ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ЗАПОРІЗЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
вул.
Кремлівська, 65-В, м. Запоріжжя, 69041, тел.286-50-15,
inbox@adm.zp.court.gov.ua
ПОСТАНОВА
Іменем
України
10.03.2009р.
№ 2а-242/09/0870
14:41.
За позовною заявою: Запорізького обласного відділення Фонду
соціального захисту інвалідів, 69095, м. Запоріжжя, вул. Гоголя, буд. 147
до відповідача: Підприємства споживчої кооперації «
Кооперативний відпочинок «Приморськ», 72100, Запорізька обл., Приморський
район, м. Приморськ, вул. Курортна, 19
про стягнення 355,68 пені за
порушення термінів сплати суми адміністративно-господарських санкцій за
невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році
У складі головуючого судді
Нечипуренко О.М.
при секретарі судового засідання Младенові О.П.
За участі представників сторін:
від позивача
- ОСОБА_1. ( довіреність № 07-10/3079 від 25.12.2008р.)
від відповідача - не прибув
14.01.2009р. до Запорізького
окружного адміністративного суду в порядку, передбаченому КАС України,
звернулося Запорізьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів
(далі по тексту позивач) з позовом до
Підприємства споживчої кооперації «
Кооперативний відпочинок «Приморськ»
(далі по тексту відповідач) про стягнення 355,68грн. пені за порушення
термінів сплати суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання
нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році
Ухвалою від 15.01.2009р. судом
відкрито провадження в адміністративній справі
№2а-242/09/0870. Судове засідання призначено на 05.02.2009р.
У зв'язку з неявкою відповідача в
судове засідання 05.02.2009р., на підставі ст. 128 КАС України, судом оголошено
ухвалу про відкладення розгляду справи
на 10.03.2009р.
На підставі ст. 160 КАС України в засіданні 10.03.2009р.
судом проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Судом оголошено про
час виготовлення постанови у повному обсязі.
Розгляд справи здійснювався за допомогою технічних засобів, а саме:
програмно-апаратного комплексу “Камертон”.
Позивач
підтримав заявлені позовні вимоги і просить задовольнити їх у повному обсязі. В
обґрунтування позовних вимог посилається на наступне. Відповідно до «Звіту про
зайнятість та працевлаштування інвалідів (форма 10-ПІ річна-поштова),
затвердженого наказом Мінпраці України від 10.02.07р. №42, наданого
відповідачем, середньооблікова кількість штатних працівників, що працювали у
відповідача, за звітний період склала 11 осіб, таким чином, середньооблікова
кількість інвалідів, відповідно до нормативу, встановленого ч. 1 ст. 19 Закону,
на Підприємстві споживчої кооперації «Кооперативний відпочинок
«Приморськ» повинна складати одну особу.
Згідно відомостей, наданих
відповідачем у Звіті, середньооблікова
кількість інвалідів на підприємстві склала нуль осіб, що є меншим ніж установлено нормативом.
Окрім того, згідно ч. 2 ст. 20 Закону
України « Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» порушення
термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою
нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової
ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нараховану на
повну суму недоїмки за весь її строк.
Відповідач двічі,
належним чином сповіщений про день і час розгляду справи, у судове засідання не
прибув, про причини неявки суд не повідомив, відзиву та витребуваних судом
документів не надав. Проти позову не заперечив.
Відповідно до статті 128 КАС України,
неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або
неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
За таких обставин, на підставі ст. 128 КАС України, суд
вважає за можливе розглянути справу за відсутності відповідача за наявними в
ній матеріалами.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення позивача, суд
ВСТАНОВИВ:
Підприємство споживчої кооперації «Кооперативний відпочинок «Приморськ» відноситься до підприємств, яким, відповідно
до ст. 19 Закону “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від
21.03.91 № 875, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування
інвалідів.
Відповідно до звіту про зайнятість та
працевлаштування інвалідів за 2007 р. (форма №10-ПІ) заповненого, підписаного і
поданого посадовими особами відповідача до Запорізького обласного відділення
Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова кількість штатних
працівників, що працювали на Підприємстві
споживчої кооперації
« Кооперативний відпочинок «Приморськ» у 2007р. склала 11 осіб. З них,
середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного
законодавства встановлена інвалідність - 0 осіб. Кількість інвалідів-штатних
працівників, які повинні працювати на підприємстві відповідача на робочих
місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи
соціальної захищеності інвалідів в Україні»
№ 875 повинна складати - 1 особа.
Проаналізувавши наявні матеріали та фактичні обставини
справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, заслухавши
пояснення представника позивача, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими,
що підлягають задоволенню, виходячи з
наступного:
Частина 8 ст. 69 Господарського кодексу України
зобов'язує підприємства з правом найму робочої сили забезпечувати визначену,
згідно закону, кількість робочих місць для працевлаштування неповнолітніх,
інвалідів, інших категорій громадян, що потребують соціального захисту, і
встановлює відповідальність підприємства за порушення даної вимоги.
Відповідно
до ч. 1 ст. 19 Закону України
«Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому
числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних
осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць
для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% (чотирьох відсотків) середньооблікової
чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8
до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Згідно ч. 2 ст. 19
Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»
підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації
громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману
працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування
інвалідів і забезпечують працевлаштування інвалідів.
Відповідно до «Звіту про зайнятість
працевлаштування інвалідів» (форма 10-ПІ річна-поштова), затвердженого наказом
Міністерства праці України від 10.02.2007р. №42, наданого відповідачем,
середньооблікова кількість штатних працівників, що працювали у відповідача, за
звітний період склала 11 осіб, таким чином,
середньооблікова кількість інвалідів, відповідно до нормативу,
встановленого ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності
інвалідів в Україні», на підприємстві споживчої кооперації «Кооперативний
відпочинок «Приморськ» повинна складати
одну особу.
Як свідчать відомості, вказані
відповідачем у Звіті, середньооблікова кількість інвалідів на підприємстві
склала нуль осіб, що є меншим ніж установлено нормативом.
Згідно ст. 20 Закону України «Про
основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи,
організації, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій
інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, де середньооблікова
чисельність працюючих інвалідів є менша, ніж установлено нормативом,
передбаченим ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів
в Україні», щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту
інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в
розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві,
установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських
організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне
робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайнято інвалідом.
Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій
громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману
працю, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських
санкцій за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не
зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної
плати.
Згідно ч. 2 ст. 20 Закону України
«Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» порушення термінів
сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені.
Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного
банку України, що діяла на момент сплати, нараховану на повну суму недоїмки за
весь її строк.
Відповідно до Постанови Кабінету
Міністрів України від 31.01.2007р. №70 «Про порядок сплати підприємствами,
установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману
працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання
нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів» зазначено, що порядок
нарахування пені та встановлення строку її
сплати затверджується Міністерством праці України.
На виконання зазначеного положення
Постанови Кабінету Міністрів України № 70 Наказом Міністерства праці від
15.05.2007р. № 223 було затверджено « Порядок нарахування пені та її сплати».
Згідно п. 3.7 зазначеного Порядку у
поданій до відповідної судової інстанції позовній заяві за невиконання
нормативу щодо працевлаштування інвалідів відділення Фонду розраховує суму пені
на дату її подання. Враховуючи, що ставка НБУ з 30.04.2008р. становить 12,0% -
розрахунковий розмір пені дорівнює 0,04%. Позивачем надано суду розрахунок суми
пені за період з 16.04.2008р. по 05.12.2008р. у розмірі 355,68 грн.
Факт порушення термінів сплати
адміністративно-господарських санкцій матеріалами справи доведений. Розрахунок
суми пені здійснено позивачем вірно, з урахуванням норм законодавства.
Як свідчать матеріали справи,
зокрема, копія виписки з ГУДКУ, 05.12.2008р. відповідач сплатив суму
адміністративно-господарських санкцій в повному обсязі. Доказів сплати 355,68
грн. суми пені відповідач суду не надав. У зв'язку з чим, вимога позивача про
стягнення з відповідача 355,68 грн. пені підлягає задоволенню у повному
обсязі.
Згідно приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в
яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи
юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не
стягуються.
Керуючись ст. ст. 94, 136, 158-163,
167, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов
задовольнити повністю.
2. Стягнути з
Підприємства споживчої кооперації «Кооперативний відпочинок
«Приморськ»(72100,Запорізька область, Приморський район, м. Приморськ, вул.
Курортна, буд. 19; код ЄДРПОУ 33579925, р/р 26007055884084 ЗРУ КБ «Приватбанк», МФО 313399) на користь Запорізького обласного
відділення Фонду соціального захисту інвалідів (69095, м. Запоріжжя,
вул. Гоголя, 147, одержувач Держбюджет Приморського району р/р №
31211230700276, код ЄДРПОУ 34677022,
ГУДКУ у Запорізькій області МФО 813015, 50070000 «Платежі до Фонду соціального захисту інвалідів за 2007р.») 355 (триста п'ятдесят п'ять) грн. 68
коп. пені за порушення термінів сплати суми
адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць
для працевлаштування інвалідів у 2007 році. Видати виконавчий лист.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про
апеляційне оскарження, встановленого цим
Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було
подано заяву про
апеляційне оскарження, але апеляційна скарга
не була подана
у строк, встановлений КАС України, постанова суду першої
інстанції набирає законної сили
після закінчення цього строку.
У
разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його
не скасовано, набирає
законної сили після
закінчення апеляційного розгляду справи.
Якщо строк
апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не
набрала законної сили.
Про апеляційне
оскарження рішення суду першої
інстанції спочатку подається заява.
Обґрунтування мотивів оскарження
і вимоги до суду апеляційної інстанції
викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про
апеляційне оскарження та
апеляційна скарга подаються до
адміністративного суду апеляційної інстанції
через суд першої інстанції,
який ухвалив оскаржуване судове
рішення. Копія апеляційної скарги одночасно
надсилається особою, яка її
подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про
апеляційне оскарження постанови
суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її
проголошення, а в разі складення
постанови у повному
обсязі відповідно до статті 160 КАС України -
з дня складення
в повному обсязі. Апеляційна скарга
на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти
днів після подання
заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга
може бути подана
без попереднього подання заяви
про апеляційне оскарження, якщо скарга
подається у строк, встановлений для
подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про
апеляційне оскарження чи
апеляційна скарга, подані
після закінчення строків,
встановлених цією статтею, залишаються без розгляду, якщо суд
апеляційної інстанції за заявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для
поновлення строку, про що постановляється ухвала.
Суддя О.М.
Нечипуренко
Постанова в повному обсязі у відповідності до
вимог ст. 160 КАС України оформлена і підписана 13. 03.2009р.
Суддя
О.М. Нечипуренкоз
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2009 |
Оприлюднено | 09.06.2009 |
Номер документу | 3769839 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні