ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
24 січня 2014 р. (16 год. 01 хв.) Справа №801/11231/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі
головуючого судді Кузнякової С.Ю.,
за участю секретаря судового засідання Лєбєдєвої О. М., представників позивача Тарасенко М. Ю., Андраш О.А., представника відповідача Горбаня А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Кримське подвір'я»
до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міністерства доходів в АР Крим
про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення.
Обставини справи: позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Державної податкової інспекції в м. Сімферополь про визнання недійсним та скасування податкового повідомлення-рішення №0007842202 від 06.08.2013 року в частині застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Кримське подвір'я» штрафних санкцій в розмірі 15 480,00 грн. за порушення п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Позовні вимоги мотивовані безпідставністю висновків податкового органу, викладених в акті перевірки, щодо порушення позивачем вимог п. 12 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг". Так, позивач зазначає, що ним належним чином виконувалися зобов'язання щодо ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, а також зобов'язання щодо продажу лише тих товарів, які відображені в такому обліку.
Представники позивача в судовому засіданні підтримали позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві, та просили їх задовольнити у повному обсязі, надавши пояснення по суті спору.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав з підстав, наведених у письмових запереченнях, зокрема, посилаючись на те, що під час здійснення розрахункової операції позивачем допущено порушення зберігання у КОРО фіскального звітного чеку, Z-звіту № 0502, порушено використання режиму попереднього програмування найменування товару, а саме № 003 не вказано групу товару (коньяк) та кількість, а також порушено ведення обліку товарно-матеріальних цінностей на складах та за місцем їх реалізації, а саме відсутні документи, що підтверджують факт оприбуткування товару, що, в свою чергу, свідчить про правомірність застосування до позивача штрафних санкцій в розмірі 15905,00 грн.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, заслухавши думку представників сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Кримське подвір'я» є юридичною особою (ідентифікаційний код 31336451), перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міністерства доходів в АР Крим та являється платником податків.
19.07.2013 року співробітниками відділу контролю за проведенням розрахункових операцій управління податкового та митного аудиту ГУ Міндоходів в АР Крим проведено фактичну перевірку щодо дотримання ТОВ «Кримське подвір'я» норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) за місцем господарської діяльності господарського об'єкту, що належить ТОВ «Кримське подвір'я»: кафе-бару «Рай», розташованого за адресою: м. Ялта, смт. Сімеїз, вул. Луговського, 2-Б.
За результатами перевірки складено акт від 26.07.2013 року № 150/01/09/22.
06.08.2013 р. на підставі акта фактичної перевірки від 26.07.2013 р. ДПІ у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в Автономній Республіці Крим було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0007842202 про застосування до ТОВ «Кримське подвір'я» штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 15905,00 грн., з яких:
- 340,00 грн. за порушення зберігання у КОРО фіскального звітного чеку (п. 9 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» № 265/95-ВР від 06.07.1995 року);
- 85,00 грн. за порушення використання режиму попереднього програмування найменування товару (п. 11 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» № 265/95-ВР від 06.07.1995 року);
- 15480,00 грн. за ведення обліку товарних запасів з порушенням (2 х 7740 грн.) (п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» № 265/95-ВР від 06.07.1995 року).
Не погодившись з правомірністю рішення в частині застосування штрафних санкцій за порушення п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» позивач звернувся до суду з позовом про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0007842202 від 06.08.2013 року на суму 15 480,00 грн.
Оцінюючи правомірність рішення відповідача, суд керувався критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Отже, "на підставі" означає, що суб'єкт владних повноважень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України та зобов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.
"У межах повноважень" означає, що суб'єкт владних повноважень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов'язків, встановлених законами.
"У спосіб" означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний дотримуватися встановленої законом процедури вчинення дії, і повинен обирати лише встановлені законом способи правомірної поведінки при реалізації своїх владних повноважень.
Суд з'ясовує, чи використане повноваження, надане суб'єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчиняється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначені Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 № 265/95-ВР (далі - Закон № 265/95).
Згідно з п.12 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995, № 265/95-ВР, суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).
Відповідно до ст. 20 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" до суб'єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Згідно з ч.2 ст. 3 цього Закону, бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч.ч.1-2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність").
Згідно пункту 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95року № 88, у відповідності з ч. 2 ст. 6 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", первинні документи - це письмові свідоцтва, які фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження і дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Приписами п. 5 ст. 8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" передбачено, що підприємство самостійно визначає облікову політику, обирає форму бухгалтерського обліку, розробляє систему і форми внутрішньогосподарського (управлінського) обліку, звітності і контролю господарських операцій, затверджує правила документообігу і технологію обробки облікової інформації.
З матеріалів справи вбачається, що згідно з пунктом 4 наказу директора ТОВ «Кримське подвір'я» № 2 від 01.07.2013 «Про відкриття кафе-бару «Рай» та затвердження графіка його роботи», місцем зберігання первинних документів бухгалтерського обліку встановлено офісне приміщення бухгалтерії ТОВ «Кримське подвір'я», розташоване за адресою: м. Сімферополь, пр.Кірова/вул. Леніна, 29/1.
В матеріалах справи містяться наступні первинні документи на товари (алкогольні напої), а саме: рахунки на оплату, накладні, видаткові накладні, податкові накладні, рахунки та чеки:
- видаткові накладні : № ЮС000004836 від 08.11.2012 року на суму 2 727,61 грн. (ПДВ 454,60 грн. (а. с. 32), № ЮС000005924 від 23.04.2013 року на суму 615,62 грн. (ПДВ 102,60 грн. (а. с. 42), № 001-0022963 від 18.04.2013 року на суму 2 617,18 грн. (ПДВ 436,20 грн. (а. с. 45)
- податкові накладні від 08.11.2012 року № 866 на суму 2 727,61 грн. (ПДВ 454,60 грн. (а. с. 33, 34), від 09.11.2012 року № 469\1 на суму 1 747,68 грн. (ПДВ 291,28 грн. (а. с. 37), від 09.11.2012 року № 472\1 на суму 386,66 грн. (ПДВ 64,44 грн. (а. с. 40), від 23.04.2013 року № 1915 на суму 615,62 грн. (ПДВ 102,60 грн. (а. с. 43),
від 23.04.2013 року № 1193/1 на суму 2 617,18 грн. (ПДВ 436,20 грн. (а. с. 46), від 28.11.2012 року № 4377796 на суму 2 197,13 грн. (ПДВ 366,19 грн. (а. с. 48),
- рахунки на оплату № ЮС000004836 від 08.11.2012 року на суму 2 727,61 грн. (ПДВ 454,60 грн. (а. с. 35), рахунок на оплату № ЮС000005924 від 23.04.2013 року на суму 615,62 грн. (ПДВ 102,60 грн. (а. с. 44)
- накладні № 001-0073187 від 09.11.2012 року на суму 1 747,68 грн. (ПДВ 291,28 грн. (а. с. 36), № 001-0073193 від 09.11.2012 року на суму 386,66 грн. (ПДВ 64,44 грн. (а. с. 39),
- рахунки № 001-004660 від 09.11.2012 року на суму 1 747,68 грн. (а. с. 38), № 001-004663 від 09.11.2012 року на суму 386,66 грн. (ПДВ 64,44 грн (а. с. 41),
- та фінансові чеки ( а. с. 47).
Суд вважає за необхідне зазначити, що відсутність (порушення) обліку товарів за місцем реалізації або зберігання, в розумінні п.12 ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", є не ведення такого обліку взагалі або ведення з порушенням встановленого порядку.
Цією нормою встановлено тільки обов'язок суб'єкта підприємницької діяльності вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів. При цьому, ніяких застережень чи вимог щодо місця здійснення такого обліку (у тому числі приміщеннях, де здійснюється реалізація товарів) законодавець не передбачив, а тому суд критично ставиться до висновку податкової інспекції щодо порушення позивачем п. 12 ст. 3 Закону № 265/95, оскільки наявні в матеріалах справи документи свідчать про належне виконання позивачем своїх обов'язків по веденню обліку товарних запасів.
Враховуючи, що під час розгляду справи позивачем суду надані рахунки на оплату, накладні, видаткові накладні, податкові накладні, рахунки та чеки, які, в свою чергу, є документами, на підставі яких здійснюється облік товарних запасів, правомірність дотримання порядку якого є предметом розгляду у цій справі, слід зазначити, що наявність в матеріалах справи таких документів первинного бухгалтерського обліку та їх відповідність вимогам законодавства дозволяє суду зробити висновок щодо безпідставності висновку відповідача про порушення ТОВ «Кримське подвір'я» п. 12 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (в частині порушення порядку обліку товарних запасів).
Відповідно до ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, відповідачем не надано суду належних та допустимих доказів, що позивачем неналежно ведеться облік товарних запасів.
З огляду на зазначене, суд вважає, що висновки податкового органу, викладені в акті перевірки реєстраційний номер № 150/01/09/22 від 26.07.2013 року, щодо порушення позивачем п.12 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", не відповідають обставинам справи, внаслідок чого існують підстави для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відповідача №0007842202 від 06.08.2013 року в частині застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Кримське подвір'я» штрафних санкцій в розмірі 15 480 (п'ятнадцять тисяч чотириста вісімдесят) грн., 00 коп.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
В зв'язку з чим, суд вважає за необхідне стягнути з Державного бюджету на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 172,05 грн.
Під час судового засідання, яке відбулось 24.01.2014 року, були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено у повному обсязі складено 29.01.2014 року.
Керуючись ст.ст. 94, 160-163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим №0007842202 від 06.08.2013 року в частині застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Кримське подвір'я» штрафних санкцій в розмірі 15 480 (п'ятнадцять тисяч чотириста вісімдесят) грн., 00 коп.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Кримське подвір'я» (ЄДРПОУ 31336451) 172,05 грн. судового збору.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кузнякова С.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2014 |
Оприлюднено | 21.03.2014 |
Номер документу | 37688711 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні