ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"12" березня 2014 р. Справа № 809/400/14
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Суддя: Остап'юк С.В.,
за участю секретаря: Руміша В.Я.,
представника позивача: Гаврилишин І.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Долинського районного центру зайнятості до Управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації про стягнення незаконно виплаченої допомоги по безробіттю в розмірі 17 182, 46 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
31.01.2014 року Долинський районний центр зайнятості (далі - позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом до Управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації (далі - відповідач) про стягнення незаконно виплаченої допомоги по безробіттю в розмірі 17 182, 46 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, в порушення норм статті 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», не повернув суму виплаченої допомоги по безробіттю безробітному ОСОБА_3, поновленого на роботі за рішенням суду, за період з 20.02.2013 року до 31.10.2013 року в розмірі 17 182, 46 гривень.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі, з підстав вказаних в позовній заяві. Просила позов задовольнити в повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з'явився, без поважних причин та без повідомлення про причини неприбуття хоча, про дату, час та місце судового розгляду справи був належним чином повідомлений. Однак, на адресу суду направив заперечення проти позову, мотивоване тим, що ОСОБА_3 поновлено на роботі розпорядженням Долинської районної державної адміністрації Івано-Франківської області. Вважає, що роботодавцем є Долинська районна державна адміністрація Івано-Франківської області, а тому суми виплаченого забезпечення повинні відшкодовуватися роботодацем.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази, суд робить висновок, що даний адміністративний позов підставний та підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що ОСОБА_3 працював в Управлінні соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації на посаді заступника начальника управління з питань праці.
15.01.2013 року розпорядженням голови Долинської районної державної адміністрації Івано-Франківської області «Про звільнення ОСОБА_3» за №6-к, з 16.01.2013 року, звільнено з роботи ОСОБА_3 - заступника начальника управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації з питань праці, на підставі пункту 1 статті 40 Кодексу законів про працю України у зв'язку із скороченням штату працівників.
З 13.02.2013 року, Наказом Долинського районного центру зайнятості за №НТ130215 від 15.02.2013 року, надано ОСОБА_3 статус безробітного.
Наказом Долинського районного центру зайнятості від 20.02.2013 року за №НТ130220 ОСОБА_3 призначено допомогу по безробіттю та розпочато її виплату з 20.02.2013 року.
23.05.2013 року постановою Долинського районного суду Івано-Франківської області в справа за №343/357/13-а, провадження №2-а/0343/37/13 визнано протиправним та скасовано розпорядження голови Долинської районної державної адміністрації за №6-к від 15.01.2013 року «Про звільнення ОСОБА_3» та поновлено ОСОБА_3 на посаді заступника начальника управління праці та соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації.
Розпорядженням голови Долинської районної державної адміністрації Івано-Франківської області «Про поновлення на посаді ОСОБА_3» від 05.12.2013 року за №65к поновлено ОСОБА_3 з 17.01.2013 року на посаді заступника начальника управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації з питань праці.
На виконання розпорядження від 05.12.2013 року за №65к управлінням соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації Івано-Франківської області видано наказ за №72 від 09.12.2013 року «Про поновлення на посаді ОСОБА_3».
Наказом Долинського районного центу зайнятості за №НТ131210 від 10.12.2013 року припинено виплату допомоги ОСОБА_3 з 20.02.2013 року.
За період з 20.02.2013 року до 31.10.2013 року ОСОБА_3 отримав допомоги по безробіттю в розмірі 17 182, 46 гривень, що підтверджується довідкою головного спеціаліста - бухгалтера відділу бухгалтерського обліку (а. с. 15).
Долинським районним центром зайнятості видано наказ за №482 від 18.12.2013 року «Про повернення коштів роботодавцем - Управлінням соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації».
Позивачем, 18.12.2013 року, на адресу відповідача направлено листа за №3005-01/21-13 про повернення коштів виплачених ОСОБА_3, як допомогу безробітному в розмірі 17 182, 46 гривень та копію наказу за №482 від 18.12.2013 року.
Вказану суму коштів відповідачем не повернено.
Відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування розроблений Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», який визначає правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (далі - Закон).
Відповідно частини 1 статті 3 Закону законодавство про страхування на випадок безробіття складається з Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, цього Закону, Закону України "Про зайнятість населення" та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері страхування на випадок безробіття, а також міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
У відповідності до статті 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та згідно частини 1 статті 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Частиною 3 Розділу VIII Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" встановлено, що функції виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, які здійснювалися органами державної служби зайнятості відповідно до цього Закону, починаючи з 2013 року покладаються на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, та його територіальні органи.
Згідно частини 1 статті 18 Закону України "Про зайнятість населення" Державна служба зайнятості складається з державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення і центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.
Згідно статті 2 Закону страхування на випадок безробіття здійснюється за принципами, серед іншого, цільового використання коштів страхування на випадок безробіття.
Відповідно частини 1 статті 6 Закону право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття (далі - забезпечення) та соціальні послуги мають застраховані особи.
У відповідності до частини 1 статті 7 Закону видами забезпечення за цим Законом є допомога по безробіттю, у тому числі одноразова її виплата для організації безробітним підприємницької діяльності.
Частиною 1 статті 31 Закону встановлено, що виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі поновлення безробітного на роботі за рішенням суду.
Відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 року за №307 затверджено Порядок надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, який, визначає механізм призначення, виплати допомоги по безробіттю, у т. ч. одноразової для організації безробітними підприємницької діяльності, та обчислення страхового стажу.
Згідно пункту 5.5 розділу 5 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі поновлення безробітного на роботі за рішенням суду (з дня поновлення на роботі).
Згідно частини 4 статті 35 Закону із роботодавця утримується сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.
Таким чином, частиною 4 статті 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" передбачено відшкодування сум виплаченої роботодавцем допомоги по безробіттю у разі поновлення безробітного на роботі за рішенням суду.
Як встановлено судом, ОСОБА_3 поновлено на роботі з 17.01.2013 року за рішенням Долинського районного суду Івано-Франківської області від 23.05.2013 року, виплату допомоги по безробіттю припинено з 20.02.2013 року, тобто з дати призначення виплати такої допомоги, отже утримання суми виплаченої роботодавцем допомоги по безробіттю безробітному поновленого на роботі за рішенням суду настає з моменту призначення виплати такої допомоги.
Роботодавець в порушенні обов'язку встановленого частиною 4 статті 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" добровільно не повернув позивачу виплачену ОСОБА_3 допомогу по безробіттю.
Долинським районним центром зайнятості виплачено ОСОБА_3 допомоги по безробіттю за період з 20.02.2013 року до 31.10.2013 року в розмірі 17 182, 46 гривень, а тому у відповідності до частини 4 статті 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" сума виплаченої допомоги по безробіттю безробітному ОСОБА_3, поновленого на роботі за рішенням суду, підлягає відшкодуванню роботодавцем Управлінням соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації.
За таких обставин, позовні вимоги про стягнення з Управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації допомоги по безробіттю за період з 20.02.2013 року до 31.10.2013 року в розмірі 17 182, 46 гривень, є обґрунтованими та підлягають до задоволення.
Статтею 39 встановлено, що спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Твердження відповідача про те, що він не може відповідати за заявленими позовними вимогами, оскільки не являється роботодавцем для застрахованої особи ОСОБА_3 не обґрунтовує заперечень проти позову та є таким, що суперечить фактичним обставинам справи. Підпорядкованість відповідача Управління соціального захисту населення Долинській районній державній адміністрації не визначає його статусу як роботодавця для працюючих осіб в розумінні Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття". Відповідач - Управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації є юридичною особою, фізичні особи, які проходять публічну службу в органах соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації, а також фізичні особи, працевлаштовані в Управлінні соціального захисту населення перебувають у трудових відносинах з відповідачем, який у відповідності до частини 1 статті 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" є роботодавцем для них. Організаційна підпорядкованість Управління соціального захисту населення Долинській районній державній адміністрації не змінює суті трудових відносин та відносин публічної служби між зазначеними особами.
Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Долинського районного центру зайнятості до Управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації про стягнення незаконно виплаченої допомоги по безробіттю в розмірі 17 182, 46 гривень підлягає до задоволення.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації (індекс 77503, вулиця Грушевського, 18, місто Долина, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 03193376) на користь Долинського районного центру зайнятості (індекс 77503, проспект Незалежності, 3, місто Долина, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 19390268) 17 182 (сімнадцять тисяч сто вісімдесят дві) гривні 46 копійок.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: Остап'юк С.В.
Постанова складена в повному обсязі 17.03.2014 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2014 |
Оприлюднено | 20.03.2014 |
Номер документу | 37698224 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні