Постанова
від 09.04.2009 по справі 2а-1557/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

09

квітня 2009р.

                                                             

Справа № 2а-1557/09/0870

                   

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

за

позовом:   Державної податкової інспекції  у Орджонікідзевському районі міста Запоріжжя,

69001, м. Запоріжжя,  вул. Перемоги, 14

до:

Приватної

виробничо-комерційної фірми «АЕК», 69035, м. Запоріжжя, пр. Леніна, 194

про

стягнення 7750,00

грн.

 

                                                  У

складі головуючого судді Нечипуренко О.М.       

                                                                 

при секретарі судового засідання Младенові О.П.

 

за

участі представників сторін:

від

позивача - ОСОБА_1.

(довіреність № 24530/10-014 від 30.05.2008 року)

від

відповідача - не

прибув.

 

Державна податкової інспекції  у Орджонікідзевському районі міста Запоріжжя

(надалі позивач або ДПІ у Орджонікідзевському м. Запоріжжя) звернулась до суду

із позовом до Приватної виробничо-комерційної фірми «АЕК» (надалі відповідач

або ПВКФ «АЕК»)  про стягнення з

останнього заборгованості по штрафним санкціям за порушення законодавства про

регулювання обігу готівки у розмірі 7750,00 грн.

04.03.09р.відкрито провадження в адміністративній справі

№2а-1557/09/0870 та   призначено до

судового розгляду на 09.04.09р.

Відповідно до ст. 41 Кодексу адміністративного

судочинства, судом здійснювалось повне фіксування судового засідання за

допомогою технічних засобів, а саме: комплексу «Камертон».

Представник позивача підтримав позовні вимоги і просить

задовольнити їх у повному обсязі. В обґрунтування позовних вимог посилається на

Закон України «Про державну податкову службу в Україні» та зазначає, що

працівниками ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя на підприємстві відповідача

проведена   перевірка за дотриманням

суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги),

вимог з регулювання обігу готівки, за результатами якої складений Акт №

0504/08/29/23/22135634, який підписаний посадовими особами ПВКФ «АЕК»  без заперечень та зауважень.  

Проведеною перевіркою виявлено порушення Закону України

«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,

громадського харчування та послуг», а саме: невідповідність суми готівкових

грошових коштів на місці проведення розрахунків, сумі коштів, яка зазначена в

денному звіті реєстратора розрахункових операцій.

На підставі розглянутих матеріалів перевірки, ДПІ у

Орджонікідзевському                          

м. Запоріжжя прийнято рішення № 0000992303 від 27.10.08р. про

застосування до ПВКФ «АЕК» фінансової санкції у розмірі 7750,00 грн., яка

відповідачем у визначений законодавством строк 

не сплачена.

Відповідач у судове засідання 09.04.09р. не зв'явився,

проти позову не заперечив та надіслав клопотання про розгляд справи за його

відсутності.

Відповідно до ч. 3 ст. 122 КАС України, особа, яка бере

участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її

відсутності.

Позивач проти зазначеного клопотання не заперечив.

Клопотання не порушує чиї-небудь права та інтереси,

приймається до розгляду судом та задовольняється.

Судом розглянуто справу за відсутності представника

відповідача за наявними у ній матеріалами.

У засіданні 09.04.09р., судом, відповідно до ст.160 КАС

України,  сторонам проголошено вступну та

резолютивну частини постанови та оголошено про час виготовлення постанови у

повному обсязі.

Розглянувши та дослідивши матеріали справи, заслухавши

пояснення представника позивача  суд,-

 

ВСТАНОВИВ:

Приватна виробничо-комерційна фірма «АЕК»  зареєстрована Розпорядженням Виконавчого

комітету Орджонікідзевської районної ради народних депутатів № 707р від

27.10.94р.,та включена до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій

України 21.05.98, код ЄДРПОУ 22135634.

22.10.08р. працівниками ДПІ у Орджонікідзевському м.

Запоріжжя було проведено перевірку відповідача щодо контролю за здійсненням

розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу.

Перевіркою виявлено порушення п. 13 ст. 3 Закону України

« Про застосування  реєстраторів  розрахункових 

операцій  у  сфері торгівлі,  громадського  

харчування   та   послуг », а саме  невідповідність суми готівкових грошових

коштів у розмірі 1550,00 грн., сумі коштів, зазначеним у денному звіті

реєстратора розрахункових операцій .

За результатами проведеної перевірки, 23.10.08р.

складено акт                                          №

0504/08/29/23/22135634, яким зафіксоване вказане порушення. Акт підписаний

відповідачем без зауважень та заперечень.

На підставі розгляду матеріалів перевірки, ДПІ у

Орджонікідзевському                          

м. Запоріжжя прийнято рішення № 0000992303 від 27.10.08р. про

застосування до ПВКФ «АЕК» фінансової санкції у сумі 7750,00 грн.   

Зазначене рішення було вручено відповідачу 27.10.08р.,

про що свідчить підпис головного бухгалтера на корінці вказаного рішення.

Рішення № 0000992303 від 27.10.08р. про застосування до

ПВКФ «АЕК» штрафних (фінансових) санкцій відповідачем в адміністративному та

судовому порядку не оскаржувалось.

Оскільки, станом на 10.02.09р. заборгованість

відповідача по фінансових санкціям не погашена, ДПІ у Орджонікідзевському м.

Запоріжжя звернулась до суду з позовом до ПВКФ «АЕК» про стягнення з останнього

штрафних санкцій за порушення законодавства про регулювання обігу готівки.

Проаналізувавши наявні матеріали та фактичні обставини

справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, заслухавши

пояснення представника позивача, суд вважає, позовні вимоги обґрунтованими та

такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного:

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну

податкову службу в Україні», завданнями 

органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням

податкового законодавства, правильністю 

обчислення,  повнотою  і своєчасністю   сплати  

до бюджетів,   державних   цільових  

фондів   податків   і  

зборів (обов'язкових   платежів).

Згідно з п. 4 ст. 10 Зазначеного закону, на Державну

податкову інспекцію покладені функції контролю 

за законністю  валютних  операцій, 

додержанням  порядку   проведення готівкових розрахунків за товари

(послуги) у встановленому законом порядку.

Статтею 11 Закону України «Про державну податкову

службу» передбачено, що органи державної податкової служби  в 

установленому  законом порядку мають

право    здійснювати на

підприємствах,  в установах і  організаціях незалежно   від 

форм  власності  та 

у  громадян,  в 

тому  числі громадян   -  

суб'єктів   підприємницької  діяльності, 

перевірки грошових 

документів,бухгалтерських 

книг,  звітів,  кошторисів, декларацій,    товарно-касових    книг,  

показників   електронних

контрольно-касових    апаратів   і  

комп'ютерних   систем,   що застосовуються для розрахунків за готівку

із споживачами, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, інших платежів,  а також одержувати від посадових осіб і

громадян у письмовій формі пояснення, довідки і відомості з питань,  що 

виникають  під  час перевірок. Періодичність таких   перевірок  

та   проведення   обстежень виробничих,    складських,   торговельних   та  

інших   приміщень встановлюється

Державною податковою адміністрацією України.

Як визначено ст.ст. 15 та 16 Закону України « Про

застосування  реєстраторів  розрахункових 

операцій  у  сфері торгівлі,  громадського  

харчування   та   послуг », контроль за дотримання суб'єктами

підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги)

здійснюється органами державної податкової служби шляхом проведення планових та

позапланових перевірок.

Як свідчать матеріали справи, відповідач проводив

перевірку у відповідності до приписів Законів України «Про державну податкову

службу» та « Про застосування 

реєстраторів  розрахункових  операцій 

у  сфері торгівлі,  громадського  

харчування   та   послуг ».

Стосовно суті виявлених перевіркою порушень, судом

встановлено, що під час проведення перевірки ПВКФ «АЕК» 22.10.08р.,

працівниками ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя виявлено  невідповідність суми готівкових грошових

коштів у розмірі 1550,00 грн., сумі коштів, зазначеним у денному звіті реєстратора

розрахункових операцій

Відповідно до п. 13 ст. 3 Закону України «Про

застосування  реєстраторів  розрахункових 

операцій  у  сфері торгівлі,  громадського  

харчування   та   послуг», суб'єкти підприємницької

діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в

безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків,

жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі,

громадського харчування та послуг зобов'язані забезпечувати відповідність сум

готівкових коштів на

місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена

в денному

звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку

використання розрахункової  книжки  - 

загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку

робочого дня.

Як свідчать матеріали справи та підтверджується наявними

доказами, відповідачем порушено приписи п. 13 ст. 3 Закону України «Про

застосування  реєстраторів  розрахункових 

операцій  у  сфері торгівлі,  громадського  

харчування   та   послуг»

Відповідно до ст. 22 Закону України «Про

застосування  реєстраторів  розрахункових 

операцій  у  сфері торгівлі,  громадського  

харчування   та   послуг», у     разі невідповідності суми готівкових коштів

на місці проведення розрахунків сумі коштів, 

яка зазначена в денному звіті,а у випадку використання розрахункової

книжки - загальній

сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з

початку

робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності

застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено

невідповідність.

Таким чином, ДПІ у Орджонікідзевському районі м.

Запоріжжя правомірно та у відповідності до приписів чинного законодавства

застосовано штрафні санкції до відповідача 

у розмірі 7750,00 грн.

Згідно зі ст.25 Закону України «Про застосування  реєстраторів 

розрахункових  операцій  у 

сфері торгівлі,  громадського   харчування  

та   послуг»,  Суми 

фінансових санкцій, які визначені вказаним Законом, зокрема ст.

22,підлягають   перерахуванню суб'єктами

підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний  термін з дня прийняття органами державної

податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Як визначено п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну

податкову службу в Україні», державні податкові інспекції подають  до судів позови до  підприємств, 

установ,організацій та громадян про 

стягнення  заборгованості  перед бюджетом і державними цільовими  фондами.

    Оскільки в

нормативно-обумовлений термін фінансові санкції відповідачем сплачені не

були,  на виконання приписів п. 11 ст. 10

Закону України «Про державну податкову службу в Україні», ДПІ у

Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя звернулась до суду.

На підставі викладеного, враховуючи положення ч. 1 ст.

11 КАС України (розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється

на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у

доведеності перед судом їх переконливості), суд дійшов висновку, що заявлені

позивачем вимоги про стягнення з ПВКФ «АЕК» 

заборгованості по штрафним санкціям за порушення законодавства про

регулювання обігу готівки у сумі 7750,00 грн. на користь Державного бюджету

Орджонікідзевського району є обґрунтовані та підтверджені документальними

доказами.

З огляду на викладене, відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС

України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її

вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу,

враховуючі, що відповідач не заперечив проти позову, суд вважає позовні вимоги

ДПІ у Орджонікідзевському м. Запоріжжя про стягнення з ПВКФ «АЕК»  заборгованості по штрафним санкціям за

порушення законодавства про регулювання обігу готівки у сумі 7750,00 грн. на

користь Державного бюджету Орджонікідзевського району, доведеними,

документально підтвердженими та такими, що підлягають задоволенню у повному

обсязі.

Оскільки на час розгляду справи в суді відповідачем не

надано доказів сплати штрафних санкцій, позовні вимоги позивача про стягнення з

ПВКФ «АЕК» 7750,00 грн., є законними та підтвердженими зібраними у справі

доказами.

На підставі викладеного вище, суд дійшов висновку, що

позовні вимоги ДПІ у Орджонікідзевському м. Запоріжжя є обґрунтованими та

такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у

справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -

фізична   чи юридична особа, судові витрати, здійснені

позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 

94, 158, 160, 162, 163, 167  КАС

України, суд

                                                                                          

 

                                                      

ПОСТАНОВИВ  :

 

Позов задовольнити повністю.

Стягнути за позовом державної податкової інспекції у

Орджонікідзевському районі міста Запоріжжя (м. Запоріжжя  вул. Перемоги, 14, ЄДРПОУ 20523160) з

приватної виробничо-комерційної фірми «АЕК» (69035, м. Запоріжжя, пр. Леніна,

194, код ЄДРПОУ 22135634)  борг по сплаті

штрафних санкцій за  порушення

законодавства про  регулювання обігу

готівки у сумі 7750 (сім тисяч сімсот п'ятдесят) грн. на р/р

№31118104700007, код платежу 21080900, отримувач Державний бюджет

Орджонікідзевського району, код отримувача 34677145, банк - УДК у Запорізькій

області, МФО 813015. Видати виконавчий лист.

 

П останова  суду першої інстанції,  якщо інше не встановлено  КАС

України ,  набирає законної сили після закінчення строку

подання заяви про апеляційне оскарження, 

встановленого КАС України

, якщо

таку заяву не було подано.

Заява 

про  апеляційне  оскарження 

постанови  суду першої інстанції

подається протягом десяти днів з дня її проголошення,  а в разі  

складення   постанови  у 

повному  обсязі  відповідно 

до статті 160 КАС України  -  з 

дня  складення  в 

повному  обсязі. Апеляційна  скарга 

на  постанову  суду першої інстанції подається протягом  двадцяти 

днів  після  подання 

заяви   про   апеляційне оскарження.

Заява 

про  апеляційне  оскарження 

чи  апеляційна скарга, подані  після 

закінчення  строків,  встановлених 

статтею 186 КАС України

,

залишаються без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка

їх подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється

ухвала.

 

Постанова

в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 160 КАС України оформлена і

підписана 13.04.2009р.

            

 

        Суддя                                                                   

О.М. Нечипуренко  

 

21.04.09р.

постанова не набрала законної сили

 

 

 

 

        Суддя                                                                   

О.М. Нечипуренко  

 

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2009
Оприлюднено05.06.2009
Номер документу3761333
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1557/09/0870

Постанова від 09.04.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко О.М.

Ухвала від 04.03.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні