копія
копія
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №
2-а-6947/08/0470
категорія
статобліку-6.6.2
ПОСТАНОВА
Іменем
України
21 травня 2009
року
м. Дніпропетровськ
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у
складі:
головуючого судді
Олійника
В.М.
при
секретарі
Середа А.О.
за участю:
прокурора Слюсар Я.В.
представника позивача ОСОБА_1.
розглянувши у відкритому судовому засіданні
адміністративну справу за позовом
прокурора Самарського району м. Дніпропетровська в інтересах держави в
особі Державної податкової адміністрації у Дніпропетровській області до
Відкритого акціонерного товариства «Конвеєрмаш», третя особа, яка не заявляє
самостійних вимог, на стороні позивача: Дніпропетровське територіальне
управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання недійсним запису про проведення
державної реєстрації,-
ВСТАНОВИВ:
25 липня 2008 року прокурор Самарського району м.
Дніпропетровська в інтересах держави в особі Державної податкової адміністрації
у Дніпропетровській області звернувся до Дніпропетровського окружного
адміністративного суду з позовною заявою до Відкритого акціонерного товариства
«Конвеєрмаш», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, на стороні
позивача: Дніпропетровське територіальне управління Державної комісії з цінних
паперів та фондового ринку, в якій просить:
- визнати недійсним запис про проведення державної реєстрації
товариства з обмеженою відповідальністю «Конвеєрмаш»;
- визнати недійсними установчі документи товариства з
обмеженою відповідальністю «Конвеєрмаш», з моменту їх реєстрації та свідоцтво
про державну реєстрацію з моменту його видачі;
- визнати недійсним запис про державну перереєстрацію
відкритого акціонерного товариства «Конвеєрмаш»;
- визнати недійсними установчі документи відкритого
акціонерного товариства «Конвеєрмаш», з моменту їх реєстрації та свідоцтво про
державну реєстрацію з моменту його видачі;
- визнати недійсною реєстрацію випуску акції відкритого
акціонерного товариства «Конвеєрмаш» з моменту
внесення інформації про неї до загального реєстру випуску цінних
паперів;
- визнати недійсним свідоцтво про реєстрацію випуску
акцій відкритого акціонерного товариства «Конвеєрмаш» з моменту його видачі;
- припинити державну реєстрацію відкритого акціонерного
товариства «Конвеєрмаш»;
- судові витрати покласти на відповідача.
В обґрунтування позову зазначено, що 30 березня 2004 року виконавчим комітетом
Ленінської районної у м. Дніпропетровську ради зареєстровано статут відкритого
акціонерного товариства «Конвеєрмаш» (код ЄДРПОУ 32926801), затверджений установчими зборами відкритого
акціонерного товариства «Конвеєрмаш» від 25 березня 2004 року (протокол №3).
Відкрите акціонерне товариство «Конвеєрмаш» створене у відповідності до Протоколу №2
зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Конвеєрмаш» від
25 березня 2004 року шляхом перетворення
товариства з обмеженою відповідальністю «Конвеєрмаш» у
відкрите акціонерне товариство. Відкрите акціонерне товариство «Конвеєрмаш» є
правонаступником всіх майнових та немайнових
прав та обов'язків товариства з
обмеженою відповідальністю
«Конвеєрмаш» (п.1.1 Статуту). Місцезнаходження відкритого
акціонерного товариства «Конвеєрмаш»: м.
Дніпропетровськ, вул. Орловська, 21. Акціонерами є: ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4. 21 квітня 2004 року управлінням корпоративних фінансів Державної
комісії з цінних паперів та фондового ринку здійснено реєстрацію випуску
відкритим акціонерним товариством «Конвеєрмаш» простих іменних акцій у документарній формі на
загальну суму 70395600,00 грн., про що видане Свідоцтво про реєстрацію випуску
акцій за реєстраційним номером 251/1/04. Прокурор зазначив, що на теперішній
час можливість усунути допущені порушення при створенні вищезазначеного
підприємства відсутня, оскільки п.3 ст.144 Цивільного Кодексу України
передбачено, що його учасники повинні були сплатити не менш ніж 50 відсотків
суми своїх вкладів саме до моменту державної реєстрації товариства з обмеженою
відповідальністю, що не було зроблено.
У судовому засіданні прокурор та представник позивача
позовні вимоги підтримали та просили задовольнити позов у повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з'явився, причину
неявки суду не повідомив, заяв про розгляд справи за його відсутності не
надходило, заперечень проти позову не надавав, відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС
України про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлявся належним
чином шляхом направлення повісток з поштовими повідомленнями за адресою,
внесеною до відповідного державного реєстру, які повернулися до суду. Згідно
повідомлення відділення Укрпошти відповідач не знаходиться за адресою по вул.
Орловська, 21 у м. Дніпропетровську, яка, згідно свідоцтва про державну
реєстрацію юридичної особи, є місцезнаходженням відкритого акціонерного
товариства «Конвеєрмаш».
Належно повідомлений про дату, час і місце судового
розгляду представник третьої особи до суду не з'явився, звернувся до суду із
клопотанням про розгляд справи без його участі.
Суд вважає, що неприбуття відповідача та третьої особи
не перешкоджає вирішенню справи у їх відсутності.
Проаналізувавши матеріали справи, заслухавши пояснення
представника позивача, прокурора, суд приходить до висновку, що позовна заява
не підлягає задоволенню з наступних
підстав.
Судом встановлено, що виконавчим комітетом Ленінської
районної у м. Дніпропетровську ради 24.03.2004р. зареєстровано товариство з
обмеженою відповідальністю «Конвеєрмаш», про
що видано свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності
- юридичної особи та зроблено запис у журналі обліку реєстраційних справ за
№04052577Ю0020952.
30 березня 2004 року виконавчим комітетом Ленінської
районної у м. Дніпропетровську ради зареєстровано статут відкритого
акціонерного товариства «Конвеєрмаш» (код ЄДРПОУ 32926801), затверджений установчими зборами відкритого
акціонерного товариства «Конвеєрмаш» від 25 березня 2004 року (протокол №3).
Відкрите акціонерне товариство «Конвеєрмаш» створене у відповідності до Протоколу №2
зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Конвеєрмаш» від
25 березня 2004 року шляхом перетворення товариства з обмеженою
відповідальністю «Конвеєрмаш» у відкрите акціонерне товариство.
Відкрите акціонерне товариство «Конвеєрмаш» є
правонаступником всіх майнових та немайнових
прав та обов'язків товариства з
обмеженою відповідальністю
«Конвеєрмаш» (п.1.1 Статуту).
Місцезнаходження відкритого акціонерного товариства
«Конвеєрмаш»: м. Дніпропетровськ, вул. Орловська, 21. Згідно
установчих документів акціонерами відкритого акціонерного товариства
«Конвеєрмаш» є: ОСОБА_2, ОСОБА_3 та
ОСОБА_4.
21 квітня 2004 року управлінням корпоративних фінансів Державної
комісії з цінних паперів та фондового ринку здійснено реєстрацію випуску
відкритим акціонерним товариством «Конвеєрмаш» простих іменних акцій у документарній формі на
загальну суму 70395600,00 грн., про що видане Свідоцтво про реєстрацію випуску
акцій за реєстраційним номером 251/1/04.
Відповідно до ст. 60 КАС України, у випадках,
встановлених законом, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини,
прокурор, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та
юридичні особи можуть звертатися до адміністративного суду із адміністративними
позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих
справах. Прокурор здійснює в суді
представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим
Кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій
стадії адміністративного процесу.
У зв'язку з тим, що прокурор у цій справі діє як
представник Державної податкової адміністрації у Дніпропетровській області, суд
вважає, що він повинен діяти в рамках повноважень, наданих позивачу - Державній
податковій адміністрації.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 17 КАС
України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням
суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Частиною 1 ст. 104 КАС України
передбачено, що до адміністративного суду має право звернутися з
адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи
інтереси у сфері публічно-правових відносин. Суб'єкт владних повноважень має
право звернутися до адміністративного суду у випадках, встановлених законом.
Частина 4 ст. 50 КАС України
встановлює, що громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх
об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть
бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб'єкта владних
повноважень:
1) про тимчасову заборону (зупинення)
окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян;
2) про примусовий розпуск
(ліквідацію) об'єднання громадян;
3) про примусове видворення іноземця
чи особи без громадянства з України;
4) про обмеження щодо реалізації
права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо);
5) в інших випадках, встановлених
законом.
Відповідно до абзацу 1 статті 1
Закону України від 04 грудня 1990 року № 509 «Про державну податкову службу в
Україні» (далі - Закон України №509) до системи органів державної податкової
служби належать: Державна податкова адміністрація України, державні податкові
адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та
Севастополі, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та
Севастополя), районах у містах.
Згідно із статтею 4 Закону України №
509 Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої
влади. Державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях,
містах Києві та Севастополі підпорядковуються Державній податковій
адміністрації України. Державні податкові інспекції у районах, містах (крім
міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні
податкові інспекції підпорядковуються відповідним державним податковим
адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та
Севастополі.
Відповідно до статті 2 цього закону
завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за
додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і
своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів
(обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених
законодавством.
Як передбачено ч. 1 п. 4 ст. 10
Закону України "Про державну податкову службу в Україні" ,
державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу,
районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції
здійснюють у межах своїх повноважень контроль за законністю валютних операцій,
додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у
встановленому законом порядку, за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію
суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів
господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з
наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видають ці
документи, за наявністю торгових патентів.
Права органів державної податкової
інспекції закріплені ст. 11 вищезазначеного Закону, зокрема, п. 17 ч. 1 ст. 11
встановлює право органів державної податкової служби звертатися у передбачених
законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування
державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
За вимогами ч. 2 ст. 19 Конституції
України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові
особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.
Відповідний обов'язок закріплює і ч.
1 ст. 13 Закону України "Про державну податкову службу в Україні",
відповідно до якої посадові особи органів державної податкової служби
зобов'язані дотримувати Конституції України і законів України, інших
нормативних актів, прав та охоронюваних законом інтересів громадян,
підприємств, установ, організацій, забезпечувати виконання покладених на органи
державної податкової служби функцій та повною мірою використовувати надані їм
права.
Частина 2 ст. 38 Закону України
"Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців"
визначає підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної
особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи:
·
визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через
порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути;
·
провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або
такої, що заборонена законом;
·
невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи
вимогам закону;
·
неподання протягом року органам державної податкової служби податкових
декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;
·
наявність в Єдиному державному
реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її
місцезнаходженням.
Аналіз вищевикладених норм права свідчить про те, що
законом не передбачено право органів державної податкової служби на звернення
до суду з вимогами про визнання недійсним запису про проведення державної
реєстрації товариства; визнання недійсними установчих документів; визнання
недійсним запису про державну перереєстрацію;
визнання недійсними установчих документів з моменту їх реєстрації та свідоцтва про
державну реєстрацію з моменту його видачі; визнання недійсною реєстрацію
випуску акцій; визнання недійсним
свідоцтва про реєстрацію випуску акцій.
Податковий орган в обґрунтування
вимог про припинення державної реєстрації відкритого акціонерного товариства
«Конвеєрмаш» посилається на те, що підставами для постановлення судового
рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством
юридичної особи, зокрема є: визнання недійсним запису про проведення державної
реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які
не можна усунути.
Частиною 1 статті 110 Цивільного
кодексу України передбачено, що юридична особа ліквідується:
1) за рішенням її учасників або
органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому
числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу,
досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених
установчими документами;
2) за рішенням суду про визнання
судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її
створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках,
встановлених законом.
Частиною 2 цієї статті передбачено,
що вимога про ліквідацію юридичної особи на підставах, зазначених у пункті 2
частини першої цієї статті, може бути пред'явлена до суду органом, що здійснює
державну реєстрацію, а також учасником юридичної особи.
Враховуючи вищенаведені обставини,
норми чинного законодавства, суд приходить до висновку, що прокурор не наділений
повноваженнями звертатися до суду в
інтересах податкової адміністрації з позовними вимогами про припинення
державної реєстрації юридичної особи на
підставах визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через
допущені при її створенні порушення, які не можна усунути.
Крім того, позивач просить покласти
на відповідача судові витрати.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України,
у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -
фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача
не стягуються.
На підставі вищевказаного, керуючись статтями 122,
160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову відмовити.
Постанова суду набирає законної сили
після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку
заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне
оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду
набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова суду може бути оскаржена до
Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі заяви про
апеляційне оскарження через Дніпропетровський окружний адміністративний суд
протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі, а апеляційна
скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви
про апеляційне оскарження.
Повний текст постанови складений 26
травня 2009 року.
Суддя
В.М.Олійник
З оригіналом згідно.
Суддя В.М. Олійник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2009 |
Оприлюднено | 09.06.2009 |
Номер документу | 3771477 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні