Постанова
від 02.12.2013 по справі 804/13745/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 02 грудня 2013 р. Справа № 804/13745/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіЦарікової О.В., секретаря судового засіданняБердника С.О., за участю: представника позивача: представника відповідача:Жукової Ю.А., Тронько В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Лідер ПС" до Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

17 жовтня 2013 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер ПС» до Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання недійсним та скасування податкового повідомлення-рішення від 11.10.2013 №0002082202.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Лідер ПС» до податкового кредиту за червень 2013 року включило податкові накладні за березень - квітень 2013 року. Зазначені податкові накладні не зареєстровані постачальником в Єдиному реєстрі податкових накладних, а тому позивачем разом з декларацією було подано заяву про порушення постачальником вимог податкового законодавства (додаток 8) та первинні документи, на підтвердження реальності господарських операцій. Відповідно до положень ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту на підставі податкової накладної зберігається за платником податку протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної. Враховуючи наведене, оскаржуване податкове повідомлення-рішення відповідача, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «Лідер ПС» збільшено грошове зобов'язання з ПДВ на 23000,00 грн. - за основним платежем та 5750,00 грн. - за штрафними санкціями, є таким, що не відповідає вимогам діючого податкового законодавства та підлягає скасуванню повністю.

Відповідач проти позову заперечив з підстав, викладених у запереченнях на адміністративний позов. Відповідач зазначив, що за результатами камеральної перевірки податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер ПС» з податку на додану вартість за червень 2013 року було встановлено, що підприємством включено до складу податкового кредиту за червень 2013 року податкові накладні, виписані ТОВ «Донпостач» за березень - квітень 2013 року ( № 8 від 11.03.2013, № 32 від 29.04.2013 та № 33 від 30.04.2013), які не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних. Скарга на постачальника про порушення порядку реєстрації податкових накладних від 18.07.2013 № 0718-13 подана позивачем несвоєчасно, а саме: не у відповідному звітному періоді, який становить один календарний місяць. З урахуванням наведеного, Товариством з обмеженою відповідальністю «Лідер ПС» завищено податковий кредит на суму 23000,00 грн. За таких обставин, оскаржуване податкове повідомлення-рішення відповідає вимогам чинного законодавства.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити позов в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечив, просив в задоволенні позову відмовити повністю.

Суд, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Лідер ПС» (далі - ТОВ «Лідер ПС») зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (ідентифікаційний номер юридичної особи 35595142), що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців серії ААВ № 256820, та перебуває на обліку у Новомосковській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію платника податку на додану вартість №100088534 від 14.01.2008.

У березні та квітні 2013 року ТОВ «Лідер ПС» отримало від ТОВ «Донпостач» податкові накладні № 8 від 11.03.2013 на суму 75000,00 грн., в тому числі ПДВ - 15000,00 грн., № 32 від 29.04.2013 на суму 19166,67 грн., ПДВ - 3833,33 грн., № 33 від 30.04.2013 на суму 20833,33, в тому числі ПДВ - 4166,67 грн.

Зазначені податкові накладні не були зареєстровані постачальником в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З урахуванням вказаного факту, 18.07.2013 позивачем до Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області було подано податкову декларацію за червень 2013 року, разом з додатком 8 до податкової декларації з податку на додану вартість, із зазначенням про порушення постачальником порядку реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Новомосковською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області проведено камеральну електронну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ «Лідер ПС» (код ЄДРПОУ 35595142) податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2013 року з додатком № 8 (звітний податковий період), за результатами якої складено акт від 03.10.2013 № 19/222/35595142.

Перевіркою встановлено, що ТОВ «Лідер ПС» допущено порушення, яке полягає у завищенні податкового кредиту на суму ПДВ - 23000,00 грн. За твердженням податкового органу, таке порушення виникло у зв'язку з тим, що позивачем включено до складу податкового кредиту за червень 2013 року суми ПДВ на підставі наступних податкових накладних: № 8 від 11.03.2013, № 32 від 29.04.2013 та № 33 від 30.04.2013, виписаних Товариством з обмеженою відповідальністю «Донпостач», додавши до податкової декларації скаргу на постачальника в іншому періоді ніж той, в якому виписано податкову накладну.

На підставі акту перевірки від 03.10.2013 № 19/222/35595142, Новомосковською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області винесено податкове повідомлення-рішення від 11.10.2013 № 0002082202, яким позивачу збільшено грошове зобов'язання з ПДВ на 23000, 00 грн. - за основним платежем та нараховано штрафні санкції у розмірі 5750,00 грн.

Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.

Відповідно до п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Відповідно до п.п. 201.1, 201.6 ст. 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну. Податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Згідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.

Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України у разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Відповідно до пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Податкового кодексу України податкове законодавство України ґрунтується, зокрема, на принципі презумпції правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

Відповідно до п. 56.21 ст. 56 Податкового кодексу України у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законодавчих нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно до п.п. 1, 3 ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Судом встановлено та сторонами не заперечується, що позивачем до податкової декларації за червень 2013 року до складу податкового кредиту за червень 2013 року включено суми на підставі податкових накладних, виписаних в березні-квітні 2013 року, які не зареєстровані постачальником в Єдиному реєстрі податкових накладних. Разом з тим, підприємством позивача подавалися первинні документи, на підтвердження здійснення господарських операцій, та додаток 8 до податкової декларації з податку на додану вартість із зазначенням про порушення постачальником порядку реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до положень п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України у випадку відсутності реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець має право звернутися зі скаргою на такого постачальника, що є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту.

Підставою для відображення в податкових деклараціях сум податкового кредиту є проведені таким платником господарські операції, підтверджені відповідними первинними документами.

Суд відзначає, що реальність здійснення господарських операцій позивача з контрагентом позивача - ТОВ «Донпостач», яким виписані податкові накладні № 8 від 11.03.2013, № 32 від 29.04.2013, № 33 від 30.04.2013, не ставиться під сумнів податковим органом.

Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України у разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Судом встановлено, що позивачем після отримання від постачальників податкових накладних дотримані вимоги чинного законодавства щодо включення сум податку до податкового кредиту протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної та щодо звернення зі скаргою на постачальника, який порушив правила реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таким чином, оскаржуване податкове повідомлення-рішення Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 11.10.2013 № 0002082202 не відповідає вимогам п. п. 1, 3 ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Виходячи з цього, суд вважає за необхідне присудити з Державного бюджету України на користь позивача судові витрати з оплати судового збору у розмірі 287,50 грн.

Керуючись ст. ст. 71, 94, 158 - 163, 186, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер ПС» до Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання недійсним та скасування податкового повідомлення-рішення від 11.10.2013 № 0002082202 задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 11.10.2013 № 0002082202.

Присудити з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер ПС» судові витрати з оплати судового збору в розмірі 287 (двісті вісімдесят сім) грн. 50 коп.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 09 грудня 2013 року.

Суддя О.В. Царікова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.12.2013
Оприлюднено14.03.2014
Номер документу37586316
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/13745/13-а

Ухвала від 20.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 16.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Постанова від 02.12.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Постанова від 02.12.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 18.10.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 31.10.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні