ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 березня 2014 року м. Сімферополь Справа №801/1467/14
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Ольшанської Т.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні, за участю секретаря судового засідання Сидельова М.В., представника відповідача- Домарацький Д.Р., адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим
до Приватного підприємства "Алмаз-Юг"
про стягнення заборгованості у сумі 22674,20 грн.,
Обставини справи: Державна податкова інспекція у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Алмаз-Юг" про стягнення заборгованості у сумі 22674,20 грн..
Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, надіслав клопотання розгляд справи за його відсутністю.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення адміністративного позову.
Розглянув матеріали справи, дослідив докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до статті 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є: органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби; митні органи - щодо мита, акцизного податку, податку на додану вартість, інших податків, які відповідно до податкового законодавства справляються у разі ввезення (пересилання) товарів і предметів на митну територію України або територію вільної митної зони або вивезення (пересилання) товарів і предметів з митної території України або території вільної митної зони.
Розмежування повноважень і функціональних обов'язків між контролюючими органами визначається цим Кодексом та Митним кодексом України та іншими нормативно-правовими актами.
Порядок контролю митними органами за сплатою платниками податків податку на додану вартість, акцизного податку та екологічного податку встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків, у тому числі на запит правоохоронних органів.
Органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Враховуючи обсяг повноважень, наданих державній податковій службі законодавством, суд дійшов висновку, що позивач у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб'єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.
Судом встановлено, що Приватне підприємство "Алмаз-Юг" є юридичною особою, зареєстрованою 01.02.2002 виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 29.03.2013.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач є, зокрема платником податку на додану вартість, податку на прибуток та податку та екологічного податку.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України.
Пунктом 16.1 статті 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з пунктом 46. 1 статті 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (пункт 49.2 статті 49 Податкового кодексу України).
Згідно з підпунктом 49.18. статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (пункт 57.1 статті 57 Податкового кодексу України).
Порядок оподаткування податком на прибуток підприємств визначений розділом III Податкового кодексу України.
Відповідно до статті 134 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування є: прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу; дохід (прибуток) нерезидента, що підлягає оподаткуванню згідно зі статтею 160 цього Кодексу, з джерелом походження з України.
Порядок оподаткування з податку на додану вартість визначений Розділом V Податкового кодексу України.
Згідно із статтею 203 цього Розділу податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Згідно з підпунктом 54.3.1 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.
Пунктом 120.1 статті 120 Податкового кодексу України встановлено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
При цьому, у пункті 7 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України передбачено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Відповідно до статті 240 Податкового кодексу України встановлено, що платниками податку є суб'єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються:
викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення;
скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти;
розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об'єктах) суб'єктів господарювання);
утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);
тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.
ввезення, виробництво, придбавання транспортних засобів та кузовів до них, що в подальшому підлягають утилізації.
Об'єктом та базою оподаткування є: обсяги та види забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами; обсяги та види забруднюючих речовин, які скидаються безпосередньо у водні об'єкти; обсяги та види (класи) розміщених відходів, крім обсягів та видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об'єктах) суб'єктів господарювання; обсяги та види палива, у тому числі виробленого з давальницької сировини, реалізованого або ввезеного на митну територію України податковими агентами, крім:
обсягів палива вивезених з митної території України в митних режимах експорту або реекспорту та/або переробки на митній території України засвідчених належно оформленою митною декларацією;
мазуту та пічного палива, що використовуються в процесі виробництва тепло- та електроенергії;
обсяги та категорія радіоактивних відходів, що утворюються внаслідок діяльності суб'єктів господарювання та/або тимчасово зберігаються їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк;
обсяги електричної енергії, виробленої експлуатуючими організаціями ядерних установок (атомних електростанцій).
Підставою виникнення податкового боргу у Приватного підприємства "Алмаз-Юг" є:
-податкова декларація з податку на додану вартість листопад за 2010 №9005690327 від 18.12.2010 по терміну сплати 30.12.2010 до ДПІ у м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 11319,00 грн. (сума не сплачена);
-податкова декларація з податку на додану вартість за січень 2011 №9000546433 від 18.02.2011 по терміну сплати 28.02.2011, до ДПІ у м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 2479,00 грн. (сума не сплачена);
-податкова декларація з податку на додану вартість №9007134202 від 22.08.2011 до ДПІ у м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 66,00 грн. (сума не сплачена).
28.07.2011 співробітниками ДПІ у м. Сімферополі проведена камеральна перевірка неподання податкової звітності ПП «Алмаз-юг» з питань дотримання вимог податкового валютного та іншого законодавства з податку на додану вартість Перевіркою встановлені порушення пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ( зі змінами та доповненнями), Закон України "Про податок на додану вартість" від 03.04.97 №168/97-ВР (зі змінами та доповненнями). За результатами перевірки був складений акт перевірки №9408/15-2 від 28.07.2011, на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення за №0016051502 від 08.08.2011 на суму 173,50 грн..
08.09.2011 співробітниками ДПІ у м. Сімферополі проведена камеральна перевірка неподання податкової звітності ПП «Алмаз-юг» з питань дотримання вимог податкового валютного та іншого законодавства з податку на додану вартість. Перевіркою встановлені порушення підпункту 49.18.1 статті 49, підпункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України. За результатами перевірки був складений акт перевірки №12693/15-2 від 08.09.2011,на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення за №0019951502 від 02.10.2011 на суму 170,00 грн..
20.10.2011 співробітниками ДПІ у м. Сімферополі проведена камеральна перевірка неподання податкової звітності ПП «Алмаз-юг» з питань дотримання вимог податкового валютного та іншого законодавства з податку на додану вартість. Перевіркою встановлені порушення підпункту 49.18.1 статті 49, підпункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України від 02.12.2010. За результатами перевірки був складений акт перевірки №1 474/15-2 від 20.10.2011, на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення за №0026561502 від 22.11.2011 на суму 1020,00 грн..
05.04.2011 співробітниками ДПІ у м. Сімферополі проведена камеральна перевірка неподання податкової звітності ПП «Алмаз-юг» з питань дотримання вимог податкового валютного та іншого законодавства з податку на прибуток. Перевіркою встановлені порушення пункту 5.2.5 статті 5, пункту 16.4. статті 16 Закону України від 28.12.1994 № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» зі змінами та доповненнями, відповідно до пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України. За результатами перевірки був складений акт перевірки №3850/15-1 від 05.04.2011, на підставі якого прийнято податкові повідомлення-рішення за №0009351501 від 06.05.2011 на суму 872,50 грн., у тому числі 698,00 грн. основного платежу, 174,50 грн. штрафних санкцій (підприємством частково сплачено заборгованість у у сумі 734,96 грн.).
27.01.2012 співробітниками ДПІ у м. Сімферополі проведена камеральна перевірка неподання податкової звітності ПП "Алмаз-юг" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з екологічного податку. Перевіркою встановлені порушення пункту 250.2 Податкового кодексу України. За результатами перевірки був складений акт перевірки №707/15-3 від 27.01.2012, на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення за №0000461503 від 03.02.2012 на суму 1020,00 грн..
27.01.2012 співробітниками ДПІ у м. Сімферополі проведена камеральна перевірка неподання податкової звітності ПП «Алмаз-юг» з питань дотримання вимог податкового валютного та іншого законодавства з екологічного податку. Перевіркою встановлені порушення пункту 250.2 Податкового кодексу України. За результатами перевірки був складений акт перевірки №708/15-3 від 27.01.2012, на підставі якого прийнято податкові повідомлення-рішення за №0000471503 від 03.02.2012 на суму 1020,00 грн.
На підставі податкової декларації з екологічного податку 1 квартал за 2012 №9014281585 від 22.01.2012 до ДПІ у м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 274,00 грн. (заборгованість не сплачена).
На підставі податкової декларації з податку на прибуток за 2011 №9015989442 від 09.02.2012 по терміну сплати 19.02.2012, до ДПІ у м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 274,00грн. (заборгованість не сплачена).
16.05.2012 співробітниками ДПІ у м. Сімферополі проведена камеральна перевірка неподання податкової звітності ПП «Алмаз-юг» з питань дотримання вимог податкового валютного та іншого законодавства з податку на додану вартість. Перевіркою встановлені порушення підпункту 49.18.1 статті 49, підпункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України. За результатами перевірки був складений акт перевірки №1809/15-2 від 16.05.2012, на підставі якого прийнято податкові повідомлення-рішення за №0005431502 від 28.05.2012 на суму 3578,96 грн..
Порядок нарахування пені за несвоєчасну сплату податкового зобов'язання визначено нормами Податкового кодексу України.
Так, відповідно до підпункт 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом;
Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (пункт 129.4 статті 129 Податкового кодексу України).
Згідно з довідкою про суму додаткового боргу відповідачеві нарахована пеня:
за невчасну сплату податок на додану вартість у сумі 1201,07 грн..
за невчасну сплату екологічного податку у сумі 10,00 грн..
за невчасну сплату податок на прибуток у сумі 29,13 грн..
Залишок несплаченого податкового боргу відповідачем становить 22674,20 грн..
Згідно з пунктом 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.1 статті 59 Податкового кодексу України).
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (пункт 59.3 стаття 59 Податкового кодексу України).
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.4 статті 59 Податкового кодексу України).
На підставі зазначеного вище податковим органом на адресу відповідача було направлено перша податкова вимога від 19.03.2010 №1852/24-1 та друга податкова вимога від 19.04.2010 №2/1237.
Згідно пункту 2 статті 59.1 Податкового кодексу України, податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
Відповідач у порядку, передбаченому статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства України, не надав доказів сплати податкового боргу у розмірі 22674,20 грн..
Відповідно до частини першої статті 138 КАС України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.
З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та з урахуванням того, що вимогою заявленого позову є стягнення податкового боргу, предметом доказування у даній справі мають бути обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими законом пов'язує можливість стягнення податкового боргу у судовому порядку, встановлення факту їх сплати у добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту тощо.
При цьому, питання правомірності застосування штрафних санкцій не охоплюється предметом даного позову, оскільки рішення суб'єкта владних повноважень, за яким такі санкції застосовані, не є предметом позову у даній справі, а отже суд не має процесуальних повноважень у межах розгляду даної справи здійснювати його правовий аналіз.
Вказаної думки підтримується Вищий адміністративний суд України в постанові від 24.04.2013 по справі №К/9991/15364/11.
Враховуючи зазначене вище, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного підприємства "Алмаз-Юг" (95047, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Залеська, буд. 87, кв. 1; ЄДРПОУ 31885581) кошти в погашення податного боргу з плати податку на додану вартість, з податку на прибуток та з екологічного податку у розмірі 22674,20 грн..
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Т.С. Ольшанська
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2014 |
Оприлюднено | 24.03.2014 |
Номер документу | 37729358 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні