Постанова
від 11.03.2014 по справі 801/69/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 березня 2014 року (12:30) Справа №801/69/14

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Алексєєвої Т.В., при секретарі судового засідання Могильної А.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК Аксіома", Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в АРК

про скасування державної реєстрації змін до установчих документів

за участі:

представник позивача - не з'явився;

представник відповідача 1 - не з'явився;

представник відповідача 2 - не з'явився.

Обставини справи: Державна податкова інспекція у Дзержинському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК Аксіома", Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в АРК про скасування державної реєстрації змін до установчих документів щодо зміни місцезнаходження.

Позивач явку свого представника у судове засідання, яке відбулося 11.03.2014 року, не забезпечив, про час, день та місце його проведення повідомлений належним чином, що підтверджується поштовим повідомленням (а.с. 57) .

Представник другого відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК Аксіома"у судовому засіданні, яке відбулося 11.03.2014 року не з'явився, раніше надав заперечення на позовні вимоги.

Представник Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в АРК у судове засідання 11.03.2014 року не з'явився, про день та місце його проведення повідомлений належним чином.

Суд, враховуючі належним чином повідомлення сторін про час, день та місце розгляду справи, приймаючи до уваги ненадання позивачем та третім відповідачем доказів неможливості їх участі у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи клопотань про неможливість розгляду справи за відсутності їх представників, керуючись ст. 128 КАС України, ухвалив продовжити розгляд справи на підставі наявних доказів.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представників першого та другого відповідачів, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТК Аксіома", ЄДРПОУ 37132417, зареєстровано 28.05.2010 року Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с. 7-10).

Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 23.04.2013 року проведена реєстрація змін про юридично особу, щодо відомостей про місцезнаходження першого відповідача та зазначено адресу - пров. Кравцова, 19, м. Харків, 61057, про що зроблено запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 18821050015016904.

Довідкою Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області про встановлення місцезнаходження (місця проживання ) платника податків № 1916 від 13.11.2013 року зазначено, що місцезнаходження платника податків не встановлено та/або встановлено, що суб'єкт господарювання зареєстрований на осіб, які до діяльності юридичної особи або фізичної особи - підприємця жодного відношення не мають.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Так, ч.3 ст. 6 КАС України передбачено, що суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.

Вказана норма кореспондує з п. п.20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податкового Кодексу України, згідно якому податкові органи мають право у випадках, встановлених законом, у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Згідно положень п. 67.2. ст. 67 Податкового кодексу України податкові органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо, зокрема, скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

При цьому суд зазначає, що компетенція податкових органів поширюється саме на відносини у сфері оподаткування. Тобто, податкові органи мають право звертатися з вимогами скасування державної реєстрації змін до установчих документів не в будь-яких випадках, а лише у тих, коли це безпосередньо пов'язано із здійсненням позивачем (податковим органом) обов'язків по контролю за сплатою (внесенням) платником податків податкових платежів.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що 23.04.2013 року Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим проведена реєстрація змін щодо відомостей про місцезнаходження позивача та 24.04.2013 року його взято Державною податковою інспекцією у Дзержинському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області на облік як платника єдиного внеску, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 8).

Матеріали справи свідчать про те, що 23.04.2013 року між ПП «Європейські будівельно-ремонтні технології» та першим відповідачем укладено договір суборенди нежитлового приміщення № 4.

Згідно п. 1.1. вказаного договору ПП «Європейські будівельно-ремонтні технології» передає першому відповідачу в строкове оплатне користування об'єкт суборенди, а саме частину нежилого приміщення, яке розташоване за адресою: м. Харків, пров. Кравцова, 19.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців урегульовано нормами Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» № 755-IV від 15.05.2003 року (далі Закон №755-IV).

Як встановлено ч. 1 ст. 1 Закону №755-IV Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону №755-IV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом (ч. 3 ст. 4 Закону №755-IV).

Таким чином, повноваження державного реєстратора полягають у засвідченні певних фактів, передбачених чинним законодавством, при надходженні до нього певного пакету документів. Усі реєстраційні дії проводяться державним реєстратором на підставі поданого повноваженою особою пакету документів.

Відповідно до ст. 18 Закону №755-IV якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.

Згідно ч. 1 ст. 29 Закону №755-IV для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.

Згідно положень ч. 2 ст. 38 Закону №755-IV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням; визнання судом юридичної особи - емітента такою, що відповідає ознакам фіктивності; неподання акціонерним товариством протягом двох років поспіль Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку інформації, передбаченої законом; нескликання акціонерним товариством загальних зборів акціонерів протягом двох років поспіль; неутворення органів акціонерного товариства протягом року з дня реєстрації Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку звіту про результати приватного розміщення акцій серед засновників акціонерного товариства.

За змістом ст. 45 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно визначати свою податкову адресу. При цьому згідно з п. 45.2 ст. 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі.

У відповідності до п. 63.1 с. 63 Податкового кодексу України облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відтак, ведення обліку платників податків проводиться податковим органом виключно задля забезпечення належного визначення та своєчасної сплати такими платниками своїх грошових зобов'язань.

Відповідно до п. 64.1 ст. 64 Податкового кодексу України взяття на облік за основним місцем обліку юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків та зборів у контролюючих органах здійснюється на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей контролюючими органами.

Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку, що зміна місцезнаходження юридичної особи не позбавляє можливості здійснення належного контролю та обліку такої особи органом державної податкової служби в порядку, передбаченому чинним законодавством, в той час як податкові органи використовують для цілей податкового обліку дані Єдиного держаного реєстру, отримані від державних реєстраторів.

За таких обставин, державна реєстрація змін до установчих документів, пов'язаних із зміною місцезнаходження юридичної особи, як правило, не створює перешкод для здійснення своїх контрольних повноважень податковим органом, і зокрема, не перешкоджає податковому обліку платників податків.

Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 04.02.2014 року по справі № К/800/18210/13.

Судом встановлено, що державним реєстратором здійснено реєстрацію змін про юридично особу щодо відомостей про місцезнаходження першого відповідача та зазначено адресу - пров. Кравцова, 19, м. Харків, 61057, про що зроблено запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Матеріали справи свідчать про те, що 23.04.2013 року між ПП «Європейські будівельно-ремонтні технології» та першим відповідачем укладено договір суборенди частини нежитлового приміщення, яке розташоване за адресою: м. Харків, пров. Кравцова, 19.

Крім того, 24.04.2013 року ТОВ "ТК Аксіома" взято Державною податковою інспекцією у Дзержинському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області на облік як платника єдиного внеску саме за адресою пров. Кравцова, 19, м. Харків, 61057, що свідчить про дотримання ним вимог чинного законодавства.

З огляду на зазначене вище, суд дійшов висновку, що матеріалами справи спростовуються твердження позивача щодо необхідності скасування державної реєстрації змін місцезнаходження першого відповідача. Матеріали справи свідчать про те, що зміна місцезнаходження першого відповідача не призвела до створення позивачу перешкод щодо здійснення своїх контрольних повноважень та проведення податкового обліку, в наслідок чого відсутні підстави для задоволенні адміністративного позову.

Керуючись ст.ст. 160-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Алексєєва Т.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення11.03.2014
Оприлюднено17.03.2014
Номер документу37614088
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/69/14

Постанова від 11.03.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Алексєєва Т.В.

Ухвала від 03.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Алексєєва Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні