ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 березня 2014 року № 813/1244/14
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого-судді Кравчука В.М., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Австрійсько-українське товариство «Дахи і фасади», за участю третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Федорука Олега Ростиславовича, про припинення юридичної особи, -
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області звернулась до суду з позовом, в якому просить припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Австрійсько-українське товариство «Дахи і фасади».
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що ТзОВ "Австрійсько-українське товариство «Дахи і фасади» не подає податкову звітність з податку на прибуток з 2011 р., чим порушує вимоги п.п.16.1.3 ст.16 Податкового кодексу України, що є підставою для припинення юридичної особи відповідно до ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців". Представник позивача просив позов розглядати без його участі.
В судове засідання відповідач не з'явився, хоча належним чином був повідомлений про розгляд справи. Суд залучав керівника ТзОВ «Австрійсько-українське товариство «Дахи і фасади» - Федорука Олега Ростиславовича як третю особу, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, який в судове засідання не з'явився, хоча був повідомлений про розгляд справи.
На підставі ст. ст. 122, 128 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається в письмовому провадженні.
Дослідивши надані докази в межах заявлених вимог, Суд встановив наступні факти та відповідні їм правовідносини:
ТзОВ «Австрійсько-українське товариство «Дахи і фасади» зареєстроване як юридична особа, що підтверджується Витягом з ЄДР. Як платник податків ТзОВ «Австрійсько-українське товариство «Дахи і фасади» перебуває на обліку в ДПІ у Франківському районі м. Львові ГУ Міндоходів у Львівській області. Станом на 31.12.2013 р. ТзОВ «Австрійсько-українське товариство «Дахи і фасади» заборгованості по податках та платежах перед бюджетом немає, що підтверджується довідкою ДПІ.
Неподання ТзОВ «Австрійсько-українське товариство «Дахи і фасади» податкової звітності з податку на прибуток підтверджується актом № 92 від 21.01.2014 р. Остання податкова звітність подана за ІІ-ІІІ квартали 2011 р. Таким чином, неподання декларацій відповідачем триває понад один рік.
Відповідно до ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Дослідженими у справі доказами встановлено факт невиконання відповідачем цього обов'язку.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні"від 04.12.1990р. (з наступними змінами і доповненнями) завданнями органів державної податкової служби, серед інших, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).
На реалізацію цієї функції органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності (п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону).
Відповідно до ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (з наступними змінами і доповненнями) юридична особа припиняється, зокрема, в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців"підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з її банкрутством, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
З урахуванням порядку застосування, підстав, змісту та правових наслідків скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності, суд вважає, що зазначена дія в правовому сенсі є тотожною припиненню юридичної особи. Відтак, позовні вимоги заявлені суб'єктом владних повноважень на виконання визначених законом завдань цього суб'єкта, з підстав та в порядку, передбаченому, законом.
Надані Суду і досліджені в судовому засіданні докази засвідчують наявність між сторонами правовідносин та фактичних обставин, передбачених ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців", що є підставою для задоволення позову.
Представник ДПІ запропонував призначити ліквідаційну комісію юридичної особи - ТзОВ «Австрійсько-українське товариство «Дахи і фасади» у складі Федорука Олега Ростиславовича, який є керівником цієї юридичної особи.
Визначаючи склад комісії з припинення юридичної особи, суд виходить з наступного. Відповідно абз. 2 ч. 2 ст. 105 ЦК України, за якою виконання функцій комісії з припинення юридичної особи може бути покладено на орган управління юридичної особи.
Відповідно до ч. 2 ст. 110 ЦК України рішенням суду про ліквідацію юридичної особи на його учасників або орган, уповноважений установчими документами приймати рішення про ліквідацію юридичної особи, можуть бути покладені обов'язки щодо проведення ліквідації юридичної особи.
Відповідно до ч. 1 ст. 60 Господарського кодексу України ліквідацію суб'єкта господарювання може бути також покладено на орган управління суб'єкта, що ліквідується.
Зазначені правові норми є підставою для покладення функцій комісії з припинення (ліквідації комісії) як на орган управління юридичної особи, так і на її учасників (засновників).
Відповідно до ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" зазначені відомості вважаються публічно достовірними, тому додаткового доказування не потребують.
Відповідно до ст. 97 ЦК України управління товариством здійснюють його органи. Органами управління товариством є загальні збори його учасників і виконавчий орган, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до ст. 65 ГК України управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу. Власник здійснює свої права щодо управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи відповідно до статуту підприємства чи інших установчих документів.
Відповідно до ст. 92 ЦК України юридична особа набуває цивільних прав та обов'язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону. Зазначені органи повинні були забезпечити й виконання юридичною особою обов'язків, передбачених ст. 49 Податкового кодексу України, однак не зробили цього. Таким чином, дії осіб, які входять до складу вищого та виконавчого органу, призвели до порушення відповідачем законодавства та виникнення підстав для припинення юридичної особи за судовим рішенням. Тому саме на них і слід покласти обов'язки щодо проведення ліквідації відповідача.
Відтак, Суд вважає, що функції комісії з припинення юридичної особи ТзОВ «Австрійсько-українське товариство «Дахи і фасади» слід покласти на Федорука Олега Ростиславовича.
Судові витрати у справі відсутні.
Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 122, 128, 160-163 КАС України, Суд -
П О С Т А Н О В И В :
1. Позов задовольнити.
2. Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Австрійсько-українське товариство «Дахи і фасади» (ідентифікаційний код 34167028), зареєстроване за адресою: 79071, м. Львів, вул. Кульпарківська, буд. 123, кв.76).
3. Призначити ліквідаційну комісію (комісію з припинення) Товариства з обмеженою відповідальністю «Австрійсько-українське товариство «Дахи і фасади» у складі: голова комісії - Федорука Олега Ростиславовича (АДРЕСА_2).
4. Копію постанови суду, після набрання нею законної сили, негайно направити державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи .
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя Кравчук В.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2014 |
Оприлюднено | 21.03.2014 |
Номер документу | 37692363 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравчук Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні