ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/382/14-a
03 березня 2014 року
Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Мандзія О.П.
при секретарі Бойко Н.Б.
за участю:
представників позивача Горуна В.З.
представника відповідача Макух Г.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Тернополі справу за адміністративним позовом Державної фінансової інспекції в Тернопільській області до Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Тернопільської міської ради про зобов'язання виконати пункт 3 вимог від 11.11.2013 року №19-17-13-14/1967, -
ВСТАНОВИВ:
Державна фінансова інспекція в Тернопільській області (надалі - позивач, ДФІ в Тернопільській області) звернувся до суду з адміністративним позовом до Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Тернопільської міської ради (надалі - відповідач, ТЗОШ І-ІІІ ступенів №2, школа) про зобов'язання виконати пункт 3 вимог від 11.11.2013 року №19-17-13-14/1967.
Позовні вимоги вмотивовано тим, що ДФІ в Тернопільській області проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Тернопільської міської ради за період з 01.11.2007 по 31.08.2013 за результатами якої складено акт від 30.10.2013 року №17-22/264 та встановлено порушення вимог чинного законодавства. ДФІ в Тернопільській області 11.11.2013 направлено на адресу відповідача вимогу №19-17-13-14/1967 "Про усунення порушень законодавства, виявлених ревізією", пунктами якої зобов'язано стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 кошти в сумі 8743,98 грн.
Оскільки, отримані вимоги від 11.01 2013 року про усунення порушень законодавства, виявлених ревізією відповідачем не виконано, позивач звернувся до суду про зобов'язання виконати дані вимоги.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав, з мотивів, надавши відповідні розрахунки сум недоотриманих коштів.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав. У наданих письмових запереченнях посилається на те, що ОСОБА_3 було направлено претензії, вимоги та розрахунки відшкодування збитків згідно акту ревізії на суму 8743,98 грн. для подальшого перерахування в дохід бюджету. Зокрема, школою підготовлена позовна заява майнового спору для подання в господарський суд Тернопільської області.
Заслухавши в судовому засіданні представників позивача та відповідача, оцінивши представлені у справі докази у їх сукупності, на підставі чинного законодавства судом встановлені наступні обставини.
Як слідує з матеріалів справи, на виконання плану контрольно-ревізійної роботи ДФІ в Тернопільській області на ІІІ квартал 2013 року проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Тернопільської міської ради за період з 01.11.2007 року по 31.08.2013 року, за результатами якої складено акт від 30.10.2013 року № 17-22/264 (а.с. 8-9).
Ревізією встановлено та підтверджено відповідачем, що укладеного Тернопільською ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 договору безоплатного користування нежитлових приміщень від 01.09.2007 №557 із додатками, частиною приміщення школи площею 43,2 кв.м. для організації харчування учнів безкоштовно користувався з листопада по червень 2010 року фізична особа - підприємець ОСОБА_3
Відповідно до п.3.6 вищевказаного договору користувач - ФОП ОСОБА_3 зобов'язувався сплачувати фактичні видатки за користування комунальними послугами (водою, каналізацією, газом, електроенергією) без обумовлення відшкодування послуг із теплопостачанням, чим порушено п.1 Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального майна, затвердженої рішенням сесії Тернопільської міської ради від 07.03.2007 №5/7/22, п.11 Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої постановою кабінету Міністрів України від 04.10.1995 №786.
В порушення п.п.20, 22 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 із змінами (далі Порядок №228), видатки на опалення приміщення, що займав ФОП ОСОБА_3, протягом листопада 2007 року - квітня 2010 року покрито Школою в сумі 8743,98 грн. (листопад - грудень 2007 року - 611,66 грн., 2008 рік - 2068,51 грн., 2009 рік - 3561,68 грн., січень - квітень 2010 року - 2502,15 грн.)
Внаслідок допущеного порушення, Тернопільській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №2 Тернопільської міської ради завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 8743,98 грн.
У зв'язку з виявленим порушенням, позивачу були пред'явлені вимоги від 11.11.2013 року №19-17-13-14/1967, пунктом 3 яких відповідача зобов'язано у встановленому законом (судовому) порядку стягнути кошти в сумі 8743,98 грн. з фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 які перерахувати до міського бюджету (код бюджетної класифікації доходів 21080500 «Інші надходження», рахунок 31411535700002). В разі пропуску строків позовної давності стягнути з соіб, винних у здійсненні школою даних видатків, шкоду у порядку та розмірі, встановленому ст.ст.130-136 Кодексу законів про працю України (а.с. 10-11).
На час розгляду справи, вимоги ДФІ в Тернопільській області до Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Тернопільської міської ради не виконано.
При вирішенні позовних вимог суд виходить з наступного.
Згідно п.20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ №228 під час визначення обсягів видатків бюджету та/або надання кредитів з бюджету розпорядників нижчого рівня головні розпорядники повинні враховувати об'єктивну потребу в коштах кожної установи, виходячи з її основних виробничих показників і контингентів, які встановлюються для установ (кількість класів, учнів у школах, ліжок у лікарнях, дітей у дошкільних закладах тощо), обсягу виконуваної роботи, штатної чисельності, необхідності погашення дебіторської і кредиторської заборгованості та реалізації окремих програм і намічених заходів щодо скорочення витрат у плановому періоді.
Обов'язковим є виконання вимоги щодо першочергового забезпечення бюджетними коштами видатків на оплату праці з нарахуваннями, виплату стипендії, а також на господарське утримання установ. Під час визначення видатків у проектах кошторисів установи повинен забезпечуватися суворий режим економії коштів і матеріальних цінностей. До кошторисів можуть включатися тільки видатки, передбачені законодавством, необхідність яких обумовлена характером діяльності установи. Видатки на придбання обладнання, капітальний ремонт приміщень тощо, які не є першочерговими, можуть передбачатися лише за умови забезпечення коштами невідкладних витрат та відсутності заборгованості.
Показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету, що включаються до проекту кошторису, повинні бути обґрунтовані відповідними розрахунками за кожним кодом економічної класифікації видатків або класифікації кредитування бюджету і деталізовані за видами та кількістю товарів (робіт, послуг) із зазначенням вартості за одиницю (п.22 Порядку №228).
Суми недотриманої плати від видатків на опалення приміщення Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Тернопільської міської ради підтверджується розрахунком фактичних витрат на опалення приміщення, орендоване ФОП ОСОБА_3 (а.с.17).
З наведених обставин на норм чинного законодавства суд приходить до висновку, що в порушення вимог п.20, 22 Порядку №228, Тернопільською ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 протягом листопада 2007 - квітня 2010 покрито видатки на опалення приміщення, що займає ОСОБА_3 в сумі 8743,98 грн. Вказане призвело до включення недостовірних даних до проектів кошторисів (бюджетних запитів), затвердження необґрунтованих бюджетних асигнувань та оплати цих видатків за рахунок коштів школи.
Вимоги ДФІ в Тернопільській області від 11.11.2013 року №19-17-13-14/1967 у встановленому порядку не оскаржені, недоотримані Тернопільською ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 кошти в розмірі 8743,98 грн. від ФОП ОСОБА_3 у встановленому законом порядку не повернені.
Дії представників відповідача щодо направлення ОСОБА_3 претензій, вимог та розрахунків відшкодування збитків, суд вважає недостатніми, вказані дії не звільняють Тернопільську ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 від зобов'язання виконати пункт 3 вимог від 11.11.2013 року №19-17-13-14/1967.
Відповідно до ст.15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Статтею 10 Закону № 2939-ХІІ передбачено, органи державного фінансового контролю мають право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
В судовому засіданні доведено, що вимоги позивача від 11.11.2013 року "Про усунення порушень законодавства, виявлених ревізією" є законними, обґрунтованими, а тому підлягають виконанню відповідачем.
З урахуванням наведено, суд приходить до висновку, що позов ДФІ в Тернопільській області є підставним, ґрунтується на вимогах чинного законодавства, не спростований належним чином відповідачем, а тому підлягає до задоволення.
Керуючись ст.ст. 2, 70, 71, 86, 158, 160-163, КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Зобов'язати Тернопільську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №2 Тернопільської міської ради Тернопільської області (код 14034209) виконати пункт 3 вимог від 11.11.2013 року №19-17-13-14/1967, а саме: в установленому законом (судовому) порядку стягнути кошти в сумі 8743,98 грн. з фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 які перерахувати до міського бюджету (код бюджетної класифікації доходів 21080500 «Інші надходження», р/р 31411535700002). В разі пропуску строків позовної давності стягнути з осіб, які допустили порушення, шкоду у порядку та розмірі, встановленому ст.ст.130-136 Кодексу законів про працю України.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
/Постанова складена в повному обсязі та підписана 0 7 березня 2014 року/
Головуючий суддя Мандзій О.П.
копія вірна
Суддя Мандзій О.П.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2014 |
Оприлюднено | 14.03.2014 |
Номер документу | 37590788 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мандзій О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні