Постанова
від 03.03.2014 по справі 819/382/14-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/382/14-a

03 березня 2014 року

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Мандзія О.П.

при секретарі Бойко Н.Б.

за участю:

представників позивача Горуна В.З.

представника відповідача Макух Г.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Тернополі справу за адміністративним позовом Державної фінансової інспекції в Тернопільській області до Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Тернопільської міської ради про зобов'язання виконати пункт 3 вимог від 11.11.2013 року №19-17-13-14/1967, -

ВСТАНОВИВ:

Державна фінансова інспекція в Тернопільській області (надалі - позивач, ДФІ в Тернопільській області) звернувся до суду з адміністративним позовом до Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Тернопільської міської ради (надалі - відповідач, ТЗОШ І-ІІІ ступенів №2, школа) про зобов'язання виконати пункт 3 вимог від 11.11.2013 року №19-17-13-14/1967.

Позовні вимоги вмотивовано тим, що ДФІ в Тернопільській області проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Тернопільської міської ради за період з 01.11.2007 по 31.08.2013 за результатами якої складено акт від 30.10.2013 року №17-22/264 та встановлено порушення вимог чинного законодавства. ДФІ в Тернопільській області 11.11.2013 направлено на адресу відповідача вимогу №19-17-13-14/1967 "Про усунення порушень законодавства, виявлених ревізією", пунктами якої зобов'язано стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 кошти в сумі 8743,98 грн.

Оскільки, отримані вимоги від 11.01 2013 року про усунення порушень законодавства, виявлених ревізією відповідачем не виконано, позивач звернувся до суду про зобов'язання виконати дані вимоги.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав, з мотивів, надавши відповідні розрахунки сум недоотриманих коштів.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав. У наданих письмових запереченнях посилається на те, що ОСОБА_3 було направлено претензії, вимоги та розрахунки відшкодування збитків згідно акту ревізії на суму 8743,98 грн. для подальшого перерахування в дохід бюджету. Зокрема, школою підготовлена позовна заява майнового спору для подання в господарський суд Тернопільської області.

Заслухавши в судовому засіданні представників позивача та відповідача, оцінивши представлені у справі докази у їх сукупності, на підставі чинного законодавства судом встановлені наступні обставини.

Як слідує з матеріалів справи, на виконання плану контрольно-ревізійної роботи ДФІ в Тернопільській області на ІІІ квартал 2013 року проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Тернопільської міської ради за період з 01.11.2007 року по 31.08.2013 року, за результатами якої складено акт від 30.10.2013 року № 17-22/264 (а.с. 8-9).

Ревізією встановлено та підтверджено відповідачем, що укладеного Тернопільською ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 договору безоплатного користування нежитлових приміщень від 01.09.2007 №557 із додатками, частиною приміщення школи площею 43,2 кв.м. для організації харчування учнів безкоштовно користувався з листопада по червень 2010 року фізична особа - підприємець ОСОБА_3

Відповідно до п.3.6 вищевказаного договору користувач - ФОП ОСОБА_3 зобов'язувався сплачувати фактичні видатки за користування комунальними послугами (водою, каналізацією, газом, електроенергією) без обумовлення відшкодування послуг із теплопостачанням, чим порушено п.1 Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального майна, затвердженої рішенням сесії Тернопільської міської ради від 07.03.2007 №5/7/22, п.11 Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої постановою кабінету Міністрів України від 04.10.1995 №786.

В порушення п.п.20, 22 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 із змінами (далі Порядок №228), видатки на опалення приміщення, що займав ФОП ОСОБА_3, протягом листопада 2007 року - квітня 2010 року покрито Школою в сумі 8743,98 грн. (листопад - грудень 2007 року - 611,66 грн., 2008 рік - 2068,51 грн., 2009 рік - 3561,68 грн., січень - квітень 2010 року - 2502,15 грн.)

Внаслідок допущеного порушення, Тернопільській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №2 Тернопільської міської ради завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 8743,98 грн.

У зв'язку з виявленим порушенням, позивачу були пред'явлені вимоги від 11.11.2013 року №19-17-13-14/1967, пунктом 3 яких відповідача зобов'язано у встановленому законом (судовому) порядку стягнути кошти в сумі 8743,98 грн. з фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 які перерахувати до міського бюджету (код бюджетної класифікації доходів 21080500 «Інші надходження», рахунок 31411535700002). В разі пропуску строків позовної давності стягнути з соіб, винних у здійсненні школою даних видатків, шкоду у порядку та розмірі, встановленому ст.ст.130-136 Кодексу законів про працю України (а.с. 10-11).

На час розгляду справи, вимоги ДФІ в Тернопільській області до Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Тернопільської міської ради не виконано.

При вирішенні позовних вимог суд виходить з наступного.

Згідно п.20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ №228 під час визначення обсягів видатків бюджету та/або надання кредитів з бюджету розпорядників нижчого рівня головні розпорядники повинні враховувати об'єктивну потребу в коштах кожної установи, виходячи з її основних виробничих показників і контингентів, які встановлюються для установ (кількість класів, учнів у школах, ліжок у лікарнях, дітей у дошкільних закладах тощо), обсягу виконуваної роботи, штатної чисельності, необхідності погашення дебіторської і кредиторської заборгованості та реалізації окремих програм і намічених заходів щодо скорочення витрат у плановому періоді.

Обов'язковим є виконання вимоги щодо першочергового забезпечення бюджетними коштами видатків на оплату праці з нарахуваннями, виплату стипендії, а також на господарське утримання установ. Під час визначення видатків у проектах кошторисів установи повинен забезпечуватися суворий режим економії коштів і матеріальних цінностей. До кошторисів можуть включатися тільки видатки, передбачені законодавством, необхідність яких обумовлена характером діяльності установи. Видатки на придбання обладнання, капітальний ремонт приміщень тощо, які не є першочерговими, можуть передбачатися лише за умови забезпечення коштами невідкладних витрат та відсутності заборгованості.

Показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету, що включаються до проекту кошторису, повинні бути обґрунтовані відповідними розрахунками за кожним кодом економічної класифікації видатків або класифікації кредитування бюджету і деталізовані за видами та кількістю товарів (робіт, послуг) із зазначенням вартості за одиницю (п.22 Порядку №228).

Суми недотриманої плати від видатків на опалення приміщення Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Тернопільської міської ради підтверджується розрахунком фактичних витрат на опалення приміщення, орендоване ФОП ОСОБА_3 (а.с.17).

З наведених обставин на норм чинного законодавства суд приходить до висновку, що в порушення вимог п.20, 22 Порядку №228, Тернопільською ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 протягом листопада 2007 - квітня 2010 покрито видатки на опалення приміщення, що займає ОСОБА_3 в сумі 8743,98 грн. Вказане призвело до включення недостовірних даних до проектів кошторисів (бюджетних запитів), затвердження необґрунтованих бюджетних асигнувань та оплати цих видатків за рахунок коштів школи.

Вимоги ДФІ в Тернопільській області від 11.11.2013 року №19-17-13-14/1967 у встановленому порядку не оскаржені, недоотримані Тернопільською ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 кошти в розмірі 8743,98 грн. від ФОП ОСОБА_3 у встановленому законом порядку не повернені.

Дії представників відповідача щодо направлення ОСОБА_3 претензій, вимог та розрахунків відшкодування збитків, суд вважає недостатніми, вказані дії не звільняють Тернопільську ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 від зобов'язання виконати пункт 3 вимог від 11.11.2013 року №19-17-13-14/1967.

Відповідно до ст.15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.

Статтею 10 Закону № 2939-ХІІ передбачено, органи державного фінансового контролю мають право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

В судовому засіданні доведено, що вимоги позивача від 11.11.2013 року "Про усунення порушень законодавства, виявлених ревізією" є законними, обґрунтованими, а тому підлягають виконанню відповідачем.

З урахуванням наведено, суд приходить до висновку, що позов ДФІ в Тернопільській області є підставним, ґрунтується на вимогах чинного законодавства, не спростований належним чином відповідачем, а тому підлягає до задоволення.

Керуючись ст.ст. 2, 70, 71, 86, 158, 160-163, КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Зобов'язати Тернопільську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №2 Тернопільської міської ради Тернопільської області (код 14034209) виконати пункт 3 вимог від 11.11.2013 року №19-17-13-14/1967, а саме: в установленому законом (судовому) порядку стягнути кошти в сумі 8743,98 грн. з фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 які перерахувати до міського бюджету (код бюджетної класифікації доходів 21080500 «Інші надходження», р/р 31411535700002). В разі пропуску строків позовної давності стягнути з осіб, які допустили порушення, шкоду у порядку та розмірі, встановленому ст.ст.130-136 Кодексу законів про працю України.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

/Постанова складена в повному обсязі та підписана 0 7 березня 2014 року/

Головуючий суддя Мандзій О.П.

копія вірна

Суддя Мандзій О.П.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2014
Оприлюднено14.03.2014
Номер документу37590788
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/382/14-а

Постанова від 03.03.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні