Постанова
від 11.03.2014 по справі 824/797/14-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 березня 2014 р. м. Чернівці Справа №824/797/14

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Григораша В.О.;

секретаря судового засідання - Сопко В.Ю.;

за участю:

представника позивача - Крицької Я.В.;

представника відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Кіцманському районі Чернівецької області до Державного підприємства "Лужанський експериментальний завод" про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

В поданому до суду адміністративному позові Управління Пенсійного фонду України в Кіцманському районі Чернівецької області (позивач) просить стягнути з Державного підприємства "Лужанський експериментальний завод" (відповідач) заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату пенсій наукових працівників за період грудень 2013року та січень-лютий 2014 року в сумі 5807,04 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що відповідач є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування і має заборгованість по відшкодуванню витрат Пенсійного фонду України на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій призначених згідно із Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" і сумою пенсій обчисленою відповідно до інших законодавчих актів. Так, за підприємством рахується заборгованість за період з 01.12.2013 року по 28.02.2014 року у сумі 5807,04 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав викладених у позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового розгляду. Про причини неявки суд не повідомив, заяв або клопотань не подавав.

Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Враховуючи вищевказане, а також те, що явка сторін у судове засідання обов'язковою не визнавалась, суд на місці ухвалив продовжити розгляд справи за даною явкою сторін.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню, з таких підстав.

Судом встановлено, що згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 16.12.2013 року відповідач зареєстрований Реєстраційною службою Кіцманського районного управління юстиції Чернівецької за адресою - вул. Центральна, буд. 53, смт Лужани, Кіцманський район, Чернівецька область. (а.с. 7-9).

З матеріалів справи встановлено, що у відповідача працювали наймані працівники: ОСОБА_2 та ОСОБА_3, які набули необхідного стажу на Державному підприємстві "Лужанський експериментальний завод", для призначення їм пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність".

Досліджені судом копії трудових книжок, пільгових довідок, розпоряджень та протоколів підтверджують право вищезазначених працівників на отримання пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" (а.с. 21-36).

На адресу відповідача направлялися повідомлення-розрахунки "Про суму витрат та фінансування різниці між сумою пенсій, призначеної відповідно до Закону України "Про науково-технічну діяльність", і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, за грудень 2013 року та січень-лютий 2014 року (а.с. 16-18).

Заборгованість підтверджується довідками про отримання гр. ОСОБА_2 та ОСОБА_3 пенсії за віком науковим працівникам, відповідно до яких заборгованість відповідача перед Пенсійним фондом за грудень 2013 року та за січень-лютий 2014 року становить 5807,04 грн, а саме: ОСОБА_2 в сумі 2452,95 грн; ОСОБА_3 в сумі 3354,09 грн (а.с.10-15).

До вказаних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.

Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність" від 13.12.1991р. № 1977-XII (Закон №1977-XII) визначено правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку науково-технічної сфери, створює умови для наукової і науково-технічної діяльності, забезпечення потреб суспільства і держави у технологічному розвитку.

Метою цього Закону є врегулювання відносин, пов'язаних з науковою і науково-технічною діяльністю та створення умов для підвищення ефективності наукових досліджень і використання їх результатів для забезпечення розвитку усіх сфер суспільного життя.

Одними з основних завдань цього Закону є визначення правового статусу суб'єктів наукової і науково-технічної діяльності, матеріальних та моральних стимулів забезпечення престижності та зумовленої суспільними потребами пріоритетності цієї сфери людської діяльності, залучення до неї інтелектуального потенціалу нації та економічних, соціальних та правових гарантій наукової і науково-технічної діяльності, свободи наукової творчості;

Статтею 1 Закону №1977-XII визначено, що науковий працівник це - вчений, який за основним місцем роботи та відповідно до трудового договору (контракту) професійно займається науковою, науково-технічною, науково-організаційною або науково-педагогічною діяльністю та має відповідну кваліфікацію незалежно від наявності наукового ступеня або вченого звання, підтверджену результатами атестації.

Науковий працівник може виконувати науково-дослідну, науково-педагогічну, дослідно-конструкторську, дослідно-технологічну, проектно-конструкторську, проектно-технологічну, пошукову, проектно-пошукову роботу та (або) організовувати виконання зазначених робіт у наукових установах та організаціях, вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації, лабораторіях підприємств (ст. 6 Закону №1977-XII).

Згідно ст. 24 Закону №1977-XII різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується, зокрема, для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом.

На підставі ч.8 ст.24 Закону №1977-XII перелік посад наукових (науково-педагогічних) працівників підприємств, установ, організацій вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації, перебування на яких дає право на призначення пенсії та виплату грошової допомоги у разі виходу на пенсію відповідно до цієї статті, затверджується Кабінетом Міністрів України, з урахуванням статей 221, 222 цього Закону.

На виконання наведеної норми Закону Кабінетом Міністрів України було прийнято Постанову від 13.12.2000 року № 1826 "Про затвердження Порядку фінансування та виплати різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних бюджетних установ і організацій, науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств організацій згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи", яка втратила чинність 9 квітня 2004 року одночасно з набранням чинності його постановою від 24 березня 2004 року №372 "Про затвердження Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи" (Порядок).

Пенсія працівникам ОСОБА_3 та ОСОБА_2 призначена відповідно до ст.24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" від 13.12.1991 року №1977-XII.

Відповідно до п.2 Порядку за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.

Згідно із пунктом 3 Порядку фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації.

Відповідно до п.4 Порядку у разі ліквідації або зміни власника підприємства, установи організації чи вищого навчального закладу III-ІV рівнів акредитації різниця у розмірі пенсії фінансується за рахунок коштів їх правонаступників у порядку, що діяв стосовно цих підприємств, установ, організацій та закладів до моменту ліквідації або змін власника.

Як вбачається з п.5 Порядку розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за зразком, що додається.

Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.

Проте на день розгляду справи заборгованість відповідачем не погашена та складає 5807,04 грн.

Пункт 8 Порядку передбачає, що у разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством.

Доказів, які б свідчили про погашення вказаної суми відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій на день розгляду справи або ж спростовували доводи позивача суду, не подано.

Таким чином, судом встановлено, що відповідач в порушення вимог вказаних норм права, не виконує обов'язок по сплаті суми заборгованості, а тому вона підлягає стягненню в судовому порядку.

Згідно п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України та ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 76, 79, 86, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Cтягнути з Державного підприємства "Лужанський експериментальний завод" (вул. Центральна, буд. 53, смт. Лужани, Кіцманський район, Чернівецька область, ід. код 00333380) заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату пенсій наукових працівників за грудень 2013року та січень-лютий 2014 року в сумі 5807 (п'ять тисяч вісімсот сім) грн. 04 коп.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складено 17 березня 2014 року (16.03.2014 року - вихідний день).

Суддя Григораш В.О.

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2014
Оприлюднено17.03.2014
Номер документу37630231
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/797/14-а

Ухвала від 29.06.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 21.06.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Постанова від 11.03.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні