ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 лютого 2014 р.м.ОдесаСправа № 2-а/1570/884/11
Категорія: 9.4.1 Головуючий в 1 інстанції: Харченко Ю. В.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Осіпова Ю.В.,
суддів - Золотнікова О.С., Вербицької Н.В.
при секретарі Сівелькіній С.Є.
за участю представника позивача Дегтяр А.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Одесі апеляційну скаргу Відкритого акціонерного товариства «Тарутинське САТП-1503» на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2011 року по справі за адміністративним позовом Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (правонаступник - Південно-Українське ТУ Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку ) до Відкритого акціонерного товариства «Тарутинське САТП-1503» про стягнення штрафних санкцій,-
В С Т А Н О В И В:
31.01.2011р. Одеське ТУ Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулося (правонаступник - Південно-Українське ТУ Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку ) до Одеського окружного адміністративного суду із позовом до ВАТ «Тарутинське САТП-1503» про стягнення штрафних санкцій у сумі 17 000 грн.
В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що у ВАТ «Тарутинське САТП - 1503» існує заборгованість по сплаті штрафних санкцій, яка виникла внаслідок несплати відповідачем визначених постановою ОТУ Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №14-ОД від 08.02.2010р. штрафних санкцій у розмірі 17000 грн. за порушення законодавства на ринку цінних паперів, т.б. за ненадання річного звіту за 2008 рік.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2011 року позовні вимоги Одеського ТУ Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку задоволено. Стягнуто з ВАТ «Тарутинське САТП-1503» ( 68500, Одеська обл., смт.Тарутине, вул.Червона,7, код ЄДРПОУ 00413666 ) до Державного бюджету на користь Одеського ТУ Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку ( 65045, м.Одеса, вул.Жуковського,33, р/р 31114106700447, МФО 828011, код ЄДРПОУ 23214778 УДК у Тарутинському районі ГУДКУ в Одеській області ) суму штрафних санкцій у розмірі 17 000 грн.
Не погоджуючись з вищезазначеною постановою суду 1-ї інстанції, головою правління ВАТ «Тарутинське САТП-1503» 07.02.2012р. подано апеляційну скаргу (на ? арк .), в якій зазначено, що судом, при винесенні оскаржуваної постанови порушено норми процесуального та матеріального права та просить скасувати постанову Одеського окружного адміністративного суду від 10.10.2010 року, прийняти нову постанову, якою відмовити позивачу в задоволені позовних вимог в повному обсязі.
Заслухавши суддю - доповідача, виступ представника позивача та перевіривши матеріали справи і доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про відсутність належних підстав для її задоволення.
Судом першої інстанції встановлені наступні обставини справи.
Постановою Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про правопорушення на ринку цінних паперів №02-ОД від 12.01.2010р. встановлено, що ВАТ «Тарутинське САТП-1503» не надало до Одеського ТУ ДКЦПФР річну інформацію емітента цінних паперів, а саме річний звіт за 2008р., що є порушенням пункту 1 Розділу 5 «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» (затв. Рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006р. ), у зв'язку з чим, відносно ВАТ «Тарутинське САТП-1503» було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів.
Зазначену Постанову було надіслано на адресу відповідача та отримано представником товариства 25.01.2010р., про що свідчить наявна у справі копія повідомлення про вручення поштового відправлення №3955164.
Також, Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку 26.01.2010р. був складений акт про правопорушення на ринку цінних паперів №14-ОД, яким встановлено факт ненадання ВАТ «Тарутинська САТП-1503» до Одеського ТУ ДКЦПФР регулярної інформації емітента цінних паперів, а саме річного звіту за 2008р., що є порушенням п.1 Розділу 5 «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» №1591.
Далі, на підставі вказаного акту №14-ОД від 26.01.2010р., Одеським ТУ Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку було прийнято Постанову №14-ОД від 26.01.2010р. про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою призначено розгляд зазначеної справи на 08.02.2010р. Вказана Постанова була надіслана на адресу відповідача та отримано представником ВАТ «Тарутинська САТП-1503» 05.02.2010р., про що свідчить наявна у справі копія повідомлення про вручення поштового відправлення №2764548.
Також, 08.02.2010р. постановою Одеського ТУ Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про правопорушення на ринку цінних паперів №14-ОД про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів до ВАТ «Тарутинська САТП-1503» було застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 17000 грн., за несвоєчасне надання річної інформації емітента цінних паперів, а саме річного звіту за 2008р.
Зазначену постанову №14-ОД від 08.02.2010р. Одеським ТУ Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку було надіслано на адресу ВАТ «Тарутинська САТП-1503» та отримано відповідачем 24.02.2010р., про що свідчить наявна у матеріалах справи належним чином засвідчена копія повідомлення про вручення поштового відправлення №3999277.
Разом з тим, відповідних належних доказів в підтвердження сплати ВАТ «Тарутинська САТП-1503» цієї суми штрафних санкцій у розмірі 17000 грн. або оскарження постанови Одеського ТУ Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №14-ОД від 08.02.2010р. про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів підприємством не надано.
Таким чином, в зв'язку із тривалою несплатою відповідачем штрафних санкцій, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Вирішуючи справу по суті та задовольняючи позов, суд 1-ї інстанції виходив з правомірності позовних вимог, а також з тривалої несплати відповідачем законно застосованих до нього штрафних санкцій, які до цього часу підприємством у будь-який спосіб не оскаржені.
Колегія суддів апеляційного суду, уважно дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, цілком погоджується з такими висновками суду 1-ї інстанції і вважає їх обґрунтованими та заснованими на законі, з огляду на наступне.
Частиною 2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначав діючий на час виникнення спірних правовідносин Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996р. №448/96-ВР (із зм. та доп .).
У відповідності до приписів ст.1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» №448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно ж із ч.1 ст.5 вказаного Закону, державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Як слідує з положень п.15 ст.7 цього Закону, основними завданнями Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку є, зокрема, встановлення вимог та стандартів щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства.
Статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачається, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації - у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
При цьому, розділом IV «Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій» (затв. рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007р. №2272 ) передбачено, що уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Відповідно до приписів ч.2 ст.12 цього ж Закону, про вчинення правопорушення, зазначеного у ст.11 Закону, уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.
А згідно розділу VIII зазначених Правил, уповноважена особа приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та документів, що стосуються справи. Уповноважена особа приймає рішення про накладення інших санкцій протягом 15 робочих днів після отримання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та документів, що стосуються справи.
Як вже зазначалося вище, п.6 ст.11 Закону встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії. вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Крім того, при цьому слід зазначити, що згідно із п.8 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів є обов'язковою для виконання.
Також, згідно з положеннями п.1.6 розділу XVII «Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій» (затв. рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007р. №2272 ), за правопорушення на ринку цінних паперів до юридичних осіб застосовуються такі фінансові та інші санкції нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії. вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
Відповідно ж до вимог п.2 Розділу XVIII вказаних Правил, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови.
Разом з тим, відповідно до вимог ч.2 ст.11 цього ж Закону №448/96-ВР, рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Таким чином, приймаючи до уваги вищевикладене, а також те, що ВАТ «Тарутинська САТП-150» визначену постанову Одеського ТУ Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №14-ОД від 08.02.2010р. до цього часу у будь-який спосіб не оскаржило, суму штрафних санкцій в розмірі 17000 грн. за несвоєчасне надання річної інформації емітента цінних паперів (т.б. річного звіту за 2008р.) не сплатило, в зв'язку із чим, за відповідачем рахується заборгованість по сплаті цього штрафу, яка, в свою чергу, підлягає примусовому стягненню в судовому порядку.
Отже, приймаючи до уваги наведене та оцінюючи наявні у матеріалах справи докази в їх сукупності, судова колегія вважає, що суд 1-ї інстанції дійшов обґрунтованого висновку про те, що позовні вимоги Одеського ТУ Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку є законними, документально підтвердженими та відповідають чинному законодавству, а тому, відповідно, підлягають задоволенню у повному обсязі.
До того ж, слід вказати, що у відповідності до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу, а суд, в свою чергу, згідно зі ст.86 цього ж Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищевикладене, судова колегія приходить до висновку, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні даної справи не допустив, вірно встановив фактичні обставини справи та надав їм належної правової оцінки. Наведені ж у апеляційних скаргах доводи правильність висновків суду не спростовують, оскільки ґрунтуються на невірному трактуванні норм матеріального та процесуального права.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС України, суд апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.
Отже, за таких обставин, судова колегія, діючи в межах позовних вимог та доводів апеляційної скарги, відповідно до ст.200 КАС України, залишає цю апеляційну скаргу без задоволення, а постанову окружного суду - без змін.
Керуючись ст.ст.195,196,198,200,205,206,254 КАС України, апеляційний суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Відкритого акціонерного товариства «Тарутинське САТП-1503» - залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2011 року - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно з моменту проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням апеляційного суду.
Головуючий: Ю.В. Осіпов
Судді: О.С. Золотніков
Н.В. Вербицька
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2014 |
Оприлюднено | 13.03.2014 |
Номер документу | 37586387 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Осіпов Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні