ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601 м. Київ, вул. К. Каменєва, 8, корпус 1 ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
місто Київ
03 березня 2014 року Справа №826/20587/13-а
Окружний адміністративний суд м. Києва у складі:
судді:Пісоцької О.В., розглянувши у приміщенні суду у місті Києві у порядку письмового провадження справу
за позовною заявоюМіністерства економічного розвитку і торгівлі України до MANTEX ORGANISATION L.P., за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Міністерства доходів і зборів України, - проподовження дії спеціальної санкції, ВСТАНОВИВ:
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку, позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовною заявою до MANTEX ORGANISATION L.P. (далі - відповідач), в якій просить подовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України, застосованої до іноземного суб'єкта господарської діяльності MANTEX ORGANISATION L. P. (Сполучене Королівство) наказом Мінекономрозвитку від 27 лютого 2013 року №205 на термін до усунення MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство) порушення статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», допущеного при виконанні зовнішньоекономічного контракту від 01 червня 2010 року №SP-0610, укладеного між товариством з обмеженою відповідальністю «Октанта-Н» та MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство), а саме: до погашення простроченої заборгованості у сумі 736174,39дол.США або 5857837грн. 03коп.
В обґрунтування позову зазначено те, що відповідно до статті 37 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» до відповідача за порушення вимог статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» відповідним наказом Мінекономрозвитку застосовано спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності. У зв'язку з тим, що обставини, які зумовили застосування до відповідача згаданої санкції, ним не усунуті, позивач вважає за доцільне в судовому порядку подовжити дію спеціальної санкції, застосованої до відповідача.
Відповідач прибуття повноважних представників у судові засідання не забезпечив, з заявою про відкладення судового вирішення даної справи та письмовими запереченнями щодо заявленого позову до суду не звертався (у тому числі - станом на 03 березня 2014 року).
Міністерство доходів і зборів України (далі - Міндоходів України, третя особа), залучене ухвалою суду від 17 січня 2014 року до участі у справі як третя особа, у письмових поясненнях вказувало на те, що за відповідачем обліковується прострочена кредиторська заборгованість за зовнішньоекономічним контрактом з товариством з обмеженою відповідальністю «Октанта-Н», а тому третьою особою, зокрема, листом від 27 червня 2013 року визнано доцільним продовжити термін дії спеціальної санкції, застосованої до MANTEX ORGANISATION L.P. Зауважувалось на тому, що відповідачем не усунуто порушення статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», тому Мінекономрозвитку відповідно до чинного законодавство подано заяву до суду. Враховуючи наведене, Міндоходів України просило задовольнити вимоги позивача у повному обсязі.
Ухвалою суду від 19 лютого 2014 року розгляд справи продовжено у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, врахувавши пояснення представників позивача та третьої особи, судом встановлено наступне.
Публічне акціонерне товариство «Банк Кредит Дніпро» надіслало до Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Державної податкової служби України повідомлення від 04 липня 2011 року № 5/26-5267, від 09 серпня 2011 року №5/26-6365, від 02 вересня 2011 року №5/26-7056, від 04 жовтня 2011 року №5/26-7908, від 03 листопада 2011 року №5/26-8803, від 05 січня 2012 року №5/26-73, від 02 березня 2012 року №5/26-1900 та від 03 квітня 2012 року №5/26-2869 про порушення товариством з обмеженою відповідальністю «Октанта-Н» (далі - ТОВ «Октанта-Н») та його контрагентом MANTEX ORGANISATION L.P. строків розрахунків по операціям у сфері зовнішньоекономічної діяльності при виконанні контракту від 01 червня 2010 року №SP-0610.
На підставі наказу Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Державної податкової служби України №833 від 03 жовтня 2012 року проведено позапланову невиїзну документальну перевірку ТОВ «Октанта-Н» з питання дотримання вимог валютного законодавства України на підставі підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 та статті 79 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI, за результатами якої складено акт від 09 листопада 2012 року №4897/22-3/34315539 «про результати позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ «Октанта-Н» (код ЄДРПОУ 34315539) з питань дотримання вимог валютного законодавства при виконанні контракту на поставку запасних частин від 01 червня 2010 року №SP-0610 за період з 01 грудня 2010 року по 28 жовтня 2012 року.
Під час перевірки зафіксовано те, що ТОВ «Октанта-Н» на виконання умов імпортного контракту від 01 червня 2010 року №SP-0610 здійснено попередню оплату на користь продавця за товар згідно з платіжним дорученням від 07 грудня 2010 року №01/12 на суму 35650,00дол. США або 283731,22грн. за курсом НБУ на дату здійснення операції. Граничний термін здійснення імпортної операції (180 днів) - 05 червня 2011 року.
Повернення валютних коштів здійснено відповідно до меморіального ордеру ПАТ «Банк Кредит Дніпро» від 14 червня 2011 року №47 у розмірі 40950,00дол. США або 326514,83грн. за курсом НБУ на дату здійснення господарської операції.
Повернення валютних цінностей за контрактом від 01 червня 2010 року №SP-0610 здійснено з порушенням граничних термінів розрахунків. За межами митної території України, з порушенням граничних строків (з 06 червня 2011 року по 14 червня 2011 року, 9 днів), перебували валютні цінності у розмірі 35650,00дол. США.
На кінець перевіряємого періоду станом на 28 жовтня 2012 року по ТОВ «Октанта-Н» за зовнішньоекономічним контрактом від 01 червня 2010 року №SP-0610 рахується прострочена дебіторська заборгованість у розмірі 736174,39дол. США або 5857837,07грн. Граничний строк погашення заборгованості минув 27 березня 2012 року.
В ході перевірки встановлено, що декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і перебувають за її межами ТОВ «Октанта-Н» станом на 01 липня 2011 року, 01 жовтня 2011 року, 01 січня 2012 року, 01 квітня 2012 року, 01 липня 2012 року (5 періодів) до Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська не надавались.
Крім того, товар за зовнішньоекономічним контрактом від MANTEX ORGANISATION L.P. на митну територію України у 180-денний строк на загальну суму 736174,39дол. США або 5857837,07грн. не надходив.
Державна податкова служба України листом від 27 грудня 2012 року №7688/0/51-12/22-33-16 «щодо застосування спеціальних санкцій» згідно зі статтею 37 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» звернулась до Мінекономрозвитку з поданням, в якому просила застосувати спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України до іноземного суб'єкта господарської діяльності MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство) за порушення статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті».
Наказом від 27 лютого 2013 року №205 «Про застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України - до іноземного суб'єкта господарської діяльності» Мінекономрозвитку за порушення пов'язаних з Законом України «Про зовнішньоекономічну діяльність» законів України, що встановлюють порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті, застосовано спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України - до іноземного суб'єкта господарської діяльності, зокрема, MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство).
Мінекономрозвитку звернулось до Міндоходів України з листом від 05 червня 2013 року №4122-17/19318-06 щодо розгляду питання стосовно доцільності подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України до іноземного суб'єкта господарської діяльності MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство).
Міндоходів України надіслало у відповідь лист від 27 червня 2013 року №6518/5/99-99-22-03-01-16 (вх.№06/65364-13 від 01 липня 2013 року), в якому повідомило, зокрема, про наступне:
- ТОВ «Октанта-Н» (код за ЄДРПОУ 34315539) на даний час знято з обліку Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська та взято на облік у ДПІ у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби України 02 квітня 2013 року;
- сума простроченої дебіторської заборгованості за імпортним контрактом від 01 червня 2010 року №SP-0610 укладеним із фірмою MANTEX ORGANISATION L.P. (Шотландія) становить 736,2тис.дол. США, яка була встановлена актом перевірки від 09 листопада 2012 року №4897/22-3/34315539. Зазначений акт перевірки посадовими особами товариства не підписаний, про що Лівобережною МДПІ м. Дніпропетровська складено акт від 09 листопада 2012 року №4898/22-3/34315539 про неможливість вручення для ознайомлення та підписання акта позапланової невиїзної документальної перевірки;
- на даний час товариство відсутнє по місцю реєстрації, стан товариства 9 - направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням;
- враховуючи, що на даний час ТОВ «Октанта-Н» не знаходиться за адресою реєстрації, у зв'язку з чим неможливо провести перевірку з питань дотримання вимог валютного та податкового законодавства, Міндоходів України пропонує подовжити термін дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до товариства наказом Мінекономрозвитку від 27 лютого 2013 року №208, та до іноземного контрагента MANTEX ORGANISATION L.P. (Шотландія) наказом від 27 лютого 2013 року №205.
Враховуючи вище зазначене та у зв'язку з тим, що іноземним суб'єктом господарської діяльності MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство) не усунуто порушень вимог статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», Мінекономрозвитку вважає за доцільне подовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України, а тому звернулось до суду з даним позовом.
З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши, відповідно до статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України, докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору в межах заявлених вимог, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» від 23 вересня 1994 року №185/94-ВР (з урахуванням відповідних змін; далі - Закон України №185/94) імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики.
Згідно з пунктом 5.6 Інструкції про порядок здійснення контролю за експортними, імпортними операціями, затвердженою Постановою Правління Національного банку України від 24 березня 1999 року №136 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 28 травня 1999 року за №338/3631 (з урахуванням відповідних змін; далі - Інструкція), якщо клієнт не подав банку документи, потрібні останньому для з'ясування стану розрахунків за експортною, імпортною операціями цього клієнта, то банк у довільній формі повідомляє про це податковий орган.
Пунктом 5.9 Інструкції визначено, що банк надає податковим органам інформацію про виявлені у звітному місяці факти порушень згідно з додатком 2 в разі ненадходження в законодавчо встановлені строки (або строки, визначені в висновках) виручки, товарів.
Судом встановлено те, що публічне акціонерне товариство «Банк Кредит Дніпро» надіслало до Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська повідомлення від 04 липня 2011 року №5/26-5267, від 09 серпня 2011 року №5/26-6365, від 02 вересня 2011 року №5/26-7056, від 04 жовтня 2011 року №5/26-7908, від 03 листопада 2011 року №5/26-8803, від 05 січня 2012 року №5/26-73, від 02 березня 2012 року №5/26-1900 та від 03 квітня 2012 року №5/26-2869 про порушення ТОВ «Октанта-Н» та його контрагентом MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство) строків розрахунків по операціям у сфері зовнішньоекономічної діяльності при виконанні контракту від 01 червня 2010 року №SP-0610.
Відповідно до статті 35 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» від 16 квітня 1991 року №959-XII (з урахуванням відповідних змін; далі - Закон України №959) суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності несуть відповідальність у видах та формах, передбачених статтями 33 і 37 цього Закону, іншими законами України та/або зовнішньоекономічними договорами (контрактами).
Згідно з частиною 2 статті 37 Закону України №959 центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики за порушення цього або пов'язаних з ним законів України може застосувати до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності такі спеціальні санкції, як індивідуальний режим ліцензування та тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого Указом Президента України від 31 травня 2011 року №634/2011 (далі - Положення), Мінекономрозвитку є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Мінекономрозвитку України входить до системи органів виконавчої влади і є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики економічного і соціального розвитку, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної політики, державної політики у сферах торгівлі, інтелектуальної власності, державної регіональної політики, державної політики з питань розвитку підприємництва, технічного регулювання та захисту прав споживачів, а також міжвідомчої координації з питань економічного і соціального співробітництва України з Європейським Союзом.
Згідно з абзацом 17 підпункту 14 пункту 4 Положення Мінекономрозвитку відповідно до покладених на нього завдань, застосовує до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України та іноземних суб'єктів господарської діяльності спеціальні санкції, передбачені Законом України «Про зовнішньоекономічну діяльність».
Відповідно до частини 2 статті 37 Закону України №959 санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів державної податкової та контрольно-ревізійної служб, митних, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету України, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та Національного банку України або за рішенням суду.
Як встановлено судом вище, Державна податкова служба України листом від 27 грудня 2012 року №7688/0/51-12/22-33-16 «щодо застосування спеціальних санкцій» звернулась до Мінекономрозвитку з поданням, в якому просила застосувати спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України до іноземного суб'єкта господарської діяльності MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство) за порушення статті 2 Закону України №185/94, а наказом «Про застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України - до іноземного суб'єкта господарської діяльності» від 27 лютого 2013 року №205 Мінекономрозвитку за порушення законів України, що встановлюють порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті, застосовано спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України - до іноземного суб'єкта господарської діяльності, зокрема, MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство).
Відповідно до частини 6 статті 37 Закону України №959 тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики. Після тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності або іноземні суб'єкти господарської діяльності переводяться центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики на індивідуальний режим ліцензування.
Подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду (частина 7 статті 37 Закону України №959).
Згідно з частиною 7 статті 37 Закону України №959 для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики на підставі інформації ініціатора застосування даної санкції звертається з позовною заявою до суду.
Відповідності до абзацу 2 підпункту 3.4 пункту 3 Порядку взаємодії Міністерства економіки України та Державної податкової адміністрації України з питань застосування спеціальних санкцій, затвердженого Наказом Міністерства економіки України, Державної податкової адміністрації України від 09 листопада 2006 року №340/672, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 січня 2007 року за №30/13297 на підставі отриманих матеріалів (у разі, якщо допущені порушення законодавства України не усунуто і виникає доцільність подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності) Мінекономіки готує відповідну позовну заяву до суду.
Судом встановлено, що Мінекономрозвитку звернулось до Міндоходів України з листом від 05 червня 2013 року №4122-17/19318-06 щодо розгляду питання стосовно доцільності подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України до іноземного суб'єкта господарської діяльності MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство).
У відповідь Міндоходів України надіслало лист від 27 червня 2013 року №6518/5/99-99-22-03-01-16 (вх.№06/65364-13 від 01 липня 2013 року), в якому запропоновано , зокрема, у зв'язку з тим, що іноземним суб'єктом господарської діяльності MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство) не усунуто порушень вимог статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», подовжити термін дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності , застосованої до ТОВ «Октанта -Н» наказом Мінекономрозвитку від 27 лютого 2013 року №208, та до іноземного контрагента MANTEX ORGANISATION L.P. (Шотландія) наказом від 27 лютого 2013 року №205.
Доказів усунення відповідачем порушень вимог статті 2 України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» на розгляд суду не надано.
За таких обставин суд бере до уваги доводи позивача про наявність обґрунтованих підстав для подовження судом дії застосованої до відповідача санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з частиною 9 статті 37 Закону України №959 при прийнятті рішення щодо подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суд зазначає термін, на який подовжено дію цієї санкції.
Так, судом встановлено, що наказом від 27 лютого 2013 року №205 «Про застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України - до іноземного суб'єкта господарської діяльності» Мінекономрозвитку за порушення пов'язаних із Законом України «Про зовнішньоекономічну діяльність» законів України, що встановлюють порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті, застосовано спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України - до іноземного суб'єкта господарської діяльності - MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство).
Доказів оскарження відповідачем зазначеного наказу Мінекономрозвитку та усунення іноземним суб'єктом господарської діяльності - MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство), порушень вимог Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» на розгляд суду не надано.
Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідачем не надано, тоді як Мінекономрозвитку доведено обґрунтованість заявленого позову.
Таким чином, враховуючи, зокрема, вимоги статей 2, 11, 162 Кодексу адміністративного судочинства України, наявні в матеріалах справи докази та встановлені обставини, суд дійшов висновків про обґрунтованість позовних вимог Мінекономрозвитку та про необхідність задоволення даного позову у повному обсязі шляхом подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України, застосованої до іноземного суб'єкта господарської діяльності MANTEX ORGANISATION L. P. (Сполучене Королівство) наказом Мінекономрозвитку від 27 лютого 2013 року №205 на термін до усунення MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство) порушення статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», допущеного при виконанні зовнішньоекономічного контракту від 01 червня 2010 року №SP-0610, укладеного між товариством з обмеженою відповідальністю «Октанта-Н» та MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство), а саме: до погашення простроченої заборгованості у сумі 736174,39дол.США або 5857837грн. 03коп.
Керуючись статтями 7, 9, 11, 69-72, 86, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд м. Києва
ПОСТАНОВИВ:
Позов Міністерства економічного розвитку і торгівлі України задовольнити у повному обсязі.
Подовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України, застосованої до іноземного суб'єкта господарської діяльності MANTEX ORGANISATION L. P. (Сполучене Королівство) наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27 лютого 2013 року №205 на термін до усунення MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство) порушення статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», допущеного при виконанні зовнішньоекономічного контракту від 01 червня 2010 року №SP-0610, укладеного між товариством з обмеженою відповідальністю «Октанта-Н» та MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство), а саме: до погашення простроченої заборгованості у сумі 736174,39дол.США або 5857837грн. 03коп.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя (підпис) О.В. Пісоцька
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2014 |
Оприлюднено | 13.03.2014 |
Номер документу | 37586928 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Пісоцька О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні