ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 березня 2014 року Справа №801/5668/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді Кудряшової А.М.,
секретар судового засідання Золоткова Г.Ю.,
за участю представників:
прокурора - Блохіної Г.В.;
від позивача - Ніколаішвілі В.К., довіреність № 01 від 08.01.2014 року;
від відповідача - не з'явився,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом прокурора Центрального району м. Сімферополя АР Крим
в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Публічного акціонерного товариства "Схід"
про стягнення,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Центрального району м. Сімферополя АР Крим в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Публічного акціонерного товариства "Схід" про стягнення фінансових санкцій у розмірі 17000,00 гривень. Позовні вимоги мотивовані несплатою у встановлені законом строки сум штрафних санкцій, застосованих Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відповідача постановою № 26-КР-1-Е від 04.02.2013 року у зв'язку з порушенням останнім вимог Закону України "Про акціонерні товариства".
Прокурор та представник позивача в судовому засідання позовні вимоги підтримали в повному обсязі, посилаючись на факти, встановлені постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.11.2013 року, яка набрала законної сили.
Відповідач у судове засідання не з'явився, письмових заперечень на позов суду не надав, про час, день та місце розгляду справи сповіщений належним чином - судовою повісткою, яка направлена рекомендованою кореспонденцією.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, враховуючи, що адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, суд вважає можливим, на підставі ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у ній матеріалами за відсутності відповідача.
Заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР (далі - Закон України № 448) визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Положеннями статті 1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до статті 3 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням; контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів; контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів; проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.
Статтею 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно з ч. 1 ст. 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року N448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Пунктом 15 частини другої статті 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства.
У відповідності до положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку затвердженому рішенням НКЦПФР № 215 від 31.01.2012 року Управління входить до системи комісії, є підпорядкованим та підзвітним Комісії, реалізує в АРК завдання, покладені на Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженому рішенням НКЦПФР № 215 ВІД 31.01.12, Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку входить до системи Комісії та реалізує завдання, покладені на Комісію Законами України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в України», «Про цінні папери та фондовий ринок», «Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в України», «Про акціонерні товариства», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринку фінансових послуг», «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом або фінансування тероризму», та іншими законодавчими в межах повноважень, що визначені рішеннями Комісії та положенням.
Положеннями п. 10 ч. 1 ст. 8 Закону України № 448 передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Матеріали справи свідчать, що 17.07.2012 року уповноваженою особою Кримського територіального управління НКЦПФР прийнято розпорядження № 83-КР-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери. Зі змісту вказаного розпорядження вбачається, що 14.04.2012 року акціонер ПАТ «Схід» ОСОБА_1 звернувся з листом №97-К до ВАТ «Схід» про надання йому наступних документів: свідоцтва про державну реєстрацію товариства, положення про загальні збори, наглядову раду, виконавчий орган та ревізійну комісію, протоколи засідань наглядової ради з 01.01.2011 року і перший квартал 2012 року, висновки ревізійної комісії з 01.01.2011 року і перший квартал 2012 року, статут товариства від 14.04.2012 року, протокол зборів акціонерів про призначення Генерального директора ВАТ «Схід», повідомлення про веб-сайт ВАТ «Схід».
Відповідно до частини 2 статті 78 Закону України «Про акціонерні товариства» протягом 10 робочих днів з дня надходження письмової вимоги акціонера корпоративний секретар, а в разі його відсутності - виконавчий орган акціонерного товариства зобов'язаний надати цьому акціонеру завірені підписом уповноваженої особи товариства та печаткою товариства копії відповідних документів, визначених частиною першою цієї статті. За надання копій документів товариство може встановлювати плату, розмір якої не може перевищувати вартості витрат на виготовлення копій документів та витрат, пов'язаних з пересиланням документів поштою.
Листом від 23.04.2012 року №26 ПАТ «Схід» спрямувало акціонеру ОСОБА_1 копію статуту ВАТ та повідомило про неможливість надати йому залишок документів.
Вказані порушення були встановлені уповноваженою особою комісії - начальник Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
З метою усунення встановлених порушень 17.07.2012 року уповноваженою особою комісії прийнято розпорядження №83-КР-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким у термі до 07.08.2013 ПАТ «Схід» повинен був усунути порушення та до 14.08.2013 року проінформувати Комісію.
Відповідно до пункту 1 розділу ІУ Правил, Уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Справа про правопорушення порушується з дати прийняття постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
16.01.2013 року Уповноваженою особою прийнята постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, зокрема, у зв'язку з невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 17.07.2012 року №83-КР-1-Е.
Відповідно до пункту 2 розділу ІУ Правил, Уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Про дату, час та місце складання акта про правопорушення на ринку цінних паперів особа, щодо якої порушено справу про правопорушення, повідомляється не пізніше ніж за п'ять робочих днів до дати складання акта.
Акт про правопорушення на ринку цінних паперів складається та підписується не пізніше двадцяти робочих днів з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. У разі неявки керівника або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності, на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів акт складається того самого дня, на який було викликано особу, за умови своєчасного повідомлення юридичної особи про місце та час складання акта, про що робиться відповідний напис на акті про правопорушення на ринку цінних паперів.
25.01.2013 року Уповноваженою особою складений акт №26-КР-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів у зв'язку з неповідомленням ПАТ «Схід» про виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 17.07.2012 року №83-КР-1-Е. ПАТ «Схід» для складання акту представника не направив.
Відповідно до пункту 10 розділу ІУ Правил Акт про правопорушення на ринку цінних паперів після його складання протягом п'яти робочих днів разом з поясненнями та іншими документами справи направляється уповноваженій особі, яка правомочна розглядати справу про правопорушення, для підготовки справи до розгляду.
Згідно пункту 4 розділу У Правил Уповноважена особа вирішує питання, передбачені у пункті 1 цього розділу, визначає дату розгляду справи про правопорушення та виносить постанову про це, яку надсилає юридичній особі, щодо якої порушено справу, не менше ніж за п'ять робочих днів до дати розгляду справи.
Судом встановлено, що 25.01.2013 року Уповноваженою особою Комісію були прийнята постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, який призначено на 04.02.2013 року.
Вказана постанова була спрямована на адресу ПАТ «Схід» 26.01.2013 року рекомендованою поштовою кореспонденцією.
Згідно пункту 1 розділу УІ Правил справа про правопорушення щодо юридичної особи розглядається у присутності керівника та/або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності. У разі відсутності керівника або представника юридичної особи справа про правопорушення розглядається за умови своєчасного повідомлення юридичної особи про місце і час розгляду справи згідно з вимогами пункту 4 розділу V цих Правил.
04.02.2013 року ПАТ «Схід» не спрямував свого представника для участі у розгляді справи про порушення на ринку цінних паперів.
За пунктом 1 розділу УП Правил розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі.
Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за:
невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів -
у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
04.02.2013 року Уповноваженою особою комісії прийнята постанова №26-КР-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у зв'язку з невиконання розпорядження уповноваженою особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства про цінні папери у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподатковуванних мінімумів доходів громадян у сумі 17000,00 гривень та роз'яснено, що штрафні санкції необхідно сплатити протягом 15-ти днів з моменту отримання постанови, а копію платіжного доручення направити протягом 5 робочих днів до Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Разом із тим, як свідчать матеріали справи, відповідач, не погодившись із діями Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та постановою від 04.02.2013 року №26-КР-1-Е, звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про визнання протиправними дії та скасування постанови.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.11.2013 року по справі №801/8025/13-а у задоволені позовних вимог Публічного акціонерного товариства "Схід" - відмовлено повністю.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 06.02.2014 року по справі №801/8025/13-а апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Схід" залишено без задоволення, постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.11.2013 року у справі №801/8025/13-а залишено без змін.
Згідно з частиною 3 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Таким чином, постанова Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.11.2013 року у справі №801/8025/13-а набрала законної сили 06.02.2014 року, та за результатами оскарження в апеляційному порядку залишена без змін.
Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Таким чином, постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.11.2013 року у справі №801/8025/13-а, що набрала законної сили 06.02.2014 року, встановлено, що під час прийняття постанови від 04.02.2013 року №26-КР-1-Е відповідач діяв у відповідності до вимог законодавства, факт порушення позивачем вимог Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» є доведеним, накладення на позивача фінансових санкцій є правомірним.
Приймаючі до уваги, що судовим рішенням, яке набрало законної сили, встановлено, що Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку правомірно прийняла постановою від 04.02.2013 року №26-КР-1-Е застосувало до відповідача санкції за порушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000 гривень, тому позовні вимоги є обґрунтованими.
Суд зауважує, що відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких гуртуються її вимоги та заперечення.
В порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано суду заперечення на позов, доказів протиправності вимог позивача щодо стягнення заборгованості з Публічного акціонерного товариства "Схід" санкції у вигляді штрафу у розмірі 17000 гривень, також не надано доказів сплати даної заборгованості у розмірі 17000,00 гривень, натомість позивач надав суду докази наявність такої заборгованості, та згідно із пояснень представника позивача під час розгляду справи зазначена сума заборгованості в розмірі 17000,00 гривень відповідачем не сплачена.
Таким чином, враховуючи дотримання позивачем законодавчо встановленої процедури застосування фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів та отримання відповідачем спірної постанови, суд дійшов висновку щодо правомірності вимог позивача.
Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
В судовому засіданні 11.03.2014 року були оголошені вступна та резолютивна частини рішення. Повний текст рішення складений та підписаний 14.03.2014 року.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Схід" (адреса: 95011, м. Сімферополь, вул. Козлова, 45-а, ідентифікаційний код 05502539, р/р 2600500147356 в філії АТ "Укрексімбанк", МФО 324786) на користь Державного бюджету України (код платежу 21081100, р/р 31112106700002, банк одержувача ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ідентифікаційний код 38040558) штраф у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) гривень 00 копійок.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2014 |
Оприлюднено | 17.03.2014 |
Номер документу | 37617185 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні