ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 березня 2014 року м. Сімферополь Справа №801/1499/14
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Ольшанської Т.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні за участю секретаря судового засідання Сидельової М.В., представника прокуратури- Блохіна Г.В., представника позивача- Ніколаішвілі В.Я., адміністративну справу
за позовом Заступника прокурора м.Ялта в інтересах держави в особі Кримського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Приватного акціонерного товариства "Джемієт"
про стягнення заборгованості у сумі 17000,00 грн.,
Обставини справи: Заступник прокурора м.Ялта в інтересах держави в особі Кримського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Окружного адміністративного АР Крим з адміністративним позовом до Приватного акціонерного товариства "Джемієт" про стягнення заборгованості у сумі 17000,00грн..
Представник прокуратури та представник позивача у судовому засіданні наполягали на задоволенні позовних вимог.
Представник відповідача явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, день та місце його проведення був повідомлений належним чином, про причини явки суд не повідомив.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представника позивача, суд
ВСТАНОВИВ:
Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР (далі - Закон) визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Положеннями Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до статті 3 Закону, державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням; контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів; контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів; проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.
Статтею 5 Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Нормами статті 6 Закону встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Комісія може делегувати надані їй повноваження центральному апарату і територіальним органам шляхом прийняття відповідного рішення, затвердженого в установленому порядку.
Положеннями статті 8 Закону врегульовано, що Комісія має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до статті 11 Закону Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 р. N 2272 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 р. за N 120/14811. Ці Правила визначають порядок та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.
Правилами встановлено, що Акт про правопорушення на ринку цінних паперів повинен містити, зокрема: виклад обставин правопорушення; посилання на нормативно-правовий акт, норму якого порушено; відомості про наявність повторного вчинення правопорушення особою, щодо якої складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів; інші відомості, необхідні для вирішення справи про правопорушення.
Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.
Постанова складається з вступної, описової, мотивувальної та резолютивної частин. Описова частина повинна містити викладення обставин, встановлених при розгляді справи, та посилання на нормативно-правовий акт, норми якого порушено. У мотивувальній частині наводяться посилання на докази, що підтверджують факт правопорушення і вину юридичної особи, або ж факти, що вказують на відсутність правопорушення, посилання на відповідні норми нормативно-правового акта, який передбачає відповідальність за дане правопорушення.
Закон України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23 лютого 2006 року N 3480-IV регулює відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку.
Емітент - юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання щодо них перед їх власниками.
Частиною першою статті 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" передбачено: емітенти, які здійснили відкрите (публічне) розміщення цінних паперів, зобов'язані своєчасно та в повному обсязі розкривати інформацію про: фінансово-господарський стан і результати діяльності емітента у строки, встановлені законодавством; будь-які дії, що можуть вплинути на фінансово-господарський стан емітента та призвести до значної зміни ціни на його цінні папери; власників великих пакетів (10 відсотків і більше) акцій.
Частиною п'ятою статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" встановлено, що звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року. Квартальна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість); квартальна фінансова звітність; участь емітента у створенні інших підприємств, установ та організацій.
Емітент має право додатково подавати іншу інформацію.
Перевіркою встановлено, що 14.11.2013 стосовно Приватного акціонерного товариства "Джемієт" Кримським територіальним управлінням національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів №268-КР-1-Е.
Відповідно до акту від 14.11.2013 №268-КР-1-Е встановлені наступні порушення відповідачем за нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондовому ринку про ринок цінний паперів, неопублікування в офіційному друкованому виданні та неподання річної інформації емітента цінних паперів за 2012 рік до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Уповноваженою особою Комісії 24.09.13 постановами №205-КР-1-Е, №206-КР-1-Е, №207-КР-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів до Приватного акціонерного товариства "Джемієт" були застосовані штрафні санкції у розмірі 51000,00 грн..
24.09.13 винесено Розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №123-КР-1-Е з терміном виконання та повідомленням Уповноваженої особи про виконання розпорядження. У визначений термін відповідачем не виконано розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №123-КР-1-Е, що є порушенням пункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
Постановою Управління від 14.11.13 № 02/02/2312 про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів було призначено на 25.11.13 о 10:45 у приміщенні Управління за адресою: м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 436, про що було сповіщено керівництво ПрАТ «Джемієт».
Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно пункту 8 статті 11 зазначеного Закону, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
На підставі вищевказаного акту, 25.11.13 Управлінням було винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 268-КР-1-Е, якою накладені фінансові санкції- штраф у розмірі 1000 неоподаткованих податком мінімумів доходів громадян - 17000,00 гривень (сімнадцять тисяч гривень).
Штрафи, що накладаються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку направляються в Державний бюджет України.
До теперішнього часу відповідачем зазначену фінансову санкцію до Державного бюджету України не сплачено.
Несплата штрафних санкцій порушує інтереси держави, оскільки спричиняє шкоду економічним інтересам держави, загрожує невиконанню загальнодержавних програм, які фінансуються з бюджету, підриває основні принципи існуючого суспільного ладу.
Таким чином, вимоги позивача про стягнення фінансових санкцій у сумі 17000,00грн. засновані на законі, підтверджуються матеріалами справи і підлягають задоволенню у повному обсязі.
В судовому засіданні 13.03.2014 проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ст. 160 КАС України повний текст постанови виготовлено 17.03.2014.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити.
2.Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Джемієт" ( 98652, АР Крим, м. Ялта, смт. Восход, вул. аврори 28; ЄДРПОУ 19451923) заборгованість перед бюджетом в сумі 17000,00грн. до Державного бюджету України ( код платежу: 21081100, в ГУ ДКСУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, р/р 31118106700039, ЄДРПОУ 38027563).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Ольшанська Т.С.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2014 |
Оприлюднено | 17.03.2014 |
Номер документу | 37631689 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні