Ухвала
від 04.03.2014 по справі 820/12815/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 березня 2014 р.Справа № 820/12815/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Зеленського В.В.

Суддів: П'янової Я.В. , Чалого І.С.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 27.01.2014р. по справі № 820/12815/13-а

за позовом Приватного підприємства "Донком"

до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, третя особа Акціонерна компанія "Харківобленерго"

про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИЛА:

11.12.2013 року позивач, Приватне підприємство "Донком", звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області,третя особа - Акціонерна компанія "Харківобленерго", в якому, з урахуванням уточнень, просив визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення виїзної позапланової документальної перевірки ПП "Донком", результати якої викладено в акті № 1616/20-30-22-01/33817335 від 28.11.2013 року "Про результати проведення позапланової виїзної перевірки ПП "Донком" (код ЄДРПОУ 33817335) щодо документального підтвердження господарських відносин, їх реальності та повноти відображення в обліку із ТОВ "Інноваційний комерційний центр" (код ЄДРПОУ 35391720) за період жовтень 2012 року"; визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення виїзної позапланової документальної перевірки ПП "Донком", результати якої викладено в акті № 1616/20-30-22-01/33817335 від 28.11.2013 року "Про результати проведення позапланової виїзної перевірки ПП "Донком" (код ЄДРПОУ 33817335) щодо документального підтвердження господарських відносин, їх реальності та повноти відображення в обліку із ТОВ "Інноваційний комерційний центр" (код ЄДРПОУ 35391720) за період жовтень 2012 року" висновку про відсутність документального підтвердження реальності здійснення господарських відносин з постачальником ТОВ "Інноваційний комерційний центр" за жовтень 2012 року на загальну суму 6983493,44 грн., у тому числі ПДВ 1163915,57 грн., їх вид, обсяг, якість та розрахунки, а також про відсутність документального підтвердження реальності здійснення господарських відносин з покупцем АК "Харківобленерго" за листопад 2012 року на загальну суму 6983493,44 грн. у тому числі ПДВ 1163915,57 грн., їх вид, обсяг, якість та розрахунки; визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо внесення в Інформаційну систему Міністерства доходів і зборів України "Податковий блок" висновків акту перевірки № 1616/20-30-22-01/33817335 від 28.11.2013 року "Про результати проведення позапланової виїзної перевірки ПП "Донком" (код ЄДРПОУ 33817335) щодо документального підтвердження господарських відносин, їх реальності та повноти відображення в обліку із ТОВ "Інноваційний комерційний центр" (код ЄДРПОУ 35391720) за період жовтень 2012 року"; зобов'язати Державну податкову інспекцію у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області вчинити дії щодо вилучення в Інформаційної систему Міністерства доходів і зборів України "Податковий блок" відомостей, внесених на підставі акту перевірки № 1616/20-30-22-01/33817335 від 28.11.2013 року "Про результати проведення позапланової виїзної перевірки ПП "Донком" (код ЄДРПОУ 33817335) щодо документального підтвердження господарських відносин, їх реальності та повноти відображення в обліку із ТОВ "Інноваційний комерційний центр" (код ЄДРПОУ 35391720) за період жовтень 2012 року" та відновити в Інформаційній системі Міністерства доходів і зборів України "Податковий блок" дані, задекларовані Приватним підприємством "Донком" щодо податкових зобов'язань та податкового кредиту у податкових деклараціях з податку на додану вартість за жовтень, листопад 2012 року.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 27.01.14 року адміністративний позов Приватного підприємства "Донком" до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, третя особа - Акціонерна компанія "Харківобленерго", про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - задоволено у повному обсязі.

Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення виїзної позапланової документальної перевірки ПП "Донком", результати якої викладено в акті № 1616/20-30-22-01/33817335 від 28.11.2013 року "Про результати проведення позапланової виїзної перевірки ПП "Донком" (код ЄДРПОУ 33817335) щодо документального підтвердження господарських відносин, їх реальності та повноти відображення в обліку із ТОВ "Інноваційний комерційний центр" (код ЄДРПОУ 35391720) за період жовтень 2012 року".

Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення виїзної позапланової документальної перевірки ПП "Донком", результати якої викладено в акті № 1616/20-30-22-01/33817335 від 28.11.2013 року "Про результати проведення позапланової виїзної перевірки ПП "Донком" (код ЄДРПОУ 33817335) щодо документального підтвердження господарських відносин, їх реальності та повноти відображення в обліку із ТОВ "Інноваційний комерційний центр" (код ЄДРПОУ 35391720) за період жовтень 2012 року" висновку про відсутність документального підтвердження реальності здійснення господарських відносин з постачальником ТОВ "Інноваційний комерційний центр" за жовтень 2012 року на загальну суму 6983493,44 грн., у тому числі ПДВ 1163915,57 грн., їх вид, обсяг, якість та розрахунки, а також про відсутність документального підтвердження реальності здійснення господарських відносин з покупцем АК "Харківобленерго" за листопад 2012 року на загальну суму 6983493,44 грн. у тому числі ПДВ 1163915,57 грн., їх вид, обсяг, якість та розрахунки.

Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо внесення в Інформаційну систему Міністерства доходів і зборів України "Податковий блок" висновків акту перевірки № 1616/20-30-22-01/33817335 від 28.11.2013 року "Про результати проведення позапланової виїзної перевірки ПП "Донком" (код ЄДРПОУ 33817335) щодо документального підтвердження господарських відносин, їх реальності та повноти відображення в обліку із ТОВ "Інноваційний комерційний центр" (код ЄДРПОУ 35391720) за період жовтень 2012 року".

Зобов'язано Державну податкову інспекцію у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області вчинити дії щодо вилучення в Інформаційної систему Міністерства доходів іі зборів України "Податковий блок" відомостей, внесених на підставі акту перевірки № 1616/20-30-22-01/33817335 від 28.11.2013 року "Про результати проведення позапланової виїзної перевірки ПП "Донком" (код ЄДРПОУ 33817335) щодо документального підтвердження господарських відносин, їх реальності та повноти відображення в обліку із ТОВ "Інноваційний комерційний центр" (код ЄДРПОУ 35391720) за період жовтень 2012 року" та відновити в Інформаційній системі Міністерства доходів і зборів України "Податковий блок" дані, задекларовані Приватним підприємством "Донком" щодо податкових зобов'язань та податкового кредиту у податкових деклараціях з податку на додану вартість за жовтень, листопад 2012 року.

Відповідач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначив, що постанову винесено з порушенням норм процесуального та матеріального права.

Відповідно до ст. 197 КАС України дана справа розглядається в порядку письмового провадження.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі наказу начальника Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області № 960 від 22.11.2013 року "Про проведення документальної виїзної позапланової перевірки Приватного підприємства "Донком" відповідачем було проведено позапланову виїзну перевірку Приватного підприємства „Донком" щодо документального підтвердження господарських відносин, їх реальності та повноти відображення в обліку із ТОВ „Інноваційний комерційний центр" за період жовтень 2012 року, результати якої оформлені актом №1616/20-30-22-01/33817335 від 28.11.2013 року.

Перевіркою встановлено порушення Приватним підприємством "Донком" п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188, п.198.1, п.198.2, 198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI, зі змінами та доповненнями, внаслідок чого на думку відповідача позивачем документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин з постачальником ТОВ «Інноваційний комерційний центр» за жовтень 2012 року (до податкового кредиту згідно наданих декларацій з податку на додану вартість віднесено у листопаді 2012 року) на загальну суму 6983493,44 грн., у тому числі ПДВ 1163915,57 грн., їх вид, обсяг, якість та розрахунки, а також позивачем документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин з покупцем АК „Харківобленерго" за листопад 2012 року на загальну суму 6983493,44 грн., у тому числі ПДВ 1163915,57 грн., їх вид, обсяг, якість та розрахунки.

Не погодившись із вищезазначеним актом відповідача, позивач для захисту своїх прав звернувся до суду з адміністративним позовом.

Приймаючи рішення про задоволення позову, суд першої інстанції виходив з того, що існує невідповідність дій відповідача дійсним обставинам справи та вимогам діючого законодавства, а отже позовні вимоги Приватного підприємства "Донком" є обґрунтованим та таким, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов висновку про необхідність захисту прав позивача.

Колегія суддів погоджується з даним висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Порядок дій органів державної податкової служби України під час реалізації владної управлінської функції - контролю за правильністю та повнотою справляння податкових зобов'язань, станом на момент виникнення спірних правовідносин був визначений Податковим кодексом України.

Пунктом 78.4. ст. 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Колегія суддів зазначає, що наказом №960 від 22.11.2013 року начальнику управління податкового аудиту Сердюку С.М. було доручено організувати проведення документальної виїзної позапланової перевірки ПП "Донком" лише з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ „Інноваційний комерційний центр" за період жовтень 2012 року, а тому відповідач не мав права проводити перевірку ПП "Донком" за листопад 2012 року по взаємовідносинам з іншим контрагентом підприємства - АК "Харківобленерго".

У відповідності до п. п. 78.1.1 п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Колегія суддів зазначає, що контролюючим органом на адресу ПП "Донком" були направлені запити про надання пояснень та їх документального підтвердження №6541/10/20-30-22-05 від 13.11.2013 року та №7619/10/20-30-22-01-22 від 27.11.2013 року по взаємовідносинам з ТОВ „Інноваційний комерційний центр".

Позивачем на вказані запити були надані Державній податковій інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області відповіді №21/11-01 від 21.11.2013 року та №27/11-01 від 27.11.2013 року, які були отримані Відповідачем 21.11.2013 року та 28.11.2013 року відповідно. У вказаних відповідях позивачем було надано пояснення по взаємовідносинам підприємства з ТОВ „Інноваційний комерційний центр", а також документи, які підтверджують реальність здійснених господарських операцій.

Також колегія суддів, враховуючи вищевикладене, вважає за необхідне зазначити, що оскільки позивачем у визначені законодавством строки були надані відповідні на письмові запити контролюючого органу, то відповідач не мав будь яких правових підстав, визначених п. 78.1.1. ст. 78 Податкового кодексу України для проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "Донком".

Як вбачається з матеріалів справи, в акті перевірки відповідач дійшов висновку про те, що враховуючи, що за юридичною адресою ТОВ „Інноваційний комерційний центр" відсутнє, фактичне місцезнаходження підприємства встановити немає можливості, тому підтвердити правомірність формування податкових зобов'язань та податкового кредиту не являється можливим. У зв'язку з цим контролюючим органом зроблено висновок про нереальність здійснення фінансово-господарських операцій між ПП „Донком" та ТОВ «Інноваційний комерційний центр» за жовтень 2012 року на загальну суму 6983493,44 грн., в т.ч. ПДВ 1163915,57 грн. Також враховуючи встановлену відповідачем неможливість реального здійснення фінансово - господарських операцій між ПП „Донком" та ТОВ „Інноваційний комерціний центр", Державною податковою інспекцією у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області зроблено висновок про не підтвердження реальності здійснення господарських відносин з покупцем - АК "Харківобленерго".

Колегія суддів зазначає, що долученими до матеріалів справи первинними документами повністю підтверджується факт реальності здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами ТОВ „Інноваційний комерційний центр" та АК "Харківобленерго" у жовтні, листопаді 2012 року.

На підставі копій первинних документів, які знаходяться в матеріалах справи, колегія суддів зазначає наступне.

10.01.2012 року між ТОВ „Інноваційний комерційний центр" та ПП «Донком» було укладено договір поставки №1, відповідно до умов якого Постачальник (ТОВ „Інноваційний комерційний центр") поставляє, а Покупець (ПП „Донком") купує товар відповідно до специфікації, яка є невід'ємною частиною договору.

У відповідності до умов Договору ТОВ "Інноваційний комерційний центр" було поставлено ПП "Донком" комплект обладнання радіорелейного зв'язку, інсталяція РРЛ обладнання, кабель коаксіальний радіочастотний на загальну суму 6983493,44 грн., в т.ч. ПДВ 1163915,57. Факт поставки вищевказаного обладнання підтверджується долученою до матеріалів справи копією видаткової накладної від 22.10.2012 року №ІЦ-0000003, податковою накладною №2 від 22.10.2012 року. Розрахунки за вказаним договором були здійснені позивачем у повному обсязі, що підтверджується долученими до матеріалів справи копіями платіжних доручень.

Суми податку на додану вартість за вказаною операцією були включені позивачем до складу податкового кредиту за листопад 2012 року у розмірі 1163915,57 грн. під час реконструкції ОРУ 110кВ ПС 110/35/10 кВ „Красноград" з будівництва двох комірок ПЛ-110 кВ для зовнішнього електропостачання проектуємих тягових підстанцій дільниці „Полтава-Красноград-Лозова" Південної залізниці.

Також колегія суддів зазначає, що придбане за договором поставки №1 від 10.01.2012 року обладнання було використано позивачем у господарській діяльності, а саме - під час проведення робіт з реконструкції ОРУ 110кВ ПС 110/35/10 кВ „Красноград" з будівництва двох комірок ПЛ-110 кВ для зовнішнього електропостачання проектуємих тягових підстанцій дільниці „Полтава-Красноград-Лозова" Південної залізниці в межах договору № 5/06/12 від 06.12.2011 року, укладеного з АК "Харківобленерго".

Факт виконання позивачем та його контрагентом АК "Харківобленерго" договору № 5/06/12 від 06.12.2011 року підтверджується долученими до матеріалів справи копіями видаткової накладної, довіреності, довідки про вартість виконаних будівельних робіт, акту приймання виконаних будівельних робіт, підсумкової відомості ресурсів.

Також колегія суддів вважає зазначити, що представником третьої особи були надані копії постанови Харківського окружного адміністративного суду від 09.07.2013 та ухвали Харківського апеляційного адміністративного суду від 02.09.2013 у справі № 820/4858/13-а у справі за позовом АК "Харківобленерго" до СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Харкові ДПС про скасування податкового повідомлення-рішення. Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 09.07.2013 року, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 02.09.2013 року у справі № 820/4858/13-а позовні вимоги АК "Харківобленерго" були задоволені у повному обсязі. При цьому задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції встановив, що в ході перевірки відповідачем (податковим органом) не встановлено у позивача (АК "Харківобленерго") наміру отримати за договорами поставки та послуг (робіт) іншого результату, ніж придбання товару, послуг (робіт). Доказів, які б вказували на відсутність реальної господарської операції за договорами відсутні. Факт придбання товару, послуг (робіт) підтверджується документально первинними бухгалтерськими документами, а саме: договорами, видатковими, податковими та товарно-транспортними накладними, актами виконаних робіт, путьовими листами, прибутковими ордерами, витягами з журналу реєстрації та видачі довіреностей, картками обліку отриманих засобів, протоколами інвентаризацій та платіжними дорученнями щодо проведених розрахунків. Судом встановлено, що придбання АК "Харківобленерго" товару та отриманих послуг здійснювалося саме в межах господарської діяльності. А саме формування основних засобів, їх ремонту. Згідно з висновками Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру при УМВС України № 6/6 від 14.05.2013 року, № 6/6-1 від 12.06.2013 року, № 3/3 від 27.03.2013 року встановлено, що 100% документально оформлених робіт виконаних ПП "ГСК" та ПП "Донком" за укладеними договорами відповідають результатам натурних обмірів, аналізу проектної та виконавчої документації та аналізу причинно-наслідкових зв'язків з нормальною роботою об'єкта. На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що наявні в описовій частині акту перевірки доводи податкового органу про недійсність договорів АК "Харківобленерго", серед інших, і з ПП "Донком", а також відсутності реальності господарських операцій не відповідають вимогам закону, є необґрунтованими та спростовуються матеріалами справи. Суд апеляційної інстанції погодився з висновками суду першої інстанції, що наявні в описовій частині акту перевірки доводи податкового органу про недійсність договорів АК "Харківобленерго" в тому числі і з ПП "Донком" та відсутності реальності господарських операцій не відповідають вимогам закону, є необґрунтованими та спростовуються матеріалами справи.

Вищевказані судові рішення набрали законної сили та є чинними і і на момент здійснення перевірки та складання відповідного акту і на цей час та в силу ст. 72 КАС України обставини, встановлені вказаними судовим рішеннями не підлягають доказуванню при розгляді даної справи.

Отже, виходячи із вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що наявними у матеріалах справи доказами повністю підтверджується реальність здійснення фінансово-господарських операцій між ПП „Донком" та ТОВ «Інноваційний комерційний центр» за жовтень 2012 року на загальну суму 6983493,44 грн., в т.ч. ПДВ 1163915,57 грн., а також, з покупцем - АК "Харківобленерго" за листопад 2012 року на загальну суму 6983493,44 грн., у тому числі ПДВ 1163915,57 грн.

Згідно з п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У відповідності до п. 198.1. ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

В свою чергу згідно п. 198.2. ст. 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Отже, враховуючи наведені положення Податкового кодексу України, а також те, що факт здійснення господарських операцій між ПП "Донком" та АК "Харківобленерго", а також між ПП "Донком" та ТОВ „Інноваційний комерційний центр" підтверджується наявними у матеріалах справи первинними документами, які складені у відповідності до вимог Податкового кодексу та Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», колегія суддів дійшла висновку про те, що ПП «Донком» було правомірно включено до складу своїх податкових зобов'язань з податку на додану вартість у листопаді 2012 року суми ПДВ у розмірі 1163915,57 грн. та податкового кредиту з ПДВ у листопаді 2012 року у розмірі 1163915,57 грн.

Посилання представника відповідача в акті перевірки №1616/20-30-22-01/33817335 від 28.11.2013 року про те, що ним отримано від ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м.Києві акт "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Інноваційний комерційний центр" колегія суддів не приймає до уваги, виходячи з наступного.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 1 порядку №1232 від 27.12.2010 року про проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок передбачено, що зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Тому у податкового органу не було законних підстав робити висновок про нереальність здійснення господарських операцій між позивачем та ТОВ "Інноваційний Комерційний центр" лише на підставі акту "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Інноваційний Комерційний центр", оскільки контрагент позивача фактично не перевірявся, документи первинного та бухгалтерського обліку ТОВ "Інноваційний Комерційний центр" досліджені не були.

Враховуючи викладене, колегія суддів доходить висновку, що дії Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення виїзної позапланової документальної перевірки ПП «Донком», результати якої оформлено актом № 1616/20-30-22-01/33817335 від 28.11.2013 року та висновки вказаного акту є протиправними.

Щодо внесення Державною податковою інспекцією у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області в Інформаційну систему Міністерства доходів і зборів України "Податковий блок" висновків акту перевірки № 1616/20-30-22-01/33817335 від 28.11.2013 року "Про результати проведення позапланової виїзної перевірки ПП "Донком" (код ЄДРПОУ 33817335) щодо документального підтвердження господарських відносин, їх реальності та повноти відображення в обліку із ТОВ "Інноваційний комерційний центр" (код ЄДРПОУ 35391720) за період жовтень 2012 року" колегія суддів зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем на підставі акту № 1616/20-30-22-01/33817335 від 28.11.2013 року в автоматизованій системі "Податковий блок" здійснено коригування показників податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ за жовтень, листопад 2012 року.

Відповідно до статті 74 ПК України та наказу ДПА України № 266 від 14.04.2008 року вбачається, що автоматизована система повинна відображати фактичні задекларовані позивачем показники своєї господарської діяльності, її корегування можливе лише за наслідками узгодження податкових зобов'язань та податкового кредиту, а органи ДПС України використовують вказану систему у своїй роботі, в тому числі для співставлення показників, які задекларовані позивачем та його контрагентами.

Відповідно до пункту 2.24 Методичних рекомендацій, підрозділи органу ДПС усіх рівнів (центрального, регіонального, районного) отримують доступ (екранні форми) до статистичної інформації результатів автоматизованого співставлення на рівні ДПА України даних податкової звітності з податку на додану вартість контрагентів (розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту контрагентів, розрахунків коригування сум ПДВ контрагентів) у розрізі звітних періодів. Статистична інформація щодо кількості, суми відхилень ПДВ та результатів їх опрацювання органом ДПС формується за підпорядкованими органами ДПС, категоріями платників ПДВ (або категоріях записів), звітними періодами.

Колегія суддів зазначає, що податкові повідомлення-рішення відповідачем не приймались, податкові зобов'язання не узгоджувались, а тому останнім безпідставно скореговані показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ в розрізі контрагентів, задекларованих позивачем.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. З огляду на припис наведеної норми процесуального права при розгляді судом спору щодо правомірності рішення органу державної податкової служби, яким платнику податків донараховані податкові зобов'язання чи зменшені податкові вигоди, презумується добросовісність платника податків, якщо зазначеним органом не доведено інше.

Відповідно до ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.

Колегія суддів вважає, що постанова Хорольського районного суду Полтавської області від 21.04.2011 року відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог апелянта - відповідача у справі.

Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, п. 1 ч. 1 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 27.01.2014р. по справі № 820/12815/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя Зеленський В.В. Судді П'янова Я.В. Чалий І.С.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2014
Оприлюднено14.03.2014
Номер документу37590849
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/12815/13-а

Ухвала від 14.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чудних С.О.

Ухвала від 04.03.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Постанова від 27.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чудних С.О.

Ухвала від 25.12.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чудних С.О.

Ухвала від 25.12.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чудних С.О.

Ухвала від 12.12.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чудних С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні