ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ЗАПОРІЗЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
вул.
Кремлівська, 65-В, м. Запоріжжя, 69041, тел.286-50-15,
inbox@adm.zp.court.gov.ua
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 травня 2009р.
Справа № 2а-1801/09/0870
За позовом: Прокурора Ленінського району м. Запоріжжя
(69000, м. Запоріжжя,
вул. Добролюбова, 14) в інтересах
держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції
у спірних правовідносинах - Державної податкової інспекції у Ленінському
районі м. Запоріжжя (69096, м. Запоріжжя,
вул. Бородінська, 1-А )
до: Товариства
з обмеженою відповідальністю «Раскат» (69121, м. Запоріжжя, вул. Маршала
Чуйкова, 39/34)
про стягнення 114715,28 грн. податкової заборгованості
У
складі головуючого судді Нечипуренко О.М.
секретар судового засідання Младенов О.П.
за участі представників сторін:
від прокуратури -
ОСОБА_1.
(посвідчення НОМЕР_1 від 29.10.08р.)
від позивача - ОСОБА_2. (дов. НОМЕР_2 від 13.01.09р.)
- ОСОБА_3. (дов.
НОМЕР_3 від 10.11.08р.)
від відповідача - не прибув
Прокурор Ленінського району м. Запоріжжя звернувся до
суду в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати
відповідні функції у спірних правовідносинах - Державної податкової інспекції у
Ленінському районі м. Запоріжжя з
адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Раскат»»
про стягнення 114715,28 грн.
Позивач просить задовольнити його вимоги у повному
обсязі та стягнути 114715,28 грн. податкового боргу, у тому числі
податку на додану вартість -
310,81 грн., комунального податку -
95,20 грн., земельного податку - 113087,99 грн., податку з власників наземних транспортних засобів - 1198,00 грн. та збору за
забруднення навколишнього природного середовища - 23,38 грн.
11.03.2009р. Запорізьким окружним
адміністративним судом, на підставі ст. ст. 104-107 КАС України, відкрито
провадження у адміністративній справі № 2а-1801/09/0870 та призначено судове
засідання на 20.04.2009р. У зв'язку з тим, що 20.04.2009р. проголошено
загальнодержавним вихідним днем, судове засідання перенесено на 27.04.2009р. За письмовим
клопотанням позивача у судовому засіданні 27.04.2009 року, провадження у справі
зупинено до терміну встановленого судом - 25.05.2009р. Ухвалою суду від
28.04.2009 р. провадження у справі поновлено з 25.05.2009р. та призначено до
судового розгляду на 25.05.2009р.
У відповідності до ст.41 КАС України під час судового
розгляду адміністративної справи здійснювалось повне фіксування судового
засідання за допомогою технічних засобів, а саме: комплексом «Камертон».
У судовому засіданні 25.05.2009р., судом, відповідно до
ст.160 КАС України, проголошено вступну та резолютивну частини постанови та
оголошено про час виготовлення постанови у повному обсязі.
Позивач та прокурор підтримали заявлені позовні вимоги
та просять стягнути з відповідача суму самостійно узгоджених податкових
зобов'язань з податку на додану вартість
- 310,81 грн., з комунального
податку - 95,20 грн., з земельного податку - 113087,99 грн., з податку з власників наземних транспортних засобів -
1198,00 грн. та зі збору за забруднення навколишнього природного середовища -
23,38 грн.
Відповідач належним чином сповіщений про день і час
розгляду справи у судове засідання не прибув, про причини неявки суду не
повідомив, відзиву та витребуваних судом документів не надав.
До того ж, надані позивачем матеріали свідчать про те,
що неявка відповідача не перешкоджає вирішенню спору, отже справу вирішено на
підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши
матеріали справи, вислухавши пояснення представників позивача та прокурора,
суд
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю “Раскат» зареєстровано відділом реєстрації та єдиного реєстру Ленінської районної державної
адміністрації Запорізької міської Ради 25.03.2004р., про що видано відповідне
свідоцтво про державну реєстрацію.
ТОВ «Раскат» є платником податків та перебуває на обліку
у ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя.
Як свідчать матеріали справи, відповідач має податковий
борг перед бюджетом у розмірі 114715,28 грн., у тому числі :
податку на додану вартість - 310,81 грн.,
комунального податку - 95,20 грн.,
земельного податку - 113087,99 грн.,
податку з
власників наземних транспортних
засобів - 1198,00 грн. та
збору за забруднення навколишнього природного середовища
- 23,38 грн.
Податковий борг виник у відповідача у зв'язку із
несплатою ним самостійно узгоджених
податкових зобов'язань, шляхом подання до ДПІ податкових декларації з податку на додану вартість та
розрахунків з комунального податку,
земельного податку, податку з власників транспортних засобів та зі збору
за забруднення навколишнього природного середовища.
З метою погашення податкового боргу позивачем направлено
товариству з обмеженою відповідальністю “Раскат” першу податкову вимогу № 1/942
від 05.07.2007р., яку було надіслано поштою та отримано особисто уповноваженою
особою відповідача, згідно підпису на повідомленні про вручення поштового листа
та другу податкову вимогу № 2/1145 від 23.08.2007р., яку було надіслано поштою
та отримано особисто уповноваженою особою відповідача, згідно підпису на
повідомленні про вручення поштового листа.
У зв'язку з несплатою відповідачем суми податкового
боргу в розмірі 114715,28 грн. позивач вимушений звернутися із позовом до суду.
Дослідивши
матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, оцінивши надані
представником позивача докази, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають
задоволенню у повному обсязі з наступних
підстав.
Відповідно до п.3, 8 ст. 10 Закону України від
04.12.1990р. № 509-ХІІ “Про державну податкову службу в Україні” державні
податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах,
міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції контролюють своєчасність
подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових
декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків,
інших платежів, а також перевіряють
достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів
оподаткування і обчислення податків, інших платежів. Проводять перевірки фактів
приховування і заниження сум податків, інших платежів.
Контроль за правильністю та своєчасністю справляння
податків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюють органи, перелік яких
визначено у ст. 2 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181 “Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами”. Відповідно до цього Закону контролюючим органом є:
Податкові органи - щодо справляння податків і зборів
(обов'язкових платежів), які направляються до бюджетів та державних цільових
фондів.
Крім цього, п.п.10.1.1 п.10.1 ст.10 Закону України “Про порядок погашення
зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”
встановлено, що податковий орган здійснює погашення податкового боргу,
по-перше, шляхом стягнення коштів, а за їх недостатності - шляхом продажу інших
активів платника.
Податкове зобов'язання та податковий борг згідно
п.п.1.2., 1.3 ст.1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників
податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” є зобов'язання
платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну
суму коштів самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в
адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк,
або у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Відповідно до п.п.4.1.1 п.4.1. ст.4 цього Закону платник
податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання.
Згідно п.п.1.11 ст.1 Закону України “Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами” податкова декларація,
розрахунок (далі - податкова
декларація) - документ,
що подається платником
податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством,
на підставі якого здійснюється нарахування
та/або сплата податку, збору
(обов'язкового платежу).
Тобто, до податкових розрахунків земельного, комунального
податку, податку з власників транспортних засобів та до податкового розрахунку
зі збору за забруднення навколишнього природного середовища, поданих
відповідачем до податкового органу, застосовуються положення Закону України
“Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та
державними цільовими фондами” щодо податкових декларацій.
Пункт 5.1 вищеназваного Закону зазначає, що податкове
зобов'язання, самостійне визначене платником податків у податковій декларації,
вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене
податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в
адміністративному або судовому порядку.
Згідно п.5.4 Закону України “Про порядок погашення
зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”
узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у
строки, визначені цією статтею,
визнається сумою податкового боргу платника податків.
Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України “Про
порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами” активами платника податків є кошти, матеріальні та
нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом
власності або повного господарського відання.
Відповідно до пункту 5 статті 48 Закону України “Про
власність”, положення щодо захисту права власності поширюються також на особу,
яка хоч і не є власником, але володіє майном на праві повного господарського
відання.
Стаття 41 Конституції України встановлює застереження,
що ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної
власності є непорушним. Примусове відчуження об'єктів права приватної власності
може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на
підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього і повного
відшкодування їх вартості. Конфіскація майна може бути застосована виключно за
рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом.
Згідно п.п.3.1.1. п.3.1.ст.3 Закону України “Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами” активи платника податків можуть бути примусово стягнені в
рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших
випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми
задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних
зобов'язань забезпечення боргу. У разі, якщо такого платника податків визнано
банкрутом, черговість задоволення претензій кредиторів визначається
законодавством про банкрутство.
За результатом розгляду спору, суд приходить до
висновку, що позовні вимоги Прокурора Ленінського району м. Запоріжжя в
інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати
відповідні функції у спірних правовідносинах - Державної податкової інспекції у
Ленінському районі м. Запоріжжя про
стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Раскат»» 114715,28 грн. є
обґрунтованими та такими, що підлягають
задоволенню.
Відповідно до вимог ст. 94, 98, пункту 3 Розділу VII
“Прикінцеві та перехідні положення” КАС України у справах, в яких позивачем є
суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові
витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст.
94, 158, 160, 162, 163, 167 КАС
України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
1. Позов Прокурора Ленінського району м.
Запоріжжя в інтересах держави в особі
органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних
правовідносинах - Д ержавної податкової інспекції у Ленінському районі м.
Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю «Раскат» про стягнення
114715,28 грн. податкової заборгованості, задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з
обмеженою відповідальністю «Раскат»
(69121, м. Запоріжжя,
вул. Маршала Чуйкова, 39/34, код 13606655) податковий борг у розмірі
114715,28 грн (сто чотирнадцять
тисяч сімсот п'ятнадцять грн. 28 коп), в тому числі 310,81 грн. -
заборгованість по сплаті податку на додану вартість, 95,20 грн. -
заборгованість по сплаті комунального податку, 1198,00 грн.- заборгованість по
сплаті податку з власників наземних транспортних засобів та 113087,99 грн. -
заборгованість по сплаті земельному податку, на користь Державного бюджету
Ленінського району м. Запоріжжя. Видати виконавчий лист.
Постанова суду
першої інстанції, якщо інше не
встановлено КАС України, набирає
законної сили після закінчення строку
подання заяви про апеляційне оскарження,
встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Заява про апеляційне
оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом
десяти днів з дня її проголошення, а в
разі складення постанови
у повному обсязі
відповідно до статті 160 цього
Кодексу - з дня
складення в повному
обсязі. Апеляційна скарга на
постанову суду першої інстанції
подається протягом двадцяти днів
після подання заяви
про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне
оскарження чи апеляційна скарга, подані після
закінчення строків, встановлених
цією статтею, залишаються без
розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка їх подала, не
знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.
Постанова в повному обсязі у
відповідності до вимог ст. 160 КАС України оформлена і підписана 28.05.2009р.
Суддя
О.М. Нечипуренко
29.05.2009 року постанова
не набрала законної сили.
Суддя О.М.
Нечипуренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2009 |
Оприлюднено | 05.06.2009 |
Номер документу | 3758789 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні