Рішення
від 25.02.2014 по справі 910/991/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98 РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 910/991/14 25.02.14

За позовомПершого заступника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Державної авіаційної служби України До Товариства з обмеженою відповідальністю «Авіакомпанія «Авіатранс К» Простягнення 81 024, 83 грн.

Суддя Борисенко І.І.

Представники:

Від прокуратури Тєлічко І.В. - посвідчення

Від позивача Колісник А.А. - за дов.

Від відповідача Лахманик Ю.Р. - дов.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Перший заступник прокурора міста Києва звернувся до господарського суду в інтересах держави в особі Державної авіаційної служби України з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Авіакомпанія «Авіатранс К» (відповідача) на користь Державної авіаційної служби України заборгованість у розмірі 81 024, 83 грн. по платежах до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність на участь України у міжнародних авіаційних організаціях за здійснення регулярних, чартерних авіаперевезень та відправки вантажу виконаних авіакомпанією за серпень-жовтень 2013р.

Відповідач надав відзив на позовну заяву, в якому проти сплати частини позовної суми в розмірі 41 024, 83 грн. не заперечує.

Так, відповідачем доведено суду, що ним до порушення провадження у справі було сплачено частину заборгованості перед Позивачем в розмірі 40 000, 00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №1131 від 13.01.2014р.

В свою чергу, Позивач надав суду заяву про зменшення розміру позовних вимог, відповідно до якої просить стягнути суму боргу в розмірі 41 024, 83 грн.

Судом заява про зменшення розміру позовних вимог прийнята до розгляду, оскільки дана заява відповідає вимогам ст. 22 ГПК України.

Відповідно до ч.4 ст. 22 ГПК України, позивач вправі до прийняття рішення у справі, зокрема зменшити розмір позовних вимог.

Під зменшенням розміру позовних вимог слід розуміти зміну (у бік зменшення) кількісних показників, у яких виражається позовна вимога, в тому числі ціна позову.

Згідно з ч.3 ст. 55 ГПК України ціну позову вказує позивач.

Отже, позивач зменшив позовні вимоги, просить стягнути з відповідача загальну суму заборгованості у розмірі 41 024, 83 грн., тому має місце нова ціна позову, виходячи з якої й вирішується спір.

Розглянувши надані учасниками судового процесу документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги і заперечення проти позову, об'єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідачем допущено порушення вимог чинного законодавства при сплаті зборів до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях.

Як вбачається з матеріалів справи заборгованість Відповідача перед Позивачем по оплаті Держаного збору, отриманого від пасажирів та відправників вантажу під час продажу чартерних перевезень, станом на 01.01.2014р. складала суму у розмірі 81 024, 83 грн. (за період з серпня по жовтень 2013р.).

Відповідно до ч. 9 ст. 12 Повітряного кодексу України перелік, розмір та порядок сплати державних зборів, порядок використання коштів Фонду визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Положення про Державний спеціалізований фонд фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України у редакції від 16.09.1998 № 889, зі змінами від 29.03.2000, Фонд створюється при Державній авіаційній адміністрації України (Укравіація - нині Державна авіаційна служба України) з метою фінансування заходів щодо забезпечення діяльності цивільної авіації в Україні відповідно до вимог Конвенції про міжнародну цивільну авіацію та участі України у міжнародних авіаційних організаціях.

Загальнодержавні витрати на авіаційну діяльність та участь України в міжнародних авіаційних організаціях здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України (ч. 1 ст. 12 Повітряного кодексу України).

Відповідно до п. 43 ч. 2 ст. 29 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду Державного бюджету України належать, зокрема, надходження до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях (крім частини надходжень, що зараховуються до спеціального фонду згідно із законом про Державний бюджет України).

Одночасно, ч. 1 ст. 10 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» передбачено, що у загальному фонді Державного бюджету України на 2013 рік до доходів належать надходження, визначені частиною другою статті 29 Бюджетного кодексу України.

Відповідно до п. 6.2 ст. 6 Податкового кодексу України збором (платою, внеском) є обов'язковий платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників зборів, з умовою отримання ними спеціальної вигоди, у тому числі внаслідок вчинення на користь таких осіб державними органами, органами місцевого самоврядування, іншими уповноваженими органами та особами юридично значимих дій.

Отже, державні збори, які надходить до Фонду є складовою частиною Державного бюджету України.

Платежі, які підлягають сплаті до Фонду є

обов'язковими для всіх суб'єктів авіаційної діяльності (ч. 8 ст. 12 Повітряного кодексу України).

Одночасно пунктом 2.4.18 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів, вантажів повітряним транспортом, затверджених наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Міністерства транспорту України від 26.11.2001 за № 139/821, зареєстрованого в Мінюсті 01.12.2001 за № 1010/6201 передбачено, що суб'єкти господарської діяльності, які надають послуги з перевезення пасажирів, вантажів повітряним транспортом повинні своєчасно перераховувати до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України в міжнародних авіаційних організаціях державні збори згідно з постановою Кабінету Міністрів України у редакції від 16.09.1998 № 889 «Про внесення змін і доповнень до постанови Кабінету Міністрів України від 28.09.1993 № 819».

Пунктом 10 Положення передбачено, що Державіаслужба кожного 20 числа місяця, що настає за звітним, перераховує 20 відсотків сум коштів, що надійшли на рахунок Фонду за звітний період з джерел, зазначених у пункті 2 цього Положення, до державного бюджету.

Проте, матеріалами справи доведено, що ТОВ «Авіакомпанія «Авіатранс К», отримавши грошові кошти за перевезення пасажирів та вантажів у вартість яких включено збір за кожного пасажира, який відлітає з аеропортів України та за кожну тону вантажу, що відправляється чи прибуває, у розмірі, що дорівнює ставці збору, який справляється зі споживача стосовно Українських експлуатантів під час виконання аналогічних польотів, не перерахував кошти в розмірі 41 024, 83 грн. до вищенаведеного Фонду.

Відповідно до рахунків-фактур та розшифровці заборгованості Відповідача перед Позивачем сума заборгованості на час розгляду справи складає 41 024, 83 грн.

Оцінюючи наявні в матеріалах справи документи та досліджуючи в судовому засіданні докази, Господарський суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав:

Зобов'язанням, згідно ст. 509 Цивільного кодексу України, є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

В силу положень ст. ст. 525, 526 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України, зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться; одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Матеріали справи свідчать, що відповідачем до порушення провадження у справ сплачено суму боргу в розмірі 40 000,00 грн.

Факт наявності боргу у Відповідача перед Позивачем по оплаті Держаного збору, отриманого від пасажирів та відправників вантажу під час продажу чартерних перевезень, у сумі 41 024,83 грн. Позивачем належним чином доведений, документально підтверджений і Відповідачем не спростований, і тому ця сума має бути стягнута з відповідача.

Відповідно до ст. 610 Цивільного кодексу України, порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Стосовно правомірності звернення з даним позовом до суду прокурором в інтересах держави в особі визначених ним осіб суд відзначає наступне.

Відповідно до ст. 121 Конституції України представництво інтересів громадян та держави в судах покладено на прокуратуру.

Такі випадки передбачені, зокрема, ст. 2 ПІК України, згідно якої господарський суд порушує справи за позовам прокурорів, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. При цьому, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до господарського суду прокурор зазначає про це в позовній заяві.

Згідно зі ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокуратурою інтересів держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів держави у випадках, передбачених законом.

Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави. Обираючи форму представництва, передбачену частиною п'ятою цієї статті, прокурор визначає, в чому полягає порушення або загроза порушення інтересів держави, обґрунтовує необхідність їх захисту.

Відповідно до ч. 7 ст. 12 Повітряного кодексу України забезпечення надходжень коштів до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях здійснюється уповноваженим органом з питань цивільної авіації - Державною авіаційною службою України.

Згідно із Положенням про Державну авіаційну службу України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 за № 398/2011, Відповідач є центральним органом виконавчої влади, на який покладено завдання щодо здійснення державного контролю та нагляду за безпекою цивільної авіації, організації розроблення нормативно-правової бази для регулювання діяльності у галузі цивільної авіації, сертифікації та реєстрації об'єктів і суб'єктів цивільної авіації та ліцензування їх діяльності, регулювання використання повітряного простору та організація повітряного руху, організація авіаційних перевезень, сприяння провадженню зовнішньоекономічної і міжнародно-правової діяльності цивільної авіації тощо.

Отже, саме Державна авіаційна служба України є органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Згідно постанови Кабінету міністрів України у редакції від 16.09.1998 № 889 кошти Фонду використовуються на утримання апарату інспекції з безпеки польотів, служб авіаційної безпеки, сертифікації експлуатантів та підтримання льотної придатності повітряних суден, льотної служби, придбання обладнання, приладів, оренду приміщень, фінансування робіт з розслідування авіаційних пригод, забезпечення авіаційної безпеки та безпеки польотів, інші витрати, передбачені кошторисом, а також на фінансування витрат на участь України у міжнародних авіаційних організаціях, забезпечення підписання міжнародних договорів України про повітряне сполучення та зовнішню діяльність, розроблення авіаційних правил, стандартів і технологій.

З урахуванням вищевикладеного, несвоєчасне внесення відповідачем зазначених коштів призводить до ненадходження коштів до Фонду, чим завдаються збитки державі, оскільки ускладнюється реальне виконання основних завдань Відповідача, що впливає на ефективний контроль за забезпеченням безпеки авіації та її відповідність рекомендованій практиці Міжнародної організації цивільної авіації.

Враховуючи викладене, Перший заступник прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Державної авіаційної служби України правомірно згідно діючого законодавства звернувся до суду з даною позовною заявою для захисту інтересів держави в особі визначених ним осіб до Товариства з обмеженою відповідальністю «Авіакомпанія «Авіатранс К» .

Відповідно до ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог чи заперечень.

Відповідно до ст. 34 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

В судовому засіданні, допустимими доказами, які знаходяться в матеріалах справи прокурор довів, що його вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Оскільки від сплати судових витрат звільняються, зокрема, органи прокуратури - при здійсненні представництва інтересів громадян або держави в суді, то на підставі ст. 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача пропорційно розміру задоволених вимог та стягуються в доход спеціального фонду Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 49, 82-85 ГПК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Авіакомпанія «Авіатранс К» (03036, м. Київ, пр.-т Повітрофлотський, 90; Код ЄДРПОУ: 21631302) на користь Державної авіаційної служби України (01135, м. Київ, пр.-т Перемоги, 14, Код ЄДРПОУ: 37536026) 41 024, 83 грн. (сорок одну тисячу двадцять чотири грн. 83 коп.) суму заборгованості.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Авіакомпанія «Авіатранс К» (03036, м. Київ, пр.-т Повітрофлотський, 90; Код ЄДРПОУ: 21631302) в дохід державного бюджету України 927 (дев'ятсот двадцять сім) грн. 41 коп. судового збору.

Накази видати відповідно до ст. 116 ГПК України

Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 93 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено: 07.03.2014р.

Суддя І.І.Борисенко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.02.2014
Оприлюднено18.03.2014
Номер документу37669687
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/991/14

Рішення від 25.02.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні