cpg1251
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 березня 2014 р. Справа № 804/2159/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Кучми К.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Монако» про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
У лютому 2014 року позивач на виконання своїх владних повноважень звернувся до адміністративного суду з вищезазначеним позовом. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідач має несплачену заборгованість по платежам до бюджету, що становить 23 486,18 грн., яку в добровільному порядку не сплачує. Сума податкового боргу відповідача не скасована і не списана.
За таких обставин, позивач просив суд: стягнути до бюджету кошти ТОВ «Монако» (код за ЄДРПОУ 31550144) з рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ «Монако» (код за ЄДРПОУ 31550144) у розмірі податкового боргу на загальну суму 23 486,18 грн., а саме: з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності на загальну суму 22 199, 62 грн.; з податку на прибуток на загальну суму 1 021 грн.; з податку з власників транспортних засобів на загальну суму 265,56 грн.
Позивач в судове засідання свого представника не направив, про день та час його проведення повідомлявся належним чином. Позивач в позовній заяві просив суд розгляд справи проводити за відсутності його представника в порядку письмового провадження.
Відповідач в судове засідання свого представника не направив, про місце та час його проведення повідомлявся належним чином.
Відповідно до ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Згідно ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, частина 6 статті 128 КАС України, надає суду можливості проводити подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.
Суд, дослідивши матеріали справи вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Монако» зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності Виконавчим комітетом Криворізької міської ради 10.07.2001 року та перебуває на податковому обліку в Криворізькій центральній об'єднаній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровської області з 18.07.2001 року за № 1694. /а.с.4, 5/.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 16 жовтня 2012 року, посадовими особами позивача була проведена камеральна перевірка податкової декларації зі сплати за землю, за результатами якої складено акт від 16.10.2012 року №3226/318/1503/31550144, на підставі якого винесене податкове повідомлення-рішення від 30.11.2012 року № 0009091503.
Судом також встановлено, що 19 вересня 2013 року посадовими особами позивача була проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на прибуток, за результатами якої складено акт від 19.09.2013 року №560/04-81-15-02/31550144, на підставі якого винесене податкове повідомлення-рішення від 29.11.2013 року № 0004531502.
Відповідно до підпункту 57.1. статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що заборгованість відповідача виникла внаслідок несплати узгоджених податкових зобов'язань згідно податкової накладної, а саме:
- з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності на загальну суму 22 199,62 грн., в тому числі податковий борг за податковими зобов'язаннями - 73 грн. та пеня 22 126,62 грн.;
- з податку на прибуток підприємства на загальну суму 1 021 грн.
- з податку з власників транспортних засобів на загальну суму 265 грн., в тому числі штрафні санкції 265,56 грн., який виник 14.01.2011 року внаслідок не сплати податкових зобов'язань визначених розрахунком суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів від 22.02.2010 р. №6882, податкових повідомлень-рішень від 27.05.2011 року № 0000561501, № 0000571501, винесених на підставі акту перевірки №5219/50/1501/34559605 від 19.07.2011 року, внаслідок порушення терміну сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на прибуток протягом встановлених чинним законодавством строків.
Таким чином, у відповідача наявний податковий борг на загальну суму 23 486,18 грн.
У відповідності до статті 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Відповідно до ст.36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Згідно ст.46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Відповідно ст.286 Податкового кодексу України, платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Згідно зі ст.285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року.
За умовами п.287.3. ст.287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки з податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Суми податкових зобов'язань із земельного податку з юридичних осіб задекларовані платником податку у податкових розрахунках земельного податку самостійно, а отже є узгодженими.
П.57.1. ст.57 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
При несплаті зобов'язання у встановлений строк виникає податковий борг, який відповідно до п.14.1.175. ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п.п.14.1.162. п.14.1. ст.14 Податкового кодексу України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.
За умовами ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Судом також встановлено, що на виконання вимог ст.59 Податкового кодексу України Криворізькою центральною ОДПІ були виставлені податкові вимоги №1/116 від 21 лютого 208 та №2/204 від 31.03.2008 року.
Відповідно до п.60.6. ст.60 Податкового кодексу України, якщо нарахована сума грошового зобов'язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане податкове повідомлення-рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов'язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається.
Таким чином, відповідач має податкову заборгованість до бюджету на загальну суму 23 486,18 грн., яка виникла через несплату самостійно задекларованого податкового зобов'язання у деклараціях.
Відповідно до п.п.95.1, 95.3 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Підпунктом 20.1.18. ст.20 ПК України визначено право органу державної податкової служби звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідачем у Криворізькій центральній об'єднаній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровської області зареєстровані розрахункові рахунки.
В силу ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Оцінюючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, суд вважає за можливе стягнути з відповідача податковий борг у розмірі 23 486,18 грн.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.10, 11, 69, 71, 94, 122, 128, 158 - 163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути до бюджету кошти Товариства з обмеженою відповідальністю «Монако» (код за ЄДРПОУ 31550144) з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю «Монако» (код за ЄДРПОУ 31550144) у розмірі податкового боргу на загальну суму 23 486,18 грн. /двадцять три тисячі чотириста вісімдесят шість гривень вісімнадцять копійок/, а саме:
-з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності на загальну суму 22 199, 62 грн. /двадцять дві тисячі сто дев'яносто дев'ять гривень шістдесят дві копійки/;
-з податку на прибуток на загальну суму 1 021 грн. /одну тисячу двадцять одну гривню/;
-з податку з власників транспортних засобів на загальну суму 265,56 грн. /двісті шістдесят п'ять гривень п'ятдесят шість копійок/.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст.186 КАС України.
Суддя Кучма К.С.
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2014 |
Оприлюднено | 20.03.2014 |
Номер документу | 37695539 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні