ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
13 березня 2014 року Чернігів Справа № 825/678/14
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бородавкіної С.В.,
за участі секретаря Хрущ Т.М.,
за участі представника позивача Крупини А.О.,
за участі представника відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Козелецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "4 АРТ", третя особа - Реєстраційна служба Козелецького районного управління юстиції Чернігівської області про скасування державної реєстрації, -
В С Т А Н О В И В:
20.02.2014 позивач звернувся до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "4 АРТ" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів від 31.10.2013 №13571050004002329 - зміна місцезнаходження, зміна складу або інформації про засновників.
Свої вимоги мотивує тим, що відповідно до ст. 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку. Однак, всупереч чинному законодавству Товариство з обмеженою відповідальністю "4 АРТ" відсутнє за своїм місцезнаходженням, а саме за адресою: АДРЕСА_1, що підтверджується довідкою ГОВ ДПІ у м.Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області про не встановлення місцезнаходження платників податків від 27.01.2014 №497/07. Таким чином, формальна, а не фактична зміна місцезнаходження відповідача, спрямована на здійснення фіктивної підприємницької діяльності і підприємство не має наміру проводити фінансово-господарську діяльність за новою адресою реєстрації.
Представник позивача позовні вимоги просив задовольнити в повному обсязі.
Відповідач позовні вимоги визнав в повному обсязі. В судовому засіданні зазначив, що йому було не відомо про реєстрацію на його ім'я ТОВ «4АРТ» та ТОВ «Хеппі-Піап», оскільки звітності про їх діяльність до податкового органу не подавав та жодних первинних документів даних товариств не складав, не підписував та не видавав. Також зазначив, що він загубив паспорт в липні 2013 року разом з індефікаційним кодом, у зв'язку з чим відповідач звернувся до Козелецького РВ, де подав заяву про втрату паспорту та заяву про отримання нового.
Представник третьої особи - Реєстраційної служби Козелецького районного управління юстиції Чернігівської області в судове засідання не з'явився, надіслав до суду клопотання, в якому просив справу розглянути за його відсутності. Крім того, надав пояснення, в яких просив в задоволенні позову відмовити та зазначив, що підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів може бути лише невідповідність рішень органів управління відповідача вимогам чинного законодавства або незаконність дій державного реєстратора при проведенні державної реєстрації змін до установчих документів. Довідка Козелецької ОДПІ не може бути доказом відсутності юридичної особи за місцезнаходженням, оскільки таким доказом може бути тільки відповідний запис в Єдиному державному реєстрі про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, а для внесення такого запису законом передбачена певна процедура. Для внесення запису в Єдиний державний реєстр про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням передбачена певна процедура у відповідності до Закону України від 15.05.2003 №755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", яка Козелецькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Чернігівській області дотримана не була, оскільки податкова не зверталась до державного реєстратора з повідомленням про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням (18-ОПП). За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу без його участі.
Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов не належить до задоволення з наступних підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю "4 АРТ" зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 18.11.2008 (а.с.5-7).
Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Товариство з обмеженою відповідальністю "4 АРТ" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 18.11.2008 за адресою: АДРЕСА_1. Засновником товариства є ОСОБА_2, що проживає за адресою: АДРЕСА_1, розмір внеску до статутного фонду складає 60000 грн. (а.с.5-7).
Згідно довідки №497/07 від 27.01.2014 ГОВ ДПІ у м. Чернігові Міндоходів проведено необхідні та достатні заходи щодо встановлення місцезнаходження платника податків, за результатами яких місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "4 АРТ" не встановлено (а.с.8).
Довідка ДПІ у м. Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області №497/07 від 27.01.2014 (а.с.8) не може бути доказом відсутності юридичної особи за місцезнаходженням, оскільки таким доказом може бути тільки відповідний запис в Єдиному державному реєстрі про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, а для внесення такого запису законом передбачена певна процедура.
Так, відповідно до абзацу 6 статті 1 Закону України від 15.05.2003 №755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон), місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
Відповідно до ст. 4 Закону державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема:
перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці;
перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації;
внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру;
оформлення і видачу свідоцтва про державну реєстрацію та виписки з Єдиного державного реєстру.
Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до ст. 6 Закону передбачений перелік повноважень державного реєстратора, який є вичерпним. Серед вказаних повноважень, зокрема, проводити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб-підприємців.
Згідно ч.1 ст.18 Закону якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Згідно абз.2 ч.12 ст.19 Закону у разі надходження державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Відповідно до ч.14 ст.19 Закону у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначений відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.
Згідно із ч. 7 ст. 29 Закону державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування державного органу або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону щодо найменування окремих видів юридичних осіб (банк, кредитна спілка, недержавний пенсійний фонд тощо); встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів.
Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
Статтею 30 Закону передбачено, що державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
Таким чином, державний реєстратор під час реєстраційних дій не має права перевіряти подані відомості та вимагати інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством.
За обставин, коли законодавством не передбачена перевірка відомостей про місцезнаходження юридичної особи, які подаються державному реєстратору, немає підстав для визнання недійсною їх реєстрації лише з підстав недостовірності таких відомостей.
Отже, чинним законодавством встановлено спеціальний порядок дій відповідних суб'єктів владних повноважень у випадку встановлення незнаходження юридичної особи за вказаною у ЄДР адресою.
Судом встановлено, що дана процедура дотримана не була, оскільки Козелецька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Чернігівській області не зверталась до державного реєстратора з повідомленням про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням (18-ОПП).
Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" встановлено чіткий порядок виникнення негативних наслідків для юридичної особи у випадку встановлення незнаходження її за юридичною адресою.
Судом було встановлено, що Козелецька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Чернігівській області не зверталась до державного реєстратора Реєстраційної служби Козелецького районного управління юстиції Чернігівської області з повідомленням про встановлення відсутності Товариства з обмеженою відповідальністю "4 АРТ" за його місцезнаходженням, таким чином Козелецькою ОДПІ не дотримано процедуру, передбачену ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про те, що оскільки Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що у разі встановлення податковим органом відсутності юридичної особи за її місцезнаходженням, то контролюючий орган повинен звернутися до державного реєстратора, а той в свою чергу повинен дотримуючись процедури, підтвердити відомості про місцезнаходження юридичної особи, а тому відсутні правові підстави для застосування іншого порядку дій повноважних органів у випадку встановлення незнаходження юридичної особи за адресою, що міститься в ЄДР.
Крім того, згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державна реєстрація змін місцезнаходження, змін складу або інформації про засновників не проводилась, а тому її і не можливо скасувати.
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України.
Докази надані позивачем не підтверджують обставини, на які він посилається в адміністративному позові.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про скасування державної реєстрації змін до установчих документів від 31.10.2013 №13571050004002329 - зміна місцезнаходження, зміна складу або інформації про засновників Товариства з обмеженою відповідальністю "4 АРТ" з підстав, наведених позивачем у позовній заяві, задоволенню не належать.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позовних вимог Козелецькій об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області - відмовити.
Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя С.В. Бородавкіна
.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2014 |
Оприлюднено | 20.03.2014 |
Номер документу | 37696934 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Бородавкіна С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні