Рішення
від 11.03.2014 по справі 917/255/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

36000, м. Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.03.2014 р. Справа № 917/255/14

за позовом Першого заступника прокурора міста Полтави (вул. Козака, буд. 1, м. Полтава, 36020) в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах:

1) Полтавської міської ради (вул. Жовтнева, буд. 36, м. Полтава, 36000);

2) Управління майном комунальної власності міста (вул. Жовтнева, буд. 36, м. Полтава, 36000)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжгалузевий учбово-методичний центр з охорони праці" (вул. Міщенка, буд. 2-а, м. Полтава, 36011)

про стягнення 12 716,72 грн.

Суддя Безрук Т. М.

Представники в судовому засіданні:

від прокуратури - Сорочинська О. М.,

від позивача - 1) не з'явися, 2) Горбонос В.І.

від відповідача - Вергун В. М.

після перерви о 15.00 год.:

від прокуратури - Мушук Т. В.

від позивача - 1) не з'явися, 2) Горбонос В. І.

від відповідача - не з'явився

Розглядається позовна заява про стягнення 12716,72 грн. боргу з орендної плати за договором оренди № 22/4 від 10.02.2004р.

Відповідач повідомив про оплату частини заборгованості в розмірі 2526,11 грн.

Позивач - Управління майном комунальної власності міста позовні вимоги прокурора підтримав, підтвердив часткове погашення відповідачем боргу на суму 2526,11 грн.

Прокурор надав заяву про припинення провадження у справі в частині стягнення 2526,11 грн. боргу в зв'язку з і сплатою, в іншій частині - позовні вимоги підтримав.

В судовому засіданні 11.03.2014р. судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення згідно ст. 85 ГПК України.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив:

Відповідно до ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру" представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.

У відповідності зі ст. 2 ГПК України прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до господарського суду прокурор зазначає про це в позовній заяві.

Відповідно до рішення Конституційного суду України від 08.04.1999р. в справі № 1-1/99 державні інтереси закріплюються, як нормами Конституції України, так і нормами інших правових актів. Інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону України, гарантування її державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі, як національного багатства, захист прав усіх суб'єктів права власності та господарювання тощо.

Згідно зі ст. 20 Закону України "Про прокуратуру" при виявленні порушень закону прокурор у межах своєї компетенції має право звертатися до суду в передбачених законом випадках.

Згідно ст. 29 Господарського процесуального кодексу України, прокурор бере участь у розгляді справ за його позовами. У разі прийняття господарським судом позовної заяви, поданої прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. Прокурор, який бере участь у справі, несе обов'язки і користується правами сторони, крім права на укладення мирової угоди.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Відповідно до ч. 5 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування" органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, у том) числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах те договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Управління майном комунальної власності міста є виконавчим органом комітету Полтавської міської ради, яке створене з метою реалізації державної та регіональної політики у сфері управління майном, що є власністю територіальної громади м. Полтави, що підтверджується Положенням про управління майном комунальної власності міста, затверджене рішенням тридцять четвертої сесії шостого скликання Полтавської міської ради від 24.10.2013 року. Управління майном комунальної власності міста повністю утримується за рахунок місцевого бюджету. Отже, порушення майнових прав Полтавської міської ради, Управління майном комунальної власності міста, шкодить економічним інтересам держави. З огляду на викладене, пред'явлення прокурором позову в інтересах держави в особі Полтавської міської ради, Управління майном комунальної власності міста є правомірним.

Статтею 5 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" встановлено, що орендодавцем комунального майна є уповноважений управляти майном відповідний орган місцевого самоврядування.

Пунктом 6 розділу ІІ Положення про Управління майном комунальної власності міста, яке затверджене рішенням тридцять четвертої сесії шостого скликання Полтавської міської ради від 24.10.2013 року, вказаному органу надані повноваження щодо укладання договорів оренди на об'єкти комунальної власності міста.

Між Управлінням майном комунальної власності міста (позивачем) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Міжгалузевий учбово-методичний центр з охорони праці" (відповідачем) було укладено договір оренди від 10.02.2004 р. № 22/4 (далі - Договір; а.с.21-22).

За умовами п.п.1.1, 2.1 Договору позивач (орендодавець) передає, а відповідач (орендар) приймає в оренду нежитлове приміщення загальною площею 60,30 кв.м. за адресою: м. Полтава, вул. Міщенка, 2-а, що знаходиться на балансі ГЖЕД № 4.

Згідно з п. 4.2.1 Договору передача орендарю об'єкту оренди оформляться відповідним актом прийому - передачі в оренду.

Факт передачі в користування приміщення від позивача відповідачу підтверджено двостороннє підписаним актом приймання-передачі в оренду майна від 10.02.2004 року (а.с.23).

За умовами п. 7.1 Договору термін оренди діє з 01.12.2003р. по 31.12.2004р.

Згідно п.7.3. Договору умови договору можуть бути переглянуті або доповнені за пропозицією однієї із сторін, якщо в період дії Договору значно змінюються організаційно-економічні умови діяльності сторін. Зміна умов Договору може мати місце при взаємній згоді сторін і оформляється доповненнями до Договору, що підписується сторонами.

Додатковими угодами № 205/22 від 28.04.2005р., № 199/22 від 19.05.2006р., № 257/22 від 30.03.2007р., № 241/22 від 19.03.2008р., № 204/48 від 02.02.2009р., №240/48 від 11.02.2010р., №497/22 від 26.03.2010р., № 757/22 від 26.10.2010р., №25/22 від 19.01.2011р., №217/22 від 29.04.2011р. сторони продовжували строк дії договору.

16.02.2012р. сторони внесли зміни та доповнення №118/22 до Договору, в яких продовжили строк дії договору до 30.12.2014 року (а.с.24).

Згідно п.5.2 Договору (в редакції змін № 118/22 від 16.02.2012р.) орендна плата з 01.01.2012р. визначається шляхом коригування розміру плати за базовий місяць (жовтень 2011р.), а саме: 2538,91 грн. на індекс інфляції. Розмір орендної плати за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування розміру плати за попередній місяць на індекс інфляції за поточний місяць.

Згідно Додаткових угод № 205/22 від 28.04.2005р., № 199/22 від 19.05.2006р., № 257/22 від 30.03.2007р., № 241/22 від 19.03.2008р., № 204/48 від 02.02.2009р., №240/48 від 11.02.2010р., №497/22 від 26.03.2010р., № 757/22 від 26.10.2010р., №25/22 від 19.01.2011р., №217/22 від 29.04.2011р., №118/22 від 16.02.2012р. сторони вносили зміни у коригування орендної плати та узгодили, що перерахування орендної плати проводиться до 5 числа наступного місяця.

Відповідно до п. 5.4 Договору (із врахуванням змін та доповнень) розмір орендної плати не є сталим і змінюється, зокрема, у разі зміни Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального майна міста; в інших випадках, передбачених законодавством. Розмір орендної плати змінюється з дня виникнення підстав для її зміни.

За період вересень 2013р.- січень2014р. відповідач повинен був сплатити 12716,72 грн. орендної плати (у тому числі 10 597 грн. 26 коп. - оренда приміщення та 2119 грн. 46 коп. - ПДВ)

В порушення умов Договору відповідачем орендна плата сплачена не була.

Позивач 10.02.2014р. за №01-05/01-17/148 направив відповідачу вимогу про сплату боргу в сумі 12729,50 грн., що підтверджується поштовою квитанцією № 22/18610 від 10.02.2014р. (а.с. 26-27).

Заборгованість в сумі 12729,50 грн. відповідачем на день подачі позову сплачена не була.

За ст. 526 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) зобов'язання повинні виконуватися належним чином і одностороння відмова від виконання зобов'язання не допускається. Зазначені положення викладені і в ст.193 Господарського кодексу України.

Відповідно до ст. 759 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Згідно зі ст. 762 ЦК України за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму. Договором або законом може бути встановлено періодичний перегляд, зміну (індексацію) розміру плати за користування майном.

Згідно зі ст.18 (п.3) Закону України „Про оренду державного та комунального майна" орендар зобов'язаний вносити орендну плату своєчасно і у повному обсязі.

Статтею 19 цього Закону встановлено, що орендар за користування об'єктом оренди вносить орендну плату незалежно від наслідків господарської діяльності.

Відповідно до ч.1 ст. 530 ЦК України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Після звернення прокурора з позовом до суду відповідач сплатив 2526,11 грн., в тому числі 2105,09 грн. борг з орендної плати за вересень 2013р. та 421,02 грн. борг з ПДВ з орендної плати вересень 2013р. Зазначене підтверджено копіями платіжних доручень відповідача №№ 26, 27 від 07.03.2014р., а також підтверджено прокурором та позивачем у заявах від 11.03.2014р.

Таким чином, провадження у справі в частині стягнення 2526,11 грн. основного боргу слід припинити в зв'язку з відсутністю предмету спору на підставі п. 1 1 ст.80 ГПК України.

Залишок заборгованості відповідачем не сплачено.

Отже, позовні вимоги в частині стягнення 10190,61 грн. (у тому числі 8492,17 грн. орендної плати та 1698,44 грн. ПДВ на орендну плату) є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Судові витрати покладаються на відповідача на підставі ч.2 ст. 49 ГПК України.

В разі добровільного виконання рішення суду до відкриття виконавчого провадження відповідач не позбавлений права звернутися до суду з заявою про визнання наказу таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, на підставі ст. 117 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 43, 80 (п.1-1), 49, 82, 84-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ :

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжгалузевий учбово-методичний центр з охорони праці" (вул. Міщенка, буд. 2-а, м. Полтава, 36011, ідентифікаційний код 32370729):

8492грн. 17 коп. боргу з орендної плати - на поточний рахунок 33211871700002 в ГУДКУ в Полтавській області, МФО 831019, код ЗКПО 38019510, код платежу 22080401, отримувач: місцевий бюджет Полтавської міської ради;

1698грн. 44 коп. суму податку на додану вартість з орендної плати - на поточний рахунок 35425201049503 ГУДКУ в Полтавській області, МФО 831019, код ЗКПО 13967034, отримувач: Управління майном комунальної власності міста.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжгалузевий учбово-методичний центр з охорони праці" (вул. Міщенка, буд. 2-а, м. Полтава, 36011, ідентифікаційний код 32370729) в доход Державного бюджету України 1827 грн. 00 коп . судового збору.

Видати накази.

4. Припинити провадження у справі в частині стягнення 2526,11 грн. боргу.

Повне рішення складено та підписано: 14.03.2014р.

Суддя Т. М. Безрук

СудГосподарський суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення11.03.2014
Оприлюднено14.03.2014
Номер документу37602107
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —917/255/14

Ухвала від 10.06.2014

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Безрук Т.М.

Рішення від 11.03.2014

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Безрук Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні