Постанова
від 17.03.2009 по справі 2а-419/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                         

 

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

вул. Кремлівська, 65-В, м. Запоріжжя,

69041, тел.286-50-15, inbox@adm.zp.court.gov.ua

 

 

        ПОСТАНОВА

Іменем України

17

березня 2009р.                                                                                                 

№ 2а-419/09/0870

10:07.                                                                                          

За

позовом: Державної

податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя, 69001, м.

Запоріжжя. вул. Перемоги, 14

до

відповідача:  Приватного підприємства «Влад - Віт», 69035,

м. Запоріжжя,                        вул.

Нижньодніпровська, 6/51

про 

стягнення штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 10 687, 75 грн.

               

                                                                         

У  складі головуючого судді

Нечипуренко О.М.                                                                  

                                                                      при

секретарі судового засідання Младенові О.П.

 

За участю представників сторін:

від

позивача   - ОСОБА_1. ( довіреність № 50759/10-014 від

16.11.2008р.)

                           ОСОБА_2. (довіреність

№52617/10-014 від 19.11.2007р.)  

від

відповідача - не

прибув

 

 

 

Справа розглядається за правилами Кодексу

адміністративного судочинства України (далі - КАС України) відповідно до ст.2,

17 та 50 КАС України.

Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України суд під час судового

розгляду адміністративної справи здійснював повне фіксування судового засідання

за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Провадження у справі відкрито ухвалою Запорізького

окружного адміністративного суду від 20.01.2009р., судовий розгляд призначено

на 09.02.2009р.

Розгляд справи відкладався до 19.02.2009 року та

17.03.2009 року у зв'язку з неявкою представника відповідача.

В судовому засіданні 17.03.2009р. проголошено тільки

вступну та резолютивну частини постанови. Судом оголошено про час виготовлення

постанови у повному обсязі.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на п.11

ст.10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”, ст.ст. 104-107

КАС України.

У позовній заяві зазначає, що відповідач має податкову

заборгованість перед бюджетом по штрафним санкціям у сумі 10 687, 75 грн.

Оскільки відповідач станом на 01.12.2008р. суму боргу не

сплатив, позивач вимушений звернутись до суду.

В судових засіданнях 09.02.2009, 19.02.2009р. та

17.03.2009р. представник позивача підтримав вимоги, викладені у позовній заяві

та просить їх задовольнити.

Відповідач заперечення проти адміністративного позову і

витребувані судом документи не надав, в судові засідання 09.02.2009,

19.02.2009р. та 17.03.2009р. представник відповідача не з'явився. Заяв про

розгляд справи за його відсутності до канцелярії адміністративного суду не

надходило.

Місцезнаходження відповідача визначається відповідно до

вимог ст.93 Цивільного кодексу України в редакції Закону №2452-IV від

03.03.2005 року.

Приймаючи рішення за відсутності відповідача,

адміністративний суд бере до уваги те, що ПП «Влад - Віт» не надав суду

відомостей про зміну свого місця знаходження (перебування).

 

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення

представника позивача, суд

ВСТАНОВИВ :

 

Приватне підприємство «Влад - Віт» (далі - відповідач)

зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа 21.03.2000

року №30837495 за адресою: 69035, м. Запоріжжя, вул. Нижньодніпровська, 6, кв.

51 .

Станом на 01.12.2008р. відповідач має борг перед

бюджетом по штрафним санкціям:

•   штрафні

санкції за порушення  норм регулювання

обігу готівки у сумі 8 987,75 грн.

•  

адміністративні штрафи та інші санкції у сумі 1 700,0 грн.

Податковий борг перед бюджетом виник на підставі

наступного:

28.08.2008 року працівниками Державної податкової

інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя здійснено перевірку

відповідача щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері

готівкового та безготівкового обігу, про що складено акт перевірки за

дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари

(послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і

ліцензій №0376/0829/23/30837495 від 28.08.2008 року.

В ході перевірки встановлено порушення п. п. 2.6. п.2

“Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні”, ст.11

Закону України „Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового,

коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, а саме: не

оприбуткування готівкових коштів в касі підприємства за період з 19.08.2008р.

по 27.08.2007р. у сумі 1 262,05 грн., кошти не обліковані в книзі обліку

розрахункових операцій; невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення

розрахунків сумі коштів, яка зазначена у денному Х - звіті РРО; зберігання

алкогольних напоїв без марок акцизного збору встановленого зразку.

За результатами розгляду матеріалів перевірки Державна

податкова інспекція у Орджонікідзевському районі, на підставі ст.22 Закону

України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,

громадського харчування та послуг”, ст.17 Закону України „Про державне

регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового,

алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, прийняті рішення про застосування

фінансових санкцій:

•   №0000792303/0/42302 від 05.09.2008р., яким

до відповідача застосовані фінансові санкції у сумі 6 310,25 грн.

•   №0000802303/0/42303 від 05.09.2008р., яким до

відповідача застосовані фінансові санкції у сумі 2 506,25 грн.

•   №0000812303/0/42444 від 05.09.2008р., яким до

відповідача застосовані фінансові санкції у сумі 1 700,0 грн.

Зазначені вище рішення про застосування фінансових

санкцій було направлено  відповідачу

поштою, у зв'язку з неможливістю вручення яких відповідно до поштових

повідомлень про вручення, складений акт про неможливість вручення рішення про

застосування штрафних санкцій №0410/0829/23/30837495 від 10.09.2008р. та акт

про неможливість вручення рішення про застосування штрафних санкцій

№0411/0829/23/30837495 від 10.09.2008р.

10.09.2008р. рішення про застосування штрафних санкцій

№0000792303/0/42302 від 05.09.2008р., №0000802303/0/42303 від 05.09.2008р.,

№0000812303/0/42444 від 05.09.2008р. були розміщені на дошці податкових

оголошень (повідомлень), що є датою їх вручення платнику податків відповідно до

вимог п.п.6.2.4. п.6.2 ст.6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань

платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.

У судовому та адміністративному порядку відповідач

вказане рішення не оскаржував.

29.10.2008 року працівниками ДПА у Запорізькій області

здійснено перевірку відповідача щодо контролю за здійсненням розрахункових

операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу, про що складено акт

№0532/08/29/23/30837495 від 04.11.2008 року.

В ході перевірки встановлено порушення п.13. ст.3 Закону

України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,

громадського харчування та послуг”, а саме: невідповідність суми готівкових

коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена у денному Х -

звіті РРО.

За результатами розгляду матеріалів перевірки Державної

податкової інспекції у Орджонікідзевському районі, на підставі ст.22 Закону

України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,

громадського харчування та послуг”, прийнято рішення про застосування

фінансових санкцій №0001092303/0/56492 від 13.11.2008р., яким до відповідача

застосовані фінансові санкції у сумі 171,25 грн.

Зазначене вище рішення про застосування фінансових

санкцій було направлено  відповідачу

поштою, у зв'язку з неможливістю вручення якого відповідно до поштового

повідомлення про вручення, складений акт про неможливість вручення рішення про

застосування штрафних санкцій від 17.11.2008р.

17.11.2008р. рішення про застосування штрафних санкцій

було розміщено на дошці податкових оголошень (повідомлень), що є датою його

вручення платнику податків відповідно до вимог п.п.6.2.4. п.6.2 ст.6 Закону

України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами

та державними цільовими фондами”.

У судовому та адміністративному порядку Відповідач

вказане рішення не оскаржував.

Отже, заборгованість - штрафні санкції за порушення норм

регулювання обігу готівки та адміністративні штрафи складає 8 987,75  грн.

Таким чином, загальна заборгованість відповідача складає

10 687,75 грн., яку останній в порушення діючого законодавства України до

бюджету не сплатив.

Заборгованість відповідача у повному обсязі

підтверджується наданим позивачем актом перевірки, рішеннями про застосування

штрафних (фінансових) санкцій, зворотним боком облікової картки платника.

У зв'язку з несплатою відповідачем суми заборгованості в

розмірі 10 687,75 грн. позивач звернувся до господарського суду.

 

Оцінивши представлені докази, вважаю що позовні вимоги

підлягають задоволенню, виходячи з наступного:

 

Перевірка відповідача здійснена на підставі ст. 11

Закону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990р. №

509-ХІІ, Закону України від 06.07.1995р. №265/95-ВР “Про застосування

реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування

та послуг”, Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту

етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”,

Закону України “Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” від

23.03.1996р. №98, Закону України “Про підприємництво” та інших

нормативно-правових актів, які регулюють готівковий облік в Україні.  

Пунктом 4 ст. 10 Закону України “Про державну податкову

службу в Україні”          передбачено,

що державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах

у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій

здійснюють   у   межах 

своїх  повноважень  контроль 

за законністю  валютних  операцій, 

додержанням  порядку проведення

готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, за

наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької   діяльності, ліцензій на проведення видів

господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з

наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам,  що видають ці документи, за наявністю

торгових патентів.

Пунктом 11 ст. 11 Закону України від 04.12.1990р. №

509-ХІІ “Про державну податкову службу в Україні” передбачено, що органи

державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку,

встановлених законами України, мають право застосовувати до платників податків

фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів

суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами

України.

Таким чином, рішення податкового органу за своєю

природою є актом державного органу, який породжує у платника податків певні

обов'язки з внесення платежів до бюджету.

Згідно з п.12 ч.2 ст. 17 Закону України «Про державне

регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового,

алкогольних напоїв та тютюнових виробів» до суб'єктів підприємницької

діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі:

- зберігання, транспортування, реалізації

фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного

збору встановленого зразка або з підробленими марками акцизного збору - 100

відсотків вартості товару, але не менше 1700 гривень.

Відповідно до ст.3 Закону України “Про застосування

реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування

та послуг” суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові

операції в готівковій та/або  в  безготівковій 

формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо)

при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування

та послуг зобов'язані, зокрема:

- у разі незастосування реєстраторів розрахункових

операцій у випадках,  визначених цим

Законом, проводити розрахунки з використанням книги обліку розрахункових

операцій та розрахункової книжки з додержанням встановленого порядку їх  ведення, крім випадків, коли ведеться облік

через електронні системи прийняття ставок, що 

контролюються у режимі реального часу Державним казначейством України;

- забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на

місці проведення розрахунків сумі коштів, 

яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у

випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за

розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;

Порушення цього правила тягне за собою відповідальність,

передбачену зазначеним  законом, але не

може бути підставою для застосування до порушника адміністративних чи

фінансових санкцій, передбачених законодавством з питань оподаткування.

Відповідальність за порушення вимог Закону України “Про

застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського

харчування та послуг” передбачена розділом V 

цього Закону.

Так, ст. 17 Закону України “Про застосування

реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування

та послуг” передбачена відповідальність:

 - двадцять

неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невикористання    при здійсненні розрахункових операцій у

випадках, визначених цим Законом, розрахункової книжки чи порушення встановленого

порядку її використання, або використання незареєстрованих чи не прошнурованих

книг обліку розрахункових операцій, або не зберігання книг обліку розрахункових

операцій чи розрахункових книжок протягом встановленого терміну.

У разі невідповідності суми готівкових коштів на місці

проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку

використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими

квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької

діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми,  на яку виявлено невідповідність.

Адміністративним судом встановлено, що фінансові санкції

в сумі 10 687,75 грн. нараховані Державною податковою інспекцією у

Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя вірно та з дотриманням норм наведеного

Закону.

Статтею 25 Закону України “Про застосування реєстраторів

розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”

встановлено, що суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього

Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до

Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами

державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Представник відповідача не надав доказів сплати суми

заборгованості в розмірі         10

687,75 грн.

Згідно п.п.4 п. 1 ст. 17 та п.п.5 п.4 ст. 50 КАС України

компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта

владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Відповідно до п. 8 ст.3 КАС України, позивачем у

адміністративній справі є суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень

якого подана позовна заява до адміністративного суду.

Відповідно до ст. 104 КАС України суб'єкт владних

повноважень має право звернутися до адміністративного суду у випадках

встановлених законом. Компетенція адміністративних судів поширюється на спори

за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.  

Надані позивачем матеріали свідчать про неможливість

погашення заборгованості до бюджету ПП «Влад - Віт» інакше, ніж шляхом

звернення на активи боржника.

Враховуючи вищевикладене, а також те, що сума штрафних

(фінансових) санкцій у розмірі 10 687,75 грн. відповідачем не сплачена,

адміністративний суд приходить до висновку, що позовні вимоги Державної

податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя про стягнення

цієї суми з ПП «Влад - Віт» , підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до вимог ст. 94, 98, пункту 3 Розділу VII

“Прикінцеві та перехідні положення” КАС України у справах, в яких позивачем є

суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові

витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

 

Керуючись

ст. ст.  94, 158, 160, 162, 163, 167

КАС  України, суддя

                                                      

 

ПОСТАНОВИВ :

 

1.   Позов

задовольнити.

Стягнути Приватного підприємства «Влад - Віт», 

(69035, м. Запоріжжя,                                       вул. Нижньодніпровська, 6/51, код

ЄДРПОУ 30837495)   штрафні санкції за

порушення норм регулювання обігу готівки у сумі 8987,75 грн  (вісім тисяч дев'ятсот вісімдесят сім грн.75)

на р/р 31118104700007, код платежу 21080900, отримувач - Державний бюджет

Орджонікідзевського району, код отримувача 34677145, банк - ГУДКУ у Запорізькій

області, МФО 813015 та адміністративні штрафи та інші санкції у сумі 1700,00

грн  (одна тисяча сімсот грн.. 00 коп

на р/р 331116106700007, код платежу 21081100, отримавач - Державний бюджет

Орджонікідзевського району, код отримувача 34677145, банк - ГУДКУ у Запорізькій

області, МФО 813015.  Видати виконавчий

лист.

 

Постанова може бути оскаржена в  апеляційному 

порядку  повністю або частково

відповідно до вимог ст.184-187 КАС України.

Заява  про  апеляційне 

оскарження  постанови  суду першої інстанції подається протягом

десяти днів з дня складення  

постанови  у  повному 

обсязі.

Апеляційна 

скарга  на  постанову 

суду першої інстанції подається протягом 

двадцяти  днів  після 

подання  заяви   про  

апеляційне оскарження.

Постанова  набирає

законної сили після  закінчення строку

подання заяви про апеляційне оскарження, 

встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано 

заяву  про  апеляційне 

оскарження,  але апеляційна  скарга 

не  була  подана 

у  строк,  встановлений 

цим Кодексом,  постанова набирає

законної сили після закінчення цього строку.

У  разі  подання 

апеляційної скарги судове рішення, 

якщо його  не  скасовано, 

набирає  законної  сили  

після   закінчення апеляційного

розгляду справи.

Якщо  строк  апеляційного 

оскарження  буде поновлено,  то вважається, що постанова чи ухвала суду не

набрала законної сили.

 

 

Суддя                                                   

           Нечипуренко О.М.

 

 

Постанову

виготовлено в повному обсязі 30.03.2009р.

 

09.04.2009 року

постанова набрала законної сили.

 

 

Суддя                                                              

Нечипуренко О.М.

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.03.2009
Оприлюднено09.06.2009
Номер документу3771280
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-419/09/0870

Постанова від 17.03.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Постанова від 17.03.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко О.М.

Ухвала від 19.02.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко О.М.

Ухвала від 09.02.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко О.М.

Ухвала від 20.01.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні