ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 лютого 2014 року (09 год. 30 хв.) Справа № 808/9826/13-а м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Максименко Л.Я.
розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу
за позовною заявою: Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, м. Київ
до: Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА «СВІТРЕЄСТР», м. Запоріжжя
про: стягнення штрафу, -
ВСТАНОВИВ:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач або НКЦПФР) звернулась із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА «СВІТРЕЄСТР» (далі - відповідач або ТОВ ФІРМА «СВІТРЕЄСТР»), в якому позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА «СВІТРЕЄСТР» штраф у розмірі 1 700,00 грн.
В обгрунтування позовних вимог зазначає, що у відношенні ТОВ ФІРМА «СВІТРЕЄСТР» було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 30.08.2013 № 666-ЦА-УП-Р, відповідно до якого встановлено, що відповідачем порушено вимоги абзацу 3 пункту 1 розділу ІІІ Положення про порядок складання адміністративних даних щодо здійснення діяльності з ведення реєстрів власників іменних цінних паперів та подання відповідних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням НКЦПФР від 11.09.2012 № 1220, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.10.2012 за № 1665/21977 (далі - Положення № 1220), в частині неподання до Комісії адміністративних даних реєстратора власників іменних цінних паперів за І квартал 2013 року. Вказує, що на дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів ТОВ ФІРМА «СВІТРЕЄСТР» не усунуло вищезазначене порушення, тому за результатами розгляду справи у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 18.09.2013 № 800-ЦА-УП-Р у розмірі 1 700,00 грн. Враховуючи, що вказана сума штрафу відповідачем в добровільному порядку та у строки, визначені Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 № 448/96-ВР (далі - Закон України № 448/96-ВР), сплачена не була, позивач звернувся із позовом про стягнення даного штрафу в судовому порядку.
Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 19.12.2013 було відкрито скорочене провадження у справі.
Ухвала про відкриття скороченого провадження направлялась на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення. Однак, поштова кореспонденція повернулась до суду 03.02.2014 з відміткою відділення поштового зв'язку - «за закінченням терміну зберігання».
Враховуючи те що, поштова кореспонденція, як і передбачено Кодексом адміністративного судочинства (далі - КАС України), направлялась відповідачу за адресою місцезнаходження, що зазначена в реєстраційних документах, то згідно з ч. 11 ст. 35 КАС України вважається, що відповідач був належним чином повідомлений про порушення щодо нього адміністративної справи та необхідність надання відзиву на позовну заяву.
Станом на 14.02.2014 заперечення проти позову та докази на їх обґрунтування відповідачем до суду не надавались.
За правилами частин 1, 6 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Суддя, оцінивши повідомлені позивачем обставини та дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, вирішив продовжити розгляд справи у порядку скороченого провадження.
Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають значення для розгляду та вирішення спору по суті, суд встановив наявність достатніх підстав для задоволення позову виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 6 Закону України № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.
Частиною 4 ст. 6 Закону України № 448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України № 448/96-ВР уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є:
Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.
Частина 2 ст. 9 Закону України № 448/96-ВР передбачає право уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, видавати розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, ставити питання перед органами Прокуратури України та Міністерством внутрішніх справ України про проведення розслідувань або інших заходів відповідно до чинного законодавства.
Склад, терміни та порядок подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) адміністративних даних (далі - Дані) реєстраторами власників іменних цінних паперів (далі - Реєстратор) та емітентами, які здійснюють ведення власного реєстру власників іменних цінних паперів (далі - Емітент), визначаються Положенням № 1220 (п. 1 розділу І даного Положення).
Згідно з п. 2 розділу І Положення № 1220, дія цього Положення поширюється на юридичних осіб, які мають ліцензію на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності, а саме діяльності з ведення реєстрів власників іменних цінних паперів та діяльності з ведення власного реєстру власників іменних цінних паперів, у тому числі тих, які мали право відповідно до законодавства на провадження зазначеної професійної діяльності протягом періоду, за який подаються Дані.
Як вбачається з п. 1 розділу ІІ зазначеного Положення, Реєстраторами, Емітентами складаються та подаються до Комісії щоденні, щоквартальні та нерегулярні Дані.
Дані Реєстраторів, Емітентів подаються до центрального апарату Комісії відповідно до нормативно-правових актів Комісії, що регулюють подання адміністративних даних професійними учасниками фондового ринку у вигляді електронних документів до Комісії (п. 4 розділу І Положення № 1220).
За приписами п. 6 розділу І Положення № 1220, дані подаються до Комісії в обсязі, що встановлений цим Положенням, не пізніше строків, визначених у пункті 1 розділу ІІІ цього Положення.
Дані повинні містити всі визначені цим Положенням довідки. Усі довідки Даних мають бути заповнені, містити достовірну та повну інформацію. Інформація в довідках повинна бути заповнена відповідно до додатків 1-8 до цього Положення.
Відповідно до п. 1 розділу ІІІ Положення № 1220, Реєстратор, Емітент подають Дані у строки:
щоденні - не пізніше 17-ї години дня, наступного за звітним;
щоквартальні - не пізніше 15-го включно числа місяця, наступного за звітним кварталом;
нерегулярні - протягом 3-х робочих днів після дати виникнення.
19.08.2013 уповноваженою особою НКЦПФР Сальчук Оксаною Анатоліївною, у відношенні реєстратора власників іменних цінних паперів ТОВ ФІРМА «СВІТРЕЄСТР» (місцезнаходження: 69006, м. Запоріжжя, вул. Мала, 3, код ЄДРПОУ 24515246) винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Згідно з реєстром відправленої рекомендованої кореспонденції від 20.08.2013 № 3754, вказана постанова надсилалась на адресу відповідача.
За приписами п. 2 розділу ІV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням НКЦПФР від 16.10.2012 № 1470 (далі - Правила № 1470), уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Як вбачається з матеріалів справи, 30.08.2013 уповноваженою особою НКЦПФР Герасименко Наталією Григорівною, у відношенні ТОВ ФІРМА «СВІТРЕЄСТР» складено Акт № 666-ЦА-УП-Р про правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якого встановлено, що ТОВ ФІРМА «СВІТРЕЄСТР» порушило вимоги абзацу 3 пункту 1 розділу III Положення № 1220 в частині неподання до Комісії адміністративних даних реєстратора власників іменних цінних паперів за І квартал 2013 року.
Керуючись п. 9 розділу ІV, п. 1 розділу VI, п. 4 розділу V Правил № 1470, уповноваженою особою позивача - членом НКЦПФР Мозговим О.М. винесено постанову від 06.09.2013 про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою розгляд справи відносно ТОВ ФІРМА «СВІТРЕЄСТР» призначено на 18.09.2013 об 11 год. 10 хв.
Судом встановлено, що Акт від 30.08.2013 № 666-ЦА-УП-Р та постанова від 06.09.2013 про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів надсилались відповідачу, про що свідчить надані позивачем копія реєстру направленої рекомендованої поштової кореспонденції від 09.09.2013 № 5384 та копія фіскального чеку.
Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 8 Закону України № 448/96-ВР НКЦПФР має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно з п. 1 розділу ХVІІ Правил № 1470, за правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені у статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції, передбачені цією статтею.
Так, пунктом 7 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 № 448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, позивачем було встановлено, що на момент розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів ТОВ ФІРМА «СВІТРЕЄСТР» не усунуло виявлені порушення.
Відтак, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою позивача Мозговим О.М., 18.09.2013 винесено постанову № 800-ЦА-УП-Р про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, згідно якої, за неподання інформації до Комісії, у відношення ТОВ ФІРМА «СВІТРЕЄСТР» застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1 700, 00 грн. Відповідно до резолютивної частини даної постанови, відповідачу необхідно було перерахувати суму штрафу на рахунок відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду Державного бюджету», код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106 «Адміністративні штрафи та інші санкції», протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови.
Постанова від 18.09.2014 № 800-ЦА-УП-Р направлялась на адресу відповідача засобами поштового зв'язку, що підтверджується наданою позивачем копією реєстру відправлених рекомендованих листів від 20.09.2014 № 6601 та копією фіскального чеку.
Відповідчем не надано суду доказів оскарження вказаної постанови.
За приписами ст. 11 Закону України № 448/96-ВР, у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Під час розгляду справи відповідач не надав суду будь-яких нормативно та документально обгрунтованих заперечень або пояснень по суті заявлених позовних вимог, які б спростовували доводи позивача, викладені в адміністративному позові. Також відповідачем не надано суду доказів, які б свідчили про повну або часткову сплату суми штрафу.
Таким чином, на момент розгляду справи в суді, сума штрафу у розмірі 1 700,00 грн. ТОВ ФІРМА «СВІТРЕЄСТР» не сплачена, відтак заборгованість перед бюджетом не погашена.
На підставі викладеного, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи вищезазначене, та керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158-163, 183-2 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА «СВІТРЕЄСТР» про стягнення штрафу - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА «СВІТРЕЄСТР» (69006, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Мала, буд. 3, код ЄДРПОУ 24515246) до Державного бюджету України штраф у розмірі 1 700, 00 (одна тисяча сімсот гривень 00 копійок) грн. та перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду Державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Л.Я. Максименко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2014 |
Оприлюднено | 20.03.2014 |
Номер документу | 37701556 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні