протягом трьох робочих днів після їх фактичного внесення. Однак, щодо державної реєстрації іноземної інвестиції Компанія звернулась до Департаменту лише 12.11.2013 р.
Крім того, представник відповідача наголосив, що на сьогодні діє Порядок державної реєстрації (перереєстрації) іноземних інвестицій та її анулювання, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2013 року № 139.
Порядком затверджена форма інформаційного повідомлення для здійснення реєстрації іноземної інвестиції. Між тим, подане Компанією інформаційне повідомлення не відповідало встановленій формі.
Подане інформаційне повідомлення про внесення іноземної інвестиції підписане представником Компанії, повноваження якого не підтверджені належним чином.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 05.12.2007 р. Компанія МАКСОНЕРА ІНВЕСТМЕНТС ЛТД - позивач, здійснила іноземну інвестицію шляхом внесення акцій українських підприємств на загальну суму 243 978 019,79 доларів США, що за курсом Національного банку України на цю дату становило 1 232 089 000,00 грн., як часткова участь у товаристві з обмеженою відповідальністю "Магнум-Прогрес". Частка Компанії у статутному капіталі, визначена у статуті товариства, становить 99,996% статутного капіталу, номінальна вартість якої 1 232 089 000,00 грн.
08 листопада 2013 року Компанія МАКСОНЕРА ІНВЕСТМЕНТС ЛТД направила на адресу відповідача заяву про реєстрацію іноземної інвестиції, інформаційне повідомлення про внесення іноземної інвестиції з відміткою ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська у 3-х екземплярах, документи, що підтверджують форму внесення інвестиції (установчі документи) та вартість інвестиції.
Листом від 03.02.2014 року Департамент економічного розвитку Дніпропетровської обласної Державної адміністрації повідомив про відмову в реєстрації іноземної інвестиції, у зв'язку з тим, що подане інформаційне повідомлення не відповідає встановленій Порядком формі, інформаційне повідомлення підписане представником компанії, повноваження якого не підтверджені належним чином.
17 січня 2014 року представник позивача повторно звернувся до відповідача із заявою про реєстрацію іноземної інвестиції, до якої було додано копії документів, які підтверджували вартість внесення іноземної інвестиції.
03 лютого 2014 року представником позивача було отримано відповідь, вих. 143/0/31-14 від 28.01.2014 року, згідно з якою відповідачем було відмовлено в державній реєстрації іноземної інвестиції, у зв'язку з тим, що подане інформаційне повідомлення не відповідає встановленій Порядком формі; інформаційне повідомлення підписане представником компанії, повноваження якого не підтверджені належним чином; у зв'язку з виходом позивача зі складу учасників ТОВ "Магнум-Прогрес" компанія втратила статус іноземного інвестора відносно вказаного об'єкту інвестування.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про інвестиційну діяльність" №1560-XII від 18.09.1991 р. (далі Закон №1560-XII) інвестиціями є всі види майнових та інтелектуальних цінностей, що вкладаються в об'єкти підприємницької та інших видів діяльності, в результаті якої створюється прибуток (доход) або досягається соціальний ефект.
Згідно ст. 4 Закону №1560-XII об'єктами інвестиційної діяльності можуть бути будь-яке майно, в тому числі основні фонди і оборотні кошти в усіх галузях та сферах народного господарства, цінні папери, цільові грошові вклади, науково-технічна продукція, інтелектуальні цінності, інші об'єкти власності, а також майнові права.
Статтею 3 Закону України "Про режим іноземного інвестування" №93 від 19.03.1996 р. (далі Закон № 93) передбачено можливість здійснення іноземних інвестицій у формі часткової участі у підприємствах, що створюються спільно з українськими юридичними і фізичними особами, або придбання частки діючих підприємств; у формі створення підприємств, що повністю належать іноземним інвесторам, філій та інших відокремлених підрозділів іноземних юридичних осіб або придбання у власність діючих підприємств повністю; в інших формах, які не заборонені законами України, в тому числі без створення юридичної особи на підставі договорів із суб'єктами господарської діяльності України.
Таким чином, позивачем було здійснено іноземну інвестицію як внесок в статутний фонд товариства в обмін на корпоративні права.
Згідно зі статтею 13 Закону №93 іноземні інвестиції підлягають державній реєстрації у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.
В інформаційному повідомленні зазначено, що іноземна інвестиція фактично внесена 05.12.2007 р., ця дата також зафіксована в протоколі загальних зборів учасників ТОВ "Магнум-Прогрес" від 05.12.2007 р. та в статуті товариства в редакції від 06.12.2007 р.
На той час державна реєстрація іноземних інвестицій здійснювалася обласними державними адміністраціями згідно із Положенням про порядок державної реєстрації іноземних інвестицій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 № 928 (в редакції від 12.05.2004р.) протягом трьох робочих днів після їх фактичного внесення.
Між тим, щодо державної реєстрації іноземної інвестиції позивач звернувся до Департаменту лише 12.11.2013 р. (вх. № 288/0/30-13).
На сьогодні діє Порядок державної реєстрації (перереєстрації) іноземних інвестицій та її анулювання, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2013 року № 139 (далі - Порядок).
Порядком затверджена форма інформаційного повідомлення для здійснення реєстрації іноземної інвестиції. Подане позивачем інформаційне повідомлення не відповідало встановленій Порядком формі.
Подане інформаційне повідомлення про внесення іноземної інвестиції підписане представником позивача, повноваження якого не підтверджені належним чином. Відповідно до частини 3 статті 244 Цивільного Кодексу України повноваження представника мають бути підтверджені наданням письмового документа.
Відповідно до п.п. 5 п.1 Порядку у графі 5 інформаційного повідомлення зазначається обсяг іноземних інвестицій, оцінений в іноземній конвертованій валюті та у валюті України за домовленістю сторін на основі цін міжнародних ринків або ринку України. Перерахування інвестиційних сум провадиться за офіційним курсом валюти України, визначеним Національним банком на дату фактичного внесення інвестицій. При цьому виписка про операції з цінними паперами на рахунку у цінних паперах Компанії №005331 надана за період з 10.12.2007 р. по 13.12.2007 р., який не співпадає із заявленою датою фактичного внесення інвестиції, 05.12.2007 р. До того ж, виписки або інші документи щодо переходу акцій у власність товариства, про які йдеться у позовній заяві, не подавались в пакеті документів для реєстрації інвестиції жодного разу.
Крім того, відповідно до пункту 4 Порядку для державної реєстрації іноземних інвестицій іноземний інвестор або уповноважена ним в установленому порядку особа подає органу державної реєстрації, зокрема, документи, що підтверджують форму здійснення іноземних інвестицій (установчі документи, договори (контракти) про виробничу кооперацію, спільне виробництво та інші види спільної інвестиційної діяльності, концесійні договори тощо).
У даному випадку статут є основним правовим документом, що регулює взаємовідносини між суб'єктами інвестиційної діяльності, на підставі якого іноземними інвесторами вкладаються інвестиції.
В разі зміни іноземного інвестора, який є засновником та вкладає інвестицію в статутний фонд, відповідно до частини третьої статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", здійснюється державна реєстрація змін до установчих документів, які пов'язані зі зміною складу засновників (учасників) юридичної особи.
Разом із заявою про державну реєстрацію іноземної інвестиції позивач подавав два статути ТОВ "Магнум-Прогрес" в редакції від 06.12.2007 р. і в редакції від 27.12.2007 р.
Згідно із статутом товариства в редакції від 06.12.2007 р. статутний капітал цього підприємства складав 1 232 136 975,00 грн., з урахуванням частки Компанії - 99,996% 1 232 089 000,00 грн.
У статуті товариства в редакції від 27.12.2007 р. змінено склад учасників товариства, до якого Компанія вже не входить, що вказує на припинення нею інвестиційної діяльності відносно даного суб'єкта.
Гарантії іноземним інвесторам у разі припинення інвестиційної діяльності встановлені нормами статті 399 Господарського кодексу України та статті 11 Закону України "Про режим іноземного інвестування", що передбачають повернення іноземному інвестору його інвестицій не пізніше шести місяців з дня припинення цієї діяльності у натуральній формі або у валюті інвестування у сумі фактичного внеску (з урахуванням можливого зменшення статутного фонду), а також доходів за цими інвестиціями у грошовій або товарній формі, якщо інше не встановлено законом або угодою сторін.
Також, статтею 54 Закону України "Про господарські товариства" передбачено, що при виході учасника з товариства з обмеженою відповідальністю йому виплачується вартість частини майна товариства, пропорційна його частці у статутному капіталі.
Згідно ст. 53 Закону України "Про господарські товариства" учасник товариства з обмеженою відповідальністю має право продати чи іншим чином відступити свою частку (її частину) у статутному капіталі одному або кільком учасникам цього товариства. У разі придбання частки (її частини) учасника самим товариством з обмеженою відповідальністю воно зобов'язане реалізувати її іншим учасникам або третім особам протягом строку, що не перевищує одного року, або зменшити свій статутний капітал відповідно до статті 52 цього Закону.
Факт виходу зі складу учасників товариства на момент звернення за реєстрацією позивачем не заперечується. Крім того, статутний капітал товариства був зменшений до 47 975,00 грн. і складається із однієї частки, яка становить 100% статутного капіталу та належить Компанії Вікінхем Венчерз ЛТД, яка відповідно до статуту в редакції від 27.12.2007 р. є єдиним учасником товариства.
За змістом статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В силу вказаної статті, позивач не надав жодних доказів, які б підтверджували наявність інвестиції в об'єкті інвестування на момент припинення інвестиційної діяльності та звернення до Департаменту або доказів того, що внесена Компанією інвестиція (її частина) не була відчужена третій особі.
Так як позивач вийшов зі складу учасників товариства, він не має статусу інвестора та не пов'язаний взаємовідносинами, характерними для можливих форм здійснення іноземних інвестицій, визначених у статті 3 Закону України "Про режим іноземного інвестування" та пункті 9 Порядку.
З урахуванням частини другої статті 395 Господарського кодексу України та частини першої статті 14 Закону України "Про режим іноземного інвестування" відмова у державній реєстрації іноземних інвестицій можлива у разі порушення законодавства України про іноземне інвестування та у разі порушення встановленого порядку реєстрації.
Відповідно до ч. 2 ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищевказане, суд вважає, що протягом судового розгляду справи відповідач довів правомірність своїх рішень та дій.
У зв'язку з цим суд не вбачає законних підстав для задоволення адміністративного позову.
Керуючись ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. 186 КАС України, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд.
Повний текст постанови складено 11 березня 2014 року.
Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили 11 березня 2014 року Суддя З оригіналом згідно. Помічник суддіВ.М. Олійник В.М. Олійник В.М. Олійник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2014 |
Оприлюднено | 13.03.2014 |
Номер документу | 37578266 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні