Постанова
від 13.03.2014 по справі 801/1250/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 березня 2014 року о 10:52 Справа №801/1250/14

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Циганової Г.Ю., при секретарі судового засідання Лоза М.С., за участю представника позивача - Шаганова А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Центру зайнятості Автономної Республіки Крим

до ОСОБА_2

про стягнення,

Суть спору: Центр зайнятості Автономної Республіки Крим (далі - позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовною заявою до ОСОБА_2 (далі - відповідач) про стягнення заборгованості у розмірі 3010, 69 грн.

Позов мотивовано необхідністю повернення сплаченої позивачем суми витрат на професійне навчання відповідача у зв'язку із відмовою працювати за одержаною професією.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АРК від 17.02.2014 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав, надав пояснення по суті спору.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про місце, час та день його проведення був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.

Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись статтею 128 КАС України вважає можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненнями суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Пунктом 7 ч.1 ст.3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ст. 8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" №1533-III від 02.03.2000 року в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Закон №1533) Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.

Фонд є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією. Держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом.

Як зазначено в п. 6 ст. 10 Закону №1533 функції виконавчої дирекції Фонду виконує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, та його територіальні органи, що здійснюють свою діяльність відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" та цього Закону.

Функції виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, які здійснювалися органами державної служби зайнятості відповідно до цього Закону, починаючи з 2013 року покладаються на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, та його територіальні органи (ч. 3 розділу VIII "Прикінцеві положення" Закону №1533).

Відповідно до ч.2 ст. 21 Закону України "Про зайнятість населення" від 05.07.2012 року № 5067-ІV (далі Закон №5067) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи. Територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах є юридичними особами публічного права.

Указом Президента України від 16.01.2013 року №19/2013 затверджено Положення про державну службу зайнятості України (далі - Положення).

Відповідно до ст. 3 зазначеного Указу Державна служба зайнятості України є правонаступником відповідних органів державної служби зайнятості.

Основними завданнями Служби є, зокрема, здійснення контролю за використанням роботодавцями та безробітними коштів Фонду (пп.11 п.3 зазначеного Положення).

Згідно з пп. 25, 28, 29 п. 4 Положення Служба відповідно до покладених на неї завдань: виконує функції виконавчої дирекції Фонду, забезпечує організацію діяльності правління Фонду; представляє інтереси Фонду в судових та інших органах, у відносинах з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, громадськими об'єднаннями з питань соціального захисту і т.п.; проводить у встановленому порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення, в тому числі шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників; здійснює контроль за використанням коштів Фонду, застосовує в установленому законодавством порядку фінансові санкції та накладає адміністративні штрафи.

Згідно з п.7 Положення Служба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах.

У статті 5 Указу Президента України від 16.01.2013 року № 19\2013 визначено, що Кабінету Міністрів України: 1) у тримісячний строк привести свої рішення у відповідність із цим Указом; вирішити в установленому порядку питання щодо припинення державної служби зайнятості; здійснити інші заходи, що випливають із цього Указу; 2) до завершення здійснення заходів, пов'язаних з утворенням Державної служби зайнятості України та її територіальних органів, забезпечити виконання їх функцій відповідними органами державної служби зайнятості.

У відповідності до пункту 1 Положення про державну службу зайнятості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.91 №47 Державна служба зайнятості складається з Державного центру зайнятості Мінпраці, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення, центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.

Судом встановлено, що 08.01.2013 року відповідачем подано заяву про реєстрацію у Сімферопольському районному центрі зайнятості, в якій надано згоду на професійне навчання.

Наказом від 25.01.2013 року №НТ130125 відповідачу було надано статус безробітного.

Відповідно до протоколу №16 від 23.04.2013 року 21.05.2013 року на засіданні комісії про відбір на професійне навчання вирішено направити відповідача на курси професійної підготовки та перепідготовки, у зв'язку із чим 25.04.2013 року з відповідачем було укладено договір №012213042900140.

На підставі зазначеного договору відповідача було направлено на підготовку до Кримського центру зайнятості професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості зі строком навчання з 29.04.2013 року до 14.10.2013 року з метою сприяння подальшому працевлаштуванню.

Відповідно до наказу Кримського центру професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості №1592 від 18.10.2013 року відповідач вважається таким, що закінчив навчання з присвоєнням робітничої кваліфікації «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування». 14.10.2013 року відповідачу видно свідоцтво серії 12 СВ №773484 про присвоєння робітничої кваліфікації.

Після закінчення навчання відповідачу видано направлення №01221310180006001 від 18.10.2013 року на працевлаштування до ПАТ «Партизан».

У зв'язку із відмовою відповідача працювати за одержаною професією, що підтверджується наданими документами, Сімферопольський міським центром зайнятості прийнято наказ №129 від 28.11.2013 року про направлення в Центр зайнятості АР Крим запиту на розрахунок коштів, витрачених на навчання відповідача.

Відповідно до довідки-розрахунку вих. №130 від 16.12.2013 року вартість витрат на професійне навчання безробітного складає 3010,69 грн.

Відповідно до ч. 3 ст. 36 Закону №1533 у разі припинення професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації за направленням державної служби зайнятості без поважних причин або відмови працювати за одержаною професією (спеціальністю) із застрахованих осіб стягується сума витрат на професійну підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації.

Згідно з п. 28 "Порядку надання матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного", затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.200 року №308, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.200 року за №916/5137 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) у разі припинення професійного навчання за направленням державної служби зайнятості без поважних причин або відмови працювати за набутою професією (спеціальністю) з осіб стягується загальна сума витрат на професійне навчання, включаючи суму виплаченої матеріальної допомоги у період професійного навчання, витрат на проїзд до місця навчання і назад (включаючи щоденні), витрат на проживання та витрат, пов'язаних з попереднім медичним та наркологічним оглядом відповідно до законодавства.

В п.3.1.2 договору №012213042900140 також передбачено, що у разі припинення навчання без поважних причина або відмови працювати за професією (спеціальністю), набутою в результаті професійного навчання з громадянина стягується загальна сума витрат на професійне навчання, включаючи суму виплаченої допомоги по безробіттю у період професійного навчання, витрат на проїзд до місця навчання і назад (включаючи оплату щоденного проїзду) та витрат на проживання. Якщо громадянин відмовляється добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо повернення вирішується у судовому порядку.

16.11.2013 року, 12.12.2013 року відповідачем було отримано листи Сімферопольського міського центру зайнятості про необхідність добровільного погашення суми заборгованості з повернення коштів витрачених на професійне навчання.

Однак, станом на день судового розгляду справи відповідачем заборгованість не погашена.

Приймаючи до уваги вищевикладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати відшкодуванню не підлягають.

В судовому засіданні 13.03.2014 року оголошено вступну та резолютивну частини постанови, постанову у повному обсязі складено 14.03.2014 року.

Враховуючи викладене, керуючись ст. 94, 158-167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2.Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Центру зайнятості Автономної Республіки Крим (95000, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Дибенко, 50; р/р 37179300901202 в УДКУ в АР Крим, МФО 824026, ЗКПО 03491168) витрати на професійне навчання у розмірі 3010,69 грн. (три тисячі десять гривень 69 копійок).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Циганова Г.Ю.

Дата ухвалення рішення13.03.2014
Оприлюднено17.03.2014
Номер документу37621340
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/1250/14

Постанова від 13.03.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

Ухвала від 17.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні